Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Motor jak motor moze mu nic nie bedzie, ale rozrusznik to sz..g trafi chyba po 20 tys km :D a i poduszki pod silnikiem beda szybciej do wymiany z racji na wiekszy moment skretny podczas czestego rozruchu.

 

Moje zdanie: nawet jakbym to mial w aucie to odlaczylbym od razu. No chyba ze zaoszczedze w ten sposob 2-3 litry/100 ale szczerze watpie w taki wynik...

Opublikowano
Widzisz sęk w tym ze go ńie trafia. Ani po 20 tys ani po 200 tys... Poduszki tez maja sie dobrze. Widzę jednak, ze niektórzy boja sie prostej techniki. Może w takim razie wrócimy do odpalania na korbę?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Rozrusznik w autach wyposażonych w ten system jest inny, akumulator większy...

Auto jest przystosowane do tego systemu i faktycznie nie słychać o żadnych awariach.

Opublikowano
Jeśli masz rzeczowe argumenty to jestem otwarty na dyskusje.

Ja mam wątpliwość. Chodzi o studzenie turbiny. Takie sytuacje będą się zdarzały, że podjadę do świateł z rozgrzana turbina i system wyłączy silnik (i smarowanie turbiny). Jest tam jakies zabezpieczenie?

Opublikowano
dokladnie. Jedziesz do swiatel do swiatel i co chwile zostaje odciete smarowanie od turbiny ktora sie zapewne pokreci troche na ''sucho'' zapewne powiedza ze turbina tez jest do tego przystosowana :D
Opublikowano

Oczywiscie ze jest zabezpieczenie. Jest multum zabezpieczeń. W skutek tego ten system czesto nie wyłącza silnika.

 

Z drugiej strony rozgrzać bardzo mocno turbinę nie jest wcale tak łatwo. Przy jeździe miejskiej jest to prawie niemożliwe. Zwróćcie uwage jak ogromny nadmiar mocy maja auta BMW. Ta turbina podczas normalnej jazdy chodzi na ćwierć gwizdka. A jak ktoś jest wrażliwy i naprawdę mocno daje w palnik np. Na torze to reczny wyłącznik systemu nie jest trudny w użyciu.

 

Zwróćcie uwage jak zadko padają turbiny np. w N47. W M47 normą niemal był pad turbo Mitsubishi po 150-200 tys km. W N47 o tym nie słychać mimo start And stop.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Grzejesz krajową 7 z Wawy 180 km/h przez pół godziny ekspresówką, przy jej końcu przed Radomiem masz światła na których stajesz. Zakładam, że wtedy jednak system zadziała. Podobnie jak wtedy, gdy zjedziesz z autostrady po ostrej jeździe na stację benzynową. Jeśli tak, to trzeba pamiętać o jego ręcznym wyłączeniu.
Opublikowano
Grzejesz krajową 7 z Wawy 180 km/h przez pół godziny ekspresówką, przy jej końcu przed Radomiem masz światła na których stajesz. Zakładam, że wtedy jednak system zadziała. Podobnie jak wtedy, gdy zjedziesz z autostrady po ostrej jeździe na stację benzynową. Jeśli tak, to trzeba pamiętać o jego ręcznym wyłączeniu.

Szczerze mówiąc nigdy nie doprowadziłem do takiej sytuacji więc nie wiem. Zawsze chlodze turbinę jadąc pod koniec spokojnie. W jedynce mam automat więc nie mam tego systemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Faktem jest jednak, że instrukcja obsługi F30 uprzedza o możliwości przedwczesnego zużycia zespołów wskutek działania tego systemu.
Primator
Opublikowano

Wczoraj też rozmawiałem o tym z ludźmi a ASO BMW i mieli fatalne zdanie o tym systemie.... Zapytałem ich wprost, gdyby w swoim aucie to mieli... 4/4 odpowiedziało ze by to wyłączyli na wieki wieków... A coś tam pewnie mają pojęcie o tych samochodach...

 

P.S.

To w jedynce jak automat to nie montowali tego czy jak? Bo ja w F30 mam automat i mam to ustrojstwo...

Opublikowano

Dopiero osmiobiegowe automaty ZF potrafią obsługiwać stop and go.

 

A co do serwisu i ich opinii, to wole ich bredni nie powtarzać. Jedna z ostatnich to badanie działania termostatu podczas postoju auta w serwisie...

 

A co do tej instrukcjii to poproszę o konkretny cytat, bo u mnie nic takiego nie ma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego tu nie chodzi o cytowanie, a o zwykla wiedze z zakresu materialoznastwa.

BMW ma olbrzymia nadwyzke mocy???? Moze dla Ciebie tak, w moim odczuciu nie. Jak trafisz na Fiata BRAVO MTJ zaczipowanego na 450Nm to mozesz najwyzej mu papa powiedziec. A te nowe MTJ robia sie wlasnie tak mocno, samym softem tylko.

Mowisz ze turbiny N47 nie padaja

Poczekaj tak z dwa, albo trzy lata to zobaczysz jaki bedzie wysyp tutaj postow ze turbiony sie sypia. Na razie jest to wzglednie mlody silnik i handlarze nie zdarzyli tego nawiezc jeszcze w milionach sztuk.

Jak logowalem sie na forum kilka lat temu to tez nie bylo postow ze turbina pada w M47N2, aczkolwiek ja mam teorie taka ze jak dbasz tak masz.

Moja ma sie bardzo dobrze, pompuje jak trzeba i nie wykazuje oznak zmeczenia.

Generalnie jak jestes zwolennikiem systemu START/STOP to OK, ale nie przekonuj na sile o tym ze jest to dobry system, bo kazdy ma inne potrzeby oczekiwania.

Firma BMW musi jakos spelniac normy coraz to nowsze, wykazywac coraz to mniejsze spalanie wiec wprowadzaja takie wynalazki, bo dla marketingowcow jest to jak woda na mlyn.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Kolego ty po pomliles chyba fora internetowe. To nie forum wyścigowe. Do normalnej jazdy wystarcza kilkadziesiąt KM. BMW o którym rozmawiamy ma 5 razy tyle. Przy codziennej jeździe przez wiekszosc czasu jego moc jest wykorzystywana kilkunastu procentach. Moc maksymalna raz może na jakiś czas przez kilka sekund.

 

Owszem nie widzę sensu aby silnik pracował w momencie kiedy nie napędza kół. To zwykle marnotrawstwo, a w przypadku diesla dodatkowo męczenie uszu. Auta BMW cenie sobie dopiero od ok 2007 roku i wprowadzenia techniki efficient dynamic.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

na niemieckich forach nikt nie skarzy sie na to ustrojstwo.

Gadalem wczoraj z taxowkarzem w Mannheim i twierdzi ze nie slyszal o jakis awaraich z tym zwiazanych-

a polowa taxowkarzy z tym jezdzi.

Opublikowano

Start-stop w silniku turbo doładowanym nie kupił bym nigdy,

Pół biedy jak jedziesz cały czas w korku, gorzej jak jedziesz autostradą 600 km, zatrzymujesz sie zatankować albo przy bramce zapłacić za przejazd i nagle gaśnie Ci autko.

 

Nikt się nie skarży na forach bo 328i mają dopiero... max pół roku ;)

Skoro ktoś wcześniej napisał, że start-stop zgodnie z instrukcją BMW może spowodować szybsze zużycie podzespołów to chyba jest już jasne o co chodzi ;)

 

Start stop jest dobre w clio-jarisach-fiatach.

Nie w BMW.

Opublikowano

Kolego ten silnik 2.0 245 KM jeździ w X1 od dwóch lat z systemem start and stop.

W innych autach z turbo jeździ od lat 5 w tym w bardzo wysilonym dieslu. 2.0 204 KM. Jak już pisałem od tego czasu statystyki awaryjnosci bardzo się poprawiły. Bo ale jak widać niektórzy wola mieć auto na korbę, zamiast nowoczesnego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale Waldek- w sytuacji której przytoczyles nie zgasnie silnik,-

na rozgrzanej turbinie nie zgasnie- jest zabezpieczenie.

Po za tym ten system jeździ od 5 lat w BMW, w turbodoladowanych Dieslach rownież i jakoś nie słychać o awariach.

Opublikowano

Mnie do start stop nikt nigdy nie przekona chyba że będę miał wolnossaka:) to kolejny eko badziew bez sensu i celu. Różnica w spalaniu prawie żadna (jak już podpierasz się statystykami). A tylko ma wpływ na żywotność podzespołów.

 

Też czytałem że ma zabezpieczenia przed zgaszeniem jak olej jest ciepły ale czytam też że niezawsze działa:)

Zresztą jakbym miał brać np 328 że start stop to wolał bym kupić oszczedniejsze autko np 316d.

Opublikowano
I bardzo ciekaw jestem tego wpisu w instrukcji obsługi. W mojej nie ma nic o zuzywaniu podzespołów.

Sprawdzę w domu i podam nr strony.

Primator
Opublikowano
Jeśli możesz to przepisz to zdanie po prostu.

 

No dobrze. Strona 165: " Stosowanie tej funkcji może prowadzić do przedwczesnego zużycia niektórych podzespołów samochodu."

Primator
Opublikowano

Dyskusja podobna do benzyna vs diesel...

Kto lubi start stopy niech lubi , kto nie lubi to wylacza... That's it... :D

Opublikowano

Z tego co ja zauwazylem start/stop wlacza sie w specyficznych sytuacjach i raczej nie w takich gdzie mocno wcisniemy pedal gazu i staniemy.

Mimo wszystko ktos to tak zaprojektowal iz jest to system ''idiotoodporny''

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.