Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja chyba nigdy nie zrozumiem myślenia starych mechaników no i wielu osób, żeby lać półsyntetyk, bo najlepszy... jak leje sie gdzies z silnika to nie sztuką jest zalać go asfaltem i cieszyć się, ze nie cieknie, bo wtedy żeby ciekło to nieszczelność musi być wielkość pieści. Tak samo bajki o przebiegach i zmianie oleju można pokitrać między książki, bo znam 3 samochody które mają po 400 tys nalatane, jeżdżą na fullu i nic im się nie dzieje.
Opublikowano

Witam

e46 330d 2005r

przebieg 300 000

Nie wiem dokładnie co do tej pory było zalewane , sugerować się mogę pustym opakowaniem po oleju ori bmw 5w30 ll-04 które znalazłem w bagażniku(zdaję sobie sprawę że mógł być to tylko handlarski chwyt marketingowy :wink: ).

Zamówiłem dzisiaj olej Valvoline Synpower Extreme XL-III 5W30 ale po zgłębieniu tego tematu widzę że bardziej jest polecany MST , pytanie czy zmienić jeszcze zamówienie czy zostawić tego XLa?

Opublikowano
zostaw extreme dla ciebie to kosmetyczna roznica.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam,

 

czy ktoś mi może doradzić który z tych olejów będzie najlepszy dla mojego BMW E61 530i silnik N53? do tej pory u poprzedniego właściciela jeździła na Castrolu :? u mnie obecnie na Motul X-cess 8100 5W30 chciałbym zmienić na Liqui Moly. Według katalogu na ich stronce wyświetla:

TopTec 4200

TopTec 4600

TopTec 4100

Longtime High Tech

wszystkie oczywiście są 5W30 i spełniają normę LL-04 pod uwagę wchodzą jeszcze ewentualnie jakiś Valvoline i Millers.

 

Z góry dzięki za pomoc. Pozdro

Opublikowano

@Rivasi

Tak tylko w sklepie w którym robiłem zakupy MST jest tańszy więc skoro będzie nawet kosmetyczna różnica na jego korzyść to i tak chyba warto zmienić,mam rację ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

czy ktoś mi może doradzić który z tych olejów będzie najlepszy dla mojego BMW E61 530i silnik N53? do tej pory u poprzedniego właściciela jeździła na Castrolu :? u mnie obecnie na Motul X-cess 8100 5W30 chciałbym zmienić na Liqui Moly. Według katalogu na ich stronce wyświetla:

TopTec 4200

TopTec 4600

TopTec 4100

Longtime High Tech

wszystkie oczywiście są 5W30 i spełniają normę LL-04 pod uwagę wchodzą jeszcze ewentualnie jakiś Valvoline i Millers.

 

Z góry dzięki za pomoc. Pozdro

 

Do twojego silnika lepszy bedzie olej z specyfikacją LL01.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Rivasi

Tak tylko w sklepie w którym robiłem zakupy MST jest tańszy więc skoro będzie nawet kosmetyczna różnica na jego korzyść to i tak chyba warto zmienić,mam rację ?

 

Jeśli chcesz to wymień go ale naprawdę nie zobaczysz różnicy.

Opublikowano
Ok dzięki za podpowiedzi a na przyszłość to lepiej przejść na ll-01 czy zostać na ll-04 , z tego co pokazują karty charakterystyki to TBN na poziomie10mg KOH/g jest nieosiągalny dla olejów z normą ll-04 tak jak to ma miejsce w przypadku Syn power 5w30 ll-01 ?
Opublikowano
Witam,

 

czy ktoś mi może doradzić który z tych olejów będzie najlepszy dla mojego BMW E61 530i silnik N53? do tej pory u poprzedniego właściciela jeździła na Castrolu :? u mnie obecnie na Motul X-cess 8100 5W30 chciałbym zmienić na Liqui Moly. Według katalogu na ich stronce wyświetla:

TopTec 4200

TopTec 4600

TopTec 4100

Longtime High Tech

wszystkie oczywiście są 5W30 i spełniają normę LL-04 pod uwagę wchodzą jeszcze ewentualnie jakiś Valvoline i Millers.

 

Z góry dzięki za pomoc. Pozdro

 

Do twojego silnika lepszy bedzie olej z specyfikacją LL01.

 

Z kąd takie wnioski skoro wszyscy producenci olejów i BMW polecają te z normą LL-04? A jeśli z LL-01 to co w takim razie byś polecił?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok dzięki za podpowiedzi a na przyszłość to lepiej przejść na ll-01 czy zostać na ll-04 , z tego co pokazują karty charakterystyki to TBN na poziomie10mg KOH/g jest nieosiągalny dla olejów z normą ll-04 tak jak to ma miejsce w przypadku Syn power 5w30 ll-01 ?

 

W twoim przypadku lepszy był by LL01, następnym razem taki kup.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Do twojego silnika lepszy bedzie olej z specyfikacją LL01.

 

Z kąd takie wnioski skoro wszyscy producenci olejów i BMW polecają te z normą LL-04? A jeśli z LL-01 to co w takim razie byś polecił?

 

A zobacz co jest w twojej instrukcji obsługi. LL04 lepiej dba o środowisko i filtr cząstek stałych w dieslach a LL01 zapewnia lepszą ochronę silnika, wybór należy do Ciebie.

Opublikowano

 

Do twojego silnika lepszy bedzie olej z specyfikacją LL01.

 

Z kąd takie wnioski skoro wszyscy producenci olejów i BMW polecają te z normą LL-04? A jeśli z LL-01 to co w takim razie byś polecił?

 

A zobacz co jest w twojej instrukcji obsługi. LL04 lepiej dba o środowisko i filtr cząstek stałych w dieslach a LL01 zapewnia lepszą ochronę silnika, wybór należy do Ciebie.

 

Trochę poczytałem i wnioski są następujące że autach po 2004 posiadających katalizator także zalecany jest olej z normą LL-04. A więc który z tych olejów byście polecili

TopTec 4200

TopTec 4600

TopTec 4100

Longtime High Tech

niebardzo wiem jakie są między nimi różnice.

Opublikowano

Mi się wydaje, że czy używam oleju LL-04, czy oleju LL-01 to nie ma aż tak wielkiej różnicy dla samego silnika w stosunku do częstych i regularnych wymian. Ja np. zmieniam go co 8-9 tys km.

A używam jak już pisałem, polecony przez kolegę Guziora Valvoline SynPower 5W-30 MST C3. A cenowo jest on bardzo korzystny. Kupuję opakowania 4litrowe, niedaleko miejsca pracy mam oddział hurtowni LukArt, są dystrybutorem Valvoline, za 4 litrową bańkę zapłaciłem niedawno 118zł. Tzn, ja kupuję 9 litrów w sumie ( 2x4l + 1x1l ) razem wychodzi mi równe 270zł. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Polecam wszystkim! :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A który jest lepszy do N47D20C

Valvoline SynPower 5W-30 MST C3

Czy

BMW TwinPower Turbo 5W30

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
chlopaki widze chwalicie tu rozne oleje obecnie smigam na millers EELONGLIFE C3 5W-30 wymiana co 10tysi silnik n62b44 przebieg 173tys :wink: zostac przy tym czy zmiana :?:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Do twojego silnika lepszy bedzie olej z specyfikacją LL01.

 

Z kąd takie wnioski skoro wszyscy producenci olejów i BMW polecają te z normą LL-04? A jeśli z LL-01 to co w takim razie byś polecił?

 

A zobacz co jest w twojej instrukcji obsługi. LL04 lepiej dba o środowisko i filtr cząstek stałych w dieslach a LL01 zapewnia lepszą ochronę silnika, wybór należy do Ciebie.

 

Trochę poczytałem i wnioski są następujące że autach po 2004 posiadających katalizator także zalecany jest olej z normą LL-04. A więc który z tych olejów byście polecili

TopTec 4200

TopTec 4600

TopTec 4100

Longtime High Tech

niebardzo wiem jakie są między nimi różnice.

 

Oczywiście LL04 jest odpowiedni do twojego silnika ale to LL01 jest zalecany, co można przeczytać w instrukcji obsługii. Którykolwiek LM wybierzesz z specyfikacją bmw będzie ok.

 

http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A który jest lepszy do N47D20C

Valvoline SynPower 5W-30 MST C3

Czy

BMW TwinPower Turbo 5W30

 

Nie miałem do czynienia z olejem twinpower turbo ale z dostępnych danych wygląda dobrze w szczególności 0w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chlopaki widze chwalicie tu rozne oleje obecnie smigam na millers EELONGLIFE C3 5W-30 wymiana co 10tysi silnik n62b44 przebieg 173tys :wink: zostac przy tym czy zmiana :?:

 

Jeśli jesteś zadowolony to pozostań przy obecnym, to dobra oliwa.

Opublikowano

Nie miałem do czynienia z olejem twinpower turbo ale z dostępnych danych wygląda dobrze w szczególności 0w30.

 

Możesz wrzucić karte charakterystyki,nie mogłem nigdzie znaleźć .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym temacie na stronie 118 Maciek z częścidobmw.pl zapodał linki.
Opublikowano

Model: E90

Silnik: 318i N43

Przebieg: 120 000 km

Styl jazdy: 70% miejski, 30% trasa

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 50-100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90

Silnik: 318i N43

Przebieg: 120 000 km

Styl jazdy: 70% miejski, 30% trasa

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 50-100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5W40

 

Do twojego silnika polecam 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Opublikowano

Model: E39

Silnik: 520i M54 B22 170 km

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: 70% miejski, 30% trasa ( codziennie dojazd do pracy ok 8 km w jedną stronę + parę razy w miesiącu trasa 200 km )

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem , dopiero ściągnięty.

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

 

Autko ściągnięte nie wiem co było lane. Przebieg po zużyciu auta i silnika wygląda na utentyczny. Cholera wie jak to na prawde wygląda.

Zastanawiałem się nad zalaniem auta olejem Longtime High Tech 5W-30 / TOP TEC 4200 5W30

Pomożecie coś doradzić? Pozdrawiam !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E39

Silnik: 520i M54 B22 170 km

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: 70% miejski, 30% trasa ( codziennie dojazd do pracy ok 8 km w jedną stronę + parę razy w miesiącu trasa 200 km )

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem , dopiero ściągnięty.

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

 

Autko ściągnięte nie wiem co było lane. Przebieg po zużyciu auta i silnika wygląda na utentyczny. Cholera wie jak to na prawde wygląda.

Zastanawiałem się nad zalaniem auta olejem Longtime High Tech 5W-30 / TOP TEC 4200 5W30

Pomożecie coś doradzić? Pozdrawiam !

 

Do twojego silnika proponuje olej o większej lepkości ponieważ M54 lubi sobie wypić, tak że 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40, lub jeśli chcesz LM to nie kupuj HC tylko full syntetyk np. Synthoil High Tech 5W40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.