Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jak w temacie, chcę się przesiąść z E39 520i (1998/9) na E46 (2000) 136km.

Powodów jest kilka, przede wszystkim liczę na trochę mniejsze koszty względem paliwa. Po drugie, jestem młodym kierowcą, autem jeżdżę głównie sam, bądź z pasażerem z boku, więc E46 będzie troszkę mniejsze. No i mam ustawiony egzemplarz E46 z Belgii z lepszym wyposażeniem, mniejszym przebiegiem itd, więc nie polecajcie mi już modelów po lifcie, innych itd.

 

E39 jest bardzo wygodne, wygodne siedzenia, jest stosunkowo dynamiczne na wyższych obrotach (kosztem spalania), ma duży bagażnik, ale wydaje mi się zbyt dużym autem "na codzień" dla studenta.

 

Pytanie brzmi, czy zamiana na E46 jest dobrym pomysłem i czy nie będę tego żałował? Czy te silniki są dobrymi jednostkami? Jak z różnicą w mocy? 136km diesla vs. 150km benzyniaka? Przyznam, że oba auta pod względem wyglądu zewnątrz mi się podobają, z małym plusikiem dla E46 za sportowe zacięcie.

No ale pod względem ekonomicznym próbuję trochę zaoszczędzić, no i lepsze wyposażenie. Załóżmy, że nie będę musiał dopłacać - na co byście się zdecydowali?

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To ta spali Ci 2-3 litry mniej. W jezdzie mieszanej. No ale koszty utrzymanie diesla sa wyzsze.
Opublikowano

Co powinienem uwzględnić wśród tych wyższych kosztów?

Bo ja się na tym nie znam, mama np. jeździ Astrą z 2001 dieslem i przez 5 lat w nim tylko pompę wymieniła :)

Wujek kupił Mondeo coś 2006, pompę po 2 miesiącach wymienił ;D

 

Więc co oznaczają te koszty utrzymania? Bo zawieszenie, wykonanie rozumiem, że jest podobne.

Opublikowano
no tu tez nieszczesna pompa wtryskowa, i jak w kazdym dieslu wtryski, turbo. Tez zalezy w jakim stanie ja kupisz, zebys zaraz drugie tyle nie wsadzil w nia.
Opublikowano

Silniczek na pewno fajniejszy od Twojej 2.0 -szczególnie powyżej 100km/h

 

Niestety jak nie znasz się na samochodach to może się że kupisz ładną skarbonkę.. Piszesz że masz ustawione autko - tzn. jest sprawdzone przez jakąś pewną osobę czy o stanie posiadasz jedynie wiedzę od właściciela lub wogóle aż ze zdjęć?

 

pozdro

Opublikowano

Auto będzie kupione od znajomego Belga, który ma je od dawna, więc o cofaniu licznika itd raczej nie ma mowy.

A to E39 też początkowo kosztowało mnie sporo. Wymieniłem olej, filtry, wahacz, gumy amortyzatorów, świece, hamulce przód, węże z pompy wody, wentylator klimy nie działał, opony, zbieżność... Trochę tego było :D

 

Obecnie do zrobienia jest w sumie tylko ręczny (pomimo opuszczonej dźwigni wyświetla na komputerze, że jest zaciągnięty, wina jakiegoś czujnika) i gniazdo zapalniczki, ale jutro się umówię do gościa, który się taką elektryką zajmuje.

Opublikowano

Wróćmy do tematu.

Co sądzicie o takiej zmianie, zważając, że jeżdżę głównie sam i rzadko korzystam z bagażnika?

Opublikowano
jesli kupisz taki egzemplarz który miał na czas wszystko wymieniane i jest z pewnej ręki to można ale może cie zaskoczyć np. padnie ci sprzęgło i wywalisz 2tyś ponad na sprzegło i dwumase. Turbo z 1.5tys, wtryski to zależy ale tanio nie jest. Ogólnie ja takim śmigam i nie narzekam ale bardzo dużo zainwestowałem w auto.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki przebieg ma to 320d? Który rok?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
silnik 2.0d bmw to rosyjska ruletka. jak lubisz ryzyko to bierz. nigdy nie wiadomo co i kiedy padnie. nawet jak jest zadbany i z pewnego źródła. generalnie to chyba ostatnia rzecz jaka by można powiedzieć o tym silniku, że to udana konstrukcja.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

e46 jeździ się lepiej, ale kultura pracy diesla w zestawieniu z 6cyl benzyną....

ale z drugiej strony gdybym byl w Twoim wieku to bym auta zmienial co 6 miesięcy.

Opublikowano
Osobiscie uwazam ze e46 jezdzi sie zdecydowanie gorzej jest sztywna ciasna i nie dorownuje komfortowi e39 wiem bo sam przesiadlem sie z 5 na 3 i strasznie bylem zaskoczony dla mnie 5 wygrywa
Opublikowano

To trzeba było Citroena kupic ....

 

Sportowe auto musi być sztywne, ciasne, gryźć asfalt...a BMW to podobno sportowe auta.

Opublikowano

to kupujecie auta nie jeżdząc nimi wcześniej ? że takie zdziwienie że 3 jest sztywniejsza i ma mniej miejsca niż 5 ? no dziwne. Cieżko to wydedukować przed kupnem ? :)

 

no ale kupując auto mniejsze i bardziej sportowe myślałeś że bedziesz mieć miejsca więcej i zawieszenie jak w serii 7 ? :mrgreen:

szukam
Opublikowano
Moja rada jest taka żebyś został przy obecnym aucie. Już tutaj abstrahuję od porównań E46 vs. E39, mi się osobiście również bardziej podoba E46 ale to nie jest istotne. Masz teraz auto które znasz, wiesz co w nim zrobiłeś i co w najbliższym czasie będzie do wymiany, w przypadku tego E46 320D - tak jak koledzy mówią, mogą Cię czekać niemiłe niespodzianki, nawet jeżeli kupisz je od kogoś komu ufasz, bo on sam może nie być świadom tego że dwumasa się kończy a wał za chwilę pęknie... Poczytaj to forum to dowiesz się że ten 2 litrowy diesel wprowadził wielu użytkowników w rozpacz. Z kolei 2.0 benzyna którą masz w E39 pali może więcej ale jest o wiele bardziej udanym silnikiem który Ci się nie wysypie gdzieś w trasie. Poza tym komfort w aucie z silnikiem benzynowym jest na pewno wyższy.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Pomimo, że śmigam e46 napiszę, że prawdziwe BMW zaczynają się od "5" tek - fakt niezaprzeczalny. Zamień "5" na nowszą "5" to ma sens.

Ktoś wyżej napisał że E46 to sportowe auto :lol: (dobre) - wg mnie to zwykły nieduży i awaryjny kompakt ze zrypanym fabrycznie zawieszeniem które prawidłowo zdaje egzamin na równym asfalcie. Na koleinach i dziurach Opel Vectra A, a może nawet i Polonez lepiej się prowadzą. :cool2:

 

Kolega e46bmw ma rację w tym co pisze.

 

edit

przez jakub » 13 Wrz 2012 20:52

To trzeba było Citroena kupic ....

 

Sportowe auto musi być sztywne, ciasne, gryźć asfalt...a BMW to podobno sportowe auta.

 

...gryźć asfalt - właśnie dzięki temu "super" zawieszeniu już tylu gryzie ziemię i wącha kwiatki od dołu :idea:

Opublikowano

ty i te twoje farmazony o tym jakie to e46 nie jest zrypane ...

weź przestań pić tą wódę z polmosu i przeczytaj gdzie piszesz posty anty bmw

btw wydaje mi się że akurat 5er bardziej odbiega od zawieszenia vectryA <-> astraF niż 3er

kup sobie pandę albo lanosa i idź na tamte fora ponarzekać

Opublikowano
Pomimo, że śmigam e46 napiszę, że prawdziwe BMW zaczynają się od "5" tek - fakt niezaprzeczalny. Zamień "5" na nowszą "5" to ma sens.

Ktoś wyżej napisał że E46 to sportowe auto :lol: (dobre) - wg mnie to zwykły nieduży i awaryjny kompakt ze zrypanym fabrycznie zawieszeniem które prawidłowo zdaje egzamin na równym asfalcie. Na koleinach i dziurach Opel Vectra A, a może nawet i Polonez lepiej się prowadzą. :cool2:

 

Kolega e46bmw ma rację w tym co pisze.

 

edit

przez jakub » 13 Wrz 2012 20:52

To trzeba było Citroena kupic ....

 

Sportowe auto musi być sztywne, ciasne, gryźć asfalt...a BMW to podobno sportowe auta.

 

...gryźć asfalt - właśnie dzięki temu "super" zawieszeniu już tylu gryzie ziemię i wącha kwiatki od dołu :idea:

 

Ja nie pisałem o modelach BMW które wywolują dreszcz u dostawców poczty kwiatowej...wypożycz kiedyś 325i, 328i albo ostatecznie 330i ktore ma nadwagę i wróc z wypowiedzią.

...A seria 5,7 no cóż skórzaną sofę to ja mam przy kominku w salonie....

Opublikowano

Proponuje niech się kolega zamieni na tego opelka na tydzień, pojeździ tak jak śmiga e46. Na pewnym zakręcie zauważy że te auto już tak nie skręca, na parkingu zauważy że trzeba więcej kierownicą kręcić, a w chłodny ranek poczuje zimny plastik na kole kierownicy i nie usłyszy seryjnego radia. Różnice są subtelne i akustyczne. Opelek to dobre auto, z mała różnicą jest całkowicie inne :wink:. Producent ma inne priorytety, że wspomnę: tańszy przedni napęd, duży bagażnik, duża unifikacja wnętrza z innymi produkowanymi modelami, ... no i cena - czasem wyjdzie coś naprawdę ciekawego stylistycznie :mrgreen: , ale to dzieło ... Poza tym, kolego tak osobiście kup sobie opelka - spełnisz marzenie nie tylko swoje.

 

P.S. Najlepiej na koleinach prowadzi się furmanka na oponach radialnych. Tak na przyszłość nie kupuj aut z oponami nisko profilowymi, twardym zawieszeniem, profilowani siedzeniami, ... Kup pan sobie Citroena C5 hydroactive - ma jedną wadę czasem tylko się chce rzygać.

 

Dziękuje, odezwało mi się coś wewnątrz. Przepraszam :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.