Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Czy zmiana z 5W30 (olej ASO) na Millers XF Longlife 5w40 (7640) mogło wpłynąć, że olej nagle zaczął znikać?

 

BMW 320i (F30) xdrive

 

Model: f30

Silnik: 320i N20

Przebieg: 118 000km

Styl jazdy: normalny, w trasie mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,7

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 30 000km

 

Zależy o jakiej różnicy piszesz. Mogło wpłynąć ponieważ jedne oleje bardziej odparowują od innych.

 

około 0,5 L na 1000 km

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś znacząca różnica pomiędzy Valvoline Synpower MST C3 5W30 a Valvoline SYNPOWER XTREME XL-III C3 5W30?

Z ulotki wynika, że oba mają BMW LL04.

Komputer wskazuje mi, że wymianę mam za 5k km, jednakże ostatnio auto "schlało" mi olej i musiałem dolać 1l. Stąd chcę zrobić w najbliższych dniach wymianę. Owszem było gorąco i jeżdżę bardzo dynamicznie tzn. szybko, ale z takim czymś spotkałem się po raz pierwszy tj. abym musiał aż tyle dolewać. Zawsze jeździłem od wymiany do wymiany praktycznie bez ubytków.

Skontaktowałem się z ASO (Bawaria Gdańsk) powiedzieli mi, że przy wymianie był zalany przez nich Shellem.

Jeżdżę głównie autostradami stąd prędkości są znaczne.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obydwa spełniają nornę BMW LL04, natomiast różnią się specyfikacją techniczną. Bez wdawania się w szczegóły Valvoline Synpower MST C3 5W30 jest olejem odpowiedniejszym dla Twojego silnika.

Ja przejechałem od nowego samochodu na tym samym Schellu ponad 9tys, pierwsza wymiana po 3tys. i nie ubyło mi nic, silnika nie przeciążałem.

Schodzę z tematu, to może nie stanowić Twojego problemu.

Docieranie u wczesnych silnika to nie mit. Można nie trzeba, silnika się nie zatrzesz, ale odwdzięczy on się w późniejszej eksploatacji.Właśnie zużyciem oleju i max mocą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 520D 163KM

Przebieg: 212 000 km

Styl jazdy: 30% agresywny 70% spokojny

Użytkowanie: krótkie dystanse do 10km, od czasu do czasu trasa

DPF: tak

Dotychczas: Prawdopodobnie Castrol

Auto użytkuje w Polsce, zazwyczaj cały tydzień stoi w garażu, wyjeźdźam na krótkie przejaźdźki w weekendy. Lubię depnąć gaz w podłogę xDD Zastanawiam się nad MOTUL 8100 X-CLEAN 5W/30. Ale zauważyłem że jest kilka wersji [FE, EFE, +, ECO] i nie wiem który wybrać. Pomóżcie pliss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam BMW X1 E84 z 2011 roku, przebieg 175 tyś.

Muszę wymienić olej i proszę o radę czy taki będzie dobry?

 

Silnik mam 2.0d N47N20C

http://allegro.pl/castrol-edge-titanium-fst-5w30-c3-6l-bmw-i5987133782.html

 

albo taki: http://allegro.pl/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-6l-dpf-nowy-swiezy-i6689239902.html?fromVariant=6689229756

 

Olej ten spełnia normy BMW LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: 520D 163KM

Przebieg: 212 000 km

Styl jazdy: 30% agresywny 70% spokojny

Użytkowanie: krótkie dystanse do 10km, od czasu do czasu trasa

DPF: tak

Dotychczas: Prawdopodobnie Castrol

Auto użytkuje w Polsce, zazwyczaj cały tydzień stoi w garażu, wyjeźdźam na krótkie przejaźdźki w weekendy. Lubię depnąć gaz w podłogę xDD Zastanawiam się nad MOTUL 8100 X-CLEAN 5W/30. Ale zauważyłem że jest kilka wersji [FE, EFE, +, ECO] i nie wiem który wybrać. Pomóżcie pliss

 

Do twojego silnika zalecany 5w30 z specyfikacją LL04, np. Valvoline synpower MST C3 5w30, Motul 8100 X-clean + 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Posiadam BMW X1 E84 z 2011 roku, przebieg 175 tyś.

Muszę wymienić olej i proszę o radę czy taki będzie dobry?

 

Silnik mam 2.0d N47N20C

http://allegro.pl/castrol-edge-titanium-fst-5w30-c3-6l-bmw-i5987133782.html

 

albo taki: http://allegro.pl/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-6l-dpf-nowy-swiezy-i6689239902.html?fromVariant=6689229756

 

Olej ten spełnia normy BMW LL-04.

 

Castrola nie polecam a ten Valvo z linka jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

BMW X1 1.8 143 km

Silnik: n47d20c

Przebieg: 118 tys km

Przebieg rocznie: 10-15 tys.

Trasa 70% Miasto 30%

Zużycie: zerowo na 10 tys km

 

 

Kupiony przy 104 rys,wcześniej olej wymieniany w ASO.

10 tys temu zalany w nieautoryzowanym serwisie Mobil Super 3000 XE 5w30.

Chce na dniach wymienić olej i zastać na Mobilu czy przejść na Motula albo Valvoline, jeszcze wchodzi w grę oryginalny BMW?

 

Jestem ciekaw Waszej opinii na temat Mobila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

BMW X1 1.8 143 km

Silnik: n47d20c

Przebieg: 118 tys km

Przebieg rocznie: 10-15 tys.

Trasa 70% Miasto 30%

Zużycie: zerowo na 10 tys km

 

 

Kupiony przy 104 rys,wcześniej olej wymieniany w ASO.

10 tys temu zalany w nieautoryzowanym serwisie Mobil Super 3000 XE 5w30.

Chce na dniach wymienić olej i zastać na Mobilu czy przejść na Motula albo Valvoline, jeszcze wchodzi w grę oryginalny BMW?

 

Jestem ciekaw Waszej opinii na temat Mobila?

 

Ten Mobil to zwykły HC, dane z karty charakterystyki nie zachwycają tak że proponuje zalać coś lepszego np. Valvoline synpower MST C3 5w30 lub ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w30-ll-04-oryginal-bmw,11-0W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212365929.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N52B25 - benzyna

Przebieg - 190707.2km

LPG - Tak

Jazda - wiejskie drozki, lasy, pola, korki, miasto, normalna jazda, nie emerycka.

Zuzycie oleju - 1L na 1700km - 2000km bez wzgledu na styl jazdy.

Stan silnika - kompresja OK (cieply okolo 12Bar na cylindrach). Wieksza na zimnym niz cieplym :shock: Dosc czysto po zdjeciu pokrywy zaworow. Cwiece przy gwintach zaolejone ale bez przesady.

Obecnie: Shell AM-L 5w30 LL04

Zmieniac czy zostac na tym?

Jesli tak to na Synpower 0w40 LL01 czy cos gestrzego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N52B25 - benzyna

Przebieg - 190707.2km

LPG - Tak

Jazda - wiejskie drozki, lasy, pola, korki, miasto, normalna jazda, nie emerycka.

Zuzycie oleju - 1L na 1700km - 2000km bez wzgledu na styl jazdy.

Stan silnika - kompresja OK (cieply okolo 12Bar na cylindrach). Wieksza na zimnym niz cieplym :shock: Dosc czysto po zdjeciu pokrywy zaworow. Cwiece przy gwintach zaolejone ale bez przesady.

Obecnie: Shell AM-L 5w30 LL04

Zmieniac czy zostac na tym?

Jesli tak to na Synpower 0w40 LL01 czy cos gestrzego?

 

Zainteresuj się wymianą odmy a olej to valvo synpower 0w40 będzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak wyglada sprawa Mobil 1 New Life Engine Oil - 0W-40 LL01?

Z tego co pamietam Niemcy go bardzo polecaja. :?:

 

New Life faktycznie ma dobre parametry, nawet go wymieniałem wśród polecanych olejów kiedyś tak że jeśli chcesz to jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 244 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: na 14 000 dolałem 2.5litra

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas:Valvoline Synpower 5W40

 

Odma był zatkana wymieniłem ja teraz i nie wiem czy zostać przy tym oleju czy coś bedzie lepiej. Czy zmieniać na cos innego?Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Model: E60 2004 pre-lci

Silnik: 520i M54B22

Przebieg: 128500

Styl: Agresywny

Użytkowanie: Autostrada 80% Miasto 20% Długie dystanse

LPG: Tak

PDF: nie

Dotychczas: Castrol Edge Professional 0W30 LL04 BMW1

Zużycie: 350ml / 1000 km

 

Możesz pozostać przy tej lepkości lub 0w40 ale z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40 lub Mobil1 new life 0w40

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 244 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: na 14 000 dolałem 2.5litra

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas:Valvoline Synpower 5W40

 

Odma był zatkana wymieniłem ja teraz i nie wiem czy zostać przy tym oleju czy coś bedzie lepiej. Czy zmieniać na cos innego?Proszę o pomoc.

 

Tak jak u kolegi wyżej: valvo synpower 0w40 lub Mobil1 new life 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.