Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim. Tak jak w tytule chcialbym sie dowiedziec co polecacie do mojego auta?

 

Model: E90 325i

Silnik: n52b25

Przebieg: 60 000km

Styl jazdy: mieszany ale raczej spokojny

Użytkowanie: 80% miasto 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

DPF: nie

Dotychczas: serwisowany na biezaco wiec prwnie castrol

rocznie ok 20.000 km

 

z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Max.p i @killero

 

To jak macie olej w misce, to przejedźcie ten 1000 km i sprawdźcie zużycie. To w sumie jedna z kluczowych informacji.

 

@euro_tuned

Jest temat o olejach do skrzyń biegów ;)

 

Jaki olej byloby najbezpieczniej zalac nie znajac tego parametru? Poprostu wymienie i nastepnym razem bede wiedzial ile oleju bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ten temat dotyczy olejow Motul :mrgreen:

Dobre,dobre :norty:

Ale to raczej kolega cosmo-pl proponuje każdemu zawsze motul,choć ja do tego oleju nic nie mam bo mam sam go w swoim aucie.Ale zawsze mnie dziwi,dlaczego zawsze motul i motul...ble...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej co chcesz. ;) ją się wypowiedziałem ;) te oleje też mogą być.

 

ten temat dotyczy olejow Motul :mrgreen:

Dobre,dobre :norty:

Ale to raczej kolega cosmo-pl proponuje każdemu zawsze motul,choć ja do tego oleju nic nie mam bo mam sam go w swoim aucie.Ale zawsze mnie dziwi,dlaczego zawsze motul i motul...ble...

 

A co w tym złego?? Kiepskie oleje robią czy jak?? Ja lubię tą markę i ich oleje uważam za bardzo dobre. Wszystkie, o których mowa sprawdziłem, a część nie tylko w eksploatacji, jak większość tutaj i złego słowa powiedzieć nie mogę. Jakbyś się wrócił parę stron wcześniej, a nie zwracał tylko uwagę na brednie jednego naczelnego bajarza, który uchodzi za niby "specjalistę", to była mowa o Fuchsie również m. in. Co do olejów Valvoline też się wypowiedziałem. I o ile normalnie ludzie wiedzą, że dobre marki są tożsame pod względem ogólnej jakości, to pianobijcy jak naczelny farmazoniarz tego wątku, będą się zaplówać czy to Millers, czy to Amsoil, czy Castrola, bo łon wi lypiej, że ten psuje silniki, a ten leczy dżumę, tyfus, HIV i malarię. Osobiście sam tu też Castrola broniłem, bo ten sam typ próbował brednie na jego temat rozpuszczać. Także czytaj uważnie, a co polecam to moja sprawa i moja wiedza, którą się nie muszę szczegółowo dzielić. Kto chce posłuchać to posłucha, kto nie chce, na rynku jest pełno marek olejów - wybierać można dowoli. Ja nie zamierzam być " obiektywny" bo ty tego, albo ktoś inny, wymaga. Mam swoją wiedzę i się na niej opieram, a nie czyimś gadaniu. ;) Kolega guzior2 poleca również inne marki. Po drugie, to warto problematykę prawidłowego doboru oleju trochę lepiej zrozumieć i dostrzec, że marka ma wtórne znaczenie. Podstawą są normy, lepkość, prawidłowe zastosowanie, walka z mitami.

 

Jeżeli ktoś twierdzi, że jedna marka jest lepsza od drugiej, to niech to udowodni. Jeden cykl hamowania silnika wzorcowego to koszt 40k dolarów proszę bardzo. Ja hamownię załatwię. Potrzeba 4eh hamowań, dwa dla jednego oleju, aby było w miarę wiarygodnie na potrzeby prostego testu. Ja tak nie piszę i nie mówię, nie stosuj Castrola, bo Motul jest lepszy. Skupiam się na tym co o Motulu i ogólnie o rynku wiem. Także zdaję sobię sprawę, że nagle mała rozlewnia olejów Ameryki nie odkryje, bo do tego są potrzebne ogromne nakłady finansowe i tylko najwięksi sobie na pewne wydatki mogą pozwolić. Dlatego mogę np z pełną świadomością skrytykować dodatek Archoil, o którym wiem, że praktycznie nic nie daje. Ale nie wyleję kubła pomyj na Castrola, bo ktoś, gdzieś, kiedyś coś powiedział, nie popierając tego żadnymi badaniami. Motul, wprowadzając swoją nową formulację oleju półprofesjonalnego 300V 15W50 zrobił pożądany test na hamowni, symulując wyścig 24h Le Mans. Porównał inne wiodące marki z ich sportowymi olejami i poprzednika, który podobno wg wielu wyznawców religii olejowych, był prawdziwym i ostatnim syntetykiem. Wyniki jakby złudzeń nie pozostawiają. Opinie testerów również. Także kolego, są firmy, które postępują uczciwie i nie bajdurzą, a ja uważam, że takie trzeba nagradzać, żeby się to nie zmieniło. I są firmy, które twierdzą, że stosują np estry, a ich nie stosują, a już na pewno nie w oleju bazowym. I takich firm, które korzystają na niewiedzy użytkownika, wspierać moim zdaniem nie warto. Pomimo, że finalnie produkt nie jest zły. Nie oczekuj ode mnie, że będę jednak się "spuszczał" nad jakimś produktem, bo ma ładną etykietę, fajną historię, wyciskającą łzy z oczu i salwy śmiechu u ludzi, którzy mają trochę pojęcia. Dodam jeszcze, że zazwyczaj użytkownicy rozsiewający płotki, nie chcą dopuścić do swojego mózgu innego rozwiązania. Spotkałem się już, że stwierdzeniami, że komuś przejście z 5W30 na 0W20 spowodowało spadek spalania o 1l na 100km czyli o około 15% mniej. Biorąc pod uwagę, że porównanie oleju 15W40 mineralnego i 0W20 super syntetycznego, w testach laboratoryjnych daje maks 3,5%-4%, jak to wytłumaczyć?? W tym temacie ogólnym o olejach, w innym wątku, możesz też znaleźć informację od "takiego internetowego znawcy", co to lepkość zupełnie błędnie podaną i pomyloną z inną wielkością/miarą wykorzystywaną przy przepływie. Rozumiem, że ja mam takich ludzi słuchać, którzy mają problem z paradygmatami odnośnie oleju silnikowego i nie potrafią prawidłowo wyjaśnić podstawowej sprawy? Jak kolega Rivasi się np ośmieszył z flash point. Chcąc być wiarygodnym, mam to jednak powtarzać, bo "się komuś lepiej słucha" tak jak brednie powtarza np Rivasi i mnie ciągle, bez zadnego powodu atakuje?? Nie dziękuję, dla mnie Ziemia już dawno płaska nie jest. Radę dla Ciebie i dla niego mam jedną - wolny kraj, nie czytaj tego co piszę, skoro wiesz lepiej. ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam n42 1.6ti 115km na chwile obecna niewiem co mam wlane chce zmienic olej czeka mnie zmiana uszczelnaiczy poniewaz bierze olej prawdopodobnie jest to wina uszczelnaiczy jaki olej wlac interesuje mnie tylko firma "liqui moly" jaki olej z specyfikacja do mojego auta polecacie? mysle nad płokanka wczesniej silnika ale niewiem moze ktos cos doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radę dla Ciebie i dla niego mam jedną - wolny kraj, nie czytaj tego co piszę, skoro wiesz lepiej. ;) pozdrawiam

 

Powinienes posluchac tej ostatniej sentencji pana cosmo. Nie czytaj tego co pisze bo to straszne bzdury :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam n42 1.6ti 115km na chwile obecna niewiem co mam wlane chce zmienic olej czeka mnie zmiana uszczelnaiczy poniewaz bierze olej prawdopodobnie jest to wina uszczelnaiczy jaki olej wlac interesuje mnie tylko firma "liqui moly" jaki olej z specyfikacja do mojego auta polecacie? mysle nad płokanka wczesniej silnika ale niewiem moze ktos cos doradzi?

 

 

A mógłbyś coś więcej podać, wzór jest na początku tego tematu. Zanim zmienisz olej, to napraw uszczelniacze i sprawdź ile bierze, bo być może to nie uszczelniacze są problemem, tylko coś innego. Jakie zużycie jest obecnie?? Z LM będzie sporo olejów pasować, jak podasz zużycie to Ci się coś podpowie, jeżeli w grę wchodzi tylko ta marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 320i N46

Przebieg: nie całe 110 000 km

Styl jazdy: hmmm różnie ale agresywnie rzadko

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na 400km po wymianie oleju zniknęło pół stanu wg komputera

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: auto w 07.2013 przy przebiegu 86tyś miało ostatni zarejestrowany w niemieckim aso przegląd i po zawieszkach widać, że miał zalany castrol 5w30. Auto kupiłem 3tygodnie temu z przebiegiem 106tyś. Z domysłów i wskazań komputera raczej olej nie był wymieniany od poprzedniej zmainy w aso. Wymieniłem olej na motul v clean+ 5w30. Odrazu pojawił się niebieski dymek przy ruszaniu np. ze świateł. Po 400km postanowiłem wlać LM clean i zalać jeszcze raz nowy motul. Dymek jakby mniejszy czasami, jak mu pocisne to czasami wogóle nie ma a czasami bez zmian czyli niebieska chmura przy ruszaniu. Co dalej?? wlać mu jakiś dodatek z LM?? Z tego co czytałem polecacie Ceratek lub Stop wyciekom oleju póki co czy raczej nastawiać się na uszczelniacze popychaczy (ok. 1tyś zł bez ściągania głowicy) czy najgorsza opcja pierścienie (3-4tyś). Rozmawiałem z mechanikiem, który zajmuje się tylko bmw i powiedział, że pomimo zaleceń do tych silników powinien być stosowany olej 5w40. Jaka Wasza opinia na ten temat i co poradzicie na mój dymek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Model : E61 530i

Silnik: N52B30

Moc: 258KM

Przebieg: 85 tys.

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 50/50 miasto/trasa

Zużycie: jak dotychczas 0L/1000km

Instalacja gazowa: nie

Dotychczas: Auto przywiozłem z Niemiec więc jest lany Castrol Edge 5W30 Titanium. Chciałbym zmienić na Millersa i na stronie Millersa dobrał mi:

Premium : XF Longlife 5w40 (7640)

Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife C3 5w30 (7707)

W jakimś wczesniejszym poście czytałem że doradzałeś do tego samego silnika Millers XF Longlife C3 5w30.

Pytanie czym się rózni XF od EE? Który byś mi polecił do mojego silnika?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JachuVU

 

No to zerknij na mój post z 1 lipca.

 

Ogólnie ktoś auto sprzedał, bo wiedział co się święci. Wcześniej też pewnie puszczał dymek, tylko nie zauważyłeś, albo handlarz czegoś dolał. Moim zdaniem za wcześnie na uszczelniacze. Raczej chodzi już o pierścienie, które stanęły i raczej już nie odpuszczą. Możesz próbować je ruszyć jakimś preparatem, jednakże pewnie będzie to strata czasu i pieniędzy. Na oleju zbankrutujesz przy takich dolewkach i zaraz będzie po katalizatorze, być może więc warto zmienić na inny. Musisz to przemyśleć. Przeczytaj mój post sobie. Mieliśmy ten sam problem z kolegą z jego BMW Z4 z 2006 roku z tym samym silnikiem. Obecnie śmiga na oleju 15W50 i czeka na remont. Zużycie mocno spadło, a auto mało jeździ w zimie, więc 15W zanadto nie przeszkadza. My próbowaliśmy z dobrym 5W40, ale różnicy wielkiej nie było pomiędzy 5W30 może jakieś 200 ml/1000 km. Mechanik miał rację, że do tego silnika nadaje się przynajmniej 5W40 i to dobrej jakości, bo słaby też będzie się spalał i robił to samo. Ogólnie te silniki nie lubią niewłaściwego traktowania. Nie służy im jazda w warunkach miejskich, a jeżeli Twój przebieg jest prawdziwy, to sugeruje takie wykorzystanie tego auta. Nie służy im też zbyt spokojna jazda, bo pierścienie nie pracują prawidłowo. Trzeba tym silnikiem czasem pojeździć z różnym zakresem obrotów, pohamować trochę silnikiem z wyższego zakresu, zredukować i dodać gazu, żeby pierścienie miały szansę podziałać i się obrócić prawidłowo. Zbyt niska prędkość obrotowa też mu nie pomaga, więc 2k obrotów to takie minimum dla tego motoru. Nie służy im też przeciąganie wymiany oleju silnikowego. Raczej robiłbym to maks co 1.5 roku i maks co 15 000 km przy jeździe takiej jak u Ciebie. Silnik bardzo dobry i oszczędny, ale wytworzony pod oleje bardziej lepkie. Stosowanie 5W30 czy 0W30 do tego właśnie w nich prowadzi, albo niewłaściwe użytkowanie. Dokładnie to samo było zrobione w BMW Z4 mojego kolegi, którego wcześniejszy mechanik miał "przekonanie", że temu silnikowi tylko olej o niskiej lepkości dobrze służy. Jak widać "przekonania" nie zawsze są słuszne.

 

Kategorycznie odradzam Ci dolewanie wszelkich "dodatków" do oleju w stylu stop olej. Mogą one działać w nieprzewidziany sposób i np pogorszyć smarność oleju. Ich głównym zadaniem jest zwiększenie lepkości środka smarnego, co może być zabiegiem szkodliwym przy danej formulacji oleju silnikowego. O wątpliwych efektach już nie wspomnę. Jeżeli więc chcesz, to moim zdaniem warto przejść na wyższą lepkość. Zrobisz, jak uznasz za stosowne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o poradę.

 

Model: E61 2005r

Silnik: M57N 170KM

Przebieg: 250 000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% miasto

Zużycie bieżące na 0/1000km:

Dotychczas: castrol edge sport 0w40

 

Mam wrażenie, że po ostatniej wymianie oleju silnik pracuje głośniej.

Jaki lepszy olej mogę zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o poradę.

 

Model: E646 200r

Silnik: M54 231KM

Przebieg: 188 000 km - tyle ma na liczniku

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach, tym sie nie da wolno:P

Użytkowanie: tu i tu

Zużycie bieżące na niewiem bo mam go 2 miesiace

Dotychczas: niewiem co tam jest wlane:(

 

 

Jak napislaem wyzej nie wiem co jest za olej wlany na dzien dzisiejszy i czy duzo czy malo bieze olwju. Tylko doradzcie mi jaki olej wlac mu teraz?

 

P.S. Prosze o odpowiedz bo wyezdzam na urlop a chcialem wymienic olej jeszcze przed urlopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Proszę o poradę.

 

Model: E646 200r

Silnik: M54 231KM

Przebieg: 188 000 km - tyle ma na liczniku

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach, tym sie nie da wolno:P

Użytkowanie: tu i tu

Zużycie bieżące na niewiem bo mam go 2 miesiace

Dotychczas: niewiem co tam jest wlane:(

 

 

Jak napislaem wyzej nie wiem co jest za olej wlany na dzien dzisiejszy i czy duzo czy malo bieze olwju. Tylko doradzcie mi jaki olej wlac mu teraz?

 

P.S. Prosze o odpowiedz bo wyezdzam na urlop a chcialem wymienic olej jeszcze przed urlopem.

 

Zalej 0w40 z specyfikacją BMW LL-01 np: valvoline synpower 0w40 lub Motul x-max 0w40 lub mobil1 new life 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o wskazanie najwłaściwszego oleju do mojego auta.

Model: X3 F25

Silnik: 2.0i 184KM

Rok: 2012.

Przebieg: 42 000 km

Styl jazdy: umiarkowany.

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na 0/1000km:

Dotychczas: to co zalewa BMW, mam jeszcze na nim pakiet olejowy, ale może lepiej zainwestować co by autko dłużej było zdrowsze.

Dziekuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tydzień temu kupiłem moje e60 i chcę zmienić olej, najpierw płukanka LM engine flush 300ml a następnie olej 5W40. Skłaniam się ku Valvoline Max Life bo strasznie chwalony tutaj na forum i mimo, że nie ma w specyfikacji LL 01 ani LL 04 to podobno silniki BMW je lubią i bardzo dobrze znoszą. Jeśli chodzi o kwestię finansowe to chciałbym, aby 4 litry za max ~110 złotych.

 

Model: E60

Silnik: 525i M54B25 192km

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 70% miasto / 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Nie wiem

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 316ti N42

Przebieg: 180 000 km (teoretycznie)praktycznie niewiem chyba wiecej

Styl jazdy: agresywny a czasem jak emeryt

Użytkowanie: miasto najwiece,j czasem trasa cykle mieszane

Zużycie bieżące trudno okreslic bo sa tez wycieki (miedzy innymi uszczelnaicze do wymiany)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: niewiem ;/

 

Jak pisałem wczesniej niewiem jaki mam olej obecnie,posiadam auto z valvotronikiem i sie zastanawiam nad płukanka ale niewiem i teraz jaki olej wlac najbardziej interesuje mnie firma LM,do wymiany mam uszczelniacze i głowica na 99% uszczelka pod klawiatura po wymianie tego wszystkiego chce wymienic olej i tu pytanie na jaki? puki co wydaje mi sie ze bierze olej i niewiem jaki jest wlany mysle nad 5w40? i jaka specyfikacja powinna byc do bmw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.