Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z odpaleniem mojej buni 525d CR 2001r. Otoż wczoraj normalnie jeszcze odpalała i nic się nie działo ale dzisiaj rano już nie chciała zagadać. Odłączyłem wężyk dolotowy przy filtrze paliwa aby sprawdzić czy paliwo dochodzi,paliwa nie ma ale słychać powietrze wylatujące z tego wężyka. Mógłby mi ktoś coś doradzić w tej kwestii?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podstawowe pytanie, to ile masz paliwa w zbiorniku, jeśli poniżej 15litrów, to padła Ci pomka w zbiorniku, częsta bolączka e39, dotankuj ropki i odpalisz, dla ułatwienia wlej też paliwo do filtra...

Jeśli masz więcej niż 15litrów w zbiorniku, to pewnie pomka w okolicach progu kierowcy, tak zwana "pomka progowa", posłuchaj czy brzęczy Ci coś w okolicy progu po włączeniu zapłonu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Tak,teraz mam ponizej 15l,ale ostatnio mialem taka sytuacje,ze na kompie pokazywalo mi jeszcze na dojazd 40 km i akurat jechalem na stacje benzynowa i braklo mi paliwa. Zalalem 5 l i odpalila po drugim razie. Teraz myslalem ,ze jest podobnie dolalem znowu 5 l i nie chce juz zapalic. Dziwne jest ze teraz komputer pokazuje 189km ktore mozna zrobic. Podejrzewam,ze to pompka tylko nie wiem ktora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprościej to włączyć zapłon, i słuchać czy coś mruczy pod kanapą.

Jak w M57 padnie ta pompka w baku, to zawsze silnik zostawi w baku 15 litrów i zgaśnie.

Ew. sprawdź przekaźnik do niej, czasem też mógł paść.

I nie pchaj się w zamienniki, lepiej dołożyć do oryginału i mieć problem z głowy.

Opublikowano
Witam,dzisiaj dostałem się do tej pompki w zbiorniku i po włączeniu zapłonu słychać,że pracuje. Czy wobec tego uszkodzona może być ta pompka w progu? Dodam jeszcze,że auto stoi lekko przechylone na lewą stronę. Jest to możliwe,że paliwo się przelało i przez to nie chce zapalić? Ale mimo tego pompka powinna praktycznie wyciągać do zera i to,że auto jest przechylone nie powinno mieć znaczenia
Opublikowano

Za problem z odpaleniem auta w największym stopniu odpowiada pompka progowa.

Zrób jeszcze jedno małe doświadczenie. Jak masz problem z odpaleniem auta to przez chwilę zacznij tupać butami w podłogę, siedząc na fotelu kierowcy. Jeśli po takiej kuracji uda się odpalić auto (nie zawsze będzie to pierwsza próba) to na 100% masz padniętą pompkę w progu.

Walnięta pompka w baku powoduje najczęściej zgaśnięcie chodzącego już silnika przy stanie paliwa w okolicy 15 litrów w kotle.

Pzdr.

P.S. Czasem bywa tak, że sama progówka jest sprawna i to przekaźnik nie kontaktuje. Jak otworzysz PRAWY boczek w bagażniku (ten przy aku) to zobaczysz tam w górnej części wnęki 2 zielone przekaźniki (kostki o boku około 1,5 cm). Ten od progówki jest od strony przodu auta. Możesz je wypiąć i zamienić miejscami (oba są identyczne parametrami więc nic się nie stanie po ich zamianie).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,dzisiaj dostałem się do tej pompki w zbiorniku i po włączeniu zapłonu słychać,że pracuje. Czy wobec tego uszkodzona może być ta pompka w progu? Dodam jeszcze,że auto stoi lekko przechylone na lewą stronę. Jest to możliwe,że paliwo się przelało i przez to nie chce zapalić? Ale mimo tego pompka powinna praktycznie wyciągać do zera i to,że auto jest przechylone nie powinno mieć znaczenia

 

To nic, że słyszysz pomkę(łopatki się wyrobiły), pisałeś, że masz mało paliwa, dolej tak żeby było powyżej 20litrów i próbuj, pomka w zbiorniku nie podaje paliwa do silnika, to paliwo zasysa pomka pod progiem, ale jak masz za mały stan, to pompka nie zaciągnie. Pomka w zbiorniku zaciąga paliwo z dna zbiornika i podaje je na tak zwaną półkę, powyżej pomki zbiornikowej, a z tej półki pompka progowa ciągnie ropkę do filtra i dalej. Dotankuj paliwa, możesz zrobić tak jak ja robiłem, czyli zalewałem jeszcze filtr paliwem i bez problemu odpalałem. U mnie jeszcze doszła nieszczelność wężyka, odchodzącego od filtra i wchodzącego do pomki wysokiego ciśnienia przy silniku, właśnie przy silniku miałem nieszczelność i robiły się bombelki, dokręciłem opaskę zaciskową i wszystko zagrało, to też możesz sprawdzić. Zróba jak mówiłem, ale jeśli po dotankowaniu paliwo nadal nie będzie szło do filtra, to przyjrzyj się pomce progowej i przewodom wokół niej.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Stań najpierw na jakimś wysokim krawężniku lewą stroną i spróbuj odpalić, a pózniej prawą. Będzie przynajmniej wiadomo czy nie chodzi tu o przelewanie paliwa w zbiorniku. Może śmieszne, ale skuteczne.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Za problem z odpaleniem auta w największym stopniu odpowiada pompka progowa.

W tym przypadku(czytając ten temat) problem z odpaleniem auta w największym stopniu odpowiada brak paliwa.Kto doprowadza do sytuacji,że zostaje mu

na kompie pokazywało mi jeszcze na dojazd 40 km i akurat jechałem na stacje benzynowa i brakło mi paliwa.
paliwa na 40 km???Jak wszyscy wiemy komputer oblicza jak oblicza i do tego oszukuje.Dolałeś 5 litrów,pojechałeś i przypuszczam że znów brakło wachy.
Zalałem 5 l
Zatankuj na wstępie normalnie,a nie 5 litrów w pusty zbiornik i niech układ paliwowy się odpowietrzy.

Samochody mają do siebie że jeżdżą na paliwie a nie na powietrzu.

Dopiero potem można szukać problemów jeżeli coś nie tak będzie.Podejrzewam jednak,że nie będzie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Zrobiłem przed chwilą taki myk,podniosłem auto na lewarku,bo jak wspomniałem wcześniej auto jest lekko przechylone na lewą stronę. Poziom się wyrównał i coś tam zaczęło pompować ale w wężyku jest mało tego paliwa i dużo powietrza. Próbowałem odpalić i nic. W zbiorniku mam na tą chwilę jakieś 11-12 l,no to jak tam kolega napisał wcześniej,że pompka wyciąga praktycznie do zera to auto powinno odpalić. No to skoro moja bunia ma syndrom 15l to wine za to ponosi pompka w zbiorniku i czy ewentualnie po jej wymianie bedzie wyciągać wachę do końca?
Opublikowano
Za problem z odpaleniem auta w największym stopniu odpowiada pompka progowa.

W tym przypadku(czytając ten temat) problem z odpaleniem auta w największym stopniu odpowiada brak paliwa.Kto doprowadza do sytuacji,że zostaje mu

na kompie pokazywało mi jeszcze na dojazd 40 km i akurat jechałem na stacje benzynowa i brakło mi paliwa.
paliwa na 40 km???Jak wszyscy wiemy komputer oblicza jak oblicza i do tego oszukuje.Dolałeś 5 litrów,pojechałeś i przypuszczam że znów brakło wachy.
Zalałem 5 l
Zatankuj na wstępie normalnie' date='a nie 5 litrów w pusty zbiornik i niech układ paliwowy się odpowietrzy.

Samochody mają do siebie że jeżdżą na paliwie a nie na powietrzu.

Dopiero potem można szukać problemów jeżeli coś nie tak będzie.Podejrzewam jednak,że nie będzie.[/quote']

Tak kolego ,masz rację ale czasami różnie to bywa. Gdy brakło mi paliwa od razu zapaliła mi się kontrolka DDE,po wlaniu tych 5 litrów auto po drugim razie odpaliło. Generalnie przy syndromie 15l auto nie miało prawa odpalić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ciężko Ci się pomaga, bo jakiś oporny na tą pomoc jesteś, piszemy Ci żebyś zalał paliwa, a Ty wlewasz marne 5l :mad2:

Piszesz, że jakoś odpaliła, bo pewnie wlewając znalazło się trochę paliwa w miejscu gdzie zaciąga progówka i coś tam poszło do silnika. Progówka nie zaciąga z dna, żeby nie zaciągać syfu, z dna zaciąga pomka zbiornikowa, która ma dość spory filtr zabezpieczjący przed syfem.

Pomka wyciąga do dna, ale warunek jest jeden, pomka musi działąć, mówie o tej w zbiorniku, wlej paliwa, ale przynajmniej żeby było powyżej 20l i jak wtedy nie odpali, to szukamy dalej. Pisałeś, że z węża zdjętego z filtra dmucha powietrze, więc prawdopodobnie prgówka działa.

Najprościej i najtaniej sprawdzić, jest właśnie przez dolanie paliwa.

Przechylanie samochodu powoduje, że więcej paliwa jest w okolicy wężyka, którym zaciąga progówka, ale jak nie masz paliwa, to progówka nie zaciągnie, bo jak słusznie CHIHY zauważył, na powietrzu nie pojedziesz...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Wlałem te marne 5l bo innej bańki nie miałem,potem dotankowałem tak że było ok 20 l. Przyjechałem wieczorem do domu i rano już nie odpaliła,a teraz jest ok 11-12l. Jutro zaleje więcej i napiszę czy zagadała.
Opublikowano
Witam,dzisiaj zalałem paliwo i miałem ponad 20l tak jak pisaliście. Włączyłem zapłon tak żeby pompka zaciągnęła paliwo i po dwóch sekundach kręcenia rozrusznikiem autko odpaliło bez problemu. Rozumiem,że do wymiany będzie ta pompka w zbiorniku i czy po wymianie na nową syndrom 15l zniknie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.