Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,parę dni temu mechanik wymienił mi koło pasowe bo guma pękła i się rozpadło.Niestety odczuwam większe drganie silnika.Dziwi mnie to bo koło pasowe to tłumik drgań i powinno być lepiej a nie gorzej.Słyszałem że podróby mogą tak powodować bo są słabo wyważone,ale moje koło to FEBI,wiec nie powinno być takich problemów.Zauważyłem że napinacz od sprężarki klimy się rusza.Ruchy to około 2 do 5 milimetrów.Czy to jest uszkodzony napinacz paska do sprężarki klimy i czy on może prowadzić do zwiększenia drgań silnika,lub czy koło pasowe jest do dupy lub czy można je źle założyć?Proszę o podpowiedzi przed kolejną wizytą u mojego mechanika;)może trzeba do opierpapier.....
Opublikowano
Drganie zwiększa się po dodaniu gazu na biegu jałowym.Silnik wpada w lekki rezonans,po zwiększeniu obrotów ustaje.Nie sprawdzałem jeszcze jak się zachowuje w trasie podczas jazdy z dużą prędkością gdzie obroty silnika są dość spore.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez niedawno zmienialem to kolo.Naczytalem sie troche o tym i wiem ze musi byc albo ori z aso,lub corteco,ktore idzie na pierwszy montaz.Kupilem corteco zmienilem sam i hula jak powinno,zadnych drgan itp.
Opublikowano
Kupiłeś najgorszej firmy chyba jakiej mogłeś kupić. FEBI to syf z tego względu że ta firma to pakowacz. Nie wiadomo co tam w środku jest(zazwyczaj najgorsza jakość produktów) także szczerze Ci powiem zdemontuj FEBI postaw na półce kup CORTECO (za oryginal nie ma sensu przepłacać) i będzie wszystko cacy. CORTECO to firma która robi właśnie oryginalne koła pasowe dla BMW. Różnica jest taka w ASO ~1500zł ,a CORTECO ~900-1200zł zależy gdzie kupisz i czy masz zniżki. Zmienisz koło na pewno drgania ustaną ,a napinacz może te kilka milimetrów się ruszać gorzej jak wygina się około 1cm lub więcej wtedy na pewno jest zużyty.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło padło tydzień temu przy 115tyś mil, jakieś 195tyś km.Kuźwa nie wierze że koło pasowe FEBI jest lipne.

 

Ja ostatnio wymieniałem koło pasowe CORTECO i jest bardzo dobre, porównywałem ze starym ori i są identyczne poza znaczkiem BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło padło tydzień temu przy 115tyś mil, jakieś 195tyś km.Kuźwa nie wierze że koło pasowe FEBI jest lipne.

 

Ja ostatnio wymieniałem koło pasowe CORTECO i jest bardzo dobre, porównywałem ze starym ori i są identyczne poza znaczkiem BMW.

Dokladnie,na moim kole bylo jakby zeszlifowane logo bmw.Dalem za nie 890 pln.

Opublikowano
Wibracje nie są bardzo duże-na razie:)ale denerwujące.Czy mogę tak trochę pojeździć?Czy to nie spowoduje dalszych niepotrzebnych dalszych konsekwencji?Nie chce znów wywalać 400eu na nowe koło pasowe+wymiana.Samochód ma troczę lat więc zawsze coś się znajdzie do roboty.
Opublikowano
Wibracje nie są bardzo duże-na razie:)ale denerwujące.Czy mogę tak trochę pojeździć?Czy to nie spowoduje dalszych niepotrzebnych dalszych konsekwencji?Nie chce znów wywalać 400eu na nowe koło pasowe+wymiana.Samochód ma troczę lat więc zawsze coś się znajdzie do roboty.
Opublikowano
Może się stać: można uszkodzić pompę wody, napinacz paska i inne elementy napędu pasowego. Proponuję wymianę jak najszybciej wraz ze sprawdzeniem napinacza. Nie wiem jak testy długodystansowe w E60 co do koła Corteco, ale z tego co pamiętam to w E90 Corteco wytrzymywało połowę tego co oryginał. Przy dobrych zniżkach w ASO dostaniesz za 1400zł, na alledrogo też jest w podobnej cenie.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Właśnie wyje..... mi kółko.Wali o blok silnika.Coś strasznego,rece mi opadły że taka pierdołka potrafi tak zdenerwować.Dostalem nowe koło pasowe na gwarancji niemieckiej firmy Autex,niestety nie mam wyboru co do marki:( Mam pytanko,czy napinacze sa na sprezynie czy trzeba użyć odpowiedniej siły naciągu?Nie wiem czy machanicy w Irlandii wiedzą o co chodzi,prosze o pomoc,Jakiej firmy paski załozyć?pozdro
Opublikowano
Koło pasowe powinno się kupować w ASO. Tylko to koło dobrze sprawdza się w bmw. Corteco nie jest kołem z pierwszego montażu w e60, e90 i wyższych modelach. Słyszałem już od mechaników i użytkowników różne historie o kołach corteco. A to że hałasują (metaliczny dźwięk) na pewnym zakresie obrotów, albo że auto po pewnym czasie drży i inne tego typu czarodziejskie przypadki. Różnica w cenie to jedynie kilka stówek i jest spokój na przynajmniej 150tyś km... Nie słyszałem natomiast nigdy o przypadku aby na corteco lub innych wynalazkach ktos tyle przejechał, bez żadnego symptomu zużycia. Mój mechanik, stwierdził że montuje klientom corteco, tylko na ich życzenie i nie bierze odpowiedzialności za jego działanie, bo jakość tych kół jest różna. I w sumie mógłbym mu nie wierzyć(chociaż nie miał w tym interesu bo to nie ASO), ale poczytałem z rok temu kilku opinii na tym forum użytkowników tych koł i wniosek nasunął się sam... Chociaż te pochlebne opinie nt. corteco powyżej dają nadzieję, że kontrola jakości się poprawiła, lub firma popracowała nad materiałami swoich tłumików drgań...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Jak wymienialem u siebie to polozylem na stole stare ori i nowe corteco. Rodzaj i miejsca oznaczeń identyczne, czcionki i wielkość oznaczeń identyczne, wygląd identyczny, na corteco brakowało tylko znaczka BMW... Po roku czasu sprawuje sie bez zarzutu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.