Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

Myślę, ze do listy usterek mogę dodać magle, które sypią się nagminnie - objawy to wibracje na kierownicy przy większych prędkościach i oczywiście mocno upocony magiel. Na serwisie chyba 90% e39 ma tą usterkę, z ciekawostek mogę dodać, że ostatnia e39 w naszym serwisie magiel miała uszczelniony osłoną drążka!, po zdjęciu osłony "siknęło" płynem pełną parą:-)!

 

Pozdrawiam

Wróbel

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bardzo fajny temat :cool2:

Ja ze swojej strony mogę tylko dodać pękające plastiki np: przyciski klimatronika które pękają same z siebie nawet nie używane przez kilka lat, pękanie nawiewu środkowego na desce rozdzielczej, pękanie plastikowej obudowy termostatu. Rdzewiająca tylna klapa w newralgicznych miejscach.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

moja e39 530d M57 automat 2001 kombi

korozja tylnej klapy - generalnie trzeba często czyścić i wycierać całą klapę dłużej pożyje

odpowietrzenie zbiornika paliwa czesto odbija pistolet ( rozwiazaniem jest czyszczenie i pewnie jakies pekniecie na rurach

przeciekające boczki tylnich drzwi - odkleja się mata - skleiłem na taśme dekarską -ekstra wyszło

Pixele - sa opisy jak to napirawic

uszkodzony sterownik webasto - jest temat z wymianą tranzystora ( ale nie robilem)

bardzo delikatne uchwyty na kubki przód tył u mnie sa polamane - uważam to za upier.. wade

wytarte uszczelki drzwi ze wzgledu na odsuniety fotel i wycieranie przy wsiadaniu / wysiadaniu - tez to jest mysle jakoś wadą konstr.

matowieją szkła reflektorów + regulatory. + mocowania żarówek D2S równiez bardzo delikatn + halogeny tez matowieją.

fotochrom z lusterek - schodzi nie wiem czy mozna cos z tym zrobic oryginalne lustra nawet uzywane sa przesadnie drogie.

pompka intensywnego czyszczenia szyby ( rozpadla sie) + uszczelka ( przecieka) ( w tym miejscu tez sie nie popisali)

 

 

mam tez e46 M54b25 2001 i lista byla by podobna

ogranicze sie do silnika

odma - uważam ze to konstr wada - nieprzystosowana do warunków zimowych a tym bardziej LPG - można założyć odme "ocieplaną"

czujnik wałka rozrządu - wymieniłem na febi choc tu wszyscy piszą ze tylko ori - juz ponad rok dziala OK.

pompa paliwa - głośna praca - może to wada a może zużycie?

czujnik AUC - u mnie sa padnięte w obu autach .

 

to tak narazie tyle mi przyszlo na mysl o zuzyciu częsci eksploatacyjnych nie wspomne bo tez w aucie 12 letnim jest duzo czesci do wymiany.

 

Tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
(...)

- padające czujniki wału korbowego i wałka rozrządu. Praktycznie zawsze padają oba. Koszt to ok 300zł za sztukę. Wymiana ok godziny roboty.

 

Hah, mi też tłumaczyli że najczęściej padają oba! Ale to g***o prawda, ponieważ komputer pokazuje obydwa pod jednym błędem, dlatego mechaniory wolą nie ryzykować i tłumaczą Ci, że padły oba i że "tak jest najczęściej" ;)

 

Ja miałem to samo w swojej E39, ale akurat mój mechanik był na tyle uczciwy że najpierw wymienił położenia wału, a potem stwierdził, że dał dupy i na własny koszt wymienił wałka rozrządu - co pomogło. Szkoda tylko, że ten pierwszy jest 3 razy droższy i dostępny tylko w ASO ;)

 

A z pozostałych usterek dręczących bunię to w zasadzie nic poza już wymienionymi:

pompka w baku (250zł z robotą)

spocona pompa paliwa (regeneracja 500zł)

wariująca elektryka szyb i sterownika centralnego szyb

dymienie spod auta w niskich temperaturach (webasto silnikowe) - jeszcze nie zrobione

nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa (w trakcie walki z pływakami)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W ciągu 4 lat:

1. Sterownik ABS.

2. Drugi raz wymieniłem czujnik impulsów wałka (Topran chodził 3 lata, teraz wsadziłem Febi).

3. Uszkodziła mi sie chłodnica ostatniej zimy (tu raczej wina płynu).

4. 260 tyś trzeba było wymienić uszczelkę pod zaworami.

 

To tyle na chwilę obecną, i oby szybko nic nie doszło:)..

MatrixXXL

523i 99r.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przez 3 lata:

-termostat, pompa wodna i jeden wąż

-świece

-tylne wahacze (bumerangi)

-tuleje pływające

-odma

-uszczelka pokrywy zaworów

-pompa paliwa

-naprawa skrzyni (5HP19) - zginął wsteczny

-łączniki stabilizatora przód

-amortyzatory przód

-regulatory lamp przednich

-czujniki wałków rozrządu ( jeden chodzi na meyle a drugi nie chciał więc włożyłem oryginał i jest git)

nie wspominam o rzeczach eksploatacyjnych typu klocki tarcze filtry bo to naturalne :)

aha i jedna żarówka od 3 stopu i dwie od podświetlenia tablicy (włożyłem ledy ale muszę wrócić do oryginałów :lol: )

generalnie jestem bardzo zadowolony z auta, duży plus za silnik (M54B30) a mały minusik za apetyt na olej :P

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

I ja dodam kilka usterek, które są wspólne :)

 

- logo na masce :)

- lusterko lewe prawe fotochrom znika

- ABS sterownik

- regulatory lamp

- ogrzewanie kierownicy

- regulator nawiewu "jeż"

- pikseke

- przetwornica xenonu

- mata air bag fotel pasażera

- grill, wyłamane zaczepy nerek

- mocno rdzewiejące przewody hamulcowe

- rdzewiejąca klapa i drzwi kierowcy

- hamulec ręczny

- pękające przyciski klimatronika

- pękające uszczelki szyby przedniej tylnej

- wycierająca się uszczelka drzwi kierowcy/pasażera

- niedzialajacy zatrzask maski od strony pasazera

Opublikowano

- logo na masce :)

 

A myślałem, że tylko Ja to mam :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

- logo na masce :)

 

A myślałem, że tylko Ja to mam :)

Ja tez to wymienialem niedawno. Zrobil sie czysty, srebrny znaczek. :shock:

Niedawno widzialem tez E46 z tym samym.

W starej M-ce tylko biale pola staly sie srebrnymi.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana we własnym zakresie max 30 minut, żadnych narzędzi specjalnych nie trzeba.

Koszt, ok 200pln.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

witam,mi przydazylo sie np; pekajace klamki zewnetrzne jak i wewnetrzne,wiecznie przepalajace sie zarowki z tylu.

Problemy z otwarciem bagaznika(pekające przewody pod klapą), slyszalem rowniez o czestych przypadkach rozszczelniania sie chlodnic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam,mi przydazylo sie np; pekajace klamki zewnetrzne jak i wewnetrzne,wiecznie przepalajace sie zarowki z tylu.

Problemy z otwarciem bagaznika(pekające przewody pod klapą), slyszalem rowniez o czestych przypadkach rozszczelniania sie chlodnic

 

Sprawdź napięcie ładowania, być może pada Ci regulator napięcia, to częsta przyczyna często przepalających się żarówek.

 

Pękające klamki i przewody oznaczają, że autko nie było garażowane i mróz-zmiany temperatur zrobiły swoje i osłabił się plastik klamek i na przewodach..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
slyszalem rowniez o czestych przypadkach rozszczelniania sie chlodnic

Dawno mnie nie było na forum a sam jestem doskonałym przykładem rozszczelnionej chłodnicy. Już mieszka nowa ale potwierdzam przypadłość :)

Opublikowano
wart sprawdzac zarówki przed wymiana...bywa tak że zarowka jest dobra tylko komp jej nie widzi. wystarczy przetrzec styki...
Opublikowano

Nie wiem czy typowe usterki ale usterki:

1 Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia ( wyciek paliwa )

2 Wymiana uszczelki wymiennika ciepła ( olej w płynie chłodzenia )

3 Termostaty ( nie dogrzewał się )

4 Regulatory reflektorów

5 Opornik wentylatora klimy

6 Pompka spryskiwacza intensywnego mycia

Pozdrawiam. :D

Opublikowano

-połamane w poł przyciski od climatronic

-pęknięty kolektor ssący na łączeniu (m57)

-przy otwieraniu drzwi pasażera z przodu czasami nie działał głośnik

-od strony kierowcy nie działa automatyczne zamknięcie szyby ( ten system co jak nacisne raz przycisk to szyby same sie zamykają)

-klapa bagażnika troszke rdzewieje od spodu

- miałem problem z zamknięciem bagaznika ( pękła spręzynka w zamku)

I tak jest najlepszą furą na swiecie !

Opublikowano

Witam!

E39 520i 1997r.

 

Dzisiaj odebrałem auto z serwisu Boscha:

-24 popychacze

-wymiana spryskiwaczy + wycieraczki

-uszczelka pod klawiaturą

-tylne łożyska w kołach

-6L oleju Castrol

 

2880zł brutto

 

Wcześniej:

-Chłodnica

-Wiskoza

-Termostat

-zbiornik płynu chłodniczego

-uszczelki dyfra

-regeneracja wału

-wahacze kilka razy

-łączniki stabilizatorów kilka razy

-maglownica

-jakieś tuleje z tyłu w zawieszeniu

-strumienica

-przepustnica

-mechanizm podnoszenia tylne szyby

-cewki

-lampeczki tylnych świateł(notorycznie się paliły)

-czujnik położenia wału

-jeż

-akumulator (wymieniany 2 razy)

-pompa wody

-pompa wspomagania

-naprawa spryskiwaczy(jedna dysza padła na mrozie)

-lampeczki tylnej tablicy rejestracyjnej

-bateria w kluczyku

-kilka razy inspekcja(wiadomo po takich naprawach)

-sprzęgło kompletne

-wybierak skrzyni biegów(manual oczywiście)

-więcej nie pamiętam ale coś tam jeszcze było

-ręczny linka + szczęki

 

Koszt ok. 30000zł za oryginał lub lepsze

 

Tuning:

-Radio Alpine + 8 głośników Alpine bez SB + wytłumienie drzwi (2400zł)

-Lampy przednie Xenon + Przetwornice + żarówki Xenonowe + spryskiwacze xenonów (1800zł+600zł+600zł+400zł)

-Tylne lampy diodowe -700zł

-tylny tłumik sportowy Wolf'a + przeróbka spojlera(800zł)

-Tarcze + Klocki EBC (2400zł)

-Alufelgi Borbet 16' (1600zł)

-Opony Letnie Michelin 225 R16(2400zł)-średnie

-Opony Zimowe Michelin 195 R15 (2200zł)-prawie nowe

 

Zamierzam wymienić przedni spojler i tylny z Mpakietu

-części + robocizna + lakierownie (2600zł)

 

Razem na Auto w przeciągu 5 Lat wydałem ok 50000zł z przeglądami i eksploatacją, więc Auto tanie nie jest ale i też takie nie miało być

Kocham je i jeżeli na coś zmienię to tylko na E60 528i Sedan Czarne

Przebieg 235tyś udokumentowane( z lekkimi przygodami w Polsce)

Stan lepiej niż dobry, ale może się nie znam.

W każdym razie zostawię Ją do końca albo sprzedam tylko za odpowiednią cenę.

Pozdrawiam

 

http://imageshack.us/photo/my-images/824/20120823191414.jpg/]http://img824.imageshack.us/img824/6043/20120823191414.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mi na dniach rozszczelniła się chłodnica na samym dole na środeczku. Za bardzo nie wiem czy dziura jest duża czy nie bo jeszcze siedzi chłodnica na aucie i czeka na nową. Na szczęście przed wyjazdem włączyłem sobie chwilową temp na wyświetlaczu i jak zobaczyłem 98>99>100 st to coś mi wyglądało podejrzanie i zgasiłem silnik. Gdyby nie to pewnie bym przegrzał silnik :D
Opublikowano
jak dla mnie najwieksza bolaczka e39 w benzynie jest przeklety VANOS z jego uszczelnieniem z gumy nie odpornej na olej!!! A BMW NIE PRZEWIDZIAŁO TEGO PROBLEMU I OFERUJE TYLKO KOMPLETNE SETY ZA OGROMĄ KASE zamiast sprzedawac ulepszone uszczelki i tłoczki osobno!!!! ZDZIRSTWO I TYLE!!!!!
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Bardzo sie ciesze ze nie trafilem na ten watek zanim kupilem auto bo minela by mnie przyjemnosc posiadania bardzo fajnego samochodu. Po lekturze kilku zagranicznych zrodel znalazlem kilka naprawde typowych usterek:

 

- separator oleju, zapycha sie i ogolnie plastik konczy zywota, moj rozlecial mi sie w rece przy wyciaganiu.

- stan plastikow i gum pod maska, wszystko co plastikowe w jakis sposob zaczyna niszczec, az trudno uwierzyc ekologa ze plastik rozklada sie setki lat.

- uszczelka pokrywy zaworow, wycieki na zgieciach,

- rdza na klapie w touringu,

- kiepski uklad chlodzenia, plastiki zaczynaja puszcac - zbiornik plynu, obudowa termostatu, chlodnica,

- automat, zepsuje sie,

- guziki w konsoli, pekaja,

- uszczelki Vanosa, nieodporne na olej szybko sie koncza, mozliwa wymiana na lepszy material,

 

to tyle bazujac na moich poszukiwaniach po kupnie auta, wszystko dotyczy benzyny. Diesle maja swoje dodatkowe problemy jak np klapki ktore wykanczaja sinik. Wiecej nie pisze bo o dizlach informacji nie szukalem.

 

Ogolnie rzecz biorac bardzo solidny samochod i warty zakupu ale jak wiadomo z powodu wieku bedzie mial jakies przypadlosci.

Opublikowano
Pewnie chodzi o rury dolotu przepustnica itd. Pękają jak widać. U mnie jeszcze tego nie widać albo było wymieniane, ale jak oglądałem wiele e39 to miało multum modelu poklejony dolot izolacyjną. Niektóre miały przynajmniej czarną :mrgreen: Tylko też trzeba pamiętać że to grubo ponad 10lat ma auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.