Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Otóż w moim przypadku problemem jest - w moim przekonaniu duże zużycie oleju w moim E36 z silnikiem M52B25.

Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe na nowe marki Reinz oraz nowa odma.

Niestety apetyt na olej pozostał, a łyka go około 1L na 2000 - 3000km.

Auto jeździ przyzwoicie, ładnie się zbiera, nie kopci na niebiesko czy siwo... Po dłuższym postoju ni widzę po odpaleniu dymka.

Na analizatorze spalin skład OK.

Olej Liqui Molly 5W40 Sythoil

 

Zmierzyłem kompresję, wygląda to następująco:

cyl.1 - 13 Bar /próba olejowa 18 Bar

cyl.2 - 13 Bar / 17,5

cyl.3 - 14 / 18,5

cyl.4 - 14 / 15,5

cyl.5 - 14 / 18

cyl.6 - 14 / 15,5

 

Pozdrawiam

Zbyszek

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz duży skok po próbie olejowej, może pierścionki już nie trzymają...

1L na 2000-3000 tyś to też nie jakoś strasznie dużo przy dużym silniku...

 

PZDR>

Opublikowano

Eh Kolego,

Teraz nawet wiecej... 1L na 1500km.

Świece po wykreceniu zaolejone.

Z tym że 13 czy 14 Bar to uważam za niezły wynik. TIS podaje granicznie 10-11BAR.

Stopien spreżania w tych silnikach to 10,5:1. Z wyliczeń wynika ze cisnienie sprężania nominalnie ok 13,12 BAR.

 

Ostatnio wyjąłem wtryskiwacze i przez otwory w kolektorze obejrzałem zawory. Na grzybkach zaworów widać delikatnie ślady oleju. Widac tez slady olejowego nagaru w kolektorze.

Teraz pytanie - uszczelniacze zaworowe - wymienione, odma też, to któredy?

Czy mała nieszczelnośc w dolocie nie powodowałaby obniżenia podcisnienia i tym samym zbyt małe podcisnienie sprawi ze membrana od zaworu odmy nie domyka sie i zaciaga olej wraz z gazami ze skrzyni korbowej do kolektora?

Bagnet i odpływy zaznaczam ze były czyszczone.....

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem to zrowe M52 powinno robić ponad 14 barów... zresztą nie ważne ile robi, ale po próbie olejowej skok ponad 4 bary to coś mówi....jak by był zroby to po prostu skok były w okolicach 1-2 barów....

Ja mam już niezdrowy motor m40 i na sucho mam 12 a przy próbie olejowej w okolicach 13,5-14....wiec mały przyrost. U Ciebie nawet 4 bary....

Ogólnie o zyżycie oleju to są dwie opcje...albo wyciek, albo spalanie....przy silnikach z katem nie zawsze bedzie dymi na niebiesko...no chyba ze żre już 1L na 500km.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak...jak dla mnie to tylko cylinder 4 i 6 są dobre bo przyrost raptem 1,5 bara. Na pierwszym masz 5 barów wiec to już baardzo duży przyrost reszta po 4bary...wydaje mi się ze na 95 procent pierścienie, ale poczekaj, mozę ktoś jeszcze się wypowie/.....

 

PZDR>

Opublikowano

Też mi się tak wydaje właśnie...

Nic... trzeba uzbierac troche kasy żeby remont zrobic kompleksowo... gorzej jesli po rozbiórce okaże sie że Nikasil wytary - bedzie problem:/

Po cichu liczę że to pierscienie zapieczone tylko, ale podobno i tak nie ma sposobu żeby je odblokowac:/

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz zalać cylindry naftą i zostawić na noc, resztę wyciągnąć i liczyć że może pierścionki puściły (jeśli rzeczywiście są zapieczone)...oczywiście olej wtedy do wymiany...

 

PZDR>

Opublikowano
Znam ten stary indiański numer ale zrobiłem tak zapobiegawczo jak wymianiałem uszczelniacze zaworowe i jak widać nie pomogło...
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Te silniki zawsze wciągają olej odmą.Mam obecnie silnik po kapitalce.Kolektor ssący wymyty,suchy jak pieprz.Po 300 kilometrach kolektor cały w oleju od środka i olej widać na zaworach.Każde jedno m52 jakie rozkręcałem miało sporo oleju w kolektorze.

Nie wiem czy robiłeś płukanke przy wymianie oleju.Warto silnik przepłukać.Tylko zamiast 10-15 minut na luzie jak podają,przejechać z 15-20 kilometrów.

Możesz spróbować chemii "Xado".Testowałem osobiście "1 Stage"i działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm xado powiadasz....no olej lubi wciągać odmą, ale jedna jest duża różniac w kompresji...

Xado to ogólnie jakieś ukraińskie wojskowe gówno...silnik chodzi dobrze, ale spróbój po 40 tyśzrobić szlif bloku lub wału....prawie niewykonalne

 

PZDR>

Opublikowano

zawsze przed wymiana oleju wlewałem dodatek do płukania silnika Liqui Molly.

Robiłem zgodnie z instrukcja - nigdy nie próbowałem jeżdzić w obawie przed zatarciem silnika:/

 

Zamierzam w weekend powtórzyc pomiar - być moze w stacji diagnostycznej atestowanym miernikiem bo robiłem taki zakupionym na "alledrogo"

Próbe olejowa zrobie tez raz jeszcze - bo mi kolega Maleckis uświadomił ze jak nie pilnowałem równej ilosći oleju a wachneło mi sie pewnie troche w strzykawce bo robiłem na szybko to próba olejowa bedzie skopana:/

 

Xado powiadacie... Ciekawe... A kolego mozesz wyjascic dlaczego wykonanie szlifu niewykonalne?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponoć reakcje jakie zachodzą miedzy tym preparatem a metalami w silniku są nieodwracalen. Kilku mechaników chciało to robić, ale metal staje sie na tyle twardy że cieżko go obrabiać...nie wiem dokłąnie na czym to polega, i jak działa dokładnie to ustrojstwo, ale koleś od którego zakupuje oleje, smary i inne środki mówi ze lepiej wlać jakiegoś zwykłego uszczlachetniacza do oleju (z STP) niż jakiś ceramizer i to Xado. No chyba ze lejesz a w razie W od razu szukasz innego silnika. Nie mówie też że one nie są skuteczne, bo i pewnie w jakimśstopniu tam działają, ale chodzi potem o efekt końcowy dla silnika.

 

PZDR>

Opublikowano

Odświeżam temat.

Koledzy HELP!!!

 

odkręciłem dziś przepustnice a tam cały kolektor uwalony olejem.... masakra.... i to nie jakiś nagar tylko świeży olej. Wszystko dokumentnie upierdzielone. Czyściłem to dziś. sprawdziłem jednocześnie zawór odmy czy sprawny (OK).

Teraz najlepszy numer. Do przewodu powrotnego oleju dołożyłem przezroczystą rurkę i jak zasysałem powietrze to zacząłem ciągnąć olej. Chyba jest coś nie tak. Wydaje mi się że w takiej sytuacji olej może dostawać się do kolektora wprost z rurki od bagnetu. Wydawało mi się że ta rurka od bagnetu nie powinna dosięgać oleju a jedynie sam bagnet....

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Teraz mi oleju nie ubywa bo mam nowy silnik :D .Na poprzednim m52b25 zszedłem z litra na 1000-1500 do litra na 5000 kilometrów.Uszczelniaczy nie ruszałem.

Co do używania chemii to radzę przedmówcom trochę się doinformować.Pozatym kto robi szlif bloku w m52?

Opublikowano

Ten spadek zużycia to dzięki remontowi czy Xado? Raczej sceptycznie podchodzę do tego typu nowinek.

Kolega mówiąc o szlifie pewnie miał na myśli silniki z blokiem żeliwnym. Wiadomo M52 to blok raczej jednorazowy bo koszt ponownego nałożenia Nicalsilu kosmiczny jak sama technologia...

 

Wracając jednak do mojego problemu czy jest to możliwe żeby zaciągał olej wprost z odpływu bagnetu?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie zuzycie oleju jest podobne - na analizatorze spalin jest wiecej niz OK, diagnosta nawet byl zdziwiony, ze samochod z 1997 roku moze miec tak czyste spaliny ;). W moim przypadku duzo zalezy od stylu jazdy - wysokoobrotowa jazda wyraznie zwieksza zuzycie oleju. No, ale przede wszystkim obstawiam, ze mam do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Dzieki Panfil za odpowiedź.

U mnie uszczelniacze wymienione rok temu na nowe marki Reinz.

Silnika nie katuję, a że najczęściej jeżdżę z dzieckiem to raczej spokojnie.

Trochę kopci z kapy zaworów po odpięciu wężyka odmy i mimo że zawsze wycieram to pojawia się tam olej:/

Tak czy inaczej, zaczyna mnie - najdelikatniej to ujmując, wkurzać i powoli przymierzam sie do operacji na otwartym sercu...

Szukam informacji o osobach co zrobiły remont M52 i uzdrowiły sytuację.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Naprawdę???? nie wiedziałem!!!! Popatrz... to mój służbowy FORD jest chyba zepsuty.... od wymiany do wymiany nic nie łyknie, a wymiana oleju w serwisie co 20 tys km.

Kolejny nic nie wnoszący przez Ciebie post. I na litość boską!!! Pisz chłopie starannie i składnie bo nie da się tego czytać.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
kazdy to powinien wiedziec ze nie ma silnikow ktore nie pala oleju nie biora ksiazka podaje ze 1000 moze wziasc 1l oleju to norma bmw ksiazkowso mowoie

 

 

co za bzdury, moje BMW nie spala nic oleju, podobnie jak służbowe auto - od wymiany do wymiany stan taki sam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzieki Panfil za odpowiedź.

U mnie uszczelniacze wymienione rok temu na nowe marki Reinz.

Silnika nie katuję, a że najczęściej jeżdżę z dzieckiem to raczej spokojnie.

Trochę kopci z kapy zaworów po odpięciu wężyka odmy i mimo że zawsze wycieram to pojawia się tam olej:/

Tak czy inaczej, zaczyna mnie - najdelikatniej to ujmując, wkurzać i powoli przymierzam sie do operacji na otwartym sercu...

Szukam informacji o osobach co zrobiły remont M52 i uzdrowiły sytuację.

 

i jak? robiłes remont?

 

U mnie w M52 idzie jakieś pół litra - do litra na 10 tys km, więc to chyba mieści się w normie dla zdrowego silnika?

Myślicie że wymiana ODMY może spowodować że zużycie oleju spadnie całkiem do zera?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Myślę, że u Ciebie zużycie oleju jest w normie - nie to co u mnie. Remontu na razie nie robiłem- mam za mały garaż bo mi [BAD] z niego wystaje a zima jeszcze:/
Sprzedam felgi aluminiowe 15"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.