Skocz do zawartości

e39 530d automat - jak powinien prawidłowo pracować tryb S ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
MIanowicie, jak powinien prawidłowo pracować tryb S sport ? on przeciąga biegi na wyższe obroty czy przerzuca dopiero przy odcięciu ?, z tego co mi ktoś powiedział powinno być właśnie dopiero przy końcu obrotów, a u mnie gdy wrzuce S i nie cisne mocno w pedał to biegi i tak sie przerzucają, lecz lepiej reaguje na redukcje i przyspieszanie niż na D. jak to jest ?
Opublikowano

Generalnie to jeśli będziesz trochę mocniej wciskał pedał gazu, to będzie ciągnął do wysokich obrotów, ale jak będziesz wciskał delikatnie, to zmieni wcześniej, ale i tak później niż na D.

U mnie na przykład na S na 4 biegu ciągnie spokojnie o 160 zanim zmieni na 5, ale jeśli przez dłuższą chwilę na 4 nie będę zwiększał prędkości, to zmieni wcześniej.

Opublikowano
u mnie jest tak ze jak dam S i ruszam spokojnie to zmieni mi na kolejny bieg nawet przy 2 tys obrotow, wiec raczej jest ok, bo ktoś mi napisał że S bez wzgledu na dynamike jazdy przerzuca dopiero przy końcu obrotow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie jest tak ze jak dam S i ruszam spokojnie to zmieni mi na kolejny bieg nawet przy 2 tys obrotow, wiec raczej jest ok, bo ktoś mi napisał że S bez wzgledu na dynamike jazdy przerzuca dopiero przy końcu obrotow.

 

To Ci ktoś głupot nagadał, GRUBER ma racje, jak nie będziesz ciskał do podłogi, to zmiany będą prawie jak przy "D", jedynie sama zmiana będzie szybsza, różnica zwiększa się gdy wciśniesz gaz w chłodnicę, jak jeden z kolegów-forumowiczów pisze, to na "S" będzie ciągnęło do wyższych obrotów, ale się nie przeraź, bo na każdym biegu będą to inne obroty. Widać, że skrzynia pracuje Ci prawidłowo, więc się nie przejmuj.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
I co wazne, na DS zawsze rusza sie z pierwszego biegu, na D zazwyczaj z dwojki co nie jest za dobre dla konwertera...Ponadto na DS biegi zmieniaja sie szybciej niz na D lub M :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam takie pytanie ,czy osiągi bmw ze skrzynią automatyczną (chodzi mi zwłaszcza o przyspieszenie do 100km/h) podawane są na trybie D czy trybie S :?: :roll:
Opublikowano
A ja mam takie pytanie ,czy osiągi bmw ze skrzynią automatyczną (chodzi mi zwłaszcza o przyspieszenie do 100km/h) podawane są na trybie D czy trybie S :?: :roll:

Dobre pytanie :roll:

Opublikowano
Jeszcze jedna istotna rzecz. W trybie S skrzynia trzyma dłużej zapięty bieg przy schodzeniu z obrotów. W trybie D natomiast wytrąca bieg i wrzuca luz...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Hmm, a czy przy "S" nie utwardza się wspomaganie jak jest z servtronikiem?

"Utwardza" ale w pozycji D jak i DS bynajmniej ja tak zauwazylem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn servtronic utwardza się wraz ze wzrostem prędkości na "D", a czy czasem po włączeniu "S" nie będzie twardy cały czas?
Opublikowano
Tzn servtronic utwardza się wraz ze wzrostem prędkości na "D", a czy czasem po włączeniu "S" nie będzie twardy cały czas?

 

Mylisz układ servotronic z adaptive drive w e6x.

W e39 serovotronic utwardza się tylko wraz ze wzrostem predkości. Tryb pracy skrzyni nie ma na to wpływu...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

U mnie jadąc 200km/h na piątym biegu jak zmienię na tryb "S" przełączy bieg na 4 i jeśli wcisnę do podłogi, ale nie aż do tzw. Kick Down tylko do podłogi to na 4 rozpędza sie do ponad 230km/h bo dalej nie probowałem.

I tu moje pytanie ....... to kiedy on przełącza na 5 skoro już się licznik kończy na 4 :duh:

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
U mnie jadąc 200km/h na piątym biegu jak zmienię na tryb "S" przełączy bieg na 4 i jeśli wcisnę do podłogi, ale nie aż do tzw. Kick Down tylko do podłogi to na 4 rozpędza sie do ponad 230km/h bo dalej nie probowałem.

I tu moje pytanie ....... to kiedy on przełącza na 5 skoro już się licznik kończy na 4 :duh:

Coś masz nie tak moim zdaniem.

Mi zanim padła skrzynia na 5 w trybie S wrzucało miedzy 180-190.

Raczej nie wydaje mi się, żeby tak wysoko był w stanie pociągnąć, bo przy 190 u mnie świeci się 4,5 tys. obr.

Może nie czujesz zmiany miedzy 4-5, tak jak ja w tej chwili, szarpniecie jest tak delikatne, ze w zasadzie nie czuć, można sprawdzić jedynie po obrotomierzu,

 

Wcześniej było tak, że jeśli miałem tryb S to na 4 biegu nie było szans, żeby wrzucił na 5 bieg po odjęciu gazu i spokojniejszej jeździe, teraz nie mam z tym problemu i jak odpuszczę, to powyżej 120 spokojnie przełącza na 5 i spokojnie sobie jedzie.

 

Arturo e39.

Moim zdaniem to nie ma znaczenia czy tryb S czy zwykły.

Jeśli wdepniesz w podłogę łącznie z kick down, to wtedy skrzynia zachowuje sie jak w trybie sport.

Sprawdziłem ostatnio organoleptycznie, wiec pewność mam nieomal 100%.

Opublikowano

co prawda nigdy tego nie sprawdziłem ale nie miało być tak, że 5tka to swoisty "nadbieg" potrzebny do kulturalnego toczenia się po szosach przy zużyciu śladowych ilości ropy a licznik właśnie na 4 można było skończyć ?

 

co do działania trybu S to GRUBER i M-ka wyczerpali temat.

 

 

I co wazne, na DS zawsze rusza sie z pierwszego biegu, na D zazwyczaj z dwojki co nie jest za dobre dla konwertera...Ponadto na DS biegi zmieniaja sie szybciej niz na D lub M :wink:

jesteś pewien, że rusza z dwójki ? Szczerze mówiąc też tak długi czas myślałem (po jeździe na M) ale ostatnio zacząłem jednak skłaniać się do wersji, że do 1 zrzuca na D.

Opublikowano
Dokładnie, w trybie "D" rusza z 1
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Co do ruszania z 1 na D, to pewnie mogą być różne opcje, w zależności od stylu jazdy kierowcy (bo skrzynia się uczy danego stylu) oraz w zależności od rodzaju skrzyni, bo diesle mają skrzynie GM, a benzyniaki ZF. Jeśli chcemy porównywać, to przynajmniej zróbmy podział na typy skrzyń.

U mnie w 3.0d ze skrzynią GM podczas spokojnej jazdy na D i na DS zbija do 2 i z niej rusza, natomiast po chwili ostrzejszej jazdy na obu trybach zbija do 1 biegu.

 

EDIT: chociaż tak właściwie, to do jakiego biegu zbija na DS muszę jeszcze sprawdzić, bo wiem, że po zatrzymaniu i przełączeniu na manual zazwyczaj wyświetla 2 bieg, ale z którego ruszy będąc na DS nie jestem pewien.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też mam GM w M57 i odkąd pamiętam, zawsze ruszała z jedynki.

Czy lekko i delikatnie, czy na pełnym gazie, niezależnie od trybu pracy, zawsze.

Opublikowano

z tą adaptacją do stylu jazdy to słuszna uwaga.

Gruber, ja też się sugerowałem przełączaniem na M (od razu 2 się świeci) ale w tym momencie mi na pewno rusza z 1 na D.

 

Shadow69, dziś zwróciłem uwagę na zestaw DS + servotronic i albo uległem sugestii albo rzeczywiście to wspomaganie inaczej trochę bierze.

Opublikowano

No i sprawdziłem dziś i jest tak:

- na D i DS rusza z 1 biegu i moment zmiany biegu jest uzależniony od głębokości wdepnięca gazu, ale na DS nie wrzuci 5 biegu poniżej jakiejś prędkości (w porannym warszawskim tłoku trudno ustalić jakiej);

- na manualu:

a) przy spokojnej jeździe zbija do 2 biegu i z niego rusza;

b) przy ostrej jeździe zbija do 1 biegu i z niego rusza.

 

Ale narodziło mi się jeszcze jedno pytanie: jak to się dzieje, że na D, przy odpowiednim wciśnięciu gazu (dosyć dynamicznym, ale nie za głęboko) jestem w stanie dociągnąć do 80 km/h bez zmiany biegu? I właściwie z którego biegu on wtedy rusza - z 2?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj jak jechałem do sklepu:

Silnik rozgrzany, 91st. w testach, lewarek na "D" ruszam delikatnie, tak żeby ekonomizer nie poleciał dalej jak 15l.

5 bieg skrzynia załącza między licznikowe 50-60km/h., jeśli cały czas tak jadę to spokojnie bez redukowania można się rozpędzać.

Co jeszcze ciekawego zaobserwowałem, wczoraj w nocy jak jechałem tak średnio 70-80 (5 bieg) to skrzynia załącza lock-up i bieg jest na sztywno, nie musiałem czekać do 90, ekonimizer wisi wtedy między 4-6, ale dodanie gazu tak, że wychyli się za 10 powoduje rozpięcie lock-upa.

Czyli tak reasumując cholera wie jak to wszystko działa, wychodzi że u każdego inaczej :roll:

Opublikowano
Czyli tak reasumując cholera wie jak to wszystko działa, wychodzi że u każdego inaczej :roll:

 

czyżby wspomniana wyżej adaptacja rzeczywiście działała ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.