Skocz do zawartości

Zakup 328i 245KM


RutekWawa

Rekomendowane odpowiedzi

Motor jest super, dla niego miedzy innymi jeżdżę e90, bo na f30 z tym motorem i w podobnej specyfikacji musiałbym wydać....ho ho ho :duh:

 

 

Widziale Twoja 3ke na zdjeciach. Fajnie wyglada w kombi w tym kolorze no i skorki tez ladne :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jam jeździł....Najlepsze auto z dwulitrowym dieslem pod maską - bdb silnik, dobre osiągi, bardzo niskie spalanie, najlepszy automat w autach wielkoseryjnych (poza PDK Porsche i tej skrzyni w Ferrari 458) + najlepsze prowadzenie i również topowe aktywne zawieszenie...Reszte dopowiedz sobie sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Motor jest super, dla niego miedzy innymi jeżdżę e90, bo na f30 z tym motorem i w podobnej specyfikacji musiałbym wydać....ho ho ho :duh:

 

 

Widziale Twoja 3ke na zdjeciach. Fajnie wyglada w kombi w tym kolorze no i skorki tez ladne :cool2: :cool2:

 

Dzięki, teraz czekamy na Twoje f30 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś z was 320D ze sportowym automatem, jakie wrażenia?

 

''sportowy automat'' - czy to wersja dwusprzeglowa?

 

Nie, to ten sam jednosprzęgłowy 8mio biegowy automat tyle, że podobno nieco zmodyfikowany. Czym dokładnie się różni od zwykłej(oprócz dołożonych "łopatek" na kierownicy), nie wiem - pytałem o to w salonie ale nie otrzymałem precyzyjnej i wiarygodnej informacji(same ogólniki)...

Aha - dochodzi tryb Spor+ ale pojawia się on również wtedy gdy auto ma sportowy adaptacyjny zawias albo wspoaganie servotronic.

 

Przy okazji zapytam o coś innego?

Orientuje się ktoś co dokładnie zmienia tryb Comfort/Sport przyjmując, że mamy w miarę standartowo wyposażone auto(mam na myśli zwykły automat, brak sportowego adaptacyjnego zawieszenia, brak adaptacyjnego układu kierowniczego)?

Jeździłem 320d i po zmiane wyraźnie odczuwalna była nieco szybsza praca skrzyni i delikatne utwardzenie zawiasu.

Pytałem o to sprzedawcy w salonie i powiedział, że ten przełącznik trybów to w F30 standart i nawet jak nie ma adaptacyjnej zawiechy(w tej którą jeździłem rzekomo nie było ani tego ani servotronic) to faktycznie ma wpływ na układ kierowniczy, zawieszenie i pracę skrzyni...

Jak jest naprawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik ma wpływ na pracę skrzyni- ciągnie do wyższych obrotów, szybciej reaguje na gaz i utwardza układ kierowniczy. Nie ma żadnego wpływu na zawieszenie, to są bajki na resorach :)

 

Zawieszenie napewno się utwardziło w trybie sport i tłumiło gorzej - specjalnie przejechałem się po gorszej drodze żeby to porównać...

Czyli mam rozumieć, że to musiał być adaptacyjny zawias?

W salonie mówili, że jest standartowy i że właśnie tak to działa(a przy adaptacyjnym rzekomo różnice są poprostu większe i bardziej odczuwalne, tak samo z servotronic).

Nigdzie więcej nie znalazłem więcej podobnych info(ani na stronie ani w katalogu) - stąd pytanie i moje zdziwienie... :shock: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwykłym zawiasie nic się nie utwardzi po wciśnięciu sport. Choć mi też ktoś kiedyś mówił że się zmienia zawieszenie i jak wcisnąłem guzik to zaraz zaczęło się wydawać że tak faktycznie jest. Siła autosugestii :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwykłym zawiasie nic się nie utwardzi po wciśnięciu sport. Choć mi też ktoś kiedyś mówił że się zmienia zawieszenie i jak wcisnąłem guzik to zaraz zaczęło się wydawać że tak faktycznie jest. Siła autosugestii :)

 

Hehe coś w tym jest ...albo jeździłem egzemplarzem z adaptacyjnym zawiasem a ktoś w salonie wprowadził mnie w błąd. :roll:

Na równej, gładkiej(prostej) drodze różnica była faktycznie nie wielka ale już na kiepskim i dziurawym odcinku wyraźnie czuć było zmianę tłumienia. Comfort wybierał naprawdę świetnie a z kolei na Sporcie czuć było delikatne usztywnienie (różnica nie kolosalna ale odczuwalna).

Chociaż z drugiej strony teraz tak myślę, że może ta subtelna różnica to właśnie twardszy układ kierowniczy, który zwyczajnie więcej drgań przenosił na kierownicę plus wspomniana siła autosugestii... :wink: :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to ten sam jednosprzęgłowy 8mio biegowy automat tyle, że podobno nieco zmodyfikowany

 

cos mnie nadal ominelo chyba... :D

 

''jednosprzeglowy automat''?? Przeciez ta nowa 8 biegowka to jest normalny ZF na zwyklej hydraulice z konwerterem momentu i tarczkami...

 

Gdzie tam jest niby jedno sprzeglo?? :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp:) Właśnie w tym tygodniu stanę się posiadaczem 320D, niestety nie skorzystałem z oferty jazdy próbnej, dlatego moje pytania o komfort jazdy itd. Czytałem różne testy, że model ten miażdży swoich konkurentów w tej klasie czyli klasę C i a4. Czy ktoś z was doposażał swoją F30 o coś? Chciałbym mieć elektrycznie składane lusterka,a że wziąłem auto w gotowej konfiguracji tego nie mam:/ Istnieje zrobienie tego w jakimś serwisie? Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to ten sam jednosprzęgłowy 8mio biegowy automat tyle, że podobno nieco zmodyfikowany

 

cos mnie nadal ominelo chyba... :D

 

''jednosprzeglowy automat''?? Przeciez ta nowa 8 biegowka to jest normalny ZF na zwyklej hydraulice z konwerterem momentu i tarczkami...

 

Gdzie tam jest niby jedno sprzeglo?? :D :D

 

Heh, faktycznie mój błąd(a właściwie błędny skrót myślowy). Chodziło mi o to, że większość ludzi myśli, że to dwusprzęgłówka. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie - czy ktoś z was kupował ostatnio (grudzień) 320/328i? Jak wygląda kwestia realnych rabatów w tej chwili? Ze względu na nowo otwartą działalność (niestety bez Vat) jestem na kupnie samochodu, miał być jakiś rozsądny VAG za 20tyś euro, ale po jazdach próbnych nie mogę się przekonać do fwd :? Obecnie jeżdżę E46 320d na co dzień/zimę + Miata na pojeżdżawki (http://youtu.be/2SqJmAmXkXk,http://youtu.be/LnlbsUvj0hg).

 

F30 na papierze wygląda świetnie, jeździ podobnie do e90 (mialem okazje do krótkich przejażdzek obiema) ale zabija ceną. 170tyś za przeciętnie wyposażoną 2 litrówkę to sporo, zwłaszcza, że zgodzę się z podaną wyżej opinią co do jakości materiałów i spasowania we wnętrzu - polecam przejeżdżkę choćby nowym Golfem 7 Highline za 75tyś po rabacie.

 

Serce mówi BMW... :roll:

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak nie siedzieliście w tej wersji...

 

polecam przejeżdżkę choćby nowym Golfem 7 Highline za 75tyś po rabacie.

 

:cool2: :cool2: :cool2: z ceną 75k lekko przesadziłeś ale i tak wychodzi dopłata ~100k za znaczek BMW

 

uważam identycznie kupować BMW z małym silnikiem , które nie daje frajdy z jazdy i płacić 2x więcej dla mnie to "słaby" wybór...

 

w latach 2007-2010 miałem nowe E91 (~180k), które nawet po chipie NIE jechało, komfortu NIE miało (zestrojenie podwozia twarde/ sportowe :mrgreen: :mrgreen: ), trzeszczało, bagażnik NIE ustawny a w zimie z racji napędu na tył było wyprzedzane przez najtańsze FWD...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teza było za te kasę kupić jedynkę. 123d/130i. Po chipie jedzie, jest całkiem komfortowe, a z frakcja na dobrych zimowych oponach nie ma problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście też uważam, żę kupowanie nowego BMW z kiepskim silnikiem dla znaczka i prestiżu przed sąsiadem żę ma się BMW F10... 520d to... śmiech ;)

W przypadku trójek sprawa wygląda troszkę inaczej: klasa średnia, więc małe silniki nawet wskazane ;) Tutaj granica absurdu jest w drugą stronę:

Dobrze wyposażone 335i F30 wyszło mi w konfigu 340 tyś a i to nie była full opcja, ot takie 'wszystko co muszę mieć w aucie'

za 340 tyś mam używane 997 turbo, roczne/półtora 911PDK, M3 E92 DKG full, M5/M6 a nawet pół rocznego GTR'a... i całą masę innych aut.

Więc gdzie tu sens gdzie logika...

 

 

a no kupując autka ostatnie czym należy się kierować to: LOGIKA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie każdy chce jeździć porsche nawet jeśli ma kosztować polowe ceny

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego:

a no kupując autka ostatnie czym należy się kierować to: LOGIKA ;)

 

:cool2:

 

Każdy ma swoją logikę i swój portfel :D dlatego BMW ma pełną gamę dodatków i silników, aby każdy znalazł coś dla siebie.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że są mniej lub bardziej sensowne wybory, np. dla mnie w F10 silnik w ktory wartość iść aktualnie to 3.0d, w F30 2.0 biturbo benzyna. Niemniej ciągle zastanawiam się nad tym co najwazniejsze dla mnie: w co iść w serii 4 ... :mrgreen:

 

Na szczeście jest jeszcze "chwila" na zastanowienie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.