Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

520i - w temacie nie znalazłem nic o pompie wody. Handlarz od którego kupiłem auto powiedział mi tylko, najważniejsza pompa wody, sprawdzanie latem czy pracuje wentylator - wisko a jak będę miał problemy z odpalaniem to czujniki położenia wału.

Samochodem zrobiłem może 600 kilometrów. Kupiłem pompę wody i termostat z obudową - podobno także lubi pękać ale nie miałem czasu aby podjechać na wymianę. Dwa dni temu po odpaleniu w mieście zawarczał jak diesel, potem wszystko ucichło. Byłem pewny że to vanos, nawet umówiłem się w ASO na diagnozę vanosa. Wczoraj jednak zostawiłem go u mechanika na wymianę pompy, termostatu i płynu.

Miałem wielkie szczęście. Po wyjęciu okazało się, że stara pompa zmielona - ten wirnik był metalowy, odpadł cały kołnierz i zmieliło go na kulkę, łopatki uszkodzone i powyginane. Gdybym nie wymienił wczoraj profilaktycznie pompy i wybrał się w przyszłym tygodniu do ASO to bym pewnie nie dojechał. Nadmieniam, że po tym terkotaniu wszytko ucichło i samochód chodził normalnie.

Pozdrawiam.
  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

A mówią, że wirniki tylko metalowe bo, bo, bo...

Jednak jest przykład, że i metalowe się rozpadają i to nie po 20 latach jak plastikowe oryginalne.

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ten temat czyta sie okropnie. 85% to jakis syf nie wiem dlaczego tu admin nie czuwa?! :duh:

 

Mogę dodać gdzie zwalczyć rude za wczasu:

 

- sprawdzać ranty nadkola tył

- wneka wlewu paliwa

- progi ( miejsce mocowania klockow do lewarowania, najlepiej je wyjac )

- podłoga tam gdzie pasazerowie z tyłu maja nogi pod dywanem sa 2 kapsle na strone. wokół nich jest ruda na 1000%

jeszcze po 1 z przodu ale tam jest rzadziej

( wyciagamy fotele, pare plastikow, podnosimy dywan, usuwamy kapsle zajmujemy sie ruda i wstawiamy je z powrotem)

 

Touring:

- ramka szyby

- klapa rogi

- listwa od rejestracji klapa (tam jest ruda, badz listwa jest nie szczelna. przez to miejsce dostaje sie woda i rdzewieje dół klapy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Posprzątane. Proszę zgłaszać niepotrzebne posty wtedy będzie łatwiej i bez narzekania. Nie da się czytać wszystkiego co jest na forum.
ec2Wze6.jpg
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam pierwszy post :D

-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa

-zamarzające zamki :duh:

A 5 mam od niedawna :shock: :shock:

Opublikowano
Witam pierwszy post :D

-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa

-zamarzające zamki :duh:

A 5 mam od niedawna :shock: :shock:

 

Wszystko prawda. Padają czujniki wału i walka po prawie 20 latach i większość wymienia te co były nowe. Chyba że masz problem z nowymi.

 

Ale zamarzające zamki? Serio to typowa usterka? Co ci się dokładnie dzieje? Może nie myj auta podczas mrozu :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Posiadam od 1.5roku BMw e39 Touring 3.0D

Po przeczytaniu tego co tu jest napisane mogę potwierdzić Kilka wad , a jedną z nich jest najpoważniejsza , zamarzające serwo i nie było żadnych objawów, pękające przyciski klimatronika , od tak same z siebie, ale są też zalety i to duże, spalanie do mocy , wyciszenie wnętrza , odpalanie przy -18 , jak silnik benzynowy z pół obrotu i dodam że auto stało cały tydzień z powodu zamarzniętego serwa. :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Uszkodzeń Vanosa nie kwalifikowałbym jako wadę konstrukcyjną, tylko błąd eksploatacyjny. Silniki użytkowane prawidłowo, czyli zalewane dobrym olejem syntetycznym wymienianym maksymalnie co 20tys kilometrów nie mają problemów z Vanosami, natomiast silniki zalane hydrocrackami i dodatkowo "przeciągane" w wymianach oleju do 30tys. kwitują to właśnie awariami uszczelnień Vanosów.

Mój M62TUB44 w E39 na podwójnym Vanosie ma 275tys przebiegu, a M50TUB25 w E34 na pojedyńczym ma 400tys i oba są cichutkie jak nowe i między wymianami robionymi co 20tys nie zużywają praktycznie ani kropli, ale jeźdżą na Motulu 8100 5W/40 x-clean, czyli pełnym syntetyku. Pewnie gdybym chciał przyoszczędzić i zalewałbym Motula 5W/40 x-cees czyli hydrocracka, to miałbym już te vanosy do remontu.

Problemem jest tylko znalezienie dobrego syntetycznego oleju o odpowiednich parametrach gęstości, bo takich już coraz mniej. Na szczęście Motul czy Liqui Molly robią jeszcze takie oleje...

Opublikowano
Tak. Motul lekiem na całe zło :D Zwłaszcza, że ASO na przeglądach zalewało Castrola, który wg powszechnej opinii jest do bani. Są o wiele lepsze oleje o wyżej wymienionego.
Opublikowano
Oczywiście, że Motul nie jest żadnym panaceum, napisałem że jednym z warunków poprawnego działania Vanosów jest stosowanie dobrego oleju syntetycznego i Motula X-clean 5W/40 podałem tylko jako przykład, bo od dłuższego czasu sam go stosuję z dobrym skutkiem. Castrol też był dobrym olejem jednak tylko do momentu przejęcia go przez BP, bo właśnie wtedy zaczęła się w Castrolu era hydrocracków i jakość poszła w dół...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam pierwszy post :D

-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa

-zamarzające zamki :duh:

A 5 mam od niedawna :shock: :shock:


To prawda 5er przed lf trapi wiele niedociągnieć, wiem bo sam od 10 lat jeżdżę różnymi E39, zamarzające zamki to standard, w poliftach nie spotkałem się z tym, nawet w obu modelach jest różnica w otwieraniu i zamykaniu się tylnich drzwi, zupełnie inaczej pracują, szkoda tylko, że nie dopracowali tylniej klapy która w obu przypadkach zamyka się jak w wartburgu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

pierwszy raz tu jestem i ciesze sie podwojnie

1. ze tyle sie dowiedzialem o "typowych" usterkach w e39

2. ze kupilem autko przed przeczytaniem tego temetu (bo po przeczytaniu chyba bym sie bal) :D

uwazam ze wiekszosc to eksploatacja, piszemy tu o autach ponad 10letnich

ja duzo i dlugo nie jezdze swoja BMW, pol roku i 12kkm

co musialem zrobic? sprezyny klapy, teraz mam podejrzenie lacznikow z przodu (jutro sprawdzi to "doktor")

i nieszczesne piksele

to wszystko i niech tak jak najdluzej zostanie

pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

a ja juz się martwiłem to to mi się trafił jakiś wyjątkowy model :lol: :lol:

szczęście w nieszczęsciu że to są typowe usterki bo już myslałem że mam prawdziwego pecha ...

no ale niektre z tych wad są na prade uciązliwe i mimo napraw co jakiś czas wracają :mad2:

ale uczę się i już wiele rzcezy potrafie sam zdiagnozować, naprawić lun na jakiś czas poprawić

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie po dwóch miesiącach od zakupu:

- pompka spryskiwacza, wymieniona na nową (febi)

- przewód gumowy płynu chłodzącego, wymieniony+nowy płyn

-termostat i uszczelka obudowy termostatu, teraz obie części nowe

-czujnik położenia wałka rozrządu, wymieniony na...inny

I na razie tyle....

Opublikowano

Ogolna informacja.

Borykalem sie z problemem skrzypienia z tylu e39sedan.

Kazdy wie ze tuleje wiec kupilem lemfordera i dalej skrzypi caly zawias nowy i dalej to samo.

USTERKA BANALNIE PROSTA CIEZKA DO WYKRYCIA

PRECIK KTORY TRZYMA LINKE RECZNEGO WYSKOCZYL Z GUMKI W SANKACH I TARL O NIE WYDAJAC SKZYPIENIE. MAM NADZIEJE ZE KOMUS POMOGE.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Ja dodałbym w benzynowych silnikach usterki prowadzące do utraty mocy tj. Czujnik walka rozrządu, pompa paliwa, termostat z grzałką, kruszejące przewody od odmy jak i sama odma. Być może to nie są jakieś drogie w naprawie usterki, ale uciążliwe bo moc określana przez producenta raczej rzadko dostępna z powodu powyższych usterek.

Zapomniałbym jeszcze o wisko ktore jak się załączy to wrażenie jak bym ręczny zaciągnął.

Powyższe usterki nie zniechęciły mnie do mojej buni ale musze przyznać że czasem potrafią wyprowadzić z równowagi.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Tak. Motul lekiem na całe zło :D Zwłaszcza, że ASO na przeglądach zalewało Castrola, który wg powszechnej opinii jest do bani. Są o wiele lepsze oleje o wyżej wymienionego.

Lałem do e46 m47n castrol'a 5w40 Edge TurboDiesel i robiłem w miesiącu średnio po 3 tysiace kilometrów auto miałem przez 3 lata i nic się nie działo na tym Castrolu ani nie ubywało ani nic od wymiany do wymiany ten sam stan, wiec nie wiem dlaczego jest takie narzekanie na ten olej, lepiej wydać wiecej kasy i kupic Motula czy Liqui Moly bo jest droższy=lepszy ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motul nie jest droższy od castrola, lm może. Tu nie chodzi o to, że coś się stanie w krótkim okresie, tylko o to, że dobry olej czyści silnik a castrol zostawia syf/nagar. Pogadaj z kimś kto otwiera silniki. Poza tym castrol łączony jest z reguły z fenomenem longlife, bo skoro bmw taki zalecało to musi tyle wytrzymać..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak na nowy rok taka rozrywka :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=KyxY-dWd9TE

Kiedyś miałem e60 530d z niedopiętymi wtyczkami wtryskiwaczy i szukałem kamer :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.