Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

 

Do tego silnika polecane są oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanaliki olejowe które lubiły sie nawet zapchać, najlepiej 0w30 ewentualnie 5w30 z specyfikacją LL-01. Dodatkowo zainteresuj się wymianą odmy bo lubiły się zapychać przez co w silniku robi się nadciśnienie i wypycha olej przez najsłabsze punkty w uszczelnieniu.

 

Lepkość oleju nie ma żadnego związku z zapychaniem kanalików olejowych, tylko częstotliwość jego wymiany. Niższa lepkość nie jest tutaj wymagana. Lanie takiej lepkości do tego silnika, to zazwyczaj skracanie jego żywotności. Już to tłumaczyłem, na podstawie mitów odnośnie Vanosa. Lepkość oleju w stanie gdy jest chłodny, jest kilkanaście razy wyższa. Gdyby twierdzenie, że rozmiar kanalików olejowych ma tutaj znaczenie, było prawdziwe, zimny olej by nie krążył w ogóle... Moja rada ogólna, nie polecacie sobie niskich lepkości olejów, do starszych modemów bez uzasadnienia.

 

wieczor165, posluchal bym jednak Guziora2 na twoim miejscu i zalal lepkosc oleju rekomendowana przez BMW specyficznie do tego silnika czyli 0W30 ze specyfikacja LL01lub LL04 najlepiej, unikniesz w ten sposob kilku problemow.

Cosmo zyje w swoim swiecie olejowym gdzie prawa fizyki sa inne i gdzie istnieja tylko oleje Motul... a akurat motul nie ma oleju 0W30 LL01 ani LL04... bida :roll: :norty:

 

...nie polecacie sobie niskich lepkości olejów, do starszych modemów bez uzasadnienia.

cosmo-pl,co to znaczy? :think: :think:

 

nic jak zawsze z Cosmo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...a jak chcesz ograniczyć trochę zużycie to Motul Synergie 6100 15W50 lub Mobil Peaklife 5W50, zależy jak fundusze.

No jeszcze 5W50 to tak,ale 15W50?: :jawdrop: :jawdrop:

Opublikowano
juz jeden wlal 15W50 po radach cosmo, teraz probuje dojsc do ladu z silnikiem, sam zainteresowany napisze prawdopodobnie jak skonczy droge przez meke :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
...nie polecacie sobie niskich lepkości olejów, do starszych modemów bez uzasadnienia.

cosmo-pl,co to znaczy? :think: :think:

A czego nie rozumiesz?? ;) Żeby do starszych modeli nie łac niskich lepkości - tyle. Reszta to słownik na kom;)

Opublikowano
juz jeden wlal 15W50 po radach cosmo, teraz probuje dojsc do ladu z silnikiem, sam zainteresowany napisze prawdopodobnie jak skonczy droge przez meke :norty:

 

Tak tak ależ oczywiście zwłaszcza że jego silnik był zapewne bardzo sprawny jak mu poleciłem 15W50 i zapewne grama oleju nie brał :D :D. No ale czekam na pasjonujące szczegóły tych wiejskich mądrości :D :D Kto mądry to słucha mnie, kto głupi niech słucha Twoich strachów na lachy. Tobie Vanos nie działa przez lepkość, więc sorry...

 

W oleju 15W50 nie ma nic złego, zwłaszcza jak silnik spala olej, to są takie szpary, że mu wszystko jedno, a lanie do starego e-46 oleju 5W40, przy spalaniu rzędu 1l/1000 km, może co najwyżej zasługiwać na śmiech. Każdy zrobi jak zechce. Proszę jednak o merytoryczne pytania, a nie "mądrości objawione". Nie jeden drifter w tym silniku 300V 15W50 tego typu stosuje. Wystarczy trochę popytać. Silniki naprawdę wytrzymują sporo. Pozdrawiam ;)

Opublikowano
Kto ma choć odrobinę rozumu to nie słucha tych głupot i nie leje żadnych 15W50.

 

Bo?? Może uzasadnisz swoja wypowiedź. Coś w stylu to nie jest olej, silnik stanie i wyjdzie bokiem tłok, BMW zacznie zgrzytać zębami. Zapraszam w Warszawie jest Z4 od 25000 na tym oleju, zużycie o połowę mniejsze, silnik działa, a pochłaniał w okolicach 800-1l/1000km. Jeździ i to bardzo dobrze. Oczywiście silnika nie naprawić olej, ale remont można było odwlec. Zapraszam na priv, przewiozę, będzie .można sprawdzić sobie na własne oczy.

Opublikowano
...a jak chcesz ograniczyć trochę zużycie to Motul Synergie 6100 15W50 lub Mobil Peaklife 5W50, zależy jak fundusze.

No jeszcze 5W50 to tak,ale 15W50?: :jawdrop: :jawdrop:

Nie bo?? No właśnie może powiedz nam jaka wg Ciebie jest różnica między tymi olejami i dlaczego nie?? 5W50,będzie znacznie więcej znikać to pewne. Wiesz dlaczego??

Opublikowano
juz jeden wlal 15W50 po radach cosmo, teraz probuje dojsc do ladu z silnikiem, sam zainteresowany napisze prawdopodobnie jak skonczy droge przez meke :norty:

 

Tak tak ależ oczywiście zwłaszcza że jego silnik był zapewne bardzo sprawny jak mu poleciłem 15W50 i zapewne grama oleju nie brał :D :D. No ale czekam na pasjonujące szczegóły tych wiejskich mądrości :D :D Kto mądry to słucha mnie, kto głupi niech słucha Twoich strachów na lachy. Tobie Vanos nie działa przez lepkość, więc sorry...

 

W oleju 15W50 nie ma nic złego, zwłaszcza jak silnik spala olej, to są takie szpary, że mu wszystko jedno, a lanie do starego e-46 oleju 5W40, przy spalaniu rzędu 1l/1000 km, może co najwyżej zasługiwać na śmiech. Każdy zrobi jak zechce. Proszę jednak o merytoryczne pytania, a nie "mądrości objawione". Nie jeden drifter w tym silniku 300V 15W50 tego typu stosuje. Wystarczy trochę popytać. Silniki naprawdę wytrzymują sporo. Pozdrawiam ;)

 

no tak ty myslisz ze silnik spala olej tylko dlatego ze sa luzy... i tak oczywiscie dryfter ktory przejedzie 30 km na torze i zmienia swoj olej zaraz po tym potrzebuje ten sam olej co uzytkownik lambda ktory jezdzi codziennie do pracy swoim wozem. Jestes zalosny, twoje rady sa nie tylko o dupe potluc to dadatkowo moga zaszkodzic uzytkownika ktore ich sluchaja, uzywasz ogolnikow we wszystkich twoich wypowiedziach bo nie masz pojecia o czym gadasz. A jak chodzi o przypadek o ktorym mowie to zostawie nalezna mu okazje opowiedzenia co i jak sie stalo z dokumentacja ktora zrobil... tylko wspomne ci o trzech zakladach mechanicznych w tym ASO BMW ktore jednoznacznie wszystkie trzy niezaleznie stwierdzily ze to nieodpowiednia klasa lepkosci (15W50) wyrzadzila szkody w jego silniku ale zapomnialem ty wiesz lepiej niz ludzie ktorzy buduja te silniki, inzynierowie, niz ludzie ktorzy robili studia 8 letnie w tym kierunku i pracuja w zawodzie od 20 lat, wszyscy specjalisci uznani w kazdy jednym kraju sa do bani bo jest cosmo i jego gdybanie i zapomnialem jedyne oleje na swiecie ktore Cosmo poleca to Motul, nie ma innych olejow niz Motul w swiecie COSMO - pl !! :duh: Byeeeee...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Tak na pewno Ci ASO zrobi opinię :D śmiechu ciąg dalszy. A drifterom się silniki psują na tych olecha, czy nie?? I powiedz mi jak silnik, który brał olej w dużych ilościach, zanim wlanu mu ten olej, mógł być sprawny i jak to jesteś w stanie rozstrzygnąć?? Każdy rzeczoznawca taką "opinię" wyśmieje. No ale czekam, bo nie podałeś na razie nic. Nie ma też żadnego postu na ten temat, proszę więc o konkrety, jaki użytkownik, gdzie kiedy, co się stało, bo jak narazie to przemawia przez Ciebie co najwyżej frustracja, kompleksy i brak kultury, gdyż co post mnie obrażasz. I uzmysłów sobie, że w tym temacie naprawdę wiem co mówię.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

@zent - ja nie "biorę" żadnej strony w tej dyskusji, ale zdaję się, że @cosmo.pl pisał o 15W50 w kontekście silnika, którego czeka remont, że można w ten sposób nieco odwlec nieuniknione ;)

 

Co do Motula - no mi zrobił psikusa, pisałem o tym. A polecanie tylko tego jest mocno stronnicze ;) z drugiej strony -większość tu poleca zazwyczaj jedną markę, np. Valvoline (gdzieś też pisaliśmy, że może się z syntetykiem mijać ;) )

 

Jak zawsze w internecie - trzeba przesiewać informacje :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Marka to drugorzędna kwestia. Ja polecam Motula, ktoś Valvoline, ktoś inny np LM czy Millersa. To ta sama półka i różnice są niewielkie. Ja też używam argumentu ceny, bo Millers jest droższy, nie dlatego że jest lepszy, ale dlatego, że jest to import z Wielkiej Brytanii i tam jest funt, którego kurs może być inny niż Euro. Podobnie zresztą w przypadku Ams'a którego cenę podbija dolar/PLN obecnie, chociaż ja uważam, że naprawdę oleje europejskie są lepsze ;)

 

Dzięki GR za głos rozsądku no ale poczekamy, pośmiejemy. Ciekawy jestem czy to w ogóle jest prawda, czy tylko zwykłe pomówienia. Obstawiam to drugie, bo nie wykluczone, że tutaj też mogą udzielać się ludzie chorzy z zawiści i nakręcają komuś makaron na uszy, żeby swoje udowodnić. No nic ja apeluję, żeby pisać otwarcie, bo czasem zdarzyć się może tak, że olej był wadliwy i coś faktycznie się stało. Warto więc koledze pomóc rozsądnie, także jak to czyta, to niech napisze, co mu na wątrobie leży.

 

Motul zmienił po roku tą formułę X-cessa i może faktycznie trafiłeś na tą słabszą wersję, albo nieori olej, bo teraz jest naprawdę ok. Pozdrawiam ;)

 

@zent

Ale gdzie tak ktoś napisał, że masz. To olej dla tych, którym łyka olej w dużych ilościach. Jak masz prawie fabryczny silnik to z pewnością nie ma to sensu. ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, niedługo będę wymieniał olej, mam swoje 2 typy ale zastanawia mnie jedna rzecz.

LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 - cena za 5l 190 zł

VALVOLINE SynPower 5W30 5L (4L+1L) - 132 zł

obecnie jeżdżę na MOTULU 8100 X-CLEAN - ok 160 zł

I teraz moje pytanie, a w zasadzie dwa skąd się biorą takie rozbieżności cenowe i czy warto tu stosować myśl co droższe to lepsze i zmienić na LM czy zostać na Motulu, a może Valvoline. Który będzie najbardziej odpowiedni do benzyny 150 KM

Opublikowano
Liqui Moly jest w Polsce po prostu drogi. W Niemczech te ceny są inne, podobne do Motula. Cena może być powodowana przez różne rzeczy, więc nią się ciężko sugerować. Powodzenia ;)
Opublikowano

Cześć, posiadam drugą już jedynkę z silnikiem 2.0d lecz często dochodzą mnie słuchy że niestety Castrol który jest zalecany w BMW, nie jest szczególnie rewelacyjnym olejem. Wymiany oleju zwykle robię po 10-15 tys km.

Proszę o opinie ew poradę czy wybór oleju Luqui Moly będzie dobry czy może dobrać coś innego?

 

Model: E87

Silnik: 123d N47S

Przebieg: 188 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5W30 LL04

 

Cena nie gra dla mnie roli, potrzebuje oleju dobrego który na pewno będzie współgrał z dpf-em.. zastanawiałem się nad Liqui Moly Top-Tec 4600 5W30, przybliżony roczny przebieg około 20-25tys km. Brak modyfikacji silnika.

 

Dzięki!

Opublikowano
Przy tak niewielkich interwałach, to każdy olej da radę, nawet Castrol, chociaż nie wiem o co chodzi z tym "kiepski".. Castrol jest ok i oleje dla BMW ma dobre. Olej musi spełniać normę LL-04 i tyle. Liqui Moly będzie ok, a jak chcesz olej spełniający wyższe normy to np Motul X-clean+ 5W30. Powodzenia.
Opublikowano
Valvo SynPower Extreme 5W30 MST C3 ma LL-04. Sam taki leję i jestem MEGA bardzo zadowolony, polecam wszystkim. Zużycie oleju spadło mi do zera praktycznie.
Opublikowano

Spoko.

 

Normy ma słabsze, w przypadku mercedesa i VW, a są one bardziej wymagające od tych BMW. Kto co lubi, ale kolega prosił o best. Jak już Valvo to XL-III. Ja tam wolę jednak Motula.

Opublikowano

Panowie mam pytanie dotyczące olejów syntetycznych dla silnika diesla BMW oraz specyfikacji

 

Zwróćcie uwagę proszę na informacje z wiki dotyczącą specyfikacji olejowych wg ACEA

Zastanawia mnie mianowicie (A3/B3 )

 

"A1/B1 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do silników o „ciasnym spasowaniu” (nowe samochody japońskie i amerykańskie);

 

A3/B3 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” (samochody europejskie oraz starsze samochody japońskie i amerykańskie) poza silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;

 

A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;

A5/B5 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”;

C1 – oleje do silników wymagających lowSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

C2 – oleje do silników wymagających midSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

C4 – oleje do silników wymagających lowSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);"

 

Oznacza to, że jeżeli w specyfikacji olejowej dany olej ma informację typu ACEA A3/B3 (i brak informacji o C3 lub C4) to oznacza, że nie nadaje się do silnika diesla ? mimo że jest to np SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5w40 czy VALVOLINE DURABLEND 5W40 DIESEL?

Opublikowano
To oznacza, że nie nadaje się do Diesla, który ma system oczyszczania spalin, który wymaga niskiej zawartości tzw. SAPS. Dla BMW jest DPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.