Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

W związku z zbliżającą się koniecznością wymiany koła dwumasowego (odgłosy podczas naciskania sprzęgła) w najbliższym czasie chce zrobić rozeznanie ile mnie to będzie kosztowało.

Moje auto to BMW X3 E83 2006 październik (LCI) (pod facelifting, silnik 150 km)

Wstępnie pytałem o same części jakiś czas temu na allegro i okazało sie, że są dwa typy sprzęgła i kół dwumasowych LUK(tańsze 800 zł, droższe 1700 zł)

Komplet około 1700 zł lub 2800 zł.

Na allegro sprzedawcy co do kół jako datę przełomową podają grudzień 2006 (od tej daty koła droższe...)

Pytanie co wtedy się zmieniło (facelifting było chyba w październiku 2006, a nowy silnik 177 km dopiero chyba w połowie 2007)

 

W jednym z serwisów powiedzieli, ze nie ma zamienników (koszt to 3800 zł + wymiana około 600 zł).

 

Czekam na Wasze opinie oraz ile Was to ewentualnie kosztowało i po jaki przebiegu konieczna była wymiana.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pytam na razie tak orientacyjnie. Generalnie podczas naciskania i puszczania sprzęgła na wolnych obrotach takie głośne drgania (podczas jazdy jest to niezauważalne, może poniżej 2 tyś obrotów czuć lekkie drgania). Auto ma przejechane prawie 140 tyś. Kiedys czytałem ciekawy artykuł i pisali, że koło wytrzymuje około 150 tyś. (http://www.fakt.pl/Diesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany-Silniki-w-samochodzie-BMW-,artykuly,110181,1.html).

 

Wydaje się jak już wymieniać to całość koło + całe sprzęgło.

Opublikowano
Coś mi się wydaje że musisz wziąć pod uwagę te droższą wersje.A jesli masz dpf to prawie na pewno.Oprócz tego trudno dostępną. :(
Opublikowano (edytowane)

Masz tę droższą wersję pewnie.Dwumase mozesz zregenerować-koszt połowa nowego

 

Oczywiscie iz warto wymienić wszystko przy jednym razie

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
W moim X3 też musiałem wymienić sprzęgło i koło dwumasowe. Zdecydowałem się na regenerację. Koszt kompletu 1300 zł wraz z roczną gwarancją ! jak narazie ok przejechane 4000 km. Naprawdę fachowa robota.
Opublikowano
Witam, posiadam ten sam model X3 z tego samego miesiaca. Wymienialem koło dwumasowe i sprzęgło. Tyle, ze najpierw wymieniłem samo sprzęgło, i w serwisie powiedzieli, że zamiennika jeśli chodzi o sprzęgło nie ma do tego modelu z tego miesiąca więc musiał być oryginał.Wymieniłem w serwisie BMW Auto Reduta Warszawa koszt wyjęcia skrzyni i zamontowanie sprzęgla wyniosł mnie 3 tys. Serwisu ogolnie nie polecam. Następnie w Gdańsku Premiummotors wymieniło mi dwumas tyle ze sam go kupiłem i miałem problem z wyborem byl dwumas luk za 900 ok i 1900 dzwoniłem do hurtowni i nie byli w stanie wytłumaczyć mi dlaczego taka różnica w cenie część ta sama.Kupiłem za 900 wszystko pasowalo i po roku czasu jest ok. Więc powiem tak podobno srzęgła jako zamiennika nie ma ale dwumas jako zamiennik LUk polecam. BMW montuje dwumas LUK na pierwszy montaż tyle ze na zamienniku nie ma loga BMW. Jeśli bedziesz wymieniać to radzę wymienić i dwumas i sprzegło ja poem drugi raz musiałem dokupić łożysko bo te nowe mi przez dwumas sie rozleciało no i dwa razy skrzynie trzeba wyjmowac.pozdrawiam
Opublikowano

To jest bardzo ciekawe :D

 

Nawet LUK nie wie dlaczego tak jest albo faktycznie tych tańszych już nie ma w sprzedaży i są tylko te drozsze niczym się nie rózniące

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Witam.Jestem obecnie w podobnej sytuacji.Szukam juz od tygodnia dwumasy,wszystkie hurtownie w Szczecinie,inter cars i cała reszta nie maja i nikt nie ma pojecia kiedy bedzie dostepne:(Gotów jestem zaplacic nawet 2000 zl jesli tylko ktos wie gdzie mozna zdobyc Luka.Mam 2007 2.0.d POmozcie!!!
Opublikowano

W Kozuchowie kiedys byla duża fabryka sprzegieł.

Pracujacy tam kiedys fachowcy maja teraz warszaty gdzie regeneruje sie sprzegła dwumasowe i przekladnie kierownicze.Ja tez slyszałem nieciekawe opinie.Ale tam jest niejeden warsztat.

W jednym z nich 2 lata temu regenerowałem przekladnie kierownicza w Nissanie.przyjechalem na umowiona godz.-pracownik zabral auto,mnie poczestowano kawa ,ktora sobie spokojnie wypilem w specjalnym pokoju.Za regeneracje przekladni na miejscu,jej wyjeciu ,naprawie i montazu i zrobieniu geometrii kól-zaplacilem 800 zl.Auta tego juz nie mam ale osoba ktora kupila go odemnie -jeździ do tej pory i przekladnia pracuje jak nowa.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też jestem po regeneracji dwu masy wraz z sprzęgłem zakupiłem tylko łożysko oporowe cena 160 zł i uszczelnienie na wał cena 160 zł czyli wszystko naraz wymienione.Dwu masa tarcze i docisk regenerowane w Kielcach firmy LUK cena 700 zł plus tarcze i docisk 250 zł całość 1270zł ,oczywiście wraz z łożyskiem i uszczelnieniem rok gwarancji całość prac wykonana w jednym dniu .Dwóch mechaników zrobiło mi wymianę cena usługi 500 zł . Myślę że cena dość przystępna na razie samochód hula woli ścisłości wymieniając cały komplet sprzęgła lepiej od razu wymienić docisk i uszczelnienie na wał,po co targać skrzynię znowu za rok To wszystko do BMW x3 3.0 D
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie. Problem ze sprzęgłem opisywałem w tym samochodzie. Kupiłem dwumasę w serwisie za 1300 zł więc nie rozumiem po co kupować w jakimś sklepie za kwotę wyższą.

Pozdrawiam

Sylwek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.