Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam pytanie, ponieważ znajomy chce wyciąć kata w 320i i nie wie czy wybebeszyć kata czy wyciąć i wstawić rurę czy wyciąć i wstawić strumienice. Jeszcze pytanie, co daje strumienica? Proszę nie zadawać pytań "po co wycinać kata" itp Zadaję pytania i oczekuję odp. :) Pozdrawiam ;]

Opublikowano

wywalisz kata to zapali ci się check engine i spalanie może się zmienić

 

zwróć uwagę że jednostka 320i ma sporo elektryki naszpikowanej i że za katem jest druga sonda

gg5553463
Opublikowano

Wywalenie kata praktycznie nic ci nie da, bo sam ksztalt kolektorow w M54 jest wrecz idiotyczny (taka zwezka butelkowa) i hamuje wyplyw spalin.

Jak juz chcesz wymieniac to proponuję kolektory z allegro/ebay i kombinowanie z podkladkami pod drugą pare sond (aby nie wywalalo "checka").

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=571990 <- Tu masz baze wiedzy na ten temat.

Opublikowano

Ja pojadę tylko teoretycznie :

cyt. "... Strumienica, czyli dynamizator spalin ma za zadanie poprawić opróżnianie komory spalania silnika, jej budowa przyspiesza wydech spalin, co przy poprawnym montażu i przeróbce całego wydechu w konsekwencji daje lekki przyrost mocy. Są różne typy strumienic- łuskowe, szczelinowe, naddźwiękowe itd..."

cyt.2 "...w silniku wolnossącym układ wydechowy jest naprawdę dokładnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzące w nim nawet jeśli nie pomagały to chociaż nie przeszkadzały. katalizator lub tłumik przelotowy dynamizuje proces opróżniania cylindrów ze spalin. Obrazowo - spaliny lecą sobie rura wydechowa i natrafiają na komorę rozprężną (tłumik przelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujście spalin do tej komory - wytwarza się fala która możne pomoc wyciągnąć spaliny z cylindrów... dlatego tak ważne jest miejsce umieszczenia i wielkość tej komory. (niestety później znów trzeba sprężyc spaliny aby wepchnąć je do dalszej części układu - dlatego miejsce jest tak ważne)

działanie katalizatora jako komory rozprężnej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w środku pusty i niestety sprawia opór spalinom nawet jak jest sprawny - a jak jest już przytkany to oczywiście zastąpienie go - nawet strumienica może pomoc.

Ale wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tłumika przelotowego zbliżonego rozmiarami do kata..."

 

Wrzuć na google w obrazkach "strumienica" i od razu zobaczysz różnicę pomiędzy prostą rurą a strumienicą ...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.