Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e46

Silnik: 320d 150KM M47N skrzynia manualna

Przebieg 346000km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/15000km: 1000ml

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-clean+ 5w30 LL-04

 

Do twojego silnika polecam 5w40 lub 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40

Opublikowano

Jaki olej oraz sprawdzone źródło zakupu (wysyłka lub Łódź odbiór osobisty) polecacie do:

335i, 2013, przebieg 44kkm?

 

Normalna eksploatacja, bez wycieczek na tor... ale planowana moc to +50% do fabrycznej.

 

Planowana wymiana co 10kkm.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki olej oraz sprawdzone źródło zakupu (wysyłka lub Łódź odbiór osobisty) polecacie do:

335i, 2013, przebieg 44kkm?

 

Normalna eksploatacja, bez wycieczek na tor... ale planowana moc to +50% do fabrycznej.

 

Planowana wymiana co 10kkm.

 

Polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline Synpower 0w40. Sprzedawca np. ten: http://allegro.pl/valvoline-synpower-0w40-4l-ve11227-acea-a3-b4-i6027638720.html lub czescidobmw.pl

Opublikowano

Model: e87

Silnik: 118d 122kM

Przebieg 175tys

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

DPF: nie

 

 

Aktualnie jeżdżę na motul x-clean 5w40 , chcę zmienić bo auto głośniej pracuje. Dolewałem 2 butelki od poprzedniej wymiany. Jak kupiłem auto było 160tys teraz mam wymiane i chce wymienic na Valvoline . Znalazłem 2 nie wiem dokładnie który wybrać czym one dokładnie się różnią Valvoline SynPower XL III 5w40 i 2 jest z oznaczeniem Valvoline Synpower MST C3, C3 to oznaczenie od Dpfu jezeli dobrze rozumiem, ale nie wiem czy się rożni MST i XLIII co to oznacza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.
Opublikowano

Witam

 

Model: E36

Silnik: 316i 1.9 M43TU

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 50 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Agip 10W40

Auto użytkowane sporadycznie około 5000 km rocznie

 

oraz

 

Model: E60

Silnik: 530d M57/TU (nowa turbina i zawory)

Przebieg: 500 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 60%trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 3000 5w30

Około 15000 km rocznie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: E36

Silnik: 316i 1.9 M43TU

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 50 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Agip 10W40

Auto użytkowane sporadycznie około 5000 km rocznie

 

oraz

 

Model: E60

Silnik: 530d M57/TU (nowa turbina i zawory)

Przebieg: 500 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 60%trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 3000 5w30

Około 15000 km rocznie

 

Do E36 możesz zalać 5w40 z specyfikacją LL98 lub 01 marki np. LM lub Valvoline

 

Do E60 5w30 lub 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Opublikowano
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.

No właśnie a w sklepie z gdańska na allegro Pan Piotr proponuje zalać XLIII, podobno tak zaleca BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.

No właśnie a w sklepie z gdańska na allegro Pan Piotr proponuje zalać XLIII, podobno tak zaleca BMW

 

Jeśli BMW ma coś zalecać to firmę z którą mają podpisaną umowę czyli Schell, nigdy nie polecą innej marki bo to by się wiązało z naruszeniem warunków umowy, natomiast rekomendują inne oleje które posiadają odpowiednie specyfikacje dla danego silnika i w twoim przypadku jest to specyfikacja LL04 którą posiada Xtreme MST C3 jak i XLIII.

 

EDIT:

 

Żeby nie być gołosłownym to zrobiłem fotkę bo akurat mam obydwa.

 

http://i63.tinypic.com/29f4c29.jpg

Edytowane przez guzior2
Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E46 z silnikiem N42.

Obecnie mam zalany olej 5W30 LM TT 4600 LL-04. Chciałbym zmienić na olej OW30/40 z e specyfikacją LL-01.

Czy dobrze wyjdzie taka zmiana?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Posiadam BMW E46 z silnikiem N42.

Obecnie mam zalany olej 5W30 LM TT 4600 LL-04. Chciałbym zmienić na olej OW30/40 z e specyfikacją LL-01.

Czy dobrze wyjdzie taka zmiana?

 

Do twojego silnika zalecany jest olej z specyfikacją LL01 dlatego śmiało możesz to zrobić.

Opublikowano
Ale czy zmiana z 5W na 0W nie wpłynie złe na silnik? Dodam że olej który obecnie leje jest wykonany w "technologi syntetycznej" czyli jest półsyntetykiem, a 0W który chce zalać jest pełnym syntetykiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale czy zmiana z 5W na 0W nie wpłynie złe na silnik? Dodam że olej który obecnie leje jest wykonany w "technologi syntetycznej" czyli jest półsyntetykiem, a 0W który chce zalać jest pełnym syntetykiem.

 

Nie masz się czego obawiać, możesz zmienić bez problemu, a poza tym 0w40 też nie jest w 100% syntetykiem tylko mieszaniną HC z bazami syntetycznymi ale to nie ma większego znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Duzo ostatnio przewija sie w temacie odnośnie oleju Valvoline synpower 5w40/30 L01 - faktycznie taki dobry czy ktos reklame robi?;]

 

Polecam Valvoline bo sam się do niego przekonałem po wypróbowaniu kilku innych marek takich jak: Motul, LM, Amsoil. Valvo ujął mnie głownie brakiem ubytków oleju przez cały interwał (15 tys. km), kultura pracy silnika (choć u konkurentów nie było źle) i w specyfikacji LL04 "Low Saps" który w mniejszym stopniu zapycha DPF (u konkurentów zazwyczaj jest "Mid Saps") a na koniec jeszcze fotka która mnie utwierdziła w swoim wyborze :cool2:

 

http://i60.tinypic.com/1yn2vp.jpg

Opublikowano

Witam

 

Model: F10

Silnik: 525xd N47 D20 D

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5W30

Ok 15000 km rocznie

Opublikowano
Duzo ostatnio przewija sie w temacie odnośnie oleju Valvoline synpower 5w40/30 L01 - faktycznie taki dobry czy ktos reklame robi?;]

Ja spróbowałem tego oleju i tez juz stosuje go na stałe. Nie ubywa mi totalnie nic, kultura pracy chyba sie nie różni za wiele, ale jestem bardzo zadowolony-dlatego go polecam. Cenowo tez jest konkurencyjny, w dodatku opakowania po 4 litry wychodzą korzystnie, a ja takie 2 X 4 l minimum potrzebuje przy wymianie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: F10

Silnik: 525xd N47 D20 D

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5W30

Ok 15000 km rocznie

 

Do twojego silnika musi być olej z specyfikacją LL04 dlatego polecam Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30

Opublikowano

Witam i proszę o pomoc bo już od tego czytania głowa boli co użytkownik to inny olej poleca, chce coś od Valvoline.Pozdrawiam

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 230 000 km a ile naprawde jest to kto wie

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas:nie wiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam i proszę o pomoc bo już od tego czytania głowa boli co użytkownik to inny olej poleca, chce coś od Valvoline.Pozdrawiam

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 230 000 km a ile naprawde jest to kto wie

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas:nie wiem

 

Polecam Valvoline synpower 0w40 , ewentualnie 5w40.

Opublikowano

Model e60

Silnik M57N2

Przebieg 140 kkm (org)

Styl jazdy mieszany

Uzytkowanie glownie miasto

Zuzycie oleju ok 1,5l/10000 (dziwne bo do ok 5kkm nie bierze nic a przez nastepne 5kkm ok 1,5l wezmie - wymieniam co 10kkm)

DPF nie

 

Kolego guzior2

przede mna kolejna wymiana oleju i mam pytanie bo do tej pory lalem caly czas olej ze specyfikacja LL-04 jednak patrzac na to ze nie mam juz DPF to czy moge zalac do mojego silnika olej ze spoecyfikacja LL-01 np Mobil NewLife 0w40?? Ponoc bedzie lepszy dla silnika no i moze spadnie zuzycie oleju (tak slyszalem)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60

Silnik M57N2

Przebieg 140 kkm (org)

Styl jazdy mieszany

Uzytkowanie glownie miasto

Zuzycie oleju ok 1,5l/10000 (dziwne bo do ok 5kkm nie bierze nic a przez nastepne 5kkm ok 1,5l wezmie - wymieniam co 10kkm)

DPF nie

 

Kolego guzior2

przede mna kolejna wymiana oleju i mam pytanie bo do tej pory lalem caly czas olej ze specyfikacja LL-04 jednak patrzac na to ze nie mam juz DPF to czy moge zalac do mojego silnika olej ze spoecyfikacja LL-01 np Mobil NewLife 0w40?? Ponoc bedzie lepszy dla silnika no i moze spadnie zuzycie oleju (tak slyszalem)

 

Jeśli nie masz DPF-a to możesz zalać LL01.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.