Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że temat odmy był wielokrotnie wałkowany, przeczytałem ich wiele, ale praktycznie w żadnym nie było do końca i klarownie wyjaśnione jakie są objawy szwankującej odmy, bo większość tematów zmieniła się w off top albo autor nie podał co w końcu było nie tak.

Dlatego chciałbym uzyskać informację od osób zorientowanych czy powinienem wymienić swoją odmę i czy warto to zrobić w ASO.

 

Zrobiłem test z odkręconym korkiem wlewu oleju i po przyłożeniu ręki minimalnie zasysa powietrze, silnik zmienia obroty ale nie gaśnie, podobnie po wyciągnięciu bagnetu.

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Opublikowano

warto profilaktycznie do niej zajrzeć

 

jest trochę przy tym dłubania ale nie jest to nic skomplikowanego

 

do ASO nie ma sensu jechać bo cie skasują aż osiwiejesz :norty: :mad2:

 

a na dobra sprawę może w twoim przypadku tylko delikatne czyszczenie wystarczy

 

u mnie przed czyszczeniem odmy po odkręceniu korka wlewu oleju nic się nie działo - silnik chodził bez zmian

 

natomiast po wyczyszczeniu zaczęło lekko korek zasysać i po odkręceniu ów korka obroty na chwilę zaczynają falować po czym się stabilizują

 

do odmy zajrzałem profilaktycznie podczas uszczelniania podstawy filtra oleju - była brudna w "majonezie" ale tragedii nie było :mrgreen:

gg5553463
Opublikowano

Wg mnie warto wymieniać odmę co 100tys. km.

U mnie lekko tez zasysało, a po wymianie ze wszystkimi wężykami autko się zrobiło takie... chętniej współpracujące i mniej oleju żrące ;)

Węży nie miałem zatkanych, ale membrana w samej odmie była trochę zabrudzona.

Opublikowano
U mnie lekko tez zasysało

 

A po wymianie nie zasysa? Widziałem film gdzie silnik po wymianie odmy gaśnie po wykręceniu korka, tak powinno być?

Opublikowano
U mnie lekko tez zasysało

 

A po wymianie nie zasysa? Widziałem film gdzie silnik po wymianie odmy gaśnie po wykręceniu korka, tak powinno być?

 

 

ja nie wymieniałem tylko czyściłem

 

przed zabiegiem nie było podciśnienia - ale po wyczyszczeniu właśnie pojawiło się lekkie zasysanie korka i falujące obroty po jego odkręceniu (podobno tak powinno być przy sprawnym separatorze/odmie )

gg5553463
Opublikowano

A po wymianie nie zasysa? Widziałem film gdzie silnik po wymianie odmy gaśnie po wykręceniu korka, tak powinno być?

 

Przed wymiana, gdy chcialem wyciagnac bagnet to ewidentnie byl troche zassany. Po odkreceniu korka, obroty spadaly na chwile, ale sie stabilizowaly.

 

Po wymianie... nie spawdzalem z odkrecaniem korka, ale bagnet juz sie nie przysysa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.