Skocz do zawartości

E46 320d -mocne wibracje auta przy gwałtownym przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu kolega Spigi0 opisał identyczny przypadek:

 

"Re: 320D - trzęsienie przy przyśpieszaniu

 

Post przez Spigi0 » Śro Mar 07, 2012 3:34 pm

Witam mam ten sam problem tyle że w 330d.

To nie jest szarpanie tylko wibracja.

występuje to na 4 i na 5 biegu w przedziale obrotów 1500 do 2300, z tym że musi być wciśnięty pedał gazu do dechy. jeśli sie delikatnie przyspiesza to jest wszystko cacy."

 

U mnie,(silnik 2,0 diesel 136KM) stało się dziś identycznie. W połowie drogi, z Gdyni do W-wy, w pewnej chwili przy gwałtownym przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu (na niższych nie mogłem tego wyczuć) strasznie trzęsie/wibruje auto w tym zakresie obrotów.

Czy ktoś może pomóc, bo tak się nie da jeździć. Od czego zacząć diagnozę?

W niedzielę muszę wrócić do Gdyni, więc prawie 400km i wolałbym nie stanąć gdzieś w połowie drogi.

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
hmm wiele osob tak ma... bylo o tym duzo tematow. Nie wiem czy to nie wina dyfra, ale u niektorych chyba wymiana nie pomogla. Sam mam taki problem, jak jade np na 5 biegu z predkoscia 70 km/h to slychac takie buczenie i trzesienie.
Opublikowano

Właśnie wróciłem do Gdyni...

W sobotę nie udało mi się zdiagnozować problemu: poduszki całe, koło pasowe ok, zawieszenie ok.

Objawy są cały czas identyczne, czyli mocne wibracje przy gwałtownym przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu w zakresie 1700-2400 obrotów.

Jeśli jadę płynnie, delikatnie przyspieszam, to tych wibracji nie ma. Jechałem różnymi prędkościami, do 170km/h i występują one tylko w sytuacjach opisanych wyżej, cały czas tak samo - nie nasilają się.

Kolega Spigi0 pisze, że wibracje ustały po wymianie sprzęgła i dwumasu.

Ja sprzęgło wymieniałem 1,5 roku temu, a dwumas mechanik stwierdził, że był wtedy ok.

Można doszukiwać się wuny np w półosiach lub innych częściach napędu?

Co wy na to?

Opublikowano
Serce sie kraje jak to czytam :duh: "przyspieszanie na 5 biegu z obrotami 1,5tys.." Nie bede wam ublizał bo to wasze samochody i robcie z nimi co chcecie.. Tylko pozniej nie płaczcie, ze dwumas sie posypał czy wał klęknął. Powodzenia
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Ja sprzęgło wymieniałem 1,5 roku temu, a dwumas mechanik stwierdził, że był wtedy ok.

Można doszukiwać się wuny np w półosiach lub innych częściach napędu?

Co wy na to?

Zje****ś dwumas przez te swoje przyspieszania na piatce z tysiaca obrotów.

http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

chyba Cię ponosi, przeczytaj dobrze zanim zaczniesz "mięsem rzucać".

Jest przecież napisane, że na 4 i 5 biegu i od 1,7 do 2,5 obrotów.

Nie mów, że nie zdarza Ci się na 4ce od 1,7 obrotów przyśpieszać?

Chyba, że jeździsz jak typowy kat, czyli zmiana biegów przy 4-5tys obrotów...

Opublikowano
Jak kat to jezdzisz Ty.. I skatowałes swoja dwumase :D Nigdzie mnie nie ponosi i mowie szczerze nie nie zdarza mi sie przyspieszac na 4 biegu z 1,5tys obrotow. Za nauke powinienes mi podziekowac a nie sie pienic. Jak to naprawisz, zmiem swoj styl jazdy a zaoszczedzisz se kasy i nerwow.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poduszki całe

Jak to stwierdziłeś? Widać to dopiero po ich wyjęciu :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

miałem już zerwaną poduszkę i wiem jak zachowuje się silnik i jak zachowuje się ona sama podczas "podnoszenia" silnika.

Ale nawet jeśli teoretycznie, byłaby tylko w jednym miejscu gdzieś naderwana, to czy opisane przeze mnie objawy nie powinny występować częściej?

Opublikowano
chyba Cię ponosi, przeczytaj dobrze zanim zaczniesz "mięsem rzucać".

Jest przecież napisane, że na 4 i 5 biegu i od 1,7 do 2,5 obrotów.

Nie mów, że nie zdarza Ci się na 4ce od 1,7 obrotów przyśpieszać?

Chyba, że jeździsz jak typowy kat, czyli zmiana biegów przy 4-5tys obrotów...

proponuje sprawdzić wał po całości począwszy od łącznika elastycznego , po dwie podpory ...przy okazji sprawdź jak mocowanie wózka z tyłu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dziś zrobiłem wstępne oględziny:

druga podpora wału jest "zmęczona" więc ją wymienię.

Lewa półoś ma niewielki luz (zarówno kręcąc nią zgodnie z jej ruchem jak i ruszając od koła do dyfra). Ale czy ona może wprowadzać auto w wibracje w tych określonych przypadkach (mocne depnięcie na gaz na 4lub 5 w zakresie obrotów 1,7-2,3)?

Pewien znajomy zajmujący się tylko BMW (nie byłem u niego, jedynie rozmawiałem prze tel) poradził mi, żebym zawiózł wał do miejscowych "speców" od wałów na jego sprawdzenie od mikropęknięć podłużnych jakie mają miejsce w niektórych podobnych przypadkach.

Przepraszam, że odciągam tak winę od dwumasy, ale wg większości znajomych mechaników dwumasa daje o sobie znać częściej i na kilka innych dodatkowych sposobów...

Wspomniany znajomy wspominał też o jakiejś "chorobie" turbiny (przeładowanie czy coś w tym stylu).

Proszę o ewentualne uwagi lub sugestie.

Opublikowano
Ja tam sie nie znam... ale rowniez proponuje zmienic styl jazdy bo szybko skatujesz caly naped - od DKZ az po dyfer. A Twoj problem moze lezec w zuzytym wewnetrznym przegubie polosi.
Opublikowano

ok, przyjąłem i w takim razie proszę o instrukcję: przy jakich obrotach zmieniać biegi w E46 320d?

co do półosi, to jutro pewnie ją wyjmą i może będę wiedział coś więcej.

Opublikowano
przy ostrym przyspieszaniu przynajmniej >2000-2200 obr. Przy delikatnym powiedzmy ze te 1500 naped jeszcze dobrze toleruje. To sie poprostu czuje... oczywiscie to minimalne obroty. Ja zwykle jezdze z noga w podlodze miedzy 2000 a 3500 czasem do 4000 i tak juz mam ze ponizej 2000 nawet nie schodze. Tak zreszta mam zrobiona mape...
Opublikowano

Ale ja zmieniam biegi przy wolnym przyspieszaniu przy 2100-2300 obrotów, a przy szybkim 2500-2800 obrotów, więc chyba ok.

Tak jak piszesz kolego, to się czuje. Ale jak np. wrzucę przy 2100 4 bieg, to automatycznie po zapięciu czwórki mam obroty przykładowo 1800, więc dodaję gazu i właśnie wtedy, jak przycisnę mocno gaz na 4 lub 5 to występują opisywane wibracje.

 

Dziś mechanik ode mnie z firmy wyjął wał. Wyczuwał niewielki luz na wieloklinie (od strony skrzyni), którego redukuje się taką nakrętką sześciokątną. Nasmarował, skręcił i.... nadal to samo.

Podpory są ok, krzyżaki wygląda na to, że też. Jutro dalsza diagnoza.

Może ma ktoś jakiś sposób np. na sprawdzenie dwumasu, bo wg mnie i mechaników te koło dwumasowe zachowuje się w moim samochodzie tak samo od 3 lat...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przesadzacie z tymi obrotami, kiedy wbijacie 3 bieg? Przy 70 km/h? :? ja ciulam się po mieście to wbijam przy 40 i mam 1500 obr. i jedzie bez zastanowienia, na pewno nie jest to szkodliwe na dwumasy :nienie: a na dodatek kolega pisze, że przy 1700 obr :roll: to ja swoją zarżnę w tydzień chyba..tylko jeżdżę dwa lata :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego mialem to samo wymienilem podpory,tuleje dyfra itp,pomogla dopiero wymiana walu napedowego.Najlepiej jakbys mial od kogos podmienic wal.
Opublikowano

kolego jacekmury1 miałeś identyczne objawy jakie ja opisuję???

Jeden ze speców od BMw poradził mi (przez tel- mieszka ok 500km ode mnie), żebym dał wał do sprawdzenia jakimś specom od wałów napędowych, ale na razie sprawdzam inne rzeczy, ale może trzeba będzie...

A wiesz może co było nie tak z Twoim wałem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno luz krzyzakow,sprawdzane na maszynie,taniej bylo kupic uzywany wal 160zl niz regeneracja starego.
Opublikowano
Przesadzacie z tymi obrotami, kiedy wbijacie 3 bieg? Przy 70 km/h? :? ja ciulam się po mieście to wbijam przy 40 i mam 1500 obr. i jedzie bez zastanowienia, na pewno nie jest to szkodliwe na dwumasy :nienie: a na dodatek kolega pisze, że przy 1700 obr :roll: to ja swoją zarżnę w tydzień chyba..tylko jeżdżę dwa lata :duh:
Koleszko chodzi nam o to zeby nie deptac w podłoge z wysokiego biegu, a z niskich obrotow. Sama jazda stałą predkoscia na nizszych obrotach lub delikatne przyspieszanie nic złego nie robi.. Przeciez wtedy nie ma mowy o zadnych przeciazeniach.. Do dawania w rure słuza wyzsze obroty. Myslisz, ze po co jest ten gorny zakres? Po to zeby "kat" z niego korzystał?
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie on napisał, że wyprzedza tak 3 tiry :roll: normalne przyspieszanie, ja też tak robię i nic się nie dzieje, to nie type-r, żeby budził się pod czerwonym, a tu od razu nalot na gościa, że zabije dwumasę :?

Zresztą temat nie o tym jak ma jeździć autem tylko ma konkretny problem, na dodatek uporczywy i trudny do diagnozy jak widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tego co wyczytalem mowa byla o gwałtownym przyspieszaniu z pedalem wcisnietym w podłoge.. A czy wyprzedzane były tiry, rowery czy traktory nie było. Nikt na nikogo nie nasiada i podejrzewam, ze nikomu nie chodzi o dowalenie komus, wysmianie czy cos w tym stylu. Widze, ze jestes bardzo ogarniety w motoryzacji (napewno lepiej ode mnie) Wytłumacz mi Prosze do czego słuzy dwumas. Tylko nie potraktuj tego jako zaczepke. Pozdr :cool2:
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jako co? Bo nie bardzo rozumiem? Użyj wujka google to się dowiesz jak nie wiesz, ode mnie wystarczy. Pozdr. :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Koledzy spokojnie, bo widzę że wywołałem przypadkiem jakieś spory niepotrzebnie.

Niestety nie rozwiąże to problemu.

Wiem, że nie wszystkich to musi obchodzić, ale zawsze komuś innemu może się też przydać (czego nie życzę nikomu),

 

Jeszcze raz podsumuję, bo jeden z moich mechaników zarzucił mi, że nie wszystko opisałem i pewien fakt zmienia postać rzeczy chociaż i tak nie wie co może być przyczyną.

 

Na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów 1800-2300 przy gwałtownym depnięciu na gaz (np. przy wyprzedzaniu) samochód dostaje duzych wibracji.

Podczas tych wibracji wskazówka obrotów zachowuje się dziwnie: gdy dojdzie do 2200-2300; (auto cały czas wibruje jeszcze) a wskazówka delikatnie się cofa, :shock: tak o 150-200 obrotów (mimo, że gazem przyspieszam) i ponownie idzie do przodu już bez wibracji.

 

Dziś wymieniłem, tak na wszelki wypadek, filtry: paliwa i powietrza, niestety nie pomogło.

Auto zostało na kilka dni u mechanika (wtajemniczeni domyślają się u którego na pomorzu-jedynego od takich spraw beznadziejnych).

Mam nadzieję, że gość pomoże. Musiałem zostawić ją bo jak wsiadł ze mną to w ciągu 15 minut jazdy nie mogłem mu tego pokazać, bo nie mogłem wywołać tego zjawiska. :mad2:

poprosiłem go, żeby pojeździł jak swoim i sprawdził.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.