Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, silnik 318 dA. Przy gaszeniu zatelepie silnikiem i budą.

Nic nie hałasuje i nie stuka. Dwóch mech. sprawdzało poduszki, twierdzą że są ok. Gdzie szukać problemu?

Edytowane przez koziolekkamil
Opublikowano
U mnie dwu masa wywalona jest i też przy gaszeniu telepie prawie 200k na zegarach :cool2: , ale dodatkowo hałasuje na wolnych obrotach . Czekam na dostępność w częścidobmw.pl bo na razie nie mają i wymieniam oczywiście razem ze sprzęgłem .
http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano
Sprawdź klapę gaszącą silnik czy działa fajnie zasadę jej działania opisał Roger nysa w którymś poście
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

dwumasa nie powinna miec nic do tego.

jestem po wymianie tej czesci razem ze sprzeglem jakies 6000 km temu i mi tez lekko buja podczas gaszenia na zimnym lub rozgrzanym.

mam nadzieje ze nic nie sknocili , czesci oryginalne. wymiana w BM Cars.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wcześniej miałem manual i trząsł przy gaszeniu, teraz na automacie po prostu silnik przestaje pracować bez jakichkolwiek szarpnięć. Myślę, że to ma związek z dwumasem, bo w autach, w ktorych ta część jest zauważalnie zużyta (np. stuka na wolnych obrotach) występuje znaczny wstrząs przy gaszeniu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam podobny problem z gaszeniem, tzn. telepanie przy gaszeniu. Troche to denerwujace wiec zaczalem szukac przyczyny. Zdjalem pokrywe silnika i okazalo sie ze nie mam przepustnicy przed zaworem EGR, jest tak oryginalnie bo to wersja bez DPF. Pytanie czy moge zamontowac taka przepustnice aby gaszenie bylo przyjemne. Nie wiem co z klapkami w kolektorze bo tego nie sprawdzalem, ale wydaje mi sie ze sa usuniete bo auto slabo ciagnie do 2tys. obrotow a potem jest juz ok. Przebieg to 197tys. km.

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam forumowiczow.

Edytowane przez sebrum
Opublikowano

z ciekawostek powiem, że mój kolega też słyszał telepanie przy gaszeniu, wymienił sprzęgło, dwumasę, a telepanie zostało. Okazało się że syrena od alarmu była poluzowana :mrgreen: i można to było naprawić kluczem "10"

Jedyne co go ratuje to że sprzęgło i tak było do wymiany....

Opublikowano
sebrum a po co ci ta przepustnica, ze tam sie zapytam???

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Witam. Mam podobny problem z gaszeniem, tzn. telepanie przy gaszeniu. Troche to denerwujace wiec zaczalem szukac przyczyny. Zdjalem pokrywe silnika i okazalo sie ze nie mam przepustnicy przed zaworem EGR, jest tak oryginalnie bo to wersja bez DPF. Pytanie czy moge zamontowac taka przepustnice aby gaszenie bylo przyjemne. Nie wiem co z klapkami w kolektorze bo tego nie sprawdzalem, ale wydaje mi sie ze sa usuniete bo auto slabo ciagnie do 2tys. obrotow a potem jest juz ok. Przebieg to 197tys. km.

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam forumowiczow.

To masz silnik m47 i jest bez przepustnicy to będzie lekko telepać przy gaszeniu auta i raczej nie da się zamontować przepustnicy

Opublikowano
z ciekawostek powiem, że mój kolega też słyszał telepanie przy gaszeniu, wymienił sprzęgło, dwumasę, a telepanie zostało. Okazało się że syrena od alarmu była poluzowana :mrgreen: i można to było naprawić kluczem "10"

Jedyne co go ratuje to że sprzęgło i tak było do wymiany....

A gdzie sie znajduje ta syrena alarmy?

Opublikowano
sebrum a po co ci ta przepustnica, ze tam sie zapytam???

Witam.

Przepustnica mi do niczego nie potrzebna, tylko chcialem sie dowiedziec czy to zlikwiduje telepanie. Jesli od nowosci nie bylo przepustnicy to co jest odpowiedzialne za gaszenie silnika bez telepania. Przeciez tak nie moglo byc jak samochod byl nowy.

Prosze o jakies podpowiedzi. Dzieki i pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To masz silnik m47 i jest bez przepustnicy to będzie lekko telepać przy gaszeniu auta i raczej nie da się zamontować przepustnicy

 

Skoro w E46 da się zamontować przepustnicę z klapą gaszącą to tym bardziej w E90 i ten zabieg bardzo łagodzi wygaszanie silnika co można zobaczyć na tym filmiku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie tez telepie a mam benzyne. dwumasa wymieniona i dalej telepie przy gaszeniu. troche mniej i ciszej niz przed wymiana dwumasy ale jednak telepie.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra ale czy pasuje przepustnica od n47 do m47 e90 i czy trzeba coś kodować :norty:

bo w e46 dobrze sie to sprawdza

 

A dlaczego od N47 ? przecież M47N2 z DPF-em też mają przepustnice.

Opublikowano
No dobra ale czy pasuje przepustnica od n47 do m47 e90 i czy trzeba coś kodować :norty:

bo w e46 dobrze sie to sprawdza

 

A dlaczego od N47 ? przecież M47N2 z DPF-em też mają przepustnice.

Ale mi chodzi o m47 bez DPF-a taki ja mam :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale mi chodzi o m47 bez DPF-a taki ja mam :norty:

 

Silniki M47 były w latach 1998 - 2001, Ty posiadasz M47N2 (M47T2) 163 KM i normalnie kupujesz przepustnicę od tego modelu i wszystko pasuje, tylko trzeba pewnie zakodować żeby działała.

 

Ps. Pogadaj sobie z ROGER-NYSA bo się tym zajmuje i montuje takie przepustnicę tym co sobie zażyczą.

Opublikowano
z ciekawostek powiem, że mój kolega też słyszał telepanie przy gaszeniu, wymienił sprzęgło, dwumasę, a telepanie zostało. Okazało się że syrena od alarmu była poluzowana :mrgreen: i można to było naprawić kluczem "10"

Jedyne co go ratuje to że sprzęgło i tak było do wymiany....

A gdzie sie znajduje ta syrena alarmy?

to był akurat przypadek z Hondy Accord, nie wiem gdzie się znajduje syrena, ale objawy były typowe dla dwumasy :norty:

Opublikowano

Ale mi chodzi o m47 bez DPF-a taki ja mam :norty:

 

Silniki M47 były w latach 1998 - 2001, Ty posiadasz M47N2 (M47T2) 163 KM i normalnie kupujesz przepustnicę od tego modelu i wszystko pasuje, tylko trzeba pewnie zakodować żeby działała.

 

Ps. Pogadaj sobie z ROGER-NYSA bo się tym zajmuje i montuje takie przepustnicę tym co sobie zażyczą.

Pytanie tylko czy ta przepustnica zredukuje to telepanie bo inaczej nie ma sensu jej montowac, tym bardziej ze wtedy trzeba tez wymienic zawor EGR, wiec koszty beda wieksze.

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie tylko czy ta przepustnica zredukuje to telepanie bo inaczej nie ma sensu jej montowac, tym bardziej ze wtedy trzeba tez wymienic zawor EGR, wiec koszty beda wieksze.

Pozdro.

 

Na filmie wyraźnie widać jak wygasza się silnik CR bez przepustnicy i z nią i nowy zawór EGR jest nie potrzebny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.