Skocz do zawartości

540iA buczenie z okolic mostu podczas zwalniania.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Pojawił mi się wczoraj w nocy problem, polegający na ciągłym, metalicznym buczeniu, trykotaniu podczas toczenia się. Intensywność dźwięku powiązana jest z prędkością - im większa, tym głośniejsze, przy mniejszej prędkości (40-50km/h) słychać już trykotanie (jakby tryby). Trzeba nadmienić, że efekt CAŁKOWICIE ustaje przy przyspieszaniu. Przy próbie utrzymania stałej prędkości, z tych samych okolic obiega najbardziej niepokojący dźwięk, metalicznych uderzeń i trykotania - czuć to aż w tylnej podłodze. Właśnie sprawdziłem poziom oleju w moście zgodnie z: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=999581 , olej jest, lecz nigdy nie zmieniany. Nigdy nie było problemu z układem napędowym, ów zjawisko pojawiło się nagle, w jednym momencie.

 

Proszę o pomoc!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ew wjedź sobie na kanał czy coś, zaciąg ręczny, skrzynia na luz, i poruszaj wałem, pół ośkami, zobaczysz czy nie ma luzów na przegubach.

Powinieneś zobaczyć że np przegub stoi, a pół ośka sie w nim obraca delikatnie (powiedzmy 1mm luzu) , albo odwrotnie.

Ja tak zdiagnozowałem właśnie stukanie w układzie napędowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już podnosiłem auto, hałas pochodzi z mostu. Jutro sprawdzę luzy jak kolega Shadow69 poleca, ale wszystko wskazuje na łożysko. Czy da się je wymienić?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
To może być przegub półosi,miałem podobne objawy ale u mnie stuki wydobywały się wyraźnie z jednej strony przy lewym kole.Jak u Ciebie dźwięk wydobywa się ze środka to rzeczywiście może być dyfer.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe, właśnie zawiozłem mechanikowi zakupiony, używany most. Mechanik z uśmiechem poinformował mnie, że most jest ze szperą. :8) Raczej rzadko, nieświadomie zdarzy mi się kupić coś lepszego w normalnej cenie ;).

 

Mam pytanie odnośnie oleju, który chciałem zmienić, podobno musi być lepszy;

 

W temacie viewtopic.php?f=72&t=190132 kolega napisał o castrolu 75w-90. Na allegro są Castrol 75w-90 Syntrax Longlife oraz Castrol Syntrax Universal Plus 75w-90

A który do mostu ze szperą? Koledzy pomogą?

 

PS. Zaczynam się stresować bo do mojego najprawdopodobniej potrzebuję przełożenie 2.81... Dzwoniłem do serwisu i okazuje się, że nie ma mostu z blokadą (szperą) z przełożeniem 2.81... Jest tylko od M5, które ma przełożenie 3.15. Na którym będzie lepsze przyspieszenie?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
przy 3,15 będziesz miał auto o ok. 12% ( 3,15/2,81) wolniejsze ( prędk. max)przy tych samych obr. silnika, jeżeli masz automat ,to nie wiem, czy skrzynia nie będzie głupieć? Lepiej założyć taki jak powinien być. Liczby 3,15 2,81 oznaczają, ile razy dyferanciał zmiejsza obroty kół w stosunku do obr. wału korbowego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki kolego. Różnica powinna być widoczna, odrazu zauważę. Za kilkadziesiąt minut odbieram auto.

W moim uszkodzonym moście, ośka się wysunęła z trybów. Mam zamiar kupić nową i go naprawić.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ten most był naprawdę ze szperą (czyli z M5) to będziesz musiał wymienić też półosie i wał.

 

Nie było mostów 2,81 ze szperą. Chyba że to jakaś samoróbka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cóż, całego tematu nie czytałeś... Podając link, poinformowałem, że mam przerobiony most 2,81 (bo oryginalnie nie było ze szperą). Ta "samoróbka" czyli przerabianie mostu, jest kosztowniejsze niż sam nowy most w ASO...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest tak jak napisałem, poczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem... Podałem link do NOWEGO zestawu do przerobienia dyfra na szperę. Sam zestaw kosztuje to tyle samo co nowy most w ASO, czyli jest dokładnie tak jak napisałem. Chciałeś się pochwalić czy jak :?:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ten most był naprawdę ze szperą (czyli z M5) to będziesz musiał wymienić też półosie i wał.

Most jest naprawdę ze szperą i nie muszę wymieniać półosi i wału.

Nie było mostów 2,81 ze szperą. Chyba że to jakaś samoróbka.
PS. Zaczynam się stresować bo do mojego najprawdopodobniej potrzebuję przełożenie 2.81... Dzwoniłem do serwisu i okazuje się, że nie ma mostu z blokadą (szperą) z przełożeniem 2.81... Jest tylko od M5, które ma przełożenie 3.15. Na którym będzie lepsze przyspieszenie?
Tylko tak CI się wydaje, cały most po przeróbce kosztuje tyle:

http://allegro.pl/szpera-bmw-e38-740-750-custom-25-40-i2574448155.html

 

A nowy dyfer do e39 ze szperą w ASO kosztuje prawie 10,000zł

Bez szpery o przełożeniu 2,81 kosztuje prawie 6,000zł

To jakiś celowy trolling :?: :duh: Jest dokładnie tak jak piszę. Wydaje mi się, że musisz przeczytać temat ze zrozumieniem.

Czego nie rozumiesz? Jeśli rozpatrujesz w kategoriach części nowych, to jest dokładnie tak jak napisałem, przerabianie kosztuje tyle ile nowy dyfer, jeśli używanych, jest 3-4 razy droższy opierając się o linka z allegro, którego sam podałeś... http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Ogarnij się.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poznań-Wiedeń-Poznań, w sumie jakieś 1500km i wszystko OK :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.