Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy nie stosowałem tego typu środka tak że się nie wypowiem.
Opublikowano
Grzecznie się Ciebie posłucham :)

A jak doleje ceratec z LM to coś pomoże , czy to pic na wodę? :)

 

aby uzyc takigo srodka musisz miec czysty silnik inaczej nie chwyci. I tak tego typu srodki dzialaja. skutecznosc jest proporcjonalna do ceny. a W zaleznosci od silnika i srodka ceny ida od 50 do 600 zl.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Koledzy jaki olej do:

 

Model: E90 2006

Silnik: 318i N46

Przebieg: 208 000 km

Styl jazdy: 50% miejski, 50% trasa

średnia prędkość w BC: 40km/h

Zużycie bieżące na l/1000km: 200-300 ml

Instalacja LPG: tak, od 120 000 km

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Z uwagi na zużycie oleju i wycieki zamierzam wymienić uszczelniacze zaworowe, lejące uszczelki i wypłukać silnik (np płukanką Valvoline VPS Engine Flush) aby pozbyć się ewentualnych nagarów.

Jaki olej polecacie do mojego auta?

Opublikowano
zadna plukanka typu soft nie pozbedzie cie nagarow w silniku

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
napisz proszę coś więcej o płukankach. Nie twierdzę że będzie potrzebna, ale lepiej wiedzieć więcej niż mniej. Proszę również info o rekomendowanym oleju
Opublikowano

Witam. Albo zamiast stosowania plukanek, mozna zastosowac olej Amsoil Signature Series- prawdziwy amerykaniec - posiada bardzo wysoka liczbe TBN oraz ilosc wapnia najwyzsza jaka widzialem w analizie olejwa prawie 4000. Sam zalalem Amsoila 0w40 Signature Series, nie przejmujac sie tym ze nie posiada europejskich norm - M54 nie posiada zadnych zaawansowanych rozwiazan oczyszczenia spalin, wiec jest to olej odpowiedni, szczegolnie ze to juz najwyzsza polka olejowa. A tak wyglada olej po zaledwie 2tys 62d5d6181df5.jpg

Stosowałem wiele razy plukanki:Liqui Moly 2662 (proline), Xenum M-flush ze zrobieniem 50km i ani razu mie spotkalem sie z takim czerwono-brazowym olejem po ich zastosowaniu, a taki kolor posiadaja te wszystkie odglogi po castrolu wymienianym co 25 tys km wtore zbajduja sie w moim silniku, co widac chociazby na sciankach pokrywy zaworow po odkreceniu korka oleju, takze ten olej bez zadnych dodatkow rusza ten syf, ktorego plukanki nie ruszyly. Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie informacje, jednakże widzę, że temat troszkę zboczył w stronę być może hipotetycznego problemu (nagary, płukanki) o którym wspomniałem mimochodem.

Przypominam w takim razie jeszcze raz clou mojego pierwszego postu w tym temacie:

 

Koledzy jaki olej do:

 

Model: E90 2006

Silnik: 318i N46

Przebieg: 208 000 km

Styl jazdy: 50% miejski, 50% trasa

średnia prędkość w BC: 40km/h

Zużycie bieżące na l/1000km: 200-300 ml

Instalacja LPG: tak, od 120 000 km

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
.....

 

Plukanki jakichuzywales nie sa po to aby zdejmowac nagar tylko aby wyciagnac jaknajwiecej starego oleju podczaswymiany.

faktycznie Amsoil jest znany z tego ze pakuje dosyc mocne detergenty do swoich produktow, dlatego zreszta nie dostal normy API i tak zazwyczaj oleje amerykanskie sa lepsze olejow europejskich

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
.....

 

Plukanki jakichuzywales nie sa po to aby zdejmowac nagar tylko aby wyciagnac jaknajwiecej starego oleju podczaswymiany.

faktycznie Amsoil jest znany z tego ze pakuje dosyc mocne detergenty do swoich produktow, dlatego zreszta nie dostal normy API i tak zazwyczaj oleje amerykanskie sa lepsze olejow europejskich

A tutaj sie z Toba nie zgodze. Te plukanki sa po to aby usunac nagar i aby przy zmianie oleju wyciagnac, ale jak najwiecej brudu,nagaru, lakow razem ze starym olejem- taki jest ich zamysl, rzeczywistosc pokazuje ze plucza drobny nagar i osady, a ten wiekszy jest zmiekczany, dlatego czesto jest efekt taki, ze nowy olej po plukance robi sie szybko ciemny, dlatego ze powoli "penetruje" osady twardsze ktore zostaly zmiekczone poprzez plukanke. Produkty ktorych zadaniem jest wyciagniecie jak najwiecej starego oleju i wchloniecie nagaru to oleje pluczace np. Millers IT Flushing Oil.A propo Amsoila Signature Series, to posiada on klasyfikacje API SN, nie posiada jedynie norm europejskich, lecz to jest raczej podyktowane tym ze jest to olej na swoj rodzimy rynek amerykanski, jest za to seria na rynek europejski : European Car Formula - oleje te posiadaja europejskie normy, sa bardzo dobre, moim zdaniem najlepsze na rynku europejskim, ale Signature Series to jednak klasyk gatunku :8) Pozdrawiam

Opublikowano

Jak patrze na charakterystyki olejow Amsoil signature series nie widze zadnej mozliwosci aby byly certyfikowane przez API w zaden sposob bo charakterystyki nie sa kompatybilne z norma API. Gdzie widziales certyfikacje API SN na olejach ASS ? (moze cos przeoczylem). Pierwszym powodem sa zbyt agresywne detergenty wedlug normy API. Nie mylic certifikacji API a o ze producent ci mowi ze jego olej jest kompatybilny z norma API. To nie to samo.

 

Jak chodzi o plukanki to zadna dzisiaj plukanka szybka sprzedawana w EU nie narusza nagaru. Nowy olej bedziesz mial szybko czarny nie z powodu plukanki tylko z powodu ze jezdzisz benzyna.

 

Olej ktory uzywasz (0W40) jest jedynym w lini ASS ktory moze sie nadaje do BMW z twoim silnikiem bo wszystkie inne maja za niski HTHS wedlug BMW.normy LL98, LL01, LL04 itd to nie tylko kwestia ekologi, sa inne parametry wazne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam, poproszę o olejową poradę do poniższych autek:

 

Model: E90 320i

Silnik: N46

Przebieg: 120 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/100km: 11l/100km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge Professional BMW LL04 0W30 Titanium FST

 

Model: E87 116i

Silnik: N45

Przebieg: 110 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/100km: 11l/100km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30 C3 Titanium FST

 

Jeżeli warto zrobić jakąś płukankę albo/i dolać coś do przyszłego oleju to również poproszę o sugestię.

 

Widziałem, że sugerujecie zakupy u sprawdzonych dostawców. Z reguły kupowałem u "kolegi z zachodniej granicy" - czy to dobry sklep?

Opublikowano

Tu musze Ci przyznac racje: SS nie posiadaja certyfikacji API, seria XL i OE juz tak doraz oczywiscie European Car Formula. Jezeli chodzi o to ze olej robi sie czarny szybko bo jezdze na benzynie to uwazam za pomylke: olej w benzynie jest bardzo dlugo zlotawy, w czystych silnikach od wymiany do wymiany robi sie co najwyzej lekko zloto-brazowy, a w dieslach robi sie czarny jak wegiel po tys km, czasami nawet nie. Z tym ze 0w40 posiada wysoki HTHS to sie zgodze, 5w30 ma slaby, lecz jezeli chodzi o oleje, do benzyny napewno bym nie zalal 5w30, a tym bardziej do M54.

A jezeli chodzi o plukanki : mysle ze ruszaja nagar, nie te twarde i mocno zbite, kiedy 1 raz plokalem silnik LM 2662 przed korek wlewu oleju na plastik pokrywy zaworu ktory byl caly w nagarze od wczesnej wspomnianego Castrola wymienianego co 25tys wyczyscilo go do czystego, wystarczylo ze sciekala plukanka po nim podczas wlewania przez korek, z reszta 3 razy sprawdzalem olej kolorystycznie oraz zlewalem przed i po olej i musze powiedziec ze byl prawie czarny, oraz po plukance bylo w oleju wiele malych platkow syfu, olej byl lekko smolisty, takze jednak te plukanki plucza, jak mocno? Trzeba bylo by zrobic badania lub rozebrac silnik przed i po

Opublikowano

U mnie olej dosyć szybko robi się ciemny. Po 5-6 tys km już nie jest zółty. A jak zlewam z silnika do miski po tych 8-9 tys km to jest już czarny.

Nie wyobrażam sobie jazdy na takim oleju przez 25-30 tys km jak sobie BMW wymyśliło. Na początku zaraz po zakupie zmieniałem co 10 tys km, teraz zmieniam co 8-9 tys, a i tak mnie korci żeby zmieniać jeszcze częściej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na prawdę wytrzymałość oleju (tj. utrzymywanie właściwości do 95% nowego oleju) jest do około 8500km właśnie.
Opublikowano

Model: E46

Silnik: 325 m54b25 193km

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: dynmiczny

Użytkowanie: 50%trasa 50%miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: dolewam 1l od wymiany do wymiany (12tkm)

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: 5w40 fuchs race pro s, zastanawiam sie nad zmiana na 0w40, może też fuchs lub millers?

Wydaje mi sie że race pro nie jest mi potrzebny przy przebiegu dziennym 50km

Opublikowano

A jezeli chodzi o plukanki : mysle ze ruszaja nagar, nie te twarde i mocno zbite, kiedy 1 raz plokalem silnik LM 2662 przed korek wlewu oleju na plastik pokrywy zaworu ktory byl caly w nagarze od wczesnej wspomnianego Castrola wymienianego co 25tys wyczyscilo go do czystego, wystarczylo ze sciekala plukanka po nim podczas wlewania przez korek, z reszta 3 razy sprawdzalem olej kolorystycznie oraz zlewalem przed i po olej i musze powiedziec ze byl prawie czarny, oraz po plukance bylo w oleju wiele malych platkow syfu, olej byl lekko smolisty, takze jednak te plukanki plucza, jak mocno? Trzeba bylo by zrobic badania lub rozebrac silnik przed i po

 

Chcesz powiedziec ze masz cale platki ktore ci plywaja w oleju po plukance ktora jest dyspergentem? Jezeli tak to pochodza one z miski olejowej a nie z silnika i radze w takim razie zrobic prawdziwa plukanke na bazie AR2300 przez 10000 km musisz miec straszny nagar post castrol magnatechaby ci plywaly platki (serio miales platek w oleju)

 

tutaj procedura di AR2300 :

viewtopic.php?f=70&t=266967&hilit=+czystosci

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Chcesz powiedziec ze masz cale platki ktore ci plywaja w oleju po plukance ktora jest dyspergentem? Jezeli tak to pochodza one z miski olejowej a nie z silnika i radze w takim razie zrobic prawdziwa plukanke na bazie AR2300 przez 10000 km musisz miec straszny nagar post castrol magnatechaby ci plywaly platki (serio miales platek w oleju)

 

tutaj procedura di AR2300 :

viewtopic.php?f=70&t=266967&hilit=+czystosci

Dokldanie tak: szkoda ze zdjecia nie zrobilem co bylo w kuwecie ze starym olejem oraz w filtrze oleju, plukalem lacznie 4 razy(3 razy LM i 1 xenum) i za kazdym razem bylo to samo: platki i lekka "smolina" z tym ze z kolejnym plukaniem bylo tego coraz mniej. Na te chwile przy Amsoilu wymienilem po 4tys km filtr oleju bo jak go wyciagnalem to kazdym zeberku filtra dziesiatki platkow roznej wielkosci. Nie stosowalem ar2300, ale zastosowalem 9100 i nie odczulem zadnej roznicy: ani w pracy na zimnym, ani w "miekkosci" pracy silnika, ani w oczysczaniu silnika ktore to estry zawarte w tym produkcie mialy czynic, na te chwile nie wiem co sadzic o Archoilu : czy naprawde działa i nie jestem tego w stanie odzczuc lecz silnik to odczuwa, czy to poprostu to lekka sciema a cena ma za zadanie nie odstraszac tylko przyciagac, bo skoro 200ml kosztuje 90 zl to musi byc "cos"

Opublikowano
Na razie dopadla mnie grypa, ale jak bede kolo samochodu to zrobie zdjecie scianek pokrywy zaworu przez korek wlewu oleju to sam zobaczysz co Castrol 5w30(nie wiem niestety jaki dokladnie) zostawil w moim silniku
Opublikowano

AR 2300 dziala na boga, zobaczysz co wyleci z silnika to zrozumiesz.

 

AR9100 dziala po zastosowaniu AR2300 jako produkt do lepszego smarowanie (DUZOOOOO LEPSZEGO) niz to co masz w oleju. Masz 10x dawke Boru ktora jest w twoim oleju podstawowym, nie ma meczu nawet. Najgorszy olej z AR9100 jest 10 x lepszy od najlepszego oleju na rynku bez AR9100. Dodatkowo masz estry czyszczace ktore utrzymuja silnik w stanie czystym po zastosowaniu AR2300.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Tak jak mowilem AR2300 nie uzywalem wiec sie nie wypowiem jak dziala, na razie nie bede go stosowal, bo Amsoil po pierwsze tak plucze ze szok i mysle ze plukanka dlugodystansowa nie bedzie potrzebna, a po drugie Amsoil nie zaleca dodawania czego kolwiek do swoich olejow wiec na razie odpuszcze. 9100 wiem jak dziala i co zawiera, czytalem o super wlasciwosciach nanoboranu potasu, czytalem o archoilu na forach polskich i zagranicznych, lecz zasosowalem go i nie odczulem zadnych zmian, ani tego ze nagle opory wewnetrzne w silniku jak i tarcie sie zmniejszylo drastycznie, poprostu nie odczulem tego organoleptycznie. Zeby sprawdzic czy naprawde dziala i o ile tak naprawde zmniejsza tarcie trzeba by bylo przeprowadzic badania, mysle ze nikt z nas bez tego nie jest w stanie potwierdzic super wlasciwosci oraz dzialania tego srodka." AR9100 dodany indywidualnie (bez innych dodatków) do czystego oleju bazowego wykazuje ogromny spadek zużycia/tarcia w teście: Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC, 1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm (ASTM D4172) z poziomu 0,80mm do max. 0,35mm." - tak na marginesie to Amsoil tez podaje wyniki tego testu Four-Ball Wear test dla swoich produktow i dla SS jest to 0.35mm, takze to tyle samo co zwykly olej z archoilem.
Opublikowano

Czym się różni archoil 9300 od LM ceratec ? Który produkt jest lepszy ?

Czy po zastosowaniu tego preparatu z nowym olejem, przy następnej wymianie warto lub wolno zastosować płukankę do silnika ?

 

Ja w swojej e60 530d wlewam olej 5w40 castrol edge turbo diesel

2 razy stosowałem płukankę valvoline (stare oleje były czarne jak smoła przy zlewaniu) i po 2 interwałach wymiany oleju z płukankami (wymieniam olej co 10 tyś km, wychodzi mi wymiana 2 razy w roku, i ustawiłem wymiany na jesień i na wiosnę)

olej w moim silniku po przejechaniu prawie 4 tys km od ostatniej wymiany dalej jest jasny (ma odcień ciemnego ale nie czarny), ostatni mój zlany olej po 10 tys km miał tylko miał odcień ciemno brązowy jak w benzyniaku, nie był mocno czarny jak w innych dieslach. Myślę, że wystarczy tylko często zmieniać olej. A raz wystarczy, że za długo pojeździsz na jednym aż zrobi się czarna maź to od nowa zanieczyścisz silnik.

Opublikowano

Ja nie jestem osobisnie zwolennikiem drastycznego czyszczenia silnika. 2 lata temu kupilem 406 Coupe z malym przebiegiem ale silnik byl w srodku uwalony brazowa smola. Olej od razu polecial nowy i jezdzilem na tanim oleju przez 2 miesiace, zmiana po 2 miesiacach i poznej po nastepnych 2 miesiacach dopiero wlalem olej docelowy - na 2 miesiace. Pozniej plukanka LM i olej. PO 2 miesiacach znow olej i ceratec. Ceratec nie dziala od razu. Pierwsze efekty byly po okolo 2000km czyli jak dla mnie po miesiacu. Silnik pracowal ciszej i podczas zimnych startow bylo czuc ze lepiej sie zbiera.

Ceratec nie jest dodatkiem do oleju jako takim. Jego zadaniem jest wypelnienie mikro ubytkow na scianach silnika. Jesli silnik jest uwalony smola to jego dzialanie bedzie slabsze o ile wogole jakies.

AR9100 wydaje sie byc dodatkiem do oleju silnikowego zmniejszajacym tarcie i takze lekko czyszczacm. Na pewno nie dodal bym obu razem jak i tez nie dal bym cerateca przed uzyciem czegos co nie oczysci nam silnika.

Moj tato dolal ceratec do Auris i nie odczul roznicy. Auto bylo jednak regularnie serwisowane przez poprzeniego wlasciciela.

Opublikowano

9300 wedlug mnie lepszy od ceratechai to zupelnie inna technologia.

Przed uzyciem 9300 trzeba wyczyscic silnik AR2300 bo 9300 nie siadzie.

Po 2000 km po wmaniu 9300 mozna uzywac 9100 albo 9200.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Koledzy ponawiam pytanie o olej do:

 

Model: E90 2006

Silnik: 318i N46

Przebieg: 208 000 km

Styl jazdy: 50% miejski, 50% trasa

średnia prędkość w BC: 40km/h

Zużycie bieżące na l/1000km: 200-300 ml

Instalacja LPG: tak, od 120 000 km

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.