Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Model :e46

Silnik :318i N46B20

Przebieg :118000

Styl jazdy :średni

Użytkowanie :70% trasa, 30%miasto

Zużycie bieżące na l/1000km : 0.2l

Instalacja Lpg :Nie

Dpf :Nie

Dotychczas :Castrol Edge Professional 0W30

 

Witam, czy sugerowalbyscie zmiane oleju na cos lepszego? Wiem, ze do tego silnika powinien byc lany 0w30 ze wzgledu na valvetronic. Trudno jest jednak o taka lepkosc u innych producenyow niz castrol.

 

Masz rację że do tego silnika zalecane są oleje lekko bieżne, niestety nie znam innego 0W30 który posiada specyfikację BMW, mógł byś zalać 5w30 ale myślę że obecny 0w30 będzie lepszy chociaż nie przepadam za Castrolem.

 

Co ile km sugerowalbys zmiane tego oleju? Obecnie zmieniam co okolo 21-22 tys km, w miedzyczasie zazwyczaj dolewam okolo 1 litra.

Czy Motul X-Clean 5W30 nie bylby lepszy do tego silnika zamiast 0W30 Castrol Edge professional?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Co ile km sugerowalbys zmiane tego oleju? Obecnie zmieniam co okolo 21-22 tys km, w miedzyczasie zazwyczaj dolewam okolo 1 litra.

Czy Motul X-Clean 5W30 nie bylby lepszy do tego silnika zamiast 0W30 Castrol Edge professional?

 

Osobiście zmieniam olej max co 15 tys. lub co 1 rok. i tak polecam. Jeśli chcesz to możesz śmiało zmienić na lepkość 5W30 bo to też oleje lekko bieżne. Polecam AMSOIL, Millers, Motul, LM, Valvoline.

 

Ps. Motul 8100 X-clean + 5w30 jest bdb ale czy lepszy od obecnego to ciężko stwierdzić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Model :e36

Silnik :328i m52b28 193KM

Przebieg :310 tyś

Styl jazdy : 70% normalnie/spokojnie 30% agresywnie

Użytkowanie : 70% miasto / 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km : ciezko powiedziec, ok 0.2l na 1-2tys km.

Instalacja Lpg :tak

Dotychczas : ELF COM... STI pół-syntetyk 10w40

 

W momencie kupna nie wiadomo na jakim oleju jezdzilo. Po ostrzejszej jezdzie zagraly szklanki. Na drugi dzien zmiana. Stary olej jak smola. Nie robilem plukanki, zalalem Elfa. Samochod sie wyciszyl i po agresywnej jezdzie zero objawow. Teraz po 9tys przy "pałowaniu" zagraja szklanki, po 2 min wyciszają się. Takze chyba pora na kolejna zmiane

 

Chcę zrobić płukankę i nie wiem jaki olej zalać. Wlać syntetyk czy zostac przy semi?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Model :e36

Silnik :328i m52b28 193KM

Przebieg :310 tyś

Styl jazdy : 70% normalnie/spokojnie 30% agresywnie

Użytkowanie : 70% miasto / 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km : ciezko powiedziec, ok 0.2l na 1-2tys km.

Instalacja Lpg :tak

Dotychczas : ELF COM... STI pół-syntetyk 10w40

 

W momencie kupna nie wiadomo na jakim oleju jezdzilo. Po ostrzejszej jezdzie zagraly szklanki. Na drugi dzien zmiana. Stary olej jak smola. Nie robilem plukanki, zalalem Elfa. Samochod sie wyciszyl i po agresywnej jezdzie zero objawow. Teraz po 9tys przy "pałowaniu" zagraja szklanki, po 2 min wyciszają się. Takze chyba pora na kolejna zmiane

 

Chcę zrobić płukankę i nie wiem jaki olej zalać. Wlać syntetyk czy zostac przy semi?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model :e36

Silnik :328i m52b28 193KM

Przebieg :310 tyś

Styl jazdy : 70% normalnie/spokojnie 30% agresywnie

Użytkowanie : 70% miasto / 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km : ciezko powiedziec, ok 0.2l na 1-2tys km.

Instalacja Lpg :tak

Dotychczas : ELF COM... STI pół-syntetyk 10w40

 

W momencie kupna nie wiadomo na jakim oleju jezdzilo. Po ostrzejszej jezdzie zagraly szklanki. Na drugi dzien zmiana. Stary olej jak smola. Nie robilem plukanki, zalalem Elfa. Samochod sie wyciszyl i po agresywnej jezdzie zero objawow. Teraz po 9tys przy "pałowaniu" zagraja szklanki, po 2 min wyciszają się. Takze chyba pora na kolejna zmiane

 

Chcę zrobić płukankę i nie wiem jaki olej zalać. Wlać syntetyk czy zostac przy semi?

 

Pozdrawiam

 

Polecam zrobić płukankę środkiem np. LM z serii Pro-Line i zalać Valvoline Max-Life 5W40

Opublikowano

na wczesniej stronie pisalem posta moze ktos luknac ,

 

 

 

Model: E46

Silnik: 318i 1.9 118km m43

Przebieg: 180tys (rocznie ok 20tys)

Zużycie oleju: 400ml/10.000km

Użytkowanie: 80% miasto

Instalacja LPG: Tak

Obecnie: Valvoline po 100.000 tys 10W40

 

Czy tak jest dobrze ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na wczesniej stronie pisalem posta moze ktos luknac ,

 

 

 

Model: E46

Silnik: 318i 1.9 118km m43

Przebieg: 180tys (rocznie ok 20tys)

Zużycie oleju: 400ml/10.000km

Użytkowanie: 80% miasto

Instalacja LPG: Tak

Obecnie: Valvoline po 100.000 tys 10W40

 

Czy tak jest dobrze ?

 

No nie za dobrze, powinieneś stosować oleje ze specyfikacją LL-98 lub 01 dlatego polecam zmienić przy następnej wymianie.

Opublikowano

Witam

 

Model: E39

Silnik: M52B20

Przebieg: 312000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: ??

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: elf 15w40

 

Zalałem Castrolem magnatec 15w40 zaczęły stukać zawory lub tylko od jednego cylindra, i na jednym cylindrze jest ciśnienie około 6 atmosfer jakby się zawór nie domykał (ale to temat do innego działu) Zrobić płukankę i zmienić na półsyntetyk czy zostawić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: E39

Silnik: M52B20

Przebieg: 312000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: ??

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: elf 15w40

 

Zalałem Castrolem magnatec 15w40 zaczęły stukać zawory lub tylko od jednego cylindra, i na jednym cylindrze jest ciśnienie około 6 atmosfer jakby się zawór nie domykał (ale to temat do innego działu) Zrobić płukankę i zmienić na półsyntetyk czy zostawić ?

 

Pierw sprawdź stan silnika bo jeśli jest na wykończeniu to zmiana oleju nie wiele pomoże, dziwie się że jeździsz na mineralnym, taki olej stosuje się kiedy silnik jest w agonii, ma on kiepskie właściwości smarne, wytwarza się nagar, szlam i zużycie silnika następuje szybko.

Opublikowano
Model: E60 535d 2007r.

Silnik: M57

Przebieg: 170000 km

Styl jazdy: baaardzo agresywny

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

 

DPF: wycięty

Dotychczas: nie wiem;

CHIP na 369 KM;

 

 

 

mogę zalać Castrol Magnatec Diesel 5W40 (SAE 5W40;API CF;ACEA A3/B3/B4,C3;VW 505 00;MB 229.31 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E60 535d 2007r.

Silnik: M57

Przebieg: 170000 km

Styl jazdy: baaardzo agresywny

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

 

DPF: wycięty

Dotychczas: nie wiem;

CHIP na 369 KM;

 

 

 

mogę zalać Castrol Magnatec Diesel 5W40 (SAE 5W40;API CF;ACEA A3/B3/B4,C3;VW 505 00;MB 229.31 ?

 

Nie polecam Castrola ponieważ posiada wiele złych opinii np. pozostawia osady w silniku, łatwo odparowuje, gorsza kultura pracy silnika. Jeśli styl jazdy jest agresywny to zdecydowanie polecam Millers Oils XFS 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gudzior , a jaki dokladnie polecisz z w.w specyfikacjach w twoim poscie ?

 

Do twojego silnika polecił bym np. Motul 8100 X-Cess 5W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam pytanko można bezpiecznie używać płukanki do naszych bmw

(BMW E60 530 DPF)

 

Śmiało możesz użyć płukanki do silnika dobrej marki np. Liqui Moly z serii Pro-Line

Opublikowano

Model: E46 Touring

Silnik: 318i N42B20

Przebieg: 250000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiadomo

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiadomo

 

Auto świeżo zakupione, niestety nie wiem co było wcześniej zalane, zużycia oleju nie znam bo mało na razie przejechałem.

Myślałem nad Valvoline SynPower 5W30, dobry wybór, czy może coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46 Touring

Silnik: 318i N42B20

Przebieg: 250000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiadomo

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiadomo

 

Auto świeżo zakupione, niestety nie wiem co było wcześniej zalane, zużycia oleju nie znam bo mało na razie przejechałem.

Myślałem nad Valvoline SynPower 5W30, dobry wybór, czy może coś innego?

 

Bardzo dobry wybór, śmiało możesz zalać tym Valvo

Opublikowano
Model: E46 Touring

Silnik: 318i N42B20

Przebieg: 250000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiadomo

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiadomo

 

Auto świeżo zakupione, niestety nie wiem co było wcześniej zalane, zużycia oleju nie znam bo mało na razie przejechałem.

Myślałem nad Valvoline SynPower 5W30, dobry wybór, czy może coś innego?

 

Bardzo dobry wybór, śmiało możesz zalać tym Valvo

 

Dzięki, a powiedz mi jeszcze bo Valvoline SynPower 5W30 jest kilka rodzai: po prostu 5W-30, XL-III, MST i jeszcze kilka innych.

Tu są wymienione wszystkie http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/synpower?searchtext=5w-30

One się czymś różnią? Który byłby najlepszy?

Wyszukując na stronie Valvo oleju proponują mi MaxLife Synthetic 5W-40 tylko on chyba nie spełnia normy BMW LL01?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dzięki, a powiedz mi jeszcze bo Valvoline SynPower 5W30 jest kilka rodzai: po prostu 5W-30, XL-III, MST i jeszcze kilka innych.

Tu są wymienione wszystkie http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/synpower?searchtext=5w-30

One się czymś różnią? Który byłby najlepszy?

Wyszukując na stronie Valvo oleju proponują mi MaxLife Synthetic 5W-40 tylko on chyba nie spełnia normy BMW LL01?

 

Do silnika N42 zalecane są oleje lekko bieżne tak że 5w30 MST będzie w sam raz.

Opublikowano

Model :E87

Silnik :120i N46B20

Przebieg :150000

Styl jazdy :średni

Użytkowanie :30% trasa, 70%miasto

Zużycie bieżące na l/1000km : w ciagu roku dolałem 0,3l

Instalacja Lpg :Nie

Dpf :Nie

Dotychczas :Castrol Edge Sport 5w40

 

Czeka mnie wymiana - jak wymienię na taki sam to będzie OK? Do tej pory zero problemów. Czy wymienić na Castrola 0w 40? Czym się różni olej z końcówką 30 od 40? - mam już mętlik w głowie:)

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model :E87

Silnik :120i N46B20

Przebieg :150000

Styl jazdy :średni

Użytkowanie :30% trasa, 70%miasto

Zużycie bieżące na l/1000km : w ciagu roku dolałem 0,3l

Instalacja Lpg :Nie

Dpf :Nie

Dotychczas :Castrol Edge Sport 5w40

 

Czeka mnie wymiana - jak wymienię na taki sam to będzie OK? Do tej pory zero problemów. Czy wymienić na Castrola 0w 40? Czym się różni olej z końcówką 30 od 40? - mam już mętlik w głowie:)

Pozdrawiam!

 

W twoim silniku również jest system valvetronic jak w N42 dlatego zalecane są oleje lekko bieżne czyli np. 0W30 lub 5W30 i takie radzę stosować. Z końcówką 40 są bardziej lepkie i posiadają grubszy film olejowy ale w zimie potrzebują więcej czasu aby dotrzeć do wszystkich zakamarków silnika podczas zimnego rozruchu.

Opublikowano

Dobra już nadszedł czas na coroczna zmianę oleju....

 

Biorąc pod uwagę raczej krótkie pokonywane dzienne odcinki i (rocznie ok.10-12 tys.) ....sugerowaliście mi koniecznie 5W30.

Dotychczas Castrol 5W30....wiem ,nie za dobry.(zlewałem ostatnio z Fiata Doblo po 20tys. - jakaś breja jakby woda-dziwne).

 

Także w tym w moim M47 roku przechodzę na inny.Chyba nic się nie stanie.

Przebieg 231 tys. 2001 rok

Styl jazdy umiarkowany z czasem lubię przycisnąć-chociaż nie jest to jednostka do wyścigów jak wiadomo.

W planach zmiana programu na trochę mocniejszy przy najbliższej okazji.

 

Wybrałem dwa produkty i jeden z nich na pewno zaleję-mam nadzieję,że polepszy się jeszcze kultura pracy.

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-XF-Longlife-C3-5W-30/96

http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-clean-plus-5W-30-5L/219

no i może ten:

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-LONGTIME-HIGHT-TECH-5W-30-5L/298

Który zdecydowanie akurat do mojego zalecacie,a który niekoniecznie.Wiem,że wszystkie są dobre.Proszę o konkretne odpowiedzi.

 

Czy konieczna będzie płukanka przy przejściu na inny olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra już nadszedł czas na coroczna zmianę oleju....

 

Biorąc pod uwagę raczej krótkie pokonywane dzienne odcinki i (rocznie ok.10-12 tys.) ....sugerowaliście mi koniecznie 5W30.

Dotychczas Castrol 5W30....wiem ,nie za dobry.(zlewałem ostatnio z Fiata Doblo po 20tys. - jakaś breja jakby woda-dziwne).

 

Także w tym w moim M47 roku przechodzę na inny.Chyba nic się nie stanie.

Przebieg 231 tys. 2001 rok

Styl jazdy umiarkowany z czasem lubię przycisnąć-chociaż nie jest to jednostka do wyścigów jak wiadomo.

W planach zmiana programu na trochę mocniejszy przy najbliższej okazji.

 

Wybrałem dwa produkty i jeden z nich na pewno zaleję-mam nadzieję,że polepszy się jeszcze kultura pracy.

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-XF-Longlife-C3-5W-30/96

http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-clean-plus-5W-30-5L/219

no i może ten:

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-LONGTIME-HIGHT-TECH-5W-30-5L/298

Który zdecydowanie akurat do mojego zalecacie,a który niekoniecznie.Wiem,że wszystkie są dobre.Proszę o konkretne odpowiedzi.

 

Czy konieczna będzie płukanka przy przejściu na inny olej?

 

Jak wiesz wszystkie są odpowiednie ale polecam Millers ponieważ jest (rzekomo) wyprodukowany na bazie syntetycznej a motul i LM które pokazales to są oleje HC. Płukankę radzę zastosować bo castrol pozostawia osad po sobie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.