Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model: E90

Silnik: 320D M47/T2 163km

Przebieg: 250 000 km a może i więcej

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto/trasa 70/30

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

DPF: wycięty

Dotychczas: Mobil 10w40 :/

 

Na pewno będzie płukanka ale co teraz zalać?

 

Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90

Silnik: 320D M47/T2 163km

Przebieg: 250 000 km a może i więcej

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto/trasa 70/30

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

DPF: wycięty

Dotychczas: Mobil 10w40 :/

 

Na pewno będzie płukanka ale co teraz zalać?

 

Dzięki

 

Przede wszystkim zalej olej który posiada specyfikację BMW. Do twojego silnika polecam Valvoline synpower xtreme mst c3 5w30

Opublikowano

Model: E90

Silnik: 320i N43

Przebieg: 64 000km - autentyczny

Styl jazdy: normalny - spokojny, od czasu do czasu przycisnę :)

Użytkowanie: 60% miasto, 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero co kupiłem, zrobiłem jakieś 3000km i nie zaobserwowałem spadku poziomu

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojęcia, ale auto było serwisowane w ASO BMW

 

Nie mam pojęcia jaki olej zalać czy 5w30 czy 0w30. No i co najważniejsze na jaką markę się zdecydować? Z tego co widziałem w poprzednich postach często polecasz Valvoline synpower, ale czy będzie odpowiedni do mojego silnika i stylu jazdy?

 

Dzięki za poradę :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90

Silnik: 320i N43

Przebieg: 64 000km - autentyczny

Styl jazdy: normalny - spokojny, od czasu do czasu przycisnę :)

Użytkowanie: 60% miasto, 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero co kupiłem, zrobiłem jakieś 3000km i nie zaobserwowałem spadku poziomu

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojęcia, ale auto było serwisowane w ASO BMW

 

Nie mam pojęcia jaki olej zalać czy 5w30 czy 0w30. No i co najważniejsze na jaką markę się zdecydować? Z tego co widziałem w poprzednich postach często polecasz Valvoline synpower, ale czy będzie odpowiedni do mojego silnika i stylu jazdy?

 

Dzięki za poradę :)

 

Do silników benzynowych najlepiej olej z specyfikacją LL01 ale LL04 też może być, lepkość tak jak napisałeś 0w30 lub 5w30, Valvoline jak najbardziej będzie ok.

Opublikowano
Model: E90

Silnik: 320i N43

Przebieg: 64 000km - autentyczny

Styl jazdy: normalny - spokojny, od czasu do czasu przycisnę :)

Użytkowanie: 60% miasto, 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero co kupiłem, zrobiłem jakieś 3000km i nie zaobserwowałem spadku poziomu

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojęcia, ale auto było serwisowane w ASO BMW

 

Nie mam pojęcia jaki olej zalać czy 5w30 czy 0w30. No i co najważniejsze na jaką markę się zdecydować? Z tego co widziałem w poprzednich postach często polecasz Valvoline synpower, ale czy będzie odpowiedni do mojego silnika i stylu jazdy?

 

Dzięki za poradę :)

 

Do silników benzynowych najlepiej olej z specyfikacją LL01 ale LL04 też może być, lepkość tak jak napisałeś 0w30 lub 5w30, Valvoline jak najbardziej będzie ok.

 

ale bardziej doradzasz 0w30 czy 5w30? a czy 5w40 lub 0w40 będzie też dobry?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

ale bardziej doradzasz 0w30 czy 5w30? a czy 5w40 lub 0w40 będzie też dobry?

 

Tzn. 0w30 szybciej rozprowadzi się w silniku w mroźne dni, to samo tyczy się 0w40 i to jest na plus, ale nasz klimat nie jest jakiś ekstremalny tak że 5w30 jest w zupełności wystarczający tak że sam musisz podjąć decyzję.

Opublikowano

 

ale bardziej doradzasz 0w30 czy 5w30? a czy 5w40 lub 0w40 będzie też dobry?

 

Tzn. 0w30 szybciej rozprowadzi się w silniku w mroźne dni, to samo tyczy się 0w40 i to jest na plus, ale nasz klimat nie jest jakiś ekstremalny tak że 5w30 jest w zupełności wystarczający tak że sam musisz podjąć decyzję.

 

Aktualnie mieszkam w Anglii, a tutaj klimat jest jeszcze lżejszy jeśli chodzi o mrozy więc chyba zdecyduję się na 5w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Aktualnie mieszkam w Anglii, a tutaj klimat jest jeszcze lżejszy jeśli chodzi o mrozy więc chyba zdecyduję się na 5w40

 

Do twojego silnika zalecane są oleje lekko bieżne dlatego 5w40 to nie najlepszy wybór, lepiej się sprawdzi olej o mniejszej lepkości.

Opublikowano

 

Aktualnie mieszkam w Anglii, a tutaj klimat jest jeszcze lżejszy jeśli chodzi o mrozy więc chyba zdecyduję się na 5w40

 

Do twojego silnika zalecane są oleje lekko bieżne dlatego 5w40 to nie najlepszy wybór, lepiej się sprawdzi olej o mniejszej lepkości.

 

czyli zdecydowane radzisz 0w30 lub 5w30? ciężko mi znaleźć tego volveline żeby był LL-01. Możesz polecić też jakieś inne marki? Co myślisz np o Castrol Edge FST 0w30 Fully Synthetic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Aktualnie mieszkam w Anglii, a tutaj klimat jest jeszcze lżejszy jeśli chodzi o mrozy więc chyba zdecyduję się na 5w40

 

Do twojego silnika zalecane są oleje lekko bieżne dlatego 5w40 to nie najlepszy wybór, lepiej się sprawdzi olej o mniejszej lepkości.

 

czyli zdecydowane radzisz 0w30 lub 5w30? ciężko mi znaleźć tego volveline żeby był LL-01. Możesz polecić też jakieś inne marki? Co myślisz np o Castrol Edge FST 0w30 Fully Synthetic?

Castrola nie polecam, jeśli chcesz LL01 to np. Fuchs ewentualnie z valvoline synpower 0w40. Spokojnie możesz też zalac olej z specyfikacją LL04.

Opublikowano (edytowane)
Pomodzony diesel bez dpf 330d Znalazłem "konkurenta dla valvoline" olej Millers EE Longlife 5w30 bedzie dobrym wyborem w cenie 200 +/ - ? I czy wersja tansza z oznaczeniem C3 jest gorsza? Edytowane przez TTom3k!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powodzony diesel bez dpf 330d Znalazłem "konkurenta dla valvoline" olej Millers EE Longlife 5w30 bedzie dobrym wyborem w cenie 200 +/ - ? I czy wersja tansza z oznaczeniem C3 jest gorsza?

 

Nie testowałem Millersa ale dane z karty charakterystyki nie powalają, jak chcesz to możesz go zalać bo posiada odpowiednią specyfikacje.

Opublikowano
Powodzony diesel bez dpf 330d Znalazłem "konkurenta dla valvoline" olej Millers EE Longlife 5w30 bedzie dobrym wyborem w cenie 200 +/ - ? I czy wersja tansza z oznaczeniem C3 jest gorsza?

 

Nie testowałem Millersa ale dane z karty charakterystyki nie powalają, jak chcesz to możesz go zalać bo posiada odpowiednią specyfikacje.

 

 

Czemu nie powalaja? http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-EE-Longlife-5W-30/1983

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powodzony diesel bez dpf 330d Znalazłem "konkurenta dla valvoline" olej Millers EE Longlife 5w30 bedzie dobrym wyborem w cenie 200 +/ - ? I czy wersja tansza z oznaczeniem C3 jest gorsza?

 

Nie testowałem Millersa ale dane z karty charakterystyki nie powalają, jak chcesz to możesz go zalać bo posiada odpowiednią specyfikacje.

 

 

Czemu nie powalaja? http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-EE-Longlife-5W-30/1983

 

Słabsze TBN i temperatura krzepniecia oleju.

Opublikowano

Witam Wszystkich. Od roku mam e39 z silnikiem m54b25, zastanawiałem się jaki olej wlać. Na początku był to Motul X-cess 5w40, stwierdziłem że bubu zasługuje na coś lepszego i zalałem Liqui Moly High Tech Synthoil 5w40. Olej barrrdzo dobry, wyciszyła się praca silnika, mimo, że mam uszkodzony zaworek w podstawie filtra oleju, proces napełnienia układu oleju trwa o niebo szybciej od Motula ( około 2.5sek vs 4sek na Motulu) oraz hydropopychacze i łańcuch mniej hałasują zanim o nastąpi,silnik o wiele lepiej wkręca się na obroty, czuć ze mu "lzej" oraz zmniejszyła się konsumpcja oleju. Olej ma wiele zalet i jest to naprawdę wysoka półka, lecz jego wadą jest cena: od 170 do 200 zł za 5l, dodając do tego fakt że m54 lubi łyknąć troche oleju robi się dosyć drogo, lecz jakiś czas temu usłyszałem o oleju Meguin Super Leichtlauf 5W-40, który ponoć jest High Techem w innym opakowaniu. Dużo czytałem, wertowałem i chciałbym wszystkim przedstawić moje obserwacje oraz domowe "doświadczenia" świadczące o tym, że Liqui Moly High Tech Synthoil 5w40 i Meguin Super Leichtlauf 5W-40 to IDENTYCZNE oleje w innym opakowaniu lecz znacznie różniące się ceną ( Meguin - około 120zł, Liqui - około 180zł). A więc:

Po kupieniu 1l Meguina porównałem kolor, zapach i konsystencję z moim Liqui Moly :

e05a65707e12.jpg

Są identyczne: kolor, zapach oraz konsystencja. Zacząłem szukać dalej i porównałem dane techniczne obu olejów : również identyczne (link Lqui Moly : http://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-14.0-de.pdf?Opendocument&voilalang=d&voiladb=web.nsf , link Meguin : http://pim.meguin.de/pidoc/P002068/4808-megolMotorenoelSuperLeichtlaufSAE5W-40vollsynth-15.0-de.pdf )

 

Karta charakterystyki również świadczy o tym samym składzie ( Liqui Moly : http://www.chemical-check.de/clientversion/pdf1/566/1306_0013_21-08-2015_DE.pdf?Opendocument&voilalang=d&voiladb=web.nsf , Meguin : http://www.chemical-check.de/clientversion/pdf1/399/4808M_0014_04-09-2015_DE.pdf )

 

Na koniec zanaliza obu olejów : Liqui Moly H-T Synthoil 5w40 :

1c04733841b4.jpg

oraz Meguina Super Leichtlauf 5W-40 ( Znalazłem niestety tylko analize z dodatkiem Archoil 9100, lecz Archoil zmienia w oileju jedynie ilość boronu oraz potasu, liczbę TBN oraz delikatnie lepkość oleju)

 

c3a5ae240c2e.png

a to analiza 9100, żeby nie było wątpliwości :

36307bcbe8af.jpg

 

Zrobiłem również test : Liqui Moly i Meguin w butelkach zostały pozostawione w zamrażarce w -24 stopniach, po dowroceniu czas ściekania oleju na dno butelki był identyczny w przypadku obu olejów (nagrałem to, lecz nie mam jak tego filmu wrzucic tu na forum, musicie mi uwierzyć na słowo :) )

Inspiracją do tych wszystkich poszukiwań i testowania był fakt, że nie znalazłem nigdzie informacji o tym, że oba oleje są na 100% TAKIE SAME, teraz nie mam już żadnych wątpliwości, że tak właśnie jest :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
-

 

A nanotechnologia? To cos nowego chyba? Czytałem że bardzo czysty ten olej potrafi być nawet po kilk tys km w porównaniu z innymi. Na chwile obecna jaki olej najbardziej polecasz?

 

No niby jest nanotechnologia ale nie testowałem tego dlatego ciężko się wypowiadać na ten temat, Castrol też kiedyś stworzył super technologie Magnatec a w praktyce to trochę inaczej wygląda. Jeśli w dieslu olej jest długo czysty to oznacza słabe właściwości myjące oleju. Tak jak pisałem już wiele razy, najlepsze wrażenie zrobił na mnie Valvo.

Opublikowano
TTom3k!, a dlaczego nie lejesz już motula? Tez jestem przed wymianą w 330d i nie wiem czy znowu xcleana wlać czy coś innego.

Podrabiaja niestety te oleje ... ale i tak chyba dalej najepiej cena/jakosc wychodzi ten valvoline pozniej motul, millers jest 2x droższy

Opublikowano
Chciałbym wyrazić swoje zdanie odnośnie olejów oraz doradzić osobom zastanawiającym się czy wybrać olej 5w30 czy 5w40. Oleje 5w30 są to oleje FE - "Fuel Economy" zostały opracowane aby zmniejszyć opory wewnętrzne w silniku spowodowane lepkim olejem w temperaturze pracy, oleje 5w30 w stosunku do 5w40 tworzą cieńszy oraz słabszy film olejowy w stosunku do 5w40, oszczędzają paliwo lecz nie chronią tak dobrze silnika jak robią to oleje 5w40 zapewniający mocny, odporny film na zerwanie. Także jeżeli ktoś waha się który z tych olejów wybrać, proponuje wybrać 5w40, w przypadku silników benzynowych wybór jest praktycznie prosty , ponieważ tutaj low SAPS nie jest wymagane (oleje niskopopiołowe) jeżeli ktoś ma diesla z dpf to jest w stanie znaleźć olej 5w40 Low SAPS - lepsza ochrona silnika, a za razem oszczędzanie dpf-a
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym wyrazić swoje zdanie odnośnie olejów oraz doradzić osobom zastanawiającym się czy wybrać olej 5w30 czy 5w40. Oleje 5w30 są to oleje FE - "Fuel Economy" zostały opracowane aby zmniejszyć opory wewnętrzne w silniku spowodowane lepkim olejem w temperaturze pracy, oleje 5w30 w stosunku do 5w40 tworzą cieńszy oraz słabszy film olejowy w stosunku do 5w40, oszczędzają paliwo lecz nie chronią tak dobrze silnika jak robią to oleje 5w40 zapewniający mocny, odporny film na zerwanie. Także jeżeli ktoś waha się który z tych olejów wybrać, proponuje wybrać 5w40, w przypadku silników benzynowych wybór jest praktycznie prosty , ponieważ tutaj low SAPS nie jest wymagane (oleje niskopopiołowe) jeżeli ktoś ma diesla z dpf to jest w stanie znaleźć olej 5w40 Low SAPS - lepsza ochrona silnika, a za razem oszczędzanie dpf-a

 

Nie całkiem się zgodzę z Tobą ponieważ do niektórych silników zalecane były oleje lekko bieżne tzw. economy. W naszym klimacie i do normalnego użytkowania w zupełności wystarcza lepkość 5w30, w ASO głównie leją 5w30, samochody jeżdżą po autostradach z prędkościami powyżej 200km/h i film olejowy się nie zrywa, gdyby było inaczej to bo nie zalecali takiej lepkości. Silniki najbardziej dostają po tyłku przy zimnym rozruchu a 5w40 jest też bardziej lepki od 5w30 kiedy jest zimny o czym przekonałem sie kiedyś przechodząc z Motula X-clean 5w40 na Motul X-clean + 5w30 gdzie po zmianie wyraźnie poczułem dużo łatwiejszy rozruch zimnego silnika i bardziej kulturalna praca przez pierwsze sekundy.

Opublikowano
W ASO leją oraz zalecają 5w30 - zgodze się z Tobą, lecz jest to podyktowanie ekologia tak jak stosowanie dpf-a lub trójdrożnych katalizatorów. Użycie tych technologii wymusiło również stosowanie olejów niskopopiołowych oraz "eco" więc powstały oleje 5w30 z normamy C3 na przykład. W ASO priorytetami jest ekologia i ekonomika podyktowana odgórnie dlatego takież oleje polecają oraz leja. Zawsze dobrze zasięgnąć samemu wiedzy oraz zbadać temat, ponieważ w ASO nie proponują zawsze to co "najlepsze" dla Ciebie oraz silnika. Oleje 5w40 lepiej chronią silnik przed zużyciem oraz wycieraniem poszczególnym elementów w silniku niz 5w30. Poranne odpalenie to jedynie chwila, choć również ważna, ale smarowanie w temperaturze roboczej trwa przez całą resztę pracy silnika, więc moim zdaniem to jest priorytetem większym od porannego zimnego startu(różnica jest, lecz naprawdę mała w porównaniu z 5w40) Dla mojego m54 również zalecany olej to 5w30 lecz postanowiłem wybrać 5w40 po zagłębieniu się w temat oraz rozmawiając z mądrymi ludzmi w tym temacie utwierdzając się jedynie w przekonaniu, że dobrze wybrałem, lecz wybór każdy podejmie sam co wybierze, wyraziłem jedynie swoje zdanie :wink:
Opublikowano

Co z turbo z olejem 5w30, ktory slabiej chroni te podzespoly oraz przy temperaturze zewn. 30 stopni + oraz ostrym pilowaniu silnika. Nie wspomne juz o przerobkach, ktore podnosza moc i to czasem znacznie? 5w30 sobie nie poradzi, a do tego szybko sie spala i zostawia syf. Po kilku miesiacach olej jest do d.. albo go nie ma, bo sie spalil. Ja mam seryjna moc, ale krece ostro i ubylo mi po czasie ok 300ml millersa ee longlife nano 5w30. Teraz mam xf 5w40 z archoil 9100 i jest ok.

Silnik zdrowy-5 lat przebieg ori 90 tys km, a od roku ze mna od przelotu 74tys km. Zmieniam olej i filtry co 6 miesiecy (ok 12-13tys km), jednak bede zmienial co 4-5 miesiecy i ok 80-9 tys km, bo szykuje sie program.

Niby aso podaje, ze mozna 5w30, ale tez mowia, ze mozna co 30tys km olej i filtry zmieniac oraz inne plyny az gwarancja sie skonczy i plan serwisowy. Ja zmienilem tyle rzeczy po 4 latach po pierwsyzm wlascicielu, ze aso omijam z daleka!

Co do valvo mst, to 5w30 tez nie dal rady w 335d i troche go ubylo. Albo za slabe do wysilonych 3.0d albo ja za ostro jezdze

 

 

Jaki olej lepszy od millersa xf 5w40, aby mial norme ll-04. Dodaje archoil 9100, wiec moze byc cos, co bedzie lepsze niz te dwa specyfiki, za ktore place ok 150zl/5l (potrzeba 7.5l) millersa i ok 80zl archoil, czyli ok 330zl za zmiane oleju

Opublikowano
Co z turbo z olejem 5w30, ktory slabiej chroni te podzespoly oraz przy temperaturze zewn. 30 stopni + oraz ostrym pilowaniu silnika. Nie wspomne juz o przerobkach, ktore podnosza moc i to czasem znacznie? 5w30 sobie nie poradzi, a do tego szybko sie spala i zostawia syf. Po kilku miesiacach olej jest do d.. albo go nie ma, bo sie spalil. Ja mam seryjna moc, ale krece ostro i ubylo mi po czasie ok 300ml millersa ee longlife nano 5w30. Teraz mam xf 5w40 z archoil 9100 i jest ok.

Silnik zdrowy-5 lat przebieg ori 90 tys km, a od roku ze mna od przelotu 74tys km. Zmieniam olej i filtry co 6 miesiecy (ok 12-13tys km), jednak bede zmienial co 4-5 miesiecy i ok 80-9 tys km, bo szykuje sie program.

Niby aso podaje, ze mozna 5w30, ale tez mowia, ze mozna co 30tys km olej i filtry zmieniac oraz inne plyny az gwarancja sie skonczy i plan serwisowy. Ja zmienilem tyle rzeczy po 4 latach po pierwsyzm wlascicielu, ze aso omijam z daleka!

Co do valvo mst, to 5w30 tez nie dal rady w 335d i troche go ubylo. Albo za slabe do wysilonych 3.0d albo ja za ostro jezdze

 

 

Jaki olej lepszy od millersa xf 5w40, aby mial norme ll-04. Dodaje archoil 9100, wiec moze byc cos, co bedzie lepsze niz te dwa specyfiki, za ktore place ok 150zl/5l (potrzeba 7.5l) millersa i ok 80zl archoil, czyli ok 330zl za zmiane oleju

 

Witam :wink: Widzę również zgadzasz się ze mną w tej kwestii olejowej ;) Mógłbyś obiektywnie ocenić Archoila 9100 po pewnym okresie użytkowania i przedstawić swoje spostrzeżenia? Przy nastepnej wymianie oleju zamierzam przejść na Meguina Super Leichtlauf 5w40 i dodać właśnie Archoila 9100, lecz chciałbym poczytać opinie użytkujących ten dodatek :wink:

P.S : jeżeli ktoś używał również 9100 to prosiłbym o opinię, po to jest forum a myślę że ten temat jest odpowiedni :wink:

Opublikowano (edytowane)

Moja pierwsza wymiana z ar9100, wiec nie powiem za wiele. Przejechalem ok 2000km, ale trasa z PL do UK 1600km i obecnie 400km w UK w 3 tyg. Praca jak na swiezym oleju, ale jakby lepsza praca silnika i chyba lepiej sie wkreca. Jednak po zmianie oleju zaawsze tak jest. Zobaczymy za 3 miesiace.

 

Co do aso, to widzialem zbyt wiele silnikow z urwanym lancuchem oraz nawet peknietym walem korbowym przy wymianie co 30tys km. U mnie byla jedna wymiana przy ok 25tys km, a pozniej tylko dolewka przy ok 60tys km. Filtry mialy kilka lat i nie byly wymieniane. Plyn hamulcowy tak samo oraz hamulce sie rozsypaly. Jeden zacisk nie dzialal z tylu oraz klima pusta, a wykupiony 5-cio letni serwis plan!!

 

 

TTomek masz w swojej obecnej e92 330d dpf? Jesli nie to sprobuj cos 0w40 z norma ll-01. Ochronisz turbo i bedziesz mial lepsze smarowanie od zimnego. Dodaj ar9100 i powinien ladnie czyscic silnik.

 

Rasil7masz benzyne,wiec dla Ciebie super sprawa, bo moja norma niestety odpada z tym olejem. Dodatek 9100 jest do diesela bardziej, a do beny 9200,ktory niestety jest drozszy. 9100 czysci silnik, a 9200 chroni metalowe elementy, tworzac ochronna warstwe na powierzchni gladzi cylindrow, zatem bardziej sie nadaje do benzyny.

Edytowane przez Punisherrr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.