Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak dla mnie na "zwykłym" zawiasie zbyt duża kanapa. mam zawieszenie "m" w e90 i jeździ się świetnie.

 

ktoś wie, gdzie w Warszawie jest nowa 3ka ze sportowym zawieszeniem do jazd próbnych :?:

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sluchajcie co myslicie o oponach na zime nexen winguard sport?

Znajomy, ktory handluje oponami mowi ze to bardzo dobry stosunek jakosci do ceny.

 

Mój znajomy (też handluje oponami :D ) stwierdził ze jak się chcę poslizgać to nexenki są w sam raz.

Też sporo szukałem zimówek w sumie wybór padł na Dunlop WinterSport 4D - najwięcej pozytywnych opinii wsród znajomych którzy je użytkują.

Opublikowano

Wlasnie myslalem o tym modelu Dunlopow z tym ze autem nie bede jezdzil jak beda jakies sniegi i malo korzystne warunki (mam drugie 4x4 do tego)

Dlatego wolalbym nie wydawac zbyt duzo na opony a te dunlopy sa 2 krotnie drozsze od nexusow

Opublikowano

To porównamy wrażenia. Na zimę wziąłem też ten rozmiar co Ty. Jutro odbieram cały komplet tj. felunek i gumki :lol:

Jaką udało ci się z ceną? U mnie 860 za ROF

Opublikowano
To porównamy wrażenia. Na zimę wziąłem też ten rozmiar co Ty. Jutro odbieram cały komplet tj. felunek i gumki :lol:

Jaką udało ci się z ceną? U mnie 860 za ROF

 

 

U mnie 650 bez ROF a znajomy mi z kolei bardzo zachwala Vredesteiny podobno bezkonkurencyjne.

Opublikowano
Stwierdzenia typu polecam Micheliny czy Vredesteiny są tak samo wartościowe jak powiedzenie polecam Volkswagena nie precyzując czy opinia jest na podstawie Polo 1.0 czy Phaetona W12
Opublikowano
Stwierdzenia typu polecam Micheliny czy Vredesteiny są tak samo wartościowe jak powiedzenie polecam Volkswagena nie precyzując czy opinia jest na podstawie Polo 1.0 czy Phaetona W12

 

Przecież nie mówimy o oponach do "malucha". Trzeba się orientować, że rozmiar opony do BMW serii 3 na zimę oscyluje, w granicach powiedzmy rozmiaru 205-235/45-55R16-18. Jeśli wybierzesz któregoś z producentów opon premium, to w tym samym rozumieniu trzeba brać pod uwagę, że są to opony z najwyższej półki. U danego producenta modele sie zmieniają co rok z np: 3D na 4D indeks prędkości tez ma wpływ na cenę oprócz samego rozmiaru. Ale nie ulega zmianie, że producenci topowi w tych rozmiarach robią opony z najwyższej półki. Ocena wrażeń z jazdy zależny już tylko od subiektywnego odczucia użytkownika i/lub warunków w jakich tych opon używa. Chcesz starszy model opony kup np: Dunlop 3D, chcesz wypuszczona w tym roku kup 4D - pewnie dużej różnicy nie ma, oprócz marketingu.

Na podstawie testów choćby tego ADAC, i tak przeważnie wychodzi, że na czele są ci sami producenci opon nie ważne czy jest to opona 155/ czy 255/.

 

Trochę się temat rozjechał :P

Opublikowano

Witam,

 

Obecnie posiadam e60 535d 286 km

Zastanawiałem się nad kupnem f30 328i. Panowie z FUSa wstępnie wyrazili zainteresowanie wzięciem w rozliczeniu mojej e60 .

Umówiłem się na jazdę próbną i z wielką ciekawością zasiadłem za kierownicą pieknej czarnej nowej 3jeczki :). Autko poza standardem miało w wyposażeniu dodatkowym sportową skrzynię z łopatkami w kierownicy i kilka innych ale już mniej istotnych gadżetów.

Przede wszystkim inetersowało mnie:

- osiągi silnika

- zawieszenie / komfort resorowania / jazdy

- wyciszenie

- nagłośnienie (niestety jestem na tym punkcie crazy), ta wersja miała opcję pośrednią HI-FI

- miejsce z przodu dla kierowcy i pasażera

 

Po przejechania nie małego odcinka traktując tą F30 w różnoraki sposób (gaz - podłoga, łagodne jazda, delikatne i ostre zakręty, zmiana biegów manetkami, jazda sport itp. itd.) przyznam, że jestem ogromnie rozczarowany. Wiem, wiem za chwilę posypią się na mnie gromy użytkowników tego auta. Tylko proszę pamiętajcie, że moja opcja to zamiana mojej e60 286km diesel na f30 328i. Może miałem błędne wyobrażenie o możliwości konkurowania ze sobą tych dwóch samochodów. Ale mimo wszystko za auto cenione na 175 kPLN spodziewałem się dużo dużo więcej.

Autko aby solidnie jechało i wyprzedzało trzeba trzymać na 5-6 tys obrotów przy których silnik śpiewa jak bardzo jest wyżyłowany przy tych 2 litrach.

Plusem jest stosunkowo spora pewność prowadzenia, zawieszenie jest największym plusem tego samochodu.

Od razu zauwazalnym minusem jest jest hałas opływający karoserię wiatru powyżej 120 km/h (sprawdzałem czy szyby są domknięte...).

Nie wspomnę o kuriozalnym pomyśle stop-start silnika podczas zatrzymania (ale to nie wpływa jakby na wrażenia z jazdy a raczej z użytkowania).

Z bananem po jeździe wróciłęm do mojej e60 i przeprosiłem ją za ten niespełniony pomysł zamiany... ;)

 

p.s. ponownie proszę o wyrozumiałość ze strony użytkowników f30, to jedynie moje subiektywne odczucia.

 

pozdrawiam,

MK

Opublikowano

Wiadomo , że diesel ma swoje istotne przewagi nad wyżyłowaną benzyną.

 

Ciekaw jestem natomiast, jak oceniasz ów "pośredni" system audio...

Primator
Opublikowano

system audio w testowanej 328 nie byl najnizszym a srodkowym modelem. po wejsciu do menu ustawien bylo tylko : tony niskie i wysokie, glosnosc przod-tył, bez korektora.

ustawilem niskie tony na 2/3, moze nawet 3/4 skali, wysokie na max. grało to coś niestety bardzo słabo, płasko, bas był dudniący, wzmacniacz niewydolny. jeśli ktoś lubi sobie posłuchać na pewno musi wziąć wyższy zestaw audio, aczkolwiek nie testowałem tego zestawu jeśli gra tak jak logic 7 w mojej e60 gdzie zestaw głośników i sub napędzany jest harmanem w bagażniku to powinno być bardzo OK :)

 

jeszcze co do silnika i osiągów: ja po prostu przed testem sądziłem, że 245 km w 3jce będzie zbliżone do moich 286 km w cięższej e60. niestety różnica jest kolosalna na korzyść e60. do tego mam wrażenie że jakość spasowania plastików i sama ich jakość jest już inna, moja e60 ma 5 lat i 115 tys km i wrażenie na plus po raz kolejny na korzyść e60. Inna kwestia design deski tutaj wygrywa f30. Mejsce z tyłu dla pasażerów zbliżona lub taka sama jak w e60, może siedzisko kanapy nieco krótsze, kolana nie cierpią , głowa również ;)

z przodu siedzenia mimo że sportowe to czułem się niepewnie, siedzisko zbyt krótkie, boczki nie trzymają jak w solidnym siedzisku e60.

 

Pan z FUSa widział moją średniawą minę po jeździe i słysząc uwagi zaproponował mi wzięcie auta na weekend (sobota/niedziela) na dłuższy test.

Jeśli ktoś poważnie rozważa kupno f30 proponuję wykorzystać test weekendowy, jeśli chodzi o mnie wyznaję zasadę pierwszego wrażenia ;) póki co nie zrezygnuję z mojej e60 535d 286km (na hamowni pokazała 290 km w serii ;) )

 

 

 

Wiadomo , że diesel ma swoje istotne przewagi nad wyżyłowaną benzyną.

 

Ciekaw jestem natomiast, jak oceniasz ów "pośredni" system audio...

Opublikowano

Ale czego oczekujesz od nas? Chcesz coś wiedzieć, czy po prostu dzielisz się tylko swoimi wrażeniami?

 

A odnośnie Twojej oceny - w pełni ją akceptuje, natomiast nie bardzo rozumiem porównywanie aut typu BMW 3 do 5, A4 do A6 itd. A do tego jeszcze diesel do benzyny... Sorry, ale pomyśl może o F10 a nie o F30. :)

Opublikowano

myślałem o f30 ponieważ gabarytowo jest optymalne mając rodzinę i jednocześnie ciasna Warszawa... stąd te testy. przy okazji podzieliłem się wrażeniami. tak jak pisalem sądziłęm że 245 w lżejszym aucie vs 280 w cięższym będzie konkurencyjne. osiągi są dla mnie kluczowym kryterium.

masz racje że to porównanie jest trochę dziwne ale nie do końca bez sensu (e60 sprzed 5 lat vs najnowsza myśl inżynierów z BMW w aucie gabarytowo prawie takim samym)

porównywanie e60 i f10 jest bardziej bez sensu, no chyba że ktoś chce wypunktować słabości e60 ;)

 

 

 

 

 

Ale czego oczekujesz od nas? Chcesz coś wiedzieć, czy po prostu dzielisz się tylko swoimi wrażeniami?

 

A odnośnie Twojej oceny - w pełni ją akceptuje, natomiast nie bardzo rozumiem porównywanie aut typu BMW 3 do 5, A4 do A6 itd. A do tego jeszcze diesel do benzyny... Sorry, ale pomyśl może o F10 a nie o F30. :)

Opublikowano

JAk przedmowca powinenes po prostu pojezdzic F10,

3 a 5 (nawet 5 lat starsza) to sa 2 rozne auta i jakosc srodka bedzie zawsze lepsza w starszej 5 niz nowej 3 to zrozumiale.

A co do osiagow to moze powinienes pomiezyc je dokladnie jakim urzadzeniem do tego odpowiednim.

Dla przykladu w kazdym aucie inaczej jest odczuwalne przyspieszenie np mam auto co wazy 2,5 tony i kazdy mowi ze ma super przyspieszenie a auto ma ponad 10 sekund do setki... tylko dlatego ze ich odczucia w duzym aucie sa takie.

A co do ceny to 328i ze skrzynia automatem i paroma bajerami mozna juz wyrwac za 140 K :) czyli za niewiele wiecej niz passat/mondeo z dobrym wyposazeniem

(oczywiscie mowie o nowej z salonu z zerowym przebiegiem)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z polskiego salonu czy z salonu w UE przez brokera?

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.