Skocz do zawartości

520i - ubytki plynu chlodniczego


Zyggi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ostatnio spotkala mnie niemila sytuacja z wysoka temperatura silnika.

Dolalem wczoraj wody do poziomu plywak dokladnie przy gornej krawedzi zbiorniczka wyrownawczego.

Dzis sprawdzilem na w miare chlodnym silniku lekko ponad niebieska kreske plywak nie podnosi sie przy odkreceniu nakretki zbiorniczka.

Co moze byc przyczyna?

Czy cieply/zimny silnik ma znaczenie przy zachowaniu plywaka ?

Na oko nie widac miejsc gdzie bylby jakis wyciek.

Oslona pod silnikiem czysta bez jakichkolwiek kleksow.

Sprawdzilem przelewanie cieczy w zbiorniczku i strumien leci normalnie.

Przy dodawaniu gazu wywnioskowalem i strumien sie zmienia poniewaz plywak sie podnosi i opada.

Gorny przwod idacy od termostatu goracy ( cieply )

Dolny letni zeby nie powiedziec calkiem zimy.

Pod nakretka wlewu oleju czysto nie ma majonezu etc.

Poziom oleju jaki byl dwa miesiace temu taki jest. Bagnet czysty.

Przy wlaczeniu silnika z ogrzewaniem wiatrak sie wlacza.

Nie sprawdzilem tylko czy chlodnica jest ciepla czy zimna. ( Jesli mozecie i podpowiedziec to prosze powiedzcie jak sie do niej dostac i jaka powinna byc jej temperatura )

Co moze byc przyczyna ubytku ( jesli to ubytek ) ?

Wywnioskowalem to po pozycji plywaka dzis rano.

Auto stalo oczywiscie w takiej samej pozycji wczoraj przy dolewaniu wody i przy sprawdzaniu dzisiaj.

Prosze o podpowiedzi co sprawdzic i gdzie szukac ?

Dziekuje z gory za odpowiedzi i przepraszam moderatorow jesli nawalilem z dodawaniem tematu.

Staralem sie ustosunkowac i poprawic moj post po przeczytaniu wiadomosci viewtopic. Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lej wody a płyn chłodniczy

 

Co może być powodem wycieku? Nieszczelność :mrgreen: Musisz znaleźć co neistety czasami jest bardzo kłopotliwe bo często wyciek jest tylko na gorącym silniku gdy układ dostanie ciśnienie, a na zimnym się nie pokaże. Każde połączenie gumowe do sprawdzenia zawór 3drożny itd.

 

Co do przegrzewania to dolny wąż musi być też zimny jeśli masz temp powyżej 94st (możesz włączyć test nr7) Jeśli nie jest gorący to masz uwalony termostat i będzie się motor przegrzewał. Chłodnicę możesz sprawdzić ręką jest zaraz za viskiem. Ta od przodu to chłodnica klimy zaraz za nerkami. Jak włączysz ogrzewanie to wiatrak od klimy nie powinien chodzić, chyba że masz już wysoką temp cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wlewasz na stan na zimnym i na drugi dzień masz mało? Ja godzinę temu się z tym uporałem :D Miałem gdzieś w zbiorniczku mikropęknięcie i ani na zimnym ani na gorącym nie zauważalne gdzie. Dopiero w trakcje jazdy komunikat na desce ja maskę do góry a tam nic. Sucho. Delikatnie wyczuwalne tylko pod zbiorniczkiem tam gdzie czujnik. Próbowałem pokleić różne miejsca, żeby dowiedzieć się gdzie leci. 6 razy wyjmowany zbiorniczek. Nic. W końcu kupiłem zbiorniczek, korek, śrubkę odpowietrznika, oring pod czujnik i od razu wąż który wchodzi do zbiorniczka od dołu i mam spokój. Zakończyło się szczęśliwie jednak ile nerwów i bluźnierstw poszło to ojej :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

Mam jeszcze tylko jedno pytanie odnosnie weza dolnego.

Daniel waz dolny ma byc zimny czy zimny swiadczy o wadliwym termostacie.

Poniewaz u mnie gorny od termostatu idacy w prawo jest dosyc cieply ( goracy ale da sie dotkac bez poparzenia itd. )

Natomiast dolny pozostaje zimny nawet zaraz po eksploatacji auta.

Przy czym na desce rozdzielczej strzalka utrzymuje sie dokladnie na srodku skali.

Aha jeszcze jedw tym modelu zmienia sie sam termostat czy razem z obudowa zintegrowany ?

Sorki za to pytanie ale jestem zoltodziob.

Dziekuje za odpowiedzi i czekam na wiecej jesli mozecie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś w audi miałem też drobny wyciek tylko na gorącym silniku ,i przez pół roku nie mogłem namierzyć gdzie, i wielu mechaników się na to patrzyło, powymieniali połowę węży gumowych i nic, aż w końcu w jednym warsztacie dolali mi do układu chłodniczego jakiegoś płynu fluorescencyjnego (podobno używa się tego głównie do wykrywania wycieków z klimy) , i po paru dniach przyjechałem do warsztatu , zgasili światło i lampką ultrafioletową znalazł na silniku miejsce gdzie był wyciek. Coś takiego

KONTRAST WATER

fluorescencyjny płyn do szukania nieszczelności

w układzie chłodzenia

- Ilość wystarczająca na 1 pojazd

- służy do lokalizacji mikronieszczelności w obiegu cieczy chłodzącej

5000-206-1

25 ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Aktualizacja:

Wczoraj po przebyciu 6km ( odleglosc dom praca ) sprawdzilem stan cieczy w zbiorniczku taki sam jak byl. ( sprawdzalem na zimnym silniku pare godzin po dotarciu do pracy.

Wczoraj po przejechaniu okolo 25 km autostrada / miasto sprawdzilem weze zaraz po wylaczeniu silnika. Gorny waz goracy dolny w miare cieply.

Dzis w drodze do pracy po przebyciu 3 km wskazowka temp osiagnela dolkadnie polowe skali. Wlaczylem ogrzewanie temperatura zaczela spadac okolo cwiartke skali po czym wylaczylem ogrzewanie temperatura powoli wrocila do polowy , wiec znowu wlaczylem ogrzewanie i temperatura pozostala doklandnie w polowie skali. Na zwenatrz temp 9 stopni.

Wylaczylem silnik zrobilem test numer 7 wynik 96 stopni.

 

Pozniej sprawdze stan w zbiorniczku jak silnik bedzie zimny.

W tym momencie nie wiem gdzie jestem ale bede obserwowal i dam znac wkrotce co i jak.

Zaczne od wymiany plynu chlodniczego i przy okazji wymnienie termostat na nowy. Mysle ze nie zaszkodzi. A moze pomoze.

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi i pomoc i odezwe sie wkrotce.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaczylem ogrzewanie temperatura zaczela spadac okolo cwiartke skali po czym wylaczylem ogrzewanie temperatura powoli wrocila do polowy , wiec znowu wlaczylem ogrzewanie i temperatura pozostala doklandnie w polowie skali. Na zwenatrz temp 9 stopni.

Wylaczylem silnik zrobilem test numer 7 wynik 96 stopni.

 

 

Jak włączałeś ogrzewanie to gdzie była wskazówka? Piszesz ze wyłączyłeś u temp wróciła do połowy czyli była bliżej niebieskiego pola?

 

Napisz trochę dokładniej bo nie wiadomo w którą stronę wskazówka się wychyla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie termostat do wymiany. Koledze chodziło o to, że wskazówka w pionie, po włączeniu ogrzewania spadła w stronę niebieskiego pola, a po wyłączeniu ogrzewania wróciła do pionu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że po włączeniu ogrzewania nawet w ostrą zimę -22st na max u mnie nie powoduje zejście wskazówki z pionu. A on ma problem z przegrzewaniem i niedogrzewaniem. Myślę, że termostat się zacina raz w pozycji otwartej a raz w zamkniętej. Też może się tak zdarzyć, chociaż zwykle jest albo tak albo tak zacięty. Termostat najbezpieczniej wymienić z obudową, bo jest plastikowa i może przy demontażu ulec pęknięciu, ale oczywiście nie koniecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaczylem ogrzewanie temperatura zaczela spadac okolo cwiartke skali po czym wylaczylem ogrzewanie temperatura powoli wrocila do polowy , wiec znowu wlaczylem ogrzewanie i temperatura pozostala doklandnie w polowie skali. Na zwenatrz temp 9 stopni.

Wylaczylem silnik zrobilem test numer 7 wynik 96 stopni.

 

 

Jak włączałeś ogrzewanie to gdzie była wskazówka? Piszesz ze wyłączyłeś u temp wróciła do połowy czyli była bliżej niebieskiego pola?

 

Napisz trochę dokładniej bo nie wiadomo w którą stronę wskazówka się wychyla :)

 

Po przejechaniu 2-3 km wskazowka byla dokladnie w polowie skali wskaznika temperatury. Po wlaczeniu ogrzewania wskazowka zaczela przechylac sie w lewo w strone niebieskiego pola. O jakies niecala 1/4 calej skali. Po wylaczeniu ogrzewania wrocila na polowe skali czyli stala doklanie w pionie. Po czym znowu wlaczylem ogrzewanie po dwoch minutach i wskazowka stala w polowie skali bez zmian. Zaparkowalem auto wylaczylem silnik zrobilem test 7 i pokazalo mi dokladnie 96.

Co o tym myslicie?

dziekuje z gory za zainteresowanie tematem i posty. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinna nagrzewnica "kraść" tyle ciepła. Jak osiągnie pion i właczy się ogrzewanie powinien być dalej pion. Zrób test w trakcie jazdy i zobacz ile masz st. Jak w trasie mam 96st i zgaszę silnik to temp wskakuje nawet na 104st. Temp wtedy rośnie. Ale to będzie raczej ttermostat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja od początku pisałem, że będzie miał termostat do wymiany. Zawiesza się i dlatego tak się dzieje.

 

P.S. U mnie temp. waha się między 102-108 stopni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie to normalka przy 4.0 on lubi ciepełko :) Chodziło tam też o ekonomię, dlatego temp pracy jest jak najwyższa. Mi jak jadę z kimś bądź jestem w górzystym terenie na klimie to tak ok 104st trzyma. Normalnie musi być 94-104st. Jeśli obciążenie wzrasta to leci na ponad 100st ale powyżej 106 nie powinien wchodzić. Przy 104 jest pełne otwarcie termostatu. Przy temp normalnej w trasie 95st termostat nie jest wpełni otwarty. Nie wiem dlaczego takie jest rozwiązanie zastosowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja zakupilem nowy termostat firmy BEHR.

Jest jedna rzecz ktora nie wiem czy sie martwic.

Na oryginalnym termostacie jest w czesci czolowej wchodzi w niego przewod.

W behrze czegos takiego.

Do tego nie wiem czy konektor fabryczny bedzie pasowal do konektora z termostatu Behra.Podobno elektryczny.

Druga sprawa.

Sprawdzilem rowniez wisko.

Jeszcze przed odpaleniem auta na zimnym silniku wisko dziala z oporem.

Po odpaleniu i nagrzaniu samochodu wisko dziala normalnie ale na biegu jalowym moge go zatrzymac reka.i przytrzymac bez problemow.

Po wylaczeniu silnika ktory byl cieply wisko rowniez stawia opor i nie kreci sie na luzie.

Mysle ze wisko stawia taki sam opor swiezo po pracy silnika jak i przed odpaleniem silnika.

Czy zmienialibyscie wisko na moim miejscu.

Czy prze wymianie termostatu musze sciagac wiatrak czy obejdzie sie bez tego. Pamietam w moim 316i compact musialem bo byl osadzony dosyc gleboko.

Czy moge bez jakichkolwiek obaw o wystapienie bledow w komputerze i tak dalej odczepic konektor od oryginalnego termostatu i sprobowac przyczepic kabelek do termostatu behra niczym zaczne sciagac stary.

Bo mysle ze nie ma potrzeba demontazu starego skoro behr moglby nie spasowac sie z fabrycznym konektorem.

Co myslicie o moim wisko i szczerze mowiac co byscie zrobili na moim miejscu bo jak patrze no to wypisuje tutaj to powoli sie zastanawiam czy ja nie powinienem isc do lekarza najlepeij do Tworek:)

 

http://www.gumtree.com.au/s-ad/adelaide-cbd/other-parts-accessories/bmw-e46-thermostat-with-housing-new-oem-free-postage/1005479270

to jest zdjecia tego co kupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo visco nie sprawne, albo było za chłodno. Visco szybko się nie załączy. Ale zatrzymywać je ręką? Głupota :duh: Jak by było sprawne i złapałbyś ręką to byś się kolego ździwił
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glupota nie glupota jestem laikiem wiec co sie tutaj dziwic. Zreszta madrosci o zatrzymaniu wisko reka wyczytalem na tym forum wiec po prostu zrobilem jak pisza pomocni na forum.Teraz sie troche wstydze ze to zrobilem no ale ufalem temu forum bezgranicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczytałem gdzieś patent na nitkę :D Jeżeli kolego Zyggi dbasz o rączki to nie łap więcej :P Ja u siebie po tym poznaje, że visco sprawne, że jak się załączy to dźwięk jakby samolot startował. Jeden wielki szum :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyciekow nie widac, a plynu ubywa to zajezdzasz do dobrego mechaniora i robisz 3 testy:

 

1. test szczelnosci ukladu chlodzenia

2. test obecnosci co2 w ukladzie chlodniczym

3. dla pewnosci test cisnienia sprezania w komorach spalania, kumasz?

 

jeden z tych testow MUSI dac du...py.. inaczej mowiac, okresli jednoznacznie gdzie szukac winnego. Jesli ubywa sie plynu i posprawdzales wszystkie wezy i wezyki, to obstawiam na uszczelke pod glowica ew. samej glowicy... oby tak nie bylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.