Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak świat światem zawsze tak było - lepsze wrogiem dobrego... :wink:

Nowe modele zawsze są zalewane falą krytyki ze strony użytkowników/miłośników/maniaków poprzedniej(czy poprzednich) generacji. Jednak i to z czasem mija. :wink:

 

O ile sam nie jestem fanem "downsizingu" i wszech obecnego zastępowania fajnych, dobrych silników mniejszymi turbo doładowanymi jednostkami to z całą resztą wg. mnie wogóle nie warto nawet dyskutować. F30 niemal pod każdym względem bije na głowę poprzednie generacje...

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak jak czytam te posty to zastanawiam się co musiałby powiedzieć mój dziadek który miał przyjemność być właścicielem e114 :lol:

A miał go prawie 20 lat.....

Opublikowano

Jedzilem wieloma autami z silnikami 2 litrowymi 4 cylindrowymi i F30 bije je na glowe pod kazdym wzgledem.

 

dla mnie zapowiada sie to na silnik roku 2013..? :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
F30 niemal pod każdym względem bije na głowę poprzednie generacje...

 

Kolega jeździł kilka lat e90 330d 231km pre LIFT, kilka dni temu odebrał f30 330d i jest wręcz niezadowolony, twierdzi, że to już nie to samo co zwinna, sztywna, sportowa e90, jego zdaniem to auto dla "dziadka" :) a ma wersję za 300kzł. Swoją drogą moje odczucia są podobne.

 

Stwierdzenie czy f30 bije na głowę e90 zależy od przyjętych kryteriów...

Opublikowano
Mi 328i się podoba. Dynamiczny, w miarę oszczędny silnik. Brzmienie średnio mnie interesuje, a o trwałość pierwszy właściciel nie musi się martwić, chyba że robi 50 kkm rocznie. Nie podoba mi się natomiast to, że F30 jak dla mnie jest z zewnątrz pomniejszoną F10. W środku trochę mniejsza (z tyłu porównywalna), trochę grosze materiały i trochę bardziej trzęsie od F10. Nie jeździłem ani e60, ani e90, ale podejrzewam, że te auta jednak bardziej się różniły. Teraz nawet rozmiary coraz bardziej się zbliżają. Unifikacja stanowczo mnie nie przekonuje, ale niestety jest chyba nieodwracalnym trendem.
Opublikowano

Kolega jeździł kilka lat e90 330d 231km pre LIFT, kilka dni temu odebrał f30 330d i jest wręcz niezadowolony, twierdzi, że to już nie to samo co zwinna, sztywna, sportowa e90, jego zdaniem to auto dla "dziadka" :) a ma wersję za 300kzł. Swoją drogą moje odczucia są podobne.

z ciekawości: jaki zawias w e90, a jaki f30 :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przylanczam sie iz f30@bije na glowe poprzednia wersje moze tylko spasowanie materialow tu jest troche do dopracowania ale reszta jest za f30.

Kolega moze za dlugo jedzil swoim poprzednim autem?

Opublikowano

Ogólnie coś w tym jest...E90 sprawia wrażenie sportowego auta...czulszy układ kierowniczy, twardsze, bardziej spartańskie zawieszenie...tym autem czuje się, że się jedzie.

 

F30 na początku sprawia natomiast wrażenie grzecznego, miękkiego, komfortowego auta...ale to pozory...gdyż samochód ten naprawdę świetnie jezdzi zapewniając przy tym wysoki komfort podróżowania przez co wydaje się dziadkowozem.

 

Układ kierowniczy jest mniej precyzyjny...ale biorąc pod uwagę świetny automat , aktywne zawieszenie i zmienne tryby jazdy myślę, że i tak F30 będzie sprawiała więcej frajdy niż E90.

 

Co do jakości materiałów we wnętrzu i spasowania to rzeczywiście słabo wypada F30 !! Jak na auto za minimum 180 - 190 tys (z dobrym wyposażeniem) naprawdę słabo..

 

Chodzi o to, że E46 i E90 w swoich czasach były samochodami znacznie lepiej wykonanymi i z lepszych materiałów (wnętrze) niż tańsza konkurencja (powiedzmy 407, C5, Accordy, Avensisy, Passaty itp itd)...A teraz ?

 

Nie dość, że wnętrze jest brzydkie to jeszcze prezentuje zupełnie przeciętny poziom pod względem jakości materiałów użytych to wykończenia wnętrza w tym segmencie wielkościowym.

Opublikowano

Jesli chodzi o rzezbe nadwozia i detale to F30 bije nie na glowe ale na ryj E90!!

E90 z przed liftu odnosnie wygladu nie powalalo na kolana, a tylne lampy to juz gorzej niz Daj-ewoo :duh: , miedzy innymi z tego wzgledu nie kupilem swego czasu E90 gdyz wlasnie jej linia mi bardz nie przypadla do gustu mimo iz jezdzila dobrze. E90 Po lifcie bylo juz lepiej ale nadal cos mi nie pasilo...

F30 ma juz ze tak powiem lekki pazur w swoim wygladzie i o to nam wlasnie chodzi! :cool2: :cool2:

 

Czy ja wiem czy podobna do F10? Jesli ktos zna sie troche na samohcodach i ma wprawne oko to napewno nie pomyli F30 z F10, a laicy? Niech sie ucza ksztaltow :D :D

 

Maly off: Ma ktos porownanie co do prowadzenia/ukladu kierowniczego/czucia drogi na kole kierownicy F30 vs F10? Wiem ze sa to dwie rozne klasy samochodow lecz z czystej ciekawosci osmiele sie zapytac ktore wypada lepiej jako Ultimate Driving Machine? :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

boss22

 

Jeździłeś e90 i f30? Jeśli nie to za zasadne uważam tylko Twoje wypowiedzi odnośnie wyglądu...Poza tym wyraźnie napisałem, że każdy ocenia auta pod względem indywidualnych gustów i kryteriów.

 

Nie tylko ja uważam, że BMW nie podąża we właściwym kierunku (male, wysilone, turbosilniki kosztem kultowych R6, planowany napęd na przód, coraz bardziej "dziadkowa" i mniej zadziorna stylistyka, rosnąca awaryjność itd)

Opublikowano

Nie tylko ja uważam, że BMW nie podąża we właściwym kierunku (male, wysilone, turbosilniki kosztem kultowych R6, planowany napęd na przód, coraz bardziej "dziadkowa" i mniej zadziorna stylistyka, rosnąca awaryjność itd)

 

Małe wysilone silniki to nie droga z wyboru a z musu(a wymuszają ją ekolodzy, moda na eko i coraz to bardziej rygorystyczne i wyśrubowane normy) i czy tego chcemy czy nie, idą(lub za chwilę pójdą) nią wszyscy liczący się producenci... Tak więc nie bardzo widzę sens płakania nad czymś na co wpływu nie mamy i raczej mieć nie będziemy. :wink:

Co do zadziornej i agresywnej stylistyki to sory ale e90(z wyjątkiem coupe) z całą pewnością nie miała jej nawet tyle co F30.

Wiadomo o gustach się nie dyskutuje bo każdemu podoba się co innego ale można chociaż próbować być trochę bardziej obiektywnym...

Napęd na przód? Hmmm... nawet nowa jedynka dalej ma na tył podczas gdy już Merce z tego segmentu mają FWD więc ja bym na razie o przyszłość trójki w tej kwestii aż tak się nie obawiał.

 

Dziadkowość - cóż... wymagania rynku i klientów się zmieniają.

Nie wierzysz chyba, że takie marki jak BMW nie wiedzą co robią i te kroki w stronę "ugrzecznienia" ich aut nie są dokładnie przemyślane i nie poparte badaniami rynku?! Większość ludzi oczekuje więcej komfortu i wygody dlatego samochody będą rosły i łagodniały.

Nikt specjalnie nie przejmuje się tym co powiedzą ortodoksyjni fanatycy marki, "małolaci", czy inni czekający aż dany model stanieje na tyle by znalazł się w ich zasięgu finansowym - liczą się oczekiwania i wymagania tych którzy mają $$$ w garści i chcąc nowego auta prosto z salonu.

Jeśli ktoś z nich zechce hard core'u to dla nich są modele specjalne albo opcje w postaci sportowych (w tym adaptacyjnych) zawieszeń, przekładni kierowniczych itp. :wink:

Opublikowano
boss22

 

Jeździłeś e90 i f30? Jeśli nie to za zasadne uważam tylko Twoje wypowiedzi odnośnie wyglądu...Poza tym wyraźnie napisałem, że każdy ocenia auta pod względem indywidualnych gustów i kryteriów.

 

Nie tylko ja uważam, że BMW nie podąża we właściwym kierunku (male, wysilone, turbosilniki kosztem kultowych R6, planowany napęd na przód, coraz bardziej "dziadkowa" i mniej zadziorna stylistyka, rosnąca awaryjność itd)

 

Owszem jezdzilem E90 przed i po lifcie i uwazam ze lepiej jezdzi niz wyglada. Dobre trzymanie sie drogi w E90 to w jakims stopniu zasluga zapenwe jeszcze tradycyjnego hydraulicznego wspomagania ukladu kierowniczego ktorego juz brak w F30 i w F10, a wszystko w celu obnizenia zuzycia paliwa a co za tym idzie emisji szkodliwych substancji.

 

Sorry ale wiecej ''dzaidkowej'' stylistyki to ja widze wlasnie w E90 przed i po lifcie niz w F30 takie moje zdanie i chyba wielu sie tu ze mna zgodzi.

 

Co do awaryjnosci to zgadzam sie ze kiedys robili lepsze BMW, ale to bylo kiedys i teraz niemal ze w kazdej marce jest coraz wiecej wpadek z trwaloscia podzespolow i czesci, wezmy dla przykladu legendarna trwalosc i bezawaryjnosc Mercedesa- nie znajdziesz juz MB ktory przejedzie bez powazniejszych awarii ponad milion kilometrow jak przejezdzaly kiedys stare ''beczki''...

 

A to ze robia teraz malutkie wysilone motroki z turbinami to raczej podyktowane jest wzgledami ekonomicznymi i ekologia- galopujace w nieskonczonosc ceny paliw, coraz bardziej zaostrzane normy emisji spalin (Euro 6 tuz tuz :) )

Ja mysle ze gdyby nie powyzsze Bmw nadal z pelnym powodzeniem ''klepaloby'' tylko rzedowe 6tki bez uszczerbku na wynikach sprzedazy, niestety obecny stan ekonomiczny dyktuje inne warunki....

 

Nawet w usa gdzie obecnie jestem wiara od dawna smiga Hybrydami a i coraz wiecej zaczyna sie pokazywac Volkswagenowskich TDI gdzie jeszcze 10-15 la temu kazdy puknal by sie tutaj w glowe jakbys go chcial namowic na osobowe auto z silnikiem diesla :o

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie sie f30 nie do konca podoba i nie zmienicie mojego poglądu, ja również nie mam zamiaru zmieniać Waszego. THE END
Opublikowano
Mnie sie f30 nie do konca podoba i nie zmienicie mojego poglądu, ja również nie mam zamiaru zmieniać Waszego. THE END

 

Za to masz zajefajny motor w swojej 3ce. Zawsze chcialem miec cos nieduzego z tym motorem 3.0d :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy F 30 jest ładne czy nie każdy oceni sam. Faktem jest że model F 30 był projektowany może nawet przedewszystkim pod rynek chiński, który rośnie i na którym każdy z producentów aut premium chce zająć jak najwięcej miejsca. W chinach trójka to już bardzo ekskluzywne auto, z tego co wiem jest tam nawet sprzedawana wersja przedłużana.

Dla mnie wygląd F 30 nie jest łatwy do zaakceptowania, nie podoba mi się przód auta oraz do że urosło. Dlatego go nie kupiłem. Czekam na wersję copue. Zapowiada się fajnie. Ale dopiero czas pokaże ..., choć konkurencja w postaci C klasy oraz A5 jest moim zdaniem bardzo wymagająca jeśli chodzi o wygląd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie sie f30 nie do konca podoba i nie zmienicie mojego poglądu, ja również nie mam zamiaru zmieniać Waszego. THE END

 

Za to masz zajefajny motor w swojej 3ce. Zawsze chcialem miec cos nieduzego z tym motorem 3.0d :norty:

 

Motor jest super, dla niego miedzy innymi jeżdżę e90, bo na f30 z tym motorem i w podobnej specyfikacji musiałbym wydać....ho ho ho :duh:

Opublikowano

No własnie a wydając na auto ćwierć miliona zł ++ oczekuje się czegoś innego niż plastików we wnętrzu na poziomie samochodów za 90-100 tys zł.

 

Gdyby wykończyli wnętrze szlachetnymi materiałami oraz spasowanie byłoby takie jak w E90 LCI to wszystko z F30 byłoby w porządku.

 

Żeby nie bylo , powtórzę to raz jeszcze , materiały we wnętrzy F30 ogólnie są OK, ale NIE odstają im plus w klasie...

 

A E46/E90 w swoich czasach brylowały pod tym względem.

 

Ja rozumiem , ze konkurencja z segmentu nie premium poprawiła się znacznie...ale reakcją BMW powinna być też poprawa...a mamy pogorszenie względem E90 LCI.

Opublikowano

Tak ogólnie to chyba nam wątek ucieka w kierunku dyskusji o gustach o których się nie dyskutuje.

Naprawdę każdy z nas jest subiektywny i będzie optował za tym co posiada bo nie powie że nabył ........ :mrgreen:

A chyba nie o to nam na forum powinno chodzić.

PS. Żeby nie było wątpliwości - sam się na tym łapię.

A co mojej efki jestem w pewnych aspektach bardzo zadowolony w innych mniej a jeszcze w innych wcale. Ale wiedziałem na co się decyduję i tyle. Jak chciałbym kupić np E 90 lub cokolwiek innego to bym kupił. I przekonywanie że cola jest lepsza od pepsi lub odwrotnie nie ma większego sensu.

Opublikowano
F30 to swietne auto, prawdopodobnie najlepsze w swojej klasie...brakuje jeno dobrego wnętrza (spasowanie + materiały lepsze niz w konkurencji kosztującej o 40 % mniej).
Opublikowano
Ja autem juz jezdze ponad 9 miesiecy, przejechalem prawie 30K km i nie mam absolutnie nic do zarzucenia... Miałem A4, jeździłem MB, Porsche itp samochodami, inne segmenty, ale jakieś pojęcie mam. Mam wrażenie, że ktoś tu nie rozumie filozofii BMW i tyle.... Ja wiem jedno, ja już innej marki samochodu nie kupię.
Opublikowano
brakuje jeno dobrego wnętrza (spasowanie + materiały lepsze niz w konkurencji kosztującej o 40 % mniej).

 

Która konkurencja tańsza o połowę ma materiały i jakość porównywalną do F30?? :shock:

Ja akurat właśnie przymierzam się do zakupu nowego auta właśnie z tego segmentu i od dłuższego czasu, solidne robię rozeznanie(nie tylko teoretyczyne ale i praktyczne) i nijak nie mogę się z Tobą zgodziń. :|

BMW, Audi i Mercedes są poza konkurencją większości aut z tego segmentu jeśli chodzi o wnętrze(materiały i jakość). Co chciał byś przeciwko nim postawić? Skodę, Opla, Toyote, Hondę, Forda a może VW albo Volvo? Jeździłem każdym z tych aut w bardzo bogatych(żeby nie powiedzieć full) opcjach i to dalej nie ten poziom co wielka niemiecka trójka...

Opublikowano

W F30 jest za duzo zwykłych twardych plastików (dolna część dechy pod kierownicą. boczki drzwi, klapka schowka chodząca pod dotykiem )...+ nie specjalnie dobre sasowanie.

 

W E90 cała dolna część deski rodzielczej jest wykonana z miękkiego, jędrnego tworzywa w fakturze przypominającego skórę, boczki drzwi też lepszy materiał, klapka schowka idealnie wpasowana w deche...

 

 

Co do konkurencji to chociażby Peugot 508, Citroen C5, DS5, Mondeo...wszystkie te samochody mają podobne połączenia materiałowo-jakościowe.

 

 

Chodziło mi o to, że E46 w swoich czasach było znacznie lepsze pod tymi względami od tanszej konkurencji..podobnie E90...Natomiast F30 jest gorsze od E90 LCI a konkurencja znacznie się polepszyła...prostu sprawa.

 

 

Zresztą nie jest to odosobniony pogląd...mnóstwo ludzi to zauważa, więc coś w tym musi być...tym bardziej, że nie jest to kwestia gustu.

 

F30 nawet się nie umywa do jakości wykonania wnętrza nowej A3 i nawet starej A4 choć z drugiej strony F30 to i tak o wiele lepszy samochód od tychże.

Opublikowano
Konkurencja jest blisko. Vw, Ford czy Citroen mają bardzo zbliżone materiały, nieźle spasowane. Jest z reguły mniej możliwości personalizacji niż w BMW, wnętrza są często mniej atrakcyjne wizualnie, ale ogólnie nie ma dużej różnicy. Fakt- żeby zbliżyć się w tych markach do poziomu bmw trzeba skonfigurować auta w bogatych wersjach, które z pewnością nie będą kosztowały 80 tys., tylko znacznie więcej. Nowa F30 jest super autem i nie kupiłem jej tylko dlatego, bo wydawało mi się, że f10 będzie większa (jest, ale niewiele). Powiedziałbym jednak, że sam prestiż kosztuje teraz więcej niż jakiś czas temu. Wytłumaczenie jest proste- bmw trzyma mniej więcej dotychczasowy poziom, a auta niższej klasy idą bardzo mocno do przodu.
Opublikowano

Dokładnie o to chodzi! To nie BMW się uwstecznia a zwyczajnie konkurencja wreszcie odrobiła lekcje i zaczyna gonić!

Zaczęli stosować lepsze materiały i przywiązywać większą uwagę do detali.

Nie mniej podtrzymuje swoje zdanie - choć są coraz bliżej(w niektórych przypadkach naprawdę bardzo blisko...) to jednak wciąż nie jest jeszcze ten sam poziom co w Audi, BMW i Mercu.

Szczególnie boleśnie(dla konkurenji) widać to właśnie kiedy postawimy naprzeciwko siebie bogato wyposażone egzemplarze którejś z marek premium i... reszty.

Zresztą co tu dużo gadać - mimo narzekań wielu miłośników marki(choćby takich jakie mamy tu na forum), F30 sprzedaje się świetnie, wygrywa praktycznie każdy test w swojej klasie i z marszu stała się królem swojego segmentu. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.