Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tuner mógł nie zauważyć zamkniętych zasłon. Były ze 4 krótkie pomiary mocy. Na hamowni auto nie zdążyło się przegrzać.

Za to na drodze długo i często jeździłem z wysokimi prędkościami. Jestem na 99% przekonany o winie ASO.

Czy siarka może łatwo ulec rozpadowi z WS2 i następnie połączyć się z tlenem i wodą tworząc H2SO3, lub H2SO4?

Podejrzewałem, że to może być przyczyną obniżenia zasadowości oleju. Czy WS2 jest silnym związkiem odpornym na rozpad?

Jeżeli krzem może pochodzić z łożysk ślizgowych (panewek) lub rozrządu, to jest to powód do zmartwienia, przekażę nowemu właścicielowi.

Głównym powodem badań laboratorium była ocena zużycia motoru, a zwłaszcza panewek i rozrządu bez rozbierania silnika.

Czy pozostałe pierwiastki są w normie?

Z góry przepraszam za pytania. Jestem laikiem i chciałbym czegoś się dowiedzieć od osób które mają wiedzę w temacie. Zauważyłem, że Rivasi taką wiedzę masz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie nie zachodzi korozja chemiczna pomiedzy siarka a dwutlenkiem wolframu. dwutlenek wolframu utlenia sie do tritlenku wolframu (a nie oddaje tlenku) ale nie ma wystarczajacej temperatury aby do tego doszlo masywnie w oleju. Siarka sie nie rozpadnie a nawet jezeli by sie rozpadla to ilosc kwasu ktora by wyprodukowala nie mogla by przekroczyc ilosc wody ktora jest znikoma wedlug analizy w twoim silniku (0,073%). Nie ma powodow aby sadzic ze Wolfran jest przyczyna tbn 0 oleju, jazda na stalej wyzszej tempie przy jednoczesny chipie jest logiczna.

 

4 testy pod rzad na hamowni to tez nie tak malo. Koledze Arkowi w ten sposob zjadli silnik.

 

podziwiam i chwale wysilek aby wyjadsnic problemy nowemu wlascicielowi. Jakbedziesz sprzedawal kolejne auto daj znac:)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie nie zachodzi korozja chemiczna pomiedzy siarka a dwutlenkiem wolframu. dwutlenek wolframu utlenia sie do tritlenku wolframu (a nie oddaje tlenku) ale nie ma wystarczajacej temperatury aby do tego doszlo masywnie w oleju. Siarka sie nie rozpadnie a nawet jezeli by sie rozpadla to ilosc kwasu ktora by wyprodukowala nie mogla by przekroczyc ilosc wody ktora jest znikoma wedlug analizy w twoim silniku (0,073%). Nie ma powodow aby sadzic ze Wolfran jest przyczyna tbn 0 oleju, jazda na stalej wyzszej tempie przy jednoczesny chipie jest logiczna.

 

4 testy pod rzad na hamowni to tez nie tak malo. Koledze Arkowi w ten sposob zjadli silnik.

 

podziwiam i chwale wysilek aby wyjadsnic problemy nowemu wlascicielowi. Jakbedziesz sprzedawal kolejne auto daj znac:)

 

Dzięki za szybkie wyjaśnienie i rozwianie wątpliwości.

 

Zrobię test bez i z Ar9300 i za jakieś pół roku wrzucę wyniki z innego auta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co Wy Panowie na ten post z tematu BMW E39 "E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA. '?

zalej motul 0w30 i po problemie

1. olej podawany przez producenta, to olej najniższej jakości jaki trzeba zalewać. podaje 5w40 śmiało w górę czyli np 0w30, w dół już nie

2. Przebieg nie ma wpływu na konieczność wymiany oleju z 5wX na 10wX czy niżej

3. Nie ma oleju do diesla i do benzyny. Nie ma oleju uniwersalnego. Wszystko jest to samo. Wszystko inne marketing i ściema. Można uznać, że do diesla oleje w20,w30,w40, do benzyny w30,w40,w50

4. Mity o przepłukiwaniu silnika to będą mity

5. Olejów nie rozróżniamy po oznaczeniach, 0w30 jako pełen syntetyk, a 10w40 jaki minetal, a po tym z czego są zrobione. Te wartości to lepkość którą można uzyskać dla każdego oleju.

6. Oleje 15wX są tak samo lepkie w 50stc jak 0wX około 15stc. Więc skoro zimą 0wX jest od razu w pompie to po co niszczyć silnik jakimś 10w?

7. Wymiana spokojnie co 20.000, nawet 25.000, ale nie dłużej. Wymiana co 10.000 to udawanie, że dba się o silnik.

8. Oleje long life to ściema

9. Oleje tylko oryginały na długie przebiegi i interwały czasowe. Na lato możesz jeździć na oleju roślinnym. Nic nie będzie jak 1000km zrobisz.

10. Oleje przystosowane do aut z filtrem cząstek stałych. Ściema

11. Zmiana oleju nie rozszczelni silnika, nie spowoduje przedmuchów przy pierścieniach.

12. Po co tak się spuszczać nad olejami.

13. Masz diesla, możesz jeździć na oleju opałowym jako paliwo. I nie patrz na idiotów co nigdy nie lali, i mówią, że rozwalisz silnik, czy pompę. ON o OO to to samo, ale inny kolor. Masz zwykłą pompę, czy CR. Bez znaczenia. Ci co leją i jeżdżą mówią, ze jest ok, a ci co nie leją i nie jeżdżą wiedzą lepiej.... ahhh.

14. Dodatki do olejów i paliw - pół ściema, czasami działają.

15. ceramizer działa

 

Całe ponad 100 stron tematu streszczone w 1 krótkim poście. Nie patrz na wypociny co niektórych, bo to tylko domysły, Lej 0w30, 0w40, 5w30, 5w40, zakładaj dobre filtry i nie martw się niczym.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, akurat szykuje mi się wymiana oleju i będę bardzo wdzięczny za radę :D

 

Model: E39

Silnik: 523i M52TU25 [podwójny vanos]

Przebieg: 320 000 km

Styl jazdy: ogólnie dynamiczna ale bez przesady

Użytkowanie: głównie miasto, około 30km dziennie

Zużycie bieżące na l/1000km: szczerze to brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Vavoline 10W40

 

Napisałem ten post ponieważ akurat zbliża mi się wymiana oleju ale borykam się z pytaniem czy lać tak jak było Vavoline/Motul 10W40 czy może 5w40.

Ogólnie dotychczas praca silnika na tym oleju była jak najbardziej prawidłowa, wycieków też żadnych nie było tylko uszczelka pod pokrywą ale to zostało zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej, akurat szykuje mi się wymiana oleju i będę bardzo wdzięczny za radę :D

 

Model: E39

Silnik: 523i M52TU25 [podwójny vanos]

Przebieg: 320 000 km

Styl jazdy: ogólnie dynamiczna ale bez przesady

Użytkowanie: głównie miasto, około 30km dziennie

Zużycie bieżące na l/1000km: szczerze to brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Vavoline 10W40

 

Napisałem ten post ponieważ akurat zbliża mi się wymiana oleju ale borykam się z pytaniem czy lać tak jak było Vavoline/Motul 10W40 czy może 5w40.

Ogólnie dotychczas praca silnika na tym oleju była jak najbardziej prawidłowa, wycieków też żadnych nie było tylko uszczelka pod pokrywą ale to zostało zrobione.

 

Lepiej przejdź na 5w40 z specyfikacją LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, akurat szykuje mi się wymiana oleju i będę bardzo wdzięczny za radę :D

 

Model: E39

Silnik: 523i M52TU25 [podwójny vanos]

Przebieg: 320 000 km

Styl jazdy: ogólnie dynamiczna ale bez przesady

Użytkowanie: głównie miasto, około 30km dziennie

Zużycie bieżące na l/1000km: szczerze to brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Vavoline 10W40

 

Napisałem ten post ponieważ akurat zbliża mi się wymiana oleju ale borykam się z pytaniem czy lać tak jak było Vavoline/Motul 10W40 czy może 5w40.

Ogólnie dotychczas praca silnika na tym oleju była jak najbardziej prawidłowa, wycieków też żadnych nie było tylko uszczelka pod pokrywą ale to zostało zrobione.

 

 

Lepiej przejdź na 5w40 z specyfikacją LL01.

 

 

Czyli rozumiem że olej z poniższego linka się nada??

http://allegro.pl/valvoline-maxlife-5w40-6l-full-synthetic-najtaniej-i6841879312.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Model: E36

Silnik: 323i M52b25

Przebieg: 150 000 km

Styl jazdy: mieszany (czasami agresywny czasami jak emeryt)

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 0w40 Full suntetyk

 

Roczny przebieg: około 25tys km

 

10 tys km temu wymieniane pierścienie na cylindrach oraz planowanie głowicy itp. (mały remont silnika). Po tych naprawach nie ubyło nawet grama oleju, silnik pracuje cichutko i równiutko. Olej może być jak najbardziej z górnej półki. Myślałem nad marką Valvoline, słyszałem że bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Czyli rozumiem że olej z poniższego linka się nada??

http://allegro.pl/valvoline-maxlife-5w40-6l-full-synthetic-najtaniej-i6841879312.html

 

Ten olej nie posiada specyfikacji BMW, w ogłoszeniu jest błąd. Lepiej zalej Valvoline synpower 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Model: E36

Silnik: 323i M52b25

Przebieg: 150 000 km

Styl jazdy: mieszany (czasami agresywny czasami jak emeryt)

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 0w40 Full suntetyk

 

Roczny przebieg: około 25tys km

 

10 tys km temu wymieniane pierścienie na cylindrach oraz planowanie głowicy itp. (mały remont silnika). Po tych naprawach nie ubyło nawet grama oleju, silnik pracuje cichutko i równiutko. Olej może być jak najbardziej z górnej półki. Myślałem nad marką Valvoline, słyszałem że bardzo dobre.

 

Możesz zalać Valvoline synpower 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

Ja polecam motul x-cess 5w40 po przejsciu z castrola zero konsumpcji oleju na castrolu zjadalo ok litra na 1000km teraz po wymianie zrobione ponad 1000mil i ani grama nie ubylo i silnik pracuje ciszej guzior polecal tez valvoline moze sie skusze przy nast wymianie zeby zobaczyc czy bedzie jakas roznica

Jesli chodzi o pobor oleju to moj mechanik ktory dla bmw pracowal 20lat teraz ma wlasny zaklad mowi ze litr na tys km to nic nadzwyczajnego dla bmw to totalna norma i nie widza w tym problemu ale ze leja tego castrola to wychodzi ze ewidentnie ten olej to porazka w tych silnikach skoro inny olej potrafi zlikwidowac pobor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej IMO bardzo dobry. Ja w E46 też miałem tak że niby wchodziło 6,5 litra a jak wymieniałem to mi wchodziło około 6,1-6,2. W tym silniku nie mam pojęcia ile realnie wchodzi, bo robiłem an razie tylko jedną wymianę przy której mnie nie było.
DSC_3573c_mini.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior2, co proponujesz do:

n47d20 przebieg 250tys, ostatnie 50tys, bez dpf, kata i podkręceniu do 200KM.

Aktualnie cały czas na motul 8100 x-cess 5w40, a ostatnie 10tys+archoil. (troszkę ubywa oleju)

Zbliża się wymiana, więc chcę jakiś olej odpowiedni.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
guzior2, co proponujesz do:

n47d20 przebieg 250tys, ostatnie 50tys, bez dpf, kata i podkręceniu do 200KM.

Aktualnie cały czas na motul 8100 x-cess 5w40, a ostatnie 10tys+archoil. (troszkę ubywa oleju)

Zbliża się wymiana, więc chcę jakiś olej odpowiedni.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

 

5W40 to za duża lepkość do tego silnika, zmień na 5w30 np. Valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 to za duża lepkość do tego silnika, zmień na 5w30 np. Valvoline

Czyli VALVOLINE synpower Xtreme MST c3 5w30 będzię odpowiedni?

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5W40 to za duża lepkość do tego silnika, zmień na 5w30 np. Valvoline

Czyli VALVOLINE synpower Xtreme MST c3 5w30 będzię odpowiedni?

 

Tak, może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E61

Silnik: 530d m57/t2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: miejski + długie trasy 1500km

Użytkowanie: głównie w mieście, raz na 3 miesiące trasa 2x1500

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Witam szukam czegoś innego niż castrol chciałem dobra oliwę do tego silnika. Z tego co wiem wchodzi 8.5l więc bańka 5l była by ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E61

Silnik: 530d m57/t2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: miejski + długie trasy 1500km

Użytkowanie: głównie w mieście, raz na 3 miesiące trasa 2x1500

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Witam szukam czegoś innego niż castrol chciałem dobra oliwę do tego silnika. Z tego co wiem wchodzi 8.5l więc bańka 5l była by ok

 

Polecam Valvoline MST C3 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
guzior2, co proponujesz do:

n47d20 przebieg 250tys, ostatnie 50tys, bez dpf, kata i podkręceniu do 200KM.

Aktualnie cały czas na motul 8100 x-cess 5w40, a ostatnie 10tys+archoil. (troszkę ubywa oleju)

Zbliża się wymiana, więc chcę jakiś olej odpowiedni.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Jeżeli nie masz DPFa i kata,to zdecydowanie korzystniej ze względu na jeszcze lepszą ochronę silnika jest zastosowanie olei specyfikacji BMW LONGLIFE 01.

Polecam zwłaszcza FUCHS TITAN SUPERSYN LONGLIFE 0W30 jest to pełen syntetyk o bardzo dobrych parametrach tech. nie osiągalnych dla olei specyfikacji LL-04. Nie pomyl z podobnym, ale tylko w opisie opakowania FUCHS TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W30 on ma inne parametry techniczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jaki olej polecacie do:

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Myślałem o Castrol Edge 5w30

 

Czekam na wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Jaki olej polecacie do:

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Myślałem o Castrol Edge 5w30

 

Czekam na wasze opinie.

 

Castrol nie jest rewelacyjnym olejem, Lepiej zalej coś lepszego np. Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.