Skocz do zawartości

316i n42 zawór zwrotny oleju


maciej e46

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem jak przekręcam zapłon zapalają się wszystkie kontrolki, odpalam auto a kontrolka od oleju gaśnie z opóźnieniem tak o 1 do 2sekund od pozostałych czy to normalne??? bo czytałem na inny postach ze przyczyną może być zaworek zwrotny oleju. i jak już zaczynam ruszać to auto ma taki delikatnie metaliczny głos i wydaję mi się że to jest przyczyną , bo w tych silnikach n42 zdarzają się też problemy z rozrządem, ale jak ja odpalam auto to nie mam takiego klekotu po odpaleniu,bo wtedy to winę miał by rozrząd a tak zaworek oleju, i jeszcze jedno moje pytanie ciężko jest wymienić ten zaworek ?? i ile on kosztuje??? w wy jak myślicie co może być przyczyną???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu też zastanawiałem się nad problemem spływającego oleju do misy po dłuższym przestoju. Pierwotnie przekonany byłem, że jest za to odpowiedzialny zawór w pompie oleju (element nr 3)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3190&hg=11&fg=30

Aktualnie mam problem z ciśnieniem oleju i auto na warsztacie... mechanik wyjaśnił mi, że ten zawór odpowiada za poprawne sterowanie ciśnieniem oleju w czasie pracy silnika (ogranicza ciśnienie oleju żeby nie przekroczyć prawidłowych wartości).

Poniżej masz opis jak zdemontować cały moduł olejowy:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/85

Za spływanie oleju do misy po dłuższym postoju odpowiadają podobno zawory w podstawie filtra oleju, których nie wymienisz tylko całą podstawę. Można to sprawdzić odkręcając pokrywę filtra oleju po dłuższym postoju i będzie widać czy jest tam olej (a powinien być).

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp:) a wiesz może ile by ta cała podstawa kosztowała???

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=n42+podstawa+filtra+oleju

 

A nowy element (podstawa +wymiennik ciepła) około 1000zł

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to trzeba zrobić, a ta cena to u mechanika tak???

 

Cenę podałem orientacyjną z katalogu oryginalnych części BMW. Najlepiej jak dokładnie zdiagnozujesz swój problem żeby nie wymieniać czegoś w ciemno.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.