Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mój nowy nabytek

E53,rok 2001r, silnik m62 4.4 zagazowany

Przebieg 209tyś km

Styl jazdy średni miasto 80%, trasa 20%

Silnik zalany bodajże Motulem 5W30

Jaki olej proponujecie do tego silnika?

Pozdrawiam.

 

Polecam 5w40 lub 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub Mobil1 new life 0w40

Opublikowano

Witam

Model: E36

Silnik: 320i M52b20

Przebieg: 201 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 99% miasto, krótkie odcinki

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowałem zużycia

Instalacja LPG: brak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5W30 nie wiem dokładnie jaki, zalewany przez poprzedniego właściciela.

Planowany roczny przebieg: ok 8 tys km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Model: E36

Silnik: 320i M52b20

Przebieg: 201 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 99% miasto, krótkie odcinki

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowałem zużycia

Instalacja LPG: brak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5W30 nie wiem dokładnie jaki, zalewany przez poprzedniego właściciela.

Planowany roczny przebieg: ok 8 tys km.

 

Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to możesz pozostać przy 5w30 ale z specyfikacją LL98 lub LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Opublikowano
Model: e90 325i

Silnik: n53b30

Przebieg: 166000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie:glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak info przejechalem dop 800km wiem tyle ze serwis byl robiony 2tys mil przed sprzedaza w specjalistycznym serwisie bmw a czujnik podaje ciagle max

DPF: nie

Dotychczas: castrol

 

Witam chcialem wymienic olej jak bede w polsce na wakacjach na cos pozadnego myslalem o motul tylko nie wiem jaki xclean czy xcess czym sie roznia i jaki bylby lepszy do mojej bawarki a i jaka plukanke uzyc mozna poprosic o konkretny typ

 

Do twojego silnika polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40, płukanka Liqui Moly z serii Pro-Line.

Hej

Guzior pytanko po przejechaniu 4tys km zauwazylem pobor oleju w granicach 400ml czy nadal pozostac przy 0w40 czy przejsc na cos innego ciagle mysle o motulu i zastanawiam sie czy do mojego silnika moge wlac motul xclean ze spec ll04 brackiemu polecili tu na forum ten olej a silnik ma ten sam tylko z przebiegiem ok 110tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź w jakim stanie masz odmę. 400ml to nie jest dramat tak że radzę jeszcze obserwować. LL04 bardziej nadaje się do diesli ale w benzynowych również można go stosować. Motul jest ok. ale w moim przypadku trochę go ubywało natomiast po przejściu na valvo synpower MST zero ubytków.
Opublikowano

takie nagle ubytki po przejsciu na 0W40 w N52/N53 oznacza ze prawdopodobnie przechodzi ci olej przez sruby aluminiowe od pokrywy zaworow (wymiana co 4 lata obowiazkowa, dociagniecie kluczem dynamo obowiazkowe, wymiana za kazdym wykreceniem obowiazkowa) i niejest to wina oleju tylko mechaniczna. Jezeli przejscie na motul xcess 5W40 by zalatwilo problem to znaczy ze musisz wymienic sruby (i uszczelke bo nie zaklada jej sie ponownie).

 

 

Wymiana na Motul xcess 5W40 jest testem dydaktycznym a nie rozwiazaniem, brak wymiany srub grozi na dluzsza mete pozarem przez zapalenie oleju ktory sie odklada.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Hej

Rivas zle mnie zrozumiales ja jezdze na castrolu edge 5w30 bo taki byl zalany jak go kupilem pytalem wczesniej o olej to guzior polecil mi 0w olej

Dlatego teraz jak zauwazylem ze oleju jednak cos ubywa postanowilem sie upewnic czy jednak nie zostac na motulu 5w40 niz zamieniac castrola na cos 0w

A tak z innej beczki guzior gdzie mieszkasz w uk bo widze w opisie ze krakow uk masz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja też myślałem że po przejściu na valvo 0w40 zaczął ci pobierać. Pamiętaj że oleje odparowują w wysokich temperaturach, jedne bardziej inne mniej i ten castrol który masz obecnie należy właśnie do takich które łatwiej odparowują i straty będą większe, dlatego nie masz się czego obawiać. Jeśli chcesz 5w40 to oczywiści możesz taki zalać ale w okresie zimowym lepszy będzie 0w40.

 

Ps. West Midlands (Warwickshire)

Opublikowano

Tu gdzie mieszkam to odparowanie raczej miejsca miec nie bedzie bo w uk zimy nie ma no moze max - 2stopnie lato to tez max 25 stopni jak nastapi cud

Dzieki za porade zostane przy motulu a potem sprobuje tego valvoline

Ps guzior mieszkasz calkiem niedaleko mnie (burton on trent)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale odparowywanie olejów nie jest zależne od temperatury zewnętrznej tylko od temperatury jaka panuje w silniku, wiadomo że w ciepłe dni silnik będzie miał troszkę wyższą temp. ale w zimie podczas jazdy autostradą również będzie ona wysoka w szczególności w silnikach benzynowych i taki castol który stosujesz będzie łatwiej odparowywał bo jego współczynnik odparowania ( NOACK ) jest wysoki. Motul z pewnością będzie lepszy od castrola ale z moich doświadczeń Valvoline jest jeszcze lepszy.
Opublikowano

Model: E61

Silnik: 520D N47 D20A

Przebieg: 260 000 km

Styl jazdy: umiarkowany/ dynamiczny

Użytkowanie: 70% trasa/ 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 7,5 - 9

DPF: tak

Dotychczas: MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 5L (ostatnie 5-6 wymian co 10-12 tyś).

Obecnie (ostatnia wymiana): LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 5L + LIQUI MOLY CERA TEC

Planowany roczny przebieg: ok 20 tyś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E61

Silnik: 520D N47 D20A

Przebieg: 260 000 km

Styl jazdy: umiarkowany/ dynamiczny

Użytkowanie: 70% trasa/ 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 7,5 - 9

DPF: tak

Dotychczas: MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 5L (ostatnie 5-6 wymian co 10-12 tyś).

Obecnie (ostatnia wymiana): LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 5L + LIQUI MOLY CERA TEC

Planowany roczny przebieg: ok 20 tyś

 

Nio do twojego silnika to tylko LL04 i lepkość najlepiej 5w30 lub 0w30. Firmę sam musisz wybrać bo już kilka ich miałeś, możesz spróbować coś od Amsoil, Millers lub Fuchs ewentualnie bardo dobre parametry ma BMW twinpower turbo LL04 0w30.

Opublikowano

Witam,

potrzebna porada jakim olejem zalać moje E70 4.0D 2013 rok, 150 tys przebiegu.

Dotychczas auto od nowości zalewane w ASO olejem 5w30, wymiany co 15 tys. Bez potrzeby dolewek między wymianami.

Poruszam się 70% miasto, 30% szybka trasa.

Mam plan aby ten silnik troche podkręcić i pojawia się pytanie czy warto przejść na jakiś olej z wyższej półki.

Myśle o https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-ll-04-5w40

lub MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W40

 

Co sądzicie? jakieś doświadczenia z olejami w takim silniku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

potrzebna porada jakim olejem zalać moje E70 4.0D 2013 rok, 150 tys przebiegu.

Dotychczas auto od nowości zalewane w ASO olejem 5w30, wymiany co 15 tys. Bez potrzeby dolewek między wymianami.

Poruszam się 70% miasto, 30% szybka trasa.

Mam plan aby ten silnik troche podkręcić i pojawia się pytanie czy warto przejść na jakiś olej z wyższej półki.

Myśle o https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-ll-04-5w40

lub MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W40

 

Co sądzicie? jakieś doświadczenia z olejami w takim silniku?

 

Na 5w40 nie warto bo w zimie nie będzie to dobre, do normalnego użytkowania 5w30 w zupełności wystarczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cześć guzior.

Z tych trzech oleji którym byś zalał dwumiesięczne 2d B47:

 

-Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

 

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30

 

-Valvoline SynPower Xtreme 5W30 XL-III C3

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć guzior.

Z tych trzech oleji którym byś zalał dwumiesięczne 2d B47:

 

-Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30

 

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30

 

-Valvoline SynPower Xtreme 5W30 XL-III C3

 

Shella nie testowałem ale na papierze nie wygląda źle choć indeks lepkości nie powala, obydwa Valvo są bdb ale ja jeżdżę na MST, natomiast do B47 pokusił bym się na BMW twinpower turbo LL04 0w30, ma bdb parametry w karcie charakterystyki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
, natomiast do B47 pokusił bym się na BMW twinpower turbo LL04 0w30, ma bdb parametry w karcie charakterystyki.

Nie mogą odszukać parametrów tech.tego oleju. Mógłbyś mi je przesłać ?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
, natomiast do B47 pokusił bym się na BMW twinpower turbo LL04 0w30, ma bdb parametry w karcie charakterystyki.

Nie mogą odszukać parametrów tech.tego oleju. Mógłbyś mi je przesłać ?

Pozdrawiam

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/19237-bmw-twinpower-turbo-longlife-04-0w-30-svezhee/page-4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzięki guzior.

Parametry obu olei prawie identyczne tj.BMW twinpower turbo LL04 0w30 i Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30- http://media.kreissler24.de/Produktdatenblatt/SHELL_Helix_Ultra_Professional_AM-L_5W-30.pdf

 

Np. wskaźnik lepkości;

- BMW=175

- Shella=174

Pozostałe parametry również bardzo zbliżone.

 

Obecnie BMW PL zmieniło dostawcą oleju serwisowego, właśnie na Shella. Prawdopodobnie w pojemniku BMW jest obecny olej Shella.

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- BMW=175

- Shella=174

Pozostałe parametry również bardzo zbliżone.

 

Obecnie BMW PL zmieniło dostawcą oleju serwisowego, właśnie na Shella. Prawdopodobnie w pojemniku BMW jest obecny olej Shella.

 

Wyżej pisałeś o Shell AV-L a ta karta jest do AM-L gdzie indeks lepkości jest bdb tak że ten faktycznie na papierze wygląda :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No faktycznie pokręciłem :mad2: , ale już poprawiłem.

Kurcze,teraz tyle tych olei,kiedyś był jeden do wszystkich aut- Selektor Specjal i nie było dylematu :mrgreen:

Opublikowano

Model: E39

Silnik: 523i M52

Przebieg: 178 000 km

Styl jazdy: Normalny

Użytkowanie: Głównie Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: W sumie to nie wiem bo mało jeżdzę

Instalacja LPG: Nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 X1 10W40

 

Ten olej już od wielu wielu lat jest zalewany u ojca, jest wyciek spod pokrywy zaworów, ale wymienię uszczelkę przed wymianą oleju, wydaje mi się że jest troszkę brudno w silniku.

Myślałem od razu o płukance Liqui Moly Pro-Line 2662 jaką stasuje u siebie w E60. Co doradzacie panowie ? Co zalać ? Valvoline 5W40 czy coś innego ? Co doradzacie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E39

Silnik: 523i M52

Przebieg: 178 000 km

Styl jazdy: Normalny

Użytkowanie: Głównie Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: W sumie to nie wiem bo mało jeżdzę

Instalacja LPG: Nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 X1 10W40

 

Ten olej już od wielu wielu lat jest zalewany u ojca, jest wyciek spod pokrywy zaworów, ale wymienię uszczelkę przed wymianą oleju, wydaje mi się że jest troszkę brudno w silniku.

Myślałem od razu o płukance Liqui Moly Pro-Line 2662 jaką stasuje u siebie w E60. Co doradzacie panowie ? Co zalać ? Valvoline 5W40 czy coś innego ? Co doradzacie ?

 

Na pewno płukanka nie wyczyści silnika ale coś tam zawsze wypłucze. 5w40 z specyfikacją LL01 będzie dobry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.