Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tak zeby dodac swoje 5 groszy,trudno znalesc bardziej zrownowarzony olej do dizla BMW niz Valvoline a szukalem. Ten olej spelnia wiekszosc zalozen w sposob optymalny. Dla suilnikow po chipie typu 330D lub 335D, wersja 5W40 ma znaczaco lepsza temperature zaplonu.

 

Zostałem już bardzo mocno przekonany do tego oleju a Ty mnie jeszcze bardziej utwierdziłeś w wyborze. Dzięki :cool2:

Opublikowano

X-clean + spełnia znacznie lepsze normy, zwłaszcza w przypadku diesla i zgodności z DPF, także bez dwóch zdań jest to olej lepszy. Także nie słuchać niefachowych opinii. Porównywalny jest XL-III, jak już coś i jakość jest na podobnym poziomie.

 

 

 

Tym nie mniej jeśli ktoś potrafi się poruszać w temacie prosiłbym o porównanie tych obiektów: Motul X-Clean + 5W30 oraz Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30 i czy da radę jednoznacznie stwierdzić, że któryś lepszy.

 

Mariusz

 

Dbanie od DPF na korzyść Valvo, indeks lepkości dla valvo, utrzymywanie czystości silnika dla valvo, temperatura krzepnięcia oleju dla valvo, temperatura zapłonu dla Motula.

To są tylko dane z kart charakterystyki, nie wiadomo jak jest w rzeczywistości ale kiedyś jeździłem na xclean + 5w30 a teraz jeżdżę na tym Valvo i lepsze wrażenie zrobił na mnie ten drugi, głównie ze względu na brak ubytków oleju.

 

 

http://i64.tinypic.com/f34ylu.png

 

Źle to interpretujesz. TBN w olejach low SAPS nie równa się czystość w silniku, reszta mówi dokładnie o niczym. Gdyby było tak jak piszesz, to Vavlo nie spełniałoby norm 505 a 507, które są dużo bardziej restrykcyjne. Nie liczą się parametry techniczne oleju, tylko normy, które spełnia, bo to na ich podstawie możesz wnioskować jakim testom olej został poddany. Wskaźnik lepkości nie ma znaczenia, temperatura zapłonu już w ogóle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak cosmo wszyscy wiemy że w twoim świecie liczy się tylko motul :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model:e60 2003r

Silnik:2.2 m54b22

Przebieg:244000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie:wieś

Zalany:Motul 8100 X Clean 5W40.

 

Wysłane z Nexusa 6

 

Możesz zmienić na olej z specyfikacją LL01ponieważ lepiej się nadaje do twojego silnika np. Motul X-cess 5w40 lub Valvoline synpower 5w40

Opublikowano

mam mały dylemat millers XF LONGLIFE C3 5w30 czy Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5w30 ? różnica w cenie jest dość duża.

 

BMW e91 320d M47n2 DPF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam mały dylemat millers XF LONGLIFE C3 5w30 czy Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5w30 ? różnica w cenie jest dość duża.

 

BMW e91 320d M47n2 DPF

 

Mają bardzo podobne parametry do siebie, jedynie Millers jest mid saps a Valvo low saps.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli do dpf'u i ochrony silnika będzie lepszy low spas?

 

Tylko do ochrony DPF

Opublikowano

Model:e39 2001r

Silnik:3.0D 193KM

Przebieg:297000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 70% miasto 30%

Zalany:Castrol 0W40

 

Zawsze go używałem w E91 320d DPF i E46 320D 150KM i nie było problemu, ale może warto zmienić, co polecacie?

Opublikowano

Model: E46 318Ci

Silnik: N42

Przebieg:230000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 30% miasto 70%

Zalany: Dopiero zakupiłem samochód i nie mam pojęcia co było wcześniej zalane, więc chce zrobić płukanke i zalać odpowiedni olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model:e39 2001r

Silnik:3.0D 193KM

Przebieg:297000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 70% miasto 30%

Zalany:Castrol 0W40

 

Zawsze go używałem w E91 320d DPF i E46 320D 150KM i nie było problemu, ale może warto zmienić, co polecacie?

 

Możesz pozostać przy tej lepkości a markę możesz zmienić np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46 318Ci

Silnik: N42

Przebieg:230000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 30% miasto 70%

Zalany: Dopiero zakupiłem samochód i nie mam pojęcia co było wcześniej zalane, więc chce zrobić płukanke i zalać odpowiedni olej.

 

Do tego silnika najlepiej 0w30 z specyfikacją LL01 lub 5w30 z LL01.

Opublikowano
Model:e39 2001r

Silnik:3.0D 193KM

Przebieg:297000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 70% miasto 30%

Zalany:Castrol 0W40

 

Zawsze go używałem w E91 320d DPF i E46 320D 150KM i nie było problemu, ale może warto zmienić, co polecacie?

 

Możesz pozostać przy tej lepkości a markę możesz zmienić np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40

 

Sprecyzujesz dlaczego lepiej zmienić na valvoline, zgadza się słyszałem dużo dobrych opinii o tym oleju, różni się czymś zasadniczym?

Opublikowano

Witam,

 

Panowie niedawno kupiłem BMW e60 530 xi silnik N52b30. Auto kupione od niemca, 260000 przebiegu. Niemiec mi powiedział, że przed moim przyjazdem wymienił olej, pokazał mi bańke, że wlał 5w40 castrola, ale również powiedział, że w bagażniku leży banieczka litrowa na dolewkę. Dziś patrze a tam castrol 15w40 :O. Z mojego doświadczenia skromnego ten olej się nie nadaje do tego motoru.

 

Co teraz zrobić?

 

Czy zmieniać na 5w40 motula, czy najpierw na 10w40.Stosować płukanke? Lekki wyciek jest spod pokrywy zaworów.

 

Za wszelkie podpowiedzi bardzo dziękuje.

Opublikowano

Witam, prosze o sugestie :)

 

Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 292000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60%,trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

 

 

planuje zapodac plukanke liqui moly a potem moze jakis olej rowniez LM

zastanawiam sie, czy brac np. LM Top Tec 4100 5W-40, Leichtlauf HighTech 5W-40, czy moze 5W30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model:e39 2001r

Silnik:3.0D 193KM

Przebieg:297000

LPG:Nie

DPF:Nie

Użytkowanie: trasa 70% miasto 30%

Zalany:Castrol 0W40

 

Zawsze go używałem w E91 320d DPF i E46 320D 150KM i nie było problemu, ale może warto zmienić, co polecacie?

 

Możesz pozostać przy tej lepkości a markę możesz zmienić np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40

 

Sprecyzujesz dlaczego lepiej zmienić na valvoline, zgadza się słyszałem dużo dobrych opinii o tym oleju, różni się czymś zasadniczym?

 

Obojetne czy valvo, motul, LM itd. po prostu Castrol nie jest już tak dobry jak był kiedyś dlatego polecam zmienić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Panowie niedawno kupiłem BMW e60 530 xi silnik N52b30. Auto kupione od niemca, 260000 przebiegu. Niemiec mi powiedział, że przed moim przyjazdem wymienił olej, pokazał mi bańke, że wlał 5w40 castrola, ale również powiedział, że w bagażniku leży banieczka litrowa na dolewkę. Dziś patrze a tam castrol 15w40 :O. Z mojego doświadczenia skromnego ten olej się nie nadaje do tego motoru.

 

Co teraz zrobić?

 

Czy zmieniać na 5w40 motula, czy najpierw na 10w40.Stosować płukanke? Lekki wyciek jest spod pokrywy zaworów.

 

Za wszelkie podpowiedzi bardzo dziękuje.

 

Oczywiście kup olej który posiada specyfikację BMW i dla twojego silnika to LL-01, na pewno żaden 10w40 ani 15w40.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, prosze o sugestie :)

 

Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 292000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60%,trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

 

 

planuje zapodac plukanke liqui moly a potem moze jakis olej rowniez LM

zastanawiam sie, czy brac np. LM Top Tec 4100 5W-40, Leichtlauf HighTech 5W-40, czy moze 5W30?

 

Wybierz ten który posiada specyfikacje LL-01

Opublikowano
Witam, prosze o sugestie :)

 

Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 292000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60%,trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

 

 

planuje zapodac plukanke liqui moly a potem moze jakis olej rowniez LM

zastanawiam sie, czy brac np. LM Top Tec 4100 5W-40, Leichtlauf HighTech 5W-40, czy moze 5W30?

 

Wybierz ten który posiada specyfikacje LL-01

 

czyli kazdy z nich

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie bo top-tec 4100 posiada specyfikację LL-04.
  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)

Warto pamiętać, że LL-04 nie jest lepszą/nowszą normą niż LL-01, lecz inną. W instrukcji do każdego nowego BMW (a więc nawet silnik benzynowy z 2016 roku nie wymaga LL-04) znajduje się informacja, że optymalnym wyborem do silników benzynowych są oleje spełniające wymagania aprobaty LL-01 wraz z uwagą, że ewentualnie można zastępować je olejami spełniającymi wymagania aprobaty LL-04. Przy poradach odnośnie olejów do silników Diesla znajduje się odwrotna informacja ;)

 

Aby nie być gołosłownym, przykłady instrukcji BMW:

 

BMW F10

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/6elW8t.png

 

BMW E90

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/qKFPYU.png

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy LL-04 nie zawiera w sobie tez LL-01?

 

Maciek Ci już podpowiedział, ja dopowiem że LL-04 jest bardziej przyjazne środowisku co nie idzie w parze z ochroną silnika, LL04 jest głownie dla diesli z DPF-em, ma ograniczoną ilość popiołów siarczanych, fosforu i siarki, jeśli zależy Ci bardziej na ochronie silnika to wybierz LL01.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.