Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to fajnie - podaj cenę i gdzie robiłeś. Dobrze, że problem nie okazał się poważniejszy w takim razie i pisanie o pierścieniach było pewnie na wyrost.

 

Przypomnę i może się komuś to przyda w jeździe miejskiej silnik zużywał 1l oleju/500km, a w trasie 1l/1500km.

Wymienione uszczelniacze zaworów, wszystkie możliwe uszczelki i oringi łącznie z vanosami, silnik valvetronica, kompletny rozrząd, filtr i olej. Cena wraz z robocizną 3300,-, wykonane w BMW Kwiatkowski w Luzinie. Auto stało na warsztacie 3dni. W trakcie naprawy do cylindrów zalana była nafta, która może również coś tam pomogła.

Opublikowano
Cena kosmos, no ale najważniejsze, że działa. Nafta pewnie też pomogła.

 

W sumie robicizna wyszła 1tyś reszta to części i wszystko w oryginale.

Opublikowano

Witam, jaki olej byście polecali do mojego auta ?

 

BMW E46 320d 150 KM M47n

 

264 000 km przejechane

 

styl jazdy: dynamiczny. Głównie miasto, ale za parę dni trasa na wakacje ok 3 tys km łącznie.

 

Ostatnio zmieniany przy 240 000 przez jeszcze poprzedniego właściciela

 

Dotychczas: Castrol Magnatec DIESEL 5W-40 C3 pełen syntetyk

 

Teraz: ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Castrol to szmelc. Kup MOTUL 5W40 X-CESS, nieznacznie droższy, a to już górna półka.

Dość znany i polecany mechanik z naszego forum, który narozbierał się sporo silników w BMW, powiedział mi niedawno, że castrol zostawia straszny syf w silnikach...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko o połowę droższy :P... nie no ok, mogę kupić i MOTUL byle był to dobry olej ;) skoro Castrol syf zostawia.

 

5l castrola 120zł, 5l Motula 140zł. W cenie różnica żadna, a w jakości spora.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Udowodnij to, że w jakości jest różnica.

 

Castrol to szmelc. Kup MOTUL 5W40 X-CESS, nieznacznie droższy, a to już górna półka.

Dość znany i polecany mechanik z naszego forum, który narozbierał się sporo silników w BMW, powiedział mi niedawno, że castrol zostawia straszny syf w silnikach...

 

Tak, a nie powiedział, że mech, bo ja słyszałem że mech po nim rośnie. Po prostu jak masz pisać takie brednie, to lepiej zamilcz. Dziwne prawda, że jednym syf zostawia, a inni jeżdżą na nim po 200-300k i silnik czysty jak łza. Może tym co syf zostawia, to po prostu nie zmieniają tego oleju. Albo mechanik, miał oczy zasyfione i źle widział. Obstawiam obie możliwości, zwłaszcza w przypadku "okazji" od Mirka, a że takich dużo w Polsce, to nic dziwnego, że syf w silniku. Urban legends, taki sam jak w przypadku czarnej wołgi, porywającej dzieci. Nikt nie widział, wszyscy słyszeli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka Twoja opinia, możesz ją mieć, a nawet wierzyć w czarną wołgę, ja przytoczyłem słowa mechanika, do którego zapisy są na 2 miesiące do przodu i przyjeżdżają do niego ludzie z całej Polski naprawiać swoje beemki.. Zapytaj w dziale "polecane warsztaty" o najlepszego mechanika w stolicy i okolicach, to dowiesz się o kogo chodzi.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
I nie rób 25tys na oleju bo to trochę za dużo

 

Nie no ja nie mam zamiaru, ale poprzedni właściciel chyba trochę za rzadko wymieniał..

Opublikowano
Taka Twoja opinia, możesz ją mieć, a nawet wierzyć w czarną wołgę, ja przytoczyłem słowa mechanika, do którego zapisy są na 2 miesiące do przodu i przyjeżdżają do niego ludzie z całej Polski naprawiać swoje beemki.. Zapytaj w dziale "polecane warsztaty" o najlepszego mechanika w stolicy i okolicach, to dowiesz się o kogo chodzi.

Zgadzam się. Za dużo przypadków ze ludzie po castrolu mają syfu. A po przejściu na inne o tej samej gęstości i lepkości silnik kulturalniej pracuje i nie pali lub ogranicza zużycie oleju. Co innego gdyby to były jednostki. A to nie tylko na Forum bmw ludzie to widzą. Nie wiem po co bronić coś na czym ludzie się przejechali niejednokrotnie. Chyba ze ktoś ma w tym interes.

Jeden będzie w zawieszeniu chwalił Lema drugi krafta. Tak samo z olejami

Opublikowano

Wczoraj wieczorem rozmawiałem z mechanikiem - i mówił że przy zmianie oleju trzeba komputerowo resetować licznik, coś w programie - prawda? Nie znam się na tym tak dobrze, więc wolę Was zapytać.

Mówił że skoro to BMW to tak trzeba tam zrobić.

Opublikowano

Co z tego ze bmw a co to jakieś wehikuł? Ja tego nie kasowalem 2wymiany oleju i wg tego przelicznika żółta cegiełka zrobiła się dopiero po drugiej wymianie gdzie już blisko było trzeciej.

 

Jak chcesz to kasuj jak nie chcesz to nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj wieczorem rozmawiałem z mechanikiem - i mówił że przy zmianie oleju trzeba komputerowo resetować licznik, coś w programie - prawda? Nie znam się na tym tak dobrze, więc wolę Was zapytać.

Mówił że skoro to BMW to tak trzeba tam zrobić.

 

Możesz to zrobić przyciskami na liczniku. Poszukaj tu na forum "kasowanie inspekcji olejowej", nie pamiętam jak się to robi, ale sprawa jest banalnie prosta i zajmuje 30 sekund.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Znalazłem na YT
:) faktycznie, banalnie proste. Heh to może nawet sam to zrobię - albo pokażę mechanikowi jak to się robi :D :P skoro mówi że przez podłączenie przez komputer trzeba.. :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak mechanik rzadko zagląda do BMW, to może nie wiedzieć.. Jak tej inspekcji nie skasujesz, to też samochód Ci nie stanie, to taki przypominacz, że już czas.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Taka Twoja opinia, możesz ją mieć, a nawet wierzyć w czarną wołgę, ja przytoczyłem słowa mechanika, do którego zapisy są na 2 miesiące do przodu i przyjeżdżają do niego ludzie z całej Polski naprawiać swoje beemki.. Zapytaj w dziale "polecane warsztaty" o najlepszego mechanika w stolicy i okolicach, to dowiesz się o kogo chodzi.

Zgadzam się. Za dużo przypadków ze ludzie po castrolu mają syfu. A po przejściu na inne o tej samej gęstości i lepkości silnik kulturalniej pracuje i nie pali lub ogranicza zużycie oleju. Co innego gdyby to były jednostki. A to nie tylko na Forum bmw ludzie to widzą. Nie wiem po co bronić coś na czym ludzie się przejechali niejednokrotnie. Chyba ze ktoś ma w tym interes.

Jeden będzie w zawieszeniu chwalił Lema drugi krafta. Tak samo z olejami

 

Tak na pewno widzą.. Tak samo jak widzą 500 na każde dziecko, które obiecał Duda. Nie rozśmieszaj mnie. Na gazie też silnik ciszej chodzi, tzn że gaz dla silnika jest mniej szkodliwy od benzyny?? A słyszałeś, że w ogóle benzyna silnikowi szkodzi, bo jakby chodził bez niej, to by pracował znacznie dłużej i byłby w lepszym stanie?? Ciężko słuchać takich głupot. Castrol to najcześciej stosowana marka, w tym i na tym forum mega dużo ludzi na tym oleju jeździ i jakoś im się syf z silnika nie wysypuje. Więc to co opwiadacie, to typowe pierdzielenie głupot, podparte niefachowymi opiniami pseudoznawców, że olej X jest lepszy od Y. Jakoś nawet gazety takich porównań nie robią. Ciekawe dlaczego.. Pomyślałeś o tym. Bo być może dlatego, że to nie ma większego sensu i wszystkie markowe oleje, nie rozlewane w szopie mają odpowiednią jakość, a zwłaszcza jak spełniają normy producenta. Także skończ razem z kolegą pisać banialuki.

Opublikowano
Widzę ze zawsze musi wyjść na Twoje. Ludzie z BMW serii f tez niejednokrotnie przeszli na inna markę o mieli problemy. Ty bronisz zacięcie castrola nie wiadomo czemu... Do tego stopnia ze za Twoje wulgaryzmy raportowalem twoje szczeniackie posty.
Opublikowano
Daniel daj spokoj nie ma sensu, wrzuc go na wrogow i ignoruj to jedyny sposob. on zyje w swoim swiecie, trzeba go tam zostawic po prostu, moglybys miec PhD na princeton z chemi i pracowac jako niezalezny ekspert w uznanym laboratorium chemicznym testujace oleje i on tak by wiedzial lepiej niz ty. :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do BMW e39 520i, motul 8100 xclean 5w30 będzie okej?

 

Kup 5W40, jest lepszy w upalne dni, podczas korków, w ogóle podczas wysilonego użytkowania, czyt. energicznej jazdy :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co cosmo, zarzucasz, że ktoś coś napisał bez poparcia dowodów, a sam piszesz, że znasz kogoś kto jeździ na danym oleju i poleca, co jest takim samym sposobem obrony swojej racji.

Nie tylko na naszym forum, ale też na innych można wyczytać, że castrol zostawia smołę w silniku, a mobil znika z silników, silniki go palą, a jeszcze inny, złoty lotos wypłukuje nagar z silnika. Często z sąsiadami grzebiemy się przy autach w weekend, do tego jakieś piweczko, luźne rozmowy i wszyscy zgodnie (każdy angażuje się w jakieś fora: audi, vw, ford i honda) mówią to samo, że na ich forach ludzie właśnie tak piszą o tych olejach, więc coś w tym musi być.

Do tego, to co wcześniej napisałem, mamy na forum bardzo dobrego mechanika, bardzo dużo użytkowników BMW jeździ do niego od dawna, przejeżdżam codziennie obok jego warsztatu, bo to po drodze do mojego biura, ciągle są u niego kolejki, naprawia bardzo dużo aut i jeszcze nikt złego słowa o nim nie powiedział, więc jeśli taki człowiek mówi, że rozebrał dziesiątki silników i właśnie tam gdzie był lany castrol jest syf, to to już mi wystarczy, żeby trzymać się od tego oleju z daleka.

Teraz proszę przedstaw jakieś swoje "dowody", a nie prześmiewcze wnioski rodem z trzepaka, ubliżające kolegom mającym inne zdanie niż Twoje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.