Skocz do zawartości

PRZESTAŁA ODPALAĆ PO ZABAWIE NCS EXPERT I INPĄ


gutek0001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Problem dotyczy E46 2000r 2.0d 136km

 

Zczytałem i skasowałem błędy INPą, potem przez NCS Expert aktywowałem sobie odprowadzanie światłami, kierunki przy otwieraniu i zamykaniu, światła dzienne i BC. Każda z aktywowanych funkcji działa jak należy, jednak auto nagle przestało odpalać :/ Zamiast rozrusznika słychać tylko co jakiś czas "CYK". Co mogło pójść nie tak i jak ożywić autko? :(

 

PS. W momencie zabawy programami prawdopodobnie miałem niskie napięcie na aku (światła dzienne były dość długo włączone na zgaszonym silniku). Po rozmowie z viakenem (od niego mam interfejs) dowiedziałem się, że mogło to przyczynić się do rozkodowania immobilizera, potem dodał, że zaprogramowanie nie jest takie proste i więcej nie jest w stanie mi pomóc. Coś mi się wydaje, że będę musiał dzwonić do serwisu, no chyba, że ktoś z forum jest w stanie pomóc.

 

Aku słaby więc żeby odpalić podpiąłem się pod aku z innego auta, nic z tego, rozrusznik nie kręci, słychać tylko cykanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podładuj aku i odpali na dotyk!

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

 

Możliwe że masz rację, sprawdziłem napięcie na aku pod obciążeniem (światło kabiny itp)- 7,2 volta, po odłączeniu od auta - 10,8 volta, nic dziwnego że podpięcie się pod aku kolegi kablami z tesco nie pomogło, trzeba będzie podpiąć aku pod prostownik, mam nadzieje, że po podładowaniu odpali, bo miałem już obawy że rozpieprzyłem EWS :mad2:

 

PS. Będzie coś jeszcze z tego akumulatora? Bo nie wiem czy przez takie rozładowanie nie dostał ostro w dupsko, szkoda by było bo ma dopiero pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak zaczynałem zabawę z inpą rozładowanym aku a ja w panice że coś spierdoliłem :-) Dobre 11 voltów musi być inaczej rozrusznik ani drgnie i tylko słychać takie specyficzne cykanie.

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po paru godzinach ładowania odłączyłem prostownik od sieci i od aku, żeby sprawdzić napięcie na aku, było 12,3x volta, gdy podpinałem z powrotem prostownik pod aku na klemie ostro się zaiskrzyło, dziwne bo prostownik nie był podłączony do prądu, kabelek przy klemie po chwili się upalił i odpadł, wygląda na to, że prostownik z niewiadomego powodu zrobił zwarcie, z dalszego ładowania nici więc włożyłem aku do bagażnika i poszedłem zakręcić kluczykiem... auto odpaliło :mrgreen:

 

a wszystko przez aktywowane światła dzienne, jak ktoś ma je aktywne i chce dłużej pobawić się INPĄ czy innym programem to niech robi to na odpalonym aucie albo z wyciągniętymi żarówkami lub ich bezpiecznikiem, inaczej aku klęknie na amen

 

PS. jakimi śrubami jest przykręcona poduszka do kierownicy? próbowałem torxem 27 i 30 i za nic nie mogę trafić w dziurkę :lol: BC już aktywowany, pozostało tylko podłączyć manetkę z przyciskiem BC, ale najpierw muszę jakoś ściągnąć tą poduszkę z kierownicy

 

mam kierownicę jak na załączonym obrazku

 

http://img177.imageshack.us/img177/9820/kierafp7.jpg

 

w poprzedniej E46 miałem kierownicę z kwadratową poduszką i nie miałem tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłeś trafić torxem, bo tam nie ma żadnych śrub. Poduszka jest na zatrzaski. Płaski śrubokręt w otwór (równolegle do płaszczyzny kierownicy - czyli nie od tyłu, jak próbowałeś pewnie torxem, tylko od boku) i wciskasz sprężynki do środka, po obu stronach kierownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłeś trafić torxem, bo tam nie ma żadnych śrub. Poduszka jest na zatrzaski. Płaski śrubokręt w otwór (równolegle do płaszczyzny kierownicy - czyli nie od tyłu, jak próbowałeś pewnie torxem, tylko od boku) i wciskasz sprężynki do środka, po obu stronach kierownicy.

 

Mniej-wiecej tak:

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka z BC założona ;) Musze jeszcze kupić czujnik temperatury zewnętrznej (odpadł jakiś czas temu razem z nadkolem) bo BC pokazuje mi + 50*C :) Dzięki waszej pomocy poduszkę ściągnąłem w 2 minuty, cała operacja przekładki manetki trwała z 25 minut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.