Skocz do zawartości

Komunikat - "Oil pressure, Stop engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

cały czas szukam więcej informacji na temat błędu, który ostatnio pojawił się na ekranie licznika. Przy spokojnej jeździe nie występuje, ale wystarczy, że wcisnę bardziej pedał gazu wówczas zaświeca się kontrolka "czerwonego dzbanka", która po zwolnieniu mocniejszego wciśnięcia gazu po prostu gaśnie. Równocześnie z czerwonym dzbankiem wyświetla się komunikat OILL PRESSURE, STOP ENGINE!.

 

Z rozeznania przeze mnie tematu i otrzymanych porad wynika, że przyczynami mogą być:

- czujnik ciśnienia oleju (już kupiony i szukam klucza, aby go odkręcić - jeśli ktoś posiada takowy - rozmiar 24mm oraz 22mm, długi na ok 30cm, nasadowy pusty na końcu na długości 3cm i jest z okolicy Katowic to można zorganiozować techniczny spot połączony z wymianą czujnika ciśnienia oleju

- kwadratowa uszczelka pod filtrem oleju

- problem z pompą oleju (jak sprawdzić czy jest sprawna i czy to ona szwankuje?)

 

Coś jeszcze może być przyczyną tego komunikatu?

 

 

Z błędów z INPA wyświetla się:

68 oil pressure

Error frequency : 40

 

Jest jeszcze błąd czujnika w misce olejowej, ale to już było od początku. Z ciśnieniem oleju chyba nie ma nic wspólnego:

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency : 5

 

oraz błąd:

34 Sump oil temperature sensor

Error frequency : 1

Logistic counter: 0

 

Co mogą bardziej szczegółowo oznaczać te błędy, może coś więcej niż tylko czujniki, pompa itp.?

 

 

Auto jeździ bez problemów, silnik pracuje jak zawsze, bez żadnych niepokojących dźwięków, przyspiesza jak trzeba, jedyne to podczas mocniejszego wciskania pedału gazu wyświetla błąd.

Na biegu jałowym komunikat nie występuje, podczas ruszania też nie, jak wcisnę mocniej pedał gazu wówczas się wyświetla. Po odpaleniu silnika kontrolka oleju gaśnie jak trzeba.

Silnik to 2.8 193 KM poliftowy - podwójny vanos (M52B28TU)

 

Czy uszkodzony czujnik ciągle komunikuje o błędzie czy tylko w określonych momentach? W moim przypadku tylko przy mocniejszym wciskaniu gazu. Może nie wymaga wymiany i to nie jest przyczyna?

 

Proszę o poradę, chciałbym się przygotować do rozwiązania problemu we własnym zakresie, jednak z Waszą pomocą.

Opublikowano

Auto sygnalizuje Ci, że ma problemy z ciśnieniem oleju. Na początek zmień czujnik ciśnienia oleju. Ja komunikat będzie się dalej pojawiał to będziesz musiał oddać auto jednak do mechanika - bo wymiany pompy oleju możesz nie ogarnąć.

Chyba, że masz kadłub pokryty NIKASILEM - wtedy nie zazdroszczę...

Opublikowano
Auto sygnalizuje Ci, że ma problemy z ciśnieniem oleju. Na początek zmień czujnik ciśnienia oleju. Ja komunikat będzie się dalej pojawiał to będziesz musiał oddać auto jednak do mechanika - bo wymiany pompy oleju możesz nie ogarnąć.

Chyba, że masz kadłub pokryty NIKASILEM - wtedy nie zazdroszczę...

 

NIKASILEM?

Opublikowano

Nikasil ta bardzo odbporna powłoka jest o wiele wytrzymalszy na ścieranie niż żeliwo. Jest powszechnie stosowany w motocyklach gdzie jego trwałość jest od 4 razy dłuższa od żeliwa.

Nikasil zużywa sie w silnikach i powoduje ostre branie oleju, spowodowane to jest dużą zawartością siarki w paliwie która niszczy warstwe nikasilu

Ale problem głównie występował w UK i USA

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Obecnie sytuacja wygląda tak:

 

czujnik wymieniony

http://i1246.photobucket.com/albums/gg607/ratovnik/Zdjeciatechniczne/100_0351.jpg

 

Błędy skasowane i jest gitara :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.