Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z olejem do swojej e90. Sytuacja wyglada tak:

E90- 2008r.

Silnik: N43 143PS- 165000km

Poprzedni właściciel lał olej: ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30

Pytanie: Zostawić ten olej czy wymienić na Motul 5W30, proszę o szybką odpowiedź...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich mam problem z olejem do swojej e90. Sytuacja wyglada tak:

E90- 2008r.

Silnik: N43 143PS- 165000km

Poprzedni właściciel lał olej: ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30

Pytanie: Zostawić ten olej czy wymienić na Motul 5W30, proszę o szybką odpowiedź...

 

Lepiej zalej olej który posiada specyfikację BMW, najlepiej LL01 do twojego silnika.

Opublikowano
Witam ;) nie chcialem tworzyc nowego watku, wiec postanowilem napisac tutaj : co powiecie na temat oleju Specol spec gold 5w40? Ponoc oparty jest na PAO i jest to polski produkt, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec, czy jest warty zalania? Cena smieszna ale interesuje mnie czy naprawde jest na PAO i czy jest tak dobry jakosciowo w praktyce jak na papierze? Z gory dziekuje za odpowiedz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ;) nie chcialem tworzyc nowego watku, wiec postanowilem napisac tutaj : co powiecie na temat oleju Specol spec gold 5w40? Ponoc oparty jest na PAO i jest to polski produkt, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec, czy jest warty zalania? Cena smieszna ale interesuje mnie czy naprawde jest na PAO i czy jest tak dobry jakosciowo w praktyce jak na papierze? Z gory dziekuje za odpowiedz

 

Proces tworzenia bazy syntetycznej jest czasochłonny a przy tym drogi dlatego lepiej nie wierz w te informacje.

Opublikowano

Model: E60

Silnik: 530i M54

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: głównie spokojny, do 3,5 tyś obr./min., okazjonalnie podłoga

Użytkowanie: 90% miasto, do i z pracy, po ok. 6,5 km

Zużycie bieżące na l/1000km: 400 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: mobil super 3000 5W40 (poprzedni właściciel), dolałem przez ostatnie 9 mcy 4l lotos synthetic plus 5w40 (taki mi w garażu został)

 

Na dniach zmieniam olej, co polecacie? Jeśli ma i tak brać podobne ilości to nie chce się bawić w drogie oleje.

 

Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano
Witam wszystkich mam problem z olejem do swojej e90. Sytuacja wyglada tak:

E90- 2008r.

Silnik: N43 143PS- 165000km

Poprzedni właściciel lał olej: ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30

Pytanie: Zostawić ten olej czy wymienić na Motul 5W30, proszę o szybką odpowiedź...

 

Lepiej zalej olej który posiada specyfikację BMW, najlepiej LL01 do twojego silnika.

Dzięki za podpowiedź, mógł byś mi podać gdzie znajdę specyfikacje olejową do mojego typu silnika. Dziwnie mnie że poprzedni właściciel lał cały czas olej 5W30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E60

Silnik: 530i M54

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: głównie spokojny, do 3,5 tyś obr./min., okazjonalnie podłoga

Użytkowanie: 90% miasto, do i z pracy, po ok. 6,5 km

Zużycie bieżące na l/1000km: 400 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: mobil super 3000 5W40 (poprzedni właściciel), dolałem przez ostatnie 9 mcy 4l lotos synthetic plus 5w40 (taki mi w garażu został)

 

Na dniach zmieniam olej, co polecacie? Jeśli ma i tak brać podobne ilości to nie chce się bawić w drogie oleje.

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

Napisałem Ci na PW kilka dni temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich mam problem z olejem do swojej e90. Sytuacja wyglada tak:

E90- 2008r.

Silnik: N43 143PS- 165000km

Poprzedni właściciel lał olej: ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30

Pytanie: Zostawić ten olej czy wymienić na Motul 5W30, proszę o szybką odpowiedź...

 

Lepiej zalej olej który posiada specyfikację BMW, najlepiej LL01 do twojego silnika.

Dzięki za podpowiedź, mógł byś mi podać gdzie znajdę specyfikacje olejową do mojego typu silnika. Dziwnie mnie że poprzedni właściciel lał cały czas olej 5W30

 

Najlepiej kup olej z specyfikacją BMW LongLife 01 a lepkość może być 5w30 np. Valvoline synpower 5w30

Opublikowano
Model: E60

Silnik: 530i M54

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: głównie spokojny, do 3,5 tyś obr./min., okazjonalnie podłoga

Użytkowanie: 90% miasto, do i z pracy, po ok. 6,5 km

Zużycie bieżące na l/1000km: 400 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: mobil super 3000 5W40 (poprzedni właściciel), dolałem przez ostatnie 9 mcy 4l lotos synthetic plus 5w40 (taki mi w garażu został)

 

Na dniach zmieniam olej, co polecacie? Jeśli ma i tak brać podobne ilości to nie chce się bawić w drogie oleje.

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

Napisałem Ci na PW kilka dni temu.

 

Dziękuję za info, może rzeczywiście wypróbuję :)

Opublikowano

Rozkminiamy z kumplem temat oleju do jego e46 328i.

 

Jaki olej zalecalibyscie do podmęczonego M52TU? Żeby maksymalnie zmniejszyc zuzycie oleju?

 

Gościu od kilku lat jezdzi na Motulu 5w40, ale wkurza go zuzycie rzędu prawie litr na 1000km.

Teraz na lato zmienił na Motul 15w50. Twierdzi że zuzycie nawet wzrosło.

 

Jedzi spokojnie, auto rzadko widzi czerwone pole nie mówiąc o odcince.

 

 

Co byscie polecili? jakis 10w40, 10w60? Wiem ze to półsyntetyki, ale jesli jezdzi spokojnie, a zmienia i tak co pół roku co 7-8 tys km, to czy cos grozi silnikowi?

 

Moze jakis innej marki 5w40 ma takie własciwosci ze auto pali go znacząco mniej?

 

Oczywiscie mówilem mu zeby zrobił sobie porządny remont góry silnika, albo calosci... lub chociaz kupił na allegro drugi silnik, te M52TU nie są drogie....

 

Co ciekawe auto nie kopci na zimnym ani na ciepłym, szklanki ciche, odma nowa.

Moc chyba w normie, na moje oko.

 

Ciekaw jestem Waszych doswiadczen w tym temacie, z silnikami BMW ale nie tylko...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozkminiamy z kumplem temat oleju do jego e46 328i.

 

Jaki olej zalecalibyscie do podmęczonego M52TU? Żeby maksymalnie zmniejszyc zuzycie oleju?

 

Gościu od kilku lat jezdzi na Motulu 5w40, ale wkurza go zuzycie rzędu prawie litr na 1000km.

Teraz na lato zmienił na Motul 15w50. Twierdzi że zuzycie nawet wzrosło.

 

Jedzi spokojnie, auto rzadko widzi czerwone pole nie mówiąc o odcince.

 

 

Co byscie polecili? jakis 10w40, 10w60? Wiem ze to półsyntetyki, ale jesli jezdzi spokojnie, a zmienia i tak co pół roku co 7-8 tys km, to czy cos grozi silnikowi?

 

Moze jakis innej marki 5w40 ma takie własciwosci ze auto pali go znacząco mniej?

 

Oczywiscie mówilem mu zeby zrobił sobie porządny remont góry silnika, albo calosci... lub chociaz kupił na allegro drugi silnik, te M52TU nie są drogie....

 

Co ciekawe auto nie kopci na zimnym ani na ciepłym, szklanki ciche, odma nowa.

Moc chyba w normie, na moje oko.

 

Ciekaw jestem Waszych doswiadczen w tym temacie, z silnikami BMW ale nie tylko...

 

Niech wypróbuje Valvoline synpower 5w40, przez ostatnie kilka lat przetestowałem kilka marek olejowych i najmniejsze straty oleju były właśnie przy Valvo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam ;) nie chcialem tworzyc nowego watku, wiec postanowilem napisac tutaj : co powiecie na temat oleju Specol spec gold 5w40? Ponoc oparty jest na PAO i jest to polski produkt, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec, czy jest warty zalania? Cena smieszna ale interesuje mnie czy naprawde jest na PAO i czy jest tak dobry jakosciowo w praktyce jak na papierze? Z gory dziekuje za odpowiedz

Na forach gdzie piszą, że Valvoline to średnio syntetyk ;) ten olej robi furorę, są testy, badania po zużyciu ;) ale ja się nie znam, tylko czytam ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Model: E90

Silnik: N46B20B 318i

Przebieg: 125 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto 80%,trasa 20%

dotychczas castrol 0w40

 

czy Valvoline SynPower 5w30 bedzie odpowiedni i czy przy takim przebiegu musze stosowac plukanke ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90

Silnik: N46B20B 318i

Przebieg: 125 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto 80%,trasa 20%

dotychczas castrol 0w40

 

czy Valvoline SynPower 5w30 bedzie odpowiedni i czy przy takim przebiegu musze stosowac plukanke ?

 

Tak bedzie odpowiedni a płukankę zawsze warto zastosować.

Opublikowano
Tak czytam te juz setki stron tego tematu i naprawde powazanie dla guzior2 ktory zawsze odpowiada trafnie, stonowanie ale bez popadania w panike na widok jakies nowosci i tak rowno przez ile juz dzisiatek stron. Chapeau Bas ! :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe dzieki, sam się dziwię że jeszcze mam ochotę powtarzać to samo w kółko, ostatnio i tak rzadziej tu zaglądałem z braku czasu. :cool2:
Opublikowano

Model: 4 - F36

Silnik: 430i 2.0 252 ps

Przebieg: 2000 km (wymiana po dotarciu)

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 95% miasto, 5% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: taki jak od nowości, chyba BMW longlife coś tam ;P

 

 

Chciałbym coś możliwie najlepszego dla tego silnika, cena ma mniejsze znaczenie.

 

Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: 4 - F36

Silnik: 430i 2.0 252 ps

Przebieg: 2000 km (wymiana po dotarciu)

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 95% miasto, 5% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: taki jak od nowości, chyba BMW longlife coś tam ;P

 

 

Chciałbym coś możliwie najlepszego dla tego silnika, cena ma mniejsze znaczenie.

 

Dzięki

 

Do Twojego silnika to: Fuchs TITAN GT1 EVO 0W20

Opublikowano
Hehe dzieki, sam się dziwię że jeszcze mam ochotę powtarzać to samo w kółko, ostatnio i tak rzadziej tu zaglądałem z braku czasu. :cool2:

 

 

I tak pomagasz :)

 

Czy zamiast nalewanego w Bawarii shella mogę nalać (do silnika) Valvoline SynPower 5W30 ? Który rodzaj wybrać ? Z którą normą ? Pacjent E90 318iN46 2007, przebieg dobiega do 120 tyś km.

A może cos innego ? Auto robi 10 -15 tys km rocznie...

Pozdrawiam

Opublikowano

Model: e93

Silnik: n43 320i

Przebieg: 108tys km.

 

Dotychczas jeździłem na castrolu 5w30

 

Chciałbym przyjść na coś lepszego. LM, Valvo czy Motul

Co tam polecacie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe dzieki, sam się dziwię że jeszcze mam ochotę powtarzać to samo w kółko, ostatnio i tak rzadziej tu zaglądałem z braku czasu. :cool2:

 

 

I tak pomagasz :)

 

Czy zamiast nalewanego w Bawarii shella mogę nalać (do silnika) Valvoline SynPower 5W30 ? Który rodzaj wybrać ? Z którą normą ? Pacjent E90 318iN46 2007, przebieg dobiega do 120 tyś km.

A może cos innego ? Auto robi 10 -15 tys km rocznie...

Pozdrawiam

 

Oczywiście że możesz, najlepiej LL01 dla twojego silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e93

Silnik: n43 320i

Przebieg: 108tys km.

 

Dotychczas jeździłem na castrolu 5w30

 

Chciałbym przyjść na coś lepszego. LM, Valvo czy Motul

Co tam polecacie?

 

Podobnie jak wyżej, 5w30 z specyfikacją LL01 a marka to jak wolisz, osobiście preferuję valvo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, posiadam e91 2.0d n47 09' - przebiegu ok 230kkm, czy olej Valvoline MST C3 5W30 będzie najlepszym wyborem do tego silnika ? Jaka jest różnica między nim, a XL III ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepszy będzie ll1? Zawsze z tego co wiem lało się ll4 i taki też lalem. Czym to się różni?

 

LL04 posiada mniejsze ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki co ma lepszy wpływ na ekologię ale nie na ochronę silnika dlatego jeśli chcesz lepszą ochronę dla silnika to lepszy jest LL01, natomiast jeśli samochód posiada silnik diesla z filtrem cząstek stałych to musi być specyfikacja LL04 żeby DPF mógł funkcjonować długo i bez problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.