Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pękające na spawach katalizatory w M52TU. Katalizator nie ma budowy jednolitej bądź spawanej z dwóch np. "łódek" po osi układu, składa się natomiast z kilku części spawanych po obwodzie. Z czasem pojawiają się pęknięcia spawów aż do rozpołowienia katalizatora włącznie. Tymczasem blachy osłon skutecznie maskują zbliżającą się katastrofę. Aby wyjąć kolektor z katem ten bliższy przegrody, należy wymontować najpierw ten przedni. Na szczęście da radę zrobić bez rozpinania klimy i wymontowywania podpory silnika.

Innym często spotykanym problemem jest korozja ramki szyby w kombi. Wszystko dookoła ładne natomiast ramka sypie się strasznie.

Czasem można też usłyszeć o amnezji komputera pokładowego - gubi np. przebieg, godzinę i inne wskazania.

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Klasyka E39 - podnośniki szyb elektrycznych :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Też macie tak u siebie, że uszczelki w profilach dość ładnie trzymają wodę? Kwestia projektowa?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ktoś coś paprał przy aucie to możliwe...

W mojej poprzednik zapuścił profile konserwacją, oczywiście zalepił wszystkie możliwe odpływy, zanim się kapnąłem, to podgniło mi miejsce na klocek do podnoszenia auta :roll:

Po prostu gdzieś tam zbierała się woda, a nie miała którędy odpływać.

Wuja rok starsza od mojej poza kilkoma pryszczami na tylnej klapie i rantach tylnych błotników spód ma idealny, a konserwacji nie widziała nigdy. :cool2:

Opublikowano
Może źle się wyraziłem. Chodzi mi o to, że powiedzmy gdy popada to oczywiście profile są wilgotne, ale po otworzeniu drzwi trochę wody wypływa. Auto nie ma W OGÓLE rdzy, nie było też konserwowane. Wydaje mi się, że to kwestia projektu.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym się zgodzę, po myciu auta myjką, i nawet po dokładnym spłukaniu zawsze po otwarciu drzwi wypływa na próg woda z pianą, nawet jak nadwozie już wyschnie.

Ale to chyba norma, kumpla e34 jak pucujemy też tak jest.

Po deszczu też lubi woda zostać.

Opublikowano
Z tym się zgodzę, po myciu auta myjką, i nawet po dokładnym spłukaniu zawsze po otwarciu drzwi wypływa na próg woda z pianą, nawet jak nadwozie już wyschnie.

Ale to chyba norma, kumpla e34 jak pucujemy też tak jest.

Po deszczu też lubi woda zostać.

U mnie też tak się dzieje.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja całkiem przypadkowo ściągnąłem tą dużą uszczelkę klapy bagażnika w Touringu, a tam na całej długości podłogi ruda sobie postępuje na tym profilu co się uszczelka trzyma...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja całkiem przypadkowo ściągnąłem tą dużą uszczelkę klapy bagażnika w Touringu, a tam na całej długości podłogi ruda sobie postępuje na tym profilu co się uszczelka trzyma...

 

Nie tylko tam, klapa w kombi to akurat słaby element, często rdzewieje, nawet w młodych poliftach.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Modul LCM (swiecące się światło drogowe) - wystarcza wymiana tranzystora.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano
No to będzie temat rzeka... :lol: Ja dodam piekielne koło dwumasowe :cry2:

nie wiem o jakim silniku mowa, ale ja w swoim 2.0 benzyna zastapiłem dwumasa sztywnym kołem i jest super, znaczy sie jezdzi sie tak samo, ani słabszy ani mocniejszy, sprzegło bierze tak samo, ale jedna rzecz mnie do zepsucia sie..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tylko postojówki, ksenony i drogowe to kwestia lat bardziej, niż miesięcy jak w przypadku postojówek. Za to często wymieniałem tylne pozycyjne, w sumie są 4, więc cieżko się połapać, ale dość regularnie tam zaglądałem.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jak u Was ,ale często palą się żarówki !

Też tak miałem. Szczególnie mijania i pozycyjne z tyłu.Tak ze 3 razy do roku wymiana.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Dlatego na wiosnę warto zajrzeć do serwo i czyścić odpływ przed jesienią raz to robię i raz po jesieni. Oppływ przedmuchałem sprężarką i niby jest drożny.

 

Ja słyszałem o przypadku tak jak Paweł pisze ze silnik zassał wode, ale do tego przekręciło panewki, bo tyle tej wody połknęło.

 

CO do żarówek mam to samo. Jedynie mijania się uspokoiły jak wymieniłem na Hella. Polecam. Narva pali się co kilka miesięcy.

 

Tył postojówki 4szt więc raz na kwartał się zagląda. Czemu tak? Nie mam pojęcia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ja miałem teraz:

Gasła sama podczas jazdy i na biegu jałowym zwłaszcza na nagrzanym silniku - wymiana czujnika wału pomogła.

X2 M35i
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czujnik ABS lewy tył przerabiany dwa lata temu.

 

Teraz przyszedł czas na lewy przód.

Wpadając w dziurę zapalające się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Znijają po odpaleniu ponownym auta i przekroczeniu ok 20km/h. Do czasu najechania na nierówność.

Czyszczony czujnik, czyszczona piasta, czyszczony styk czujnika.

Wymiana czujnika na ATE pomogła. Najpierw warto poczyścić styk i sam czujnik i łożysko potem zabrać się za wymiene czujnika.

Koszt 200zł.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem tu nowy, więc od razu chciałbym się przywitać i opisać co popsuło się w mojej e39 od kwietnia 2014:

 

1. Nagły wyciek dużej ilości płynu wspomagania - regenracja maglownicy

2. Cieknąca obudowa termostatu - nowa firmy Febi także ciekła. Kupno używanej i planowanie załatwiło problem. Przy okazji wymiana termostatu.

3. Pęknięcie przewodu wodnego wychodzącego z głowicy - wymiana na nowy

4. Wymiana chłodnicy - gdy na zewnątrz zrobiło się zimno zaczęło cieknąć z tego czarnego plastiku, na którym trzyma się zbiorniczek wyrównawczy, na wysokości korka wlewu płynu.

5. Wymiana czujnika wałka i wału - psują się jeden po drugim, nowy VDO Siemens to koszt około 300zł za jeden

6. Działająca "na sztywno" wiskoza - wymiana na nową

7. Pokrzywione tarcze hamulcowe - tarcze TRW stanowczo nie dają rady, po 2tys. km normalnej jazdy po jednym mocniejszym hamowaniu ze 170kmh tarcze szlak trafił. Planuję teraz zakup Speedmax'ów bądź Zimmermannów

8. Pękające przyciski zmiany temperatury na panelu kliamtyzacji - za panel z całymi przyciskami chcą nawet 300zł. Jeżeli przycisk pękł na pół i ma się obie części to najłatwiej jest skleić przycisk od tylnej strony. Profilaktycznie wyjąłem także te dobre (wyjęcie bajecznie proste, wystarczy podważyć cienkim nożykiem) i nałożyłem na wewnętrzną stronę kleju. Koszt naprawy to koszt kleju, od dłuższego czasu mam spokój, na przyciskach nic nie widać, a wciskając je czuć, że są masywniejsze

10. Świecące cały czas (nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) światło drogowe - problemem jest spalony przekaźnik BTS426L1 w LCM. Opis wymiany jest gdzieś na forum, wystarczy lutownica, minimalne doświadczenie w lutowaniu i dwa śrubokręty. Koszt przeakźnika to około 20zł. Można oczywiście wymienić LCM jeśli komuś nie szkoda kasy :) Na szybko odłączenie przewodu od żarówki pomoże.

11. Cieknąca uszczelka pod deklem - oprócz samej uszczelki warto także zakupić okrągłe uszczelki pod śruby. Koszt całego zestawu uszczelek oryginalnych BMW wyniósł mnie około 120zł

12. Zerwana linka w mechniźmie podnoszenia szyby - używany to koszt około 100zł, kosztem jednej małej przeróbki można spokojnie do przedlifta wsadzić mechanizm z polifta (ja tak zrobiłem, bo poliftowy był tańszy)

13. Skrzypiące uszczelki w przednich drzwiach - nie wiem co z tym zrobić, zastanawiam się czy posmarowanie tego wazeliną pomoże jakoś

14. Słaby ręczny - pomimo dobrych szczęk regulacja pomaga na max 3 miesiące

15. Prujący się od guzików w spodniach dżinsowych fotel (niebieska, nietypowa tapicerka)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie punkty 1, 3, 4, 11, 13, 15 nie kwalifikują się jako typowe usterki, z tego co widzę (a chwilę tu już jestem) to nie często takie coś się przytrafia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki przebieg w tym czasie zrobiłeś?

U mnie przez ponad 2 lata w 2000r 520i tylko 13 i 14 wyskoczyło (poza rzeczami eksploatacyjnymi), a nalatałem jakieś 60 tysięcy, więc jestem naprawdę pod wrażeniem usterek Twojego egzemplarza.

Opublikowano
Jaki przebieg w tym czasie zrobiłeś?

U mnie przez ponad 2 lata w 2000r 520i tylko 13 i 14 wyskoczyło (poza rzeczami eksploatacyjnymi), a nalatałem jakieś 60 tysięcy, więc jestem naprawdę pod wrażeniem usterek Twojego egzemplarza.

 

Od kwietnia zrobiłem jakieś 15tys. Może wynika to z tego, że jestem trochę przewrażliwiony. Znam ludzi, którym część usterek by nie przeszkadzała, ja jednak staram się robić wszystko na bieżąco. Ostatnio nawet usłyszałem, że coś pomiędzy 1200-1700 obrotów delikatnie szumi. Przyczyną okazał się pasek klinowy i rolka. Mechanik był trochę w szoku bo sam twierdził, że nic nie słyszy. Po wyjęciu paska i rolki okazało się, że miałem rację.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mylicie wyeksploatowanie naturalne części z "typowymi usterkami" takimi jak słaby ręczny.

Jak można nazwać typową usterką porwany fotel przez guziki we własnych spodniach lub pasek który też ładnie łatwi welurową tapicerkę- to akurat z własnej autopsji.

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

525 TDS 1998 r. manual

 

-ogniska korozji w dolnej części tylnej klapy (zaraz pod tablicą rejestracyjną)

-problemy z pompą wtryskową i jej sterownikiem objawiające się przerywaniem "ciągu" w czasie przyspieszania, falowanie obrotów i drgawki na postoju, czasem ciężko odpalić na rozgrzanym silniku

-może nie zdarza się to w każdym E39 ale pękła mi jedna rurka przy chłodnicy i prawie zagotowałem silnik

-zużył się silniczek el. szyby w drzwiach pasażera

-sfiksował wskaźnik poziomu paliwa (po wymianie czujnika było ok)

-musiałem wymienić kolumnę kierowniczą

-regeneracja koła dwumasowego

-cały mechanizm wycieraczek poszedł w maliny (to długie o ile dobrze pamiętam aluminiowe ustrojstwo zaraz pod przednią szybą)

-alternator też poszedł w maliny (pod granicą w Zgorzelcu w środku nocy :cool2: )

-w takim samym aucie znajomego po skręceniu kierownicą maksymalnie w prawo gasł silnik :duh:

 

Ogólnie sporo rzeczy, które wymieniłem miało prawo się popsuć po kilkunastu latach użytkowania i przebiegu 390.000 :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam jeszcze pękające klamki wewnętrzne jak i zewnętrzne!!!

Dziś wymieniłem dwje :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.