Skocz do zawartości

[e90] 330d wymiana paska/ow


kaniewsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Lekko swiszcza mi paski lub pasek od klimy chyba tak wiec chce go wymienic lub oba jesli sa dwa. Pytanie czy oprocz paskow trzeba jeszcze cos wymienic? jakis napinacz czy jakies rolki. Oczywiscie wymiane bedzie przeprowadzal warsztat ale ja dostarcze czesci i dlatego chcialem sie zapytac czy warto przy jednej robocie jeszcze cos,poza paskami, wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą, warto sprawdzić napinacz. U mnie to on był powodem popiskiwania, zacinał się. Sprawdź napięcie paska i spróbuj go ugiąć, cały czas powinien być odpowiednio naciągnięty. Przyczyną popiskiwania może być również koło pasowe, które nie redukuje już dostatecznie drgań. Jednak w przypadku 330D raczej bym na to nie stawiał, ten silnik pracuje znacznie łagodniej niż 320D w którym ten element lubi padać przy znacznych przebiegach przekraczających 160kkm.

 

U siebie posiadasz dwa paski. Jeden napędza alternator, pompę wody oraz sprężarkę klimatyzacji, drugi mniejszy bez napinacza pompę wspomagania układu kierowniczego - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC91&mospid=48825&btnr=11_3662&hg=11&fg=18

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np u siebie zmieniłem koło pasowe bo zaczęło zwalać mi pasek od wspomagania o 1 ząbek, po zmianie już tego nie robi, i auto jakby łagodniej odpala, gaśnie, wcześniej slychać było piśnięcie przy praktycznie każdym odpaleniu bądź gaszeniu auta, od zmianie pasków i koła pasowego MOZE ze 2x mi coś pisło na ułamek sekundy ( może pasek, wilgoci trochę ), tak to cisza. U mnie koło zmieniłem przy 150k na cortteco a paski continentala.

 

pzdr.Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nowe paski, to tylko i wyłącznie oryginały z serwisu BMW. Zamienniki Gatesa i Contitecha najpóźniej po paru tygodniach znów piszczą przy rozruchu i gaszeniu silnika (piszę tu w oparciu o swoje doświadczenia oraz kolegów z forum).

Oryginalne paski mają trochę inną powierzchnię styku z kołem pasowym oraz rolkami.

Ja jeżdżę na zamienniku Contitecha (wcześniej nowy Gates) i trochę piszczy przez ułamek sekundy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie u mnie lekko popiskuje czy nawet tylko swiszczy po deszczu albo po nocy czyli pewnie w zwiazku z wilgocia. Przebieg mam 120 tys i jeszcze nie byly robione takze wymienie na oryginaly. A ten napinacz to tylko po ugieciu sprawdze tak? To podjade do mechanika niech popatrzy bo mnie trudno bedzie ocenic. Przy odpalaniu to moze 2 razy w przeciagu 2 miesiecy lekko pisnal wiec mam nadzieje ze kolo pasowe jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oryginalnymi paskami to cos jest w kazdym aucie chyba. Mialem taka sytuacje 3 razy w swoich i zony autach seicento , corolla stara i astra2, ze po wymianie na firmowy pasek ale nie oryginal to ciagle popiskiwaly a po wymianie na oryginaly w kazdym z w/w aut jak reka odjal. Od tego czasu zmieniam tylko na oryginaly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.