Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak zwykle ile osób tyle opinii nt. oleju.. Czas wymiany się zbliża więc trzeba robić już zakupy. Po rozmowie z mechanikiem powiedział, żebym zalał 10w40. Czy olej motul 6100 Synergie+ będzie pasować do modelu e46 320D 150KM 2002r? Przebieg 264kk. Dzięki :cool2:

 

Nie będzie pasował bo to pół syntetyk i nie posiada specyfikacji BMW i w dodatku ma gorsze właściwości smarne nie wspominając o zimnym starcie. Radze zalać 5W40 z specyfikacją BMW Long Life 01

 

Więc jaki byś poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sugerował podać więcej informacji, zgodnie z tym, jak to robią wszyscy, wtedy Ci coś będzie można doradzić.

 

Koledzy - bez przesady z tymi olejami do starego E46 ;) Ten Motul to B4, więc spokojnie da sobie radę z tym silnikiem i jego wymogami. Faktem jest, że lepiej wlać np Motula X-cess 5W40, ale nie skazywałbym od razu mechanika na karę chłosty z tego powodu. Instrukcja mówi jasno, że dla BMW E-46 z silnikiem Diesla olej powinien spełniać B3 lub B4, więc spokojnie Motula Synergie+ 6100 10W40 można wlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320d m47n

Przebieg: 264000 km

Styl jazdy: agresywny, a czasami spokojny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Dotychczas: Motul 8100 X-clean 5W-40

 

 

Nie chciało mi się nic odpisywać nt. mojego mechanika, bo to do niczego by nie prowadziło. Gość się zna na bmw i ogarnia dobrze temat. Sam mi mówił, że olej powinien być po prostu świeży i spełniać swoją rolę. Mówił też, że lał do swojego bmw e39 też 10w40 i auto do tej pory jeździ.. Myślę, że nie ma co dalej drążyć tego tematu. Proszę tylko o doradzenie w wyborze oleju. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas: Motul 8100 X-clean 5W-40

 

No to lałeś dobry olej z nromą LL-04. Jak nie lejesz jakiejś "tańszej ropy" to będzie ok. Po co chcesz zmieniać?? Ewentualnie możesz sobie też spróbować to co kolega @guzior2 Ci zasugerował jako alternatywę. X-cess jest lepszy do mocniejszego śmigania. 10W40 sobie zostaw na moment, jak auto zacznie już trochę brać i będziesz musiał dolewać, ze 300-400 ml na 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)czy do silnika z wycietym DPF-em mozna lac oleje z norma LL-04 ??

2) czy 0w40 jest dobrym rozwiazaniem - poprzedni wlasciciel zalewal tylko taki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320i M54 B22

Przebieg: 199 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,8l

Instalacja LPG: Tak, od tygodnia

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-Clean 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i M54 B22

Przebieg: 199 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,8l

Instalacja LPG: Tak, od tygodnia

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-Clean 5w40

 

Mozesz pozostać przy tym lub zmienić na LL-01 czyli np. motul X-cess 5w40 lub valvoline synpower 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Ludziska pomocy bo juz zwariowalem ;p jaki olej do

Bmw e46 320i

2.0 benzyna

150 km

rok produkcji 98

Nie wiem co tam bylo lane wczesniej wiec zalalem Castrola 10w 40 i zastanawiam sie czy przy nim zostac czy kominowac z innym

mój przebieg to 225 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Jeśli model bez DPF to ten z drugiego linka będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej Ludziska pomocy bo juz zwariowalem ;p jaki olej do

Bmw e46 320i

2.0 benzyna

150 km

rok produkcji 98

Nie wiem co tam bylo lane wczesniej wiec zalalem Castrola 10w 40 i zastanawiam sie czy przy nim zostac czy kominowac z innym

mój przebieg to 225 tys

 

Olej z specyfikacją ll-01 będzie odpowiedni, moze byc 5w40 lub 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320i M54 B22

Przebieg: 199 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,8l

Instalacja LPG: Tak, od tygodnia

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-Clean 5w40

 

Duże zużycie. Skąd takie?? Pierścienie?? Jeżeli chcesz zgodnie z książką to Motul Specific CNG/LPG 5W40 a jak chcesz ograniczyć trochę zużycie to Motul Synergie 6100 15W50 lub Mobil Peaklife 5W50, zależy jak fundusze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

 

Do tego silnika polecane są oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanaliki olejowe które lubiły sie nawet zapchać, najlepiej 0w30 ewentualnie 5w30 z specyfikacją LL-01. Dodatkowo zainteresuj się wymianą odmy bo lubiły się zapychać przez co w silniku robi się nadciśnienie i wypycha olej przez najsłabsze punkty w uszczelnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

 

Do tego silnika polecane są oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanaliki olejowe które lubiły sie nawet zapchać, najlepiej 0w30 ewentualnie 5w30 z specyfikacją LL-01. Dodatkowo zainteresuj się wymianą odmy bo lubiły się zapychać przez co w silniku robi się nadciśnienie i wypycha olej przez najsłabsze punkty w uszczelnieniu.

 

 

VALVOLINE SynPower 5W30 4L BMW LL01 ten będzie dobry?? czy lepiej castrol?? no właśnie zabieram się za odmę, wystarczy mi tylko odma czy też muszę kupić jakieś przewody i uszczelki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

 

Do tego silnika polecane są oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanaliki olejowe które lubiły sie nawet zapchać, najlepiej 0w30 ewentualnie 5w30 z specyfikacją LL-01. Dodatkowo zainteresuj się wymianą odmy bo lubiły się zapychać przez co w silniku robi się nadciśnienie i wypycha olej przez najsłabsze punkty w uszczelnieniu.

 

 

VALVOLINE SynPower 5W30 4L BMW LL01 ten będzie dobry?? czy lepiej castrol?? no właśnie zabieram się za odmę, wystarczy mi tylko odma czy też muszę kupić jakieś przewody i uszczelki??

 

Valvoline będzie :cool2:

 

PS. Z tego co pamiętam to przy demontażu odmy przewód się psuje tak że będzie potrzebny nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie chłopaki :cool2: jeszcze mam do wymiany czujnik położenia wałka bo nieraz zgaśnie i podpalę ją i chodzi już dobrze albo ja przygaś na 1s i dzieje się to po rozgrzaniu silnika dobrze stawiam że to czujnik dodam że w serwisie nic nie wyszło pod kompem i ma bardzo delikatne wahania obrotów ledwo widoczne. A mam jeszcze pytanie bo mam świece z liczbą elektrod 4 a nie powiano być ich 2??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 318i 143km n42

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Mieszane, częściej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Kupiłem nie dawno ten samochód i che wymienić olej w nim bo i uszczelka po deklem do zaworów poszła i bagnet tylko się delikatnie mocz w oleju a nie wiem jaki był lany wiec postanowiłem go wymienić tylko nie wiem jaki by było najlepszy wiec proszę was o pomoc:)

 

Do tego silnika polecane są oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanaliki olejowe które lubiły sie nawet zapchać, najlepiej 0w30 ewentualnie 5w30 z specyfikacją LL-01. Dodatkowo zainteresuj się wymianą odmy bo lubiły się zapychać przez co w silniku robi się nadciśnienie i wypycha olej przez najsłabsze punkty w uszczelnieniu.

 

Lepkość oleju nie ma żadnego związku z zapychaniem kanalików olejowych, tylko częstotliwość jego wymiany. Niższa lepkość nie jest tutaj wymagana. Lanie takiej lepkości do tego silnika, to zazwyczaj skracanie jego żywotności. Już to tłumaczyłem, na podstawie mitów odnośnie Vanosa. Lepkość oleju w stanie gdy jest chłodny, jest kilkanaście razy wyższa. Gdyby twierdzenie, że rozmiar kanalików olejowych ma tutaj znaczenie, było prawdziwe, zimny olej by nie krążył w ogóle... Moja rada ogólna, nie polecacie sobie niskich lepkości olejów, do starszych modemów bez uzasadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...nie polecacie sobie niskich lepkości olejów, do starszych modemów bez uzasadnienia.

cosmo-pl,co to znaczy? :think: :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.