Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Model: E46 2000r

Silnik: 320i m54b22

Przebieg: 271 000 km

Styl jazdy: Agresywny

Użytkowanie: Mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Nie potrawie określić, po wymianie w sierpniu dziś na bagnecie jest ledwo minimum. Zrobione zostało 8 tys km. Z tym że przy większych obrotach mam lekkie ubytki z uszczelki pod pokrywą zaworów.

Instalacja LPG: Tak

DPF: Tak

Dotychczas: Castrol EDGE 0w30

rocznie ok 10-15 tys km

Wymiany co: 10- 15 tys km

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A propos temp pracy ZAGRZANEGO silnika - po zmianie oleju na Valvo MST spadła mi o ok. 5 - max.10 C temp oleju. Wcześniej wskazówka była blisko 120, teraz jest bardziej w połowie między 95 ( druga kreska ) a 120 C. Do 120 ma daleko i nigdy nie doszła jeszcze. A wcześniej na Castrolu ( ori BMW ) nieraz w korku nawet przekroczyła 120.

Nie wiem czy to tylko olej, bo zmieniłem także 2 wtryskiwacze. Ale obserwuje to już od 700 km, i widzę różnicę. Jasne, że temp powietrza jest obecnie niższa niż latem, ale jeśli dobrze pamiętam to przy poprzednim oleju nie miało to żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do twojego silnika musisz kupić olej z specyfikacją BMW LL-04 ponieważ zapewne posiadasz DPF. Z Motula to np. X-clean + 5w30 ale lepszy był by Low-Saps dlatego polecam Amsoil european car 5w30 lub Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30. Do tego silnika wchodzi ok 7,5 L.

 

A może kolega wytłumaczyć dlaczego te oleje są leprze od motula?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Do twojego silnika musisz kupić olej z specyfikacją BMW LL-04 ponieważ zapewne posiadasz DPF. Z Motula to np. X-clean + 5w30 ale lepszy był by Low-Saps dlatego polecam Amsoil european car 5w30 lub Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30. Do tego silnika wchodzi ok 7,5 L.

 

A może kolega wytłumaczyć dlaczego te oleje są leprze od motula?

 

Napisałem wyżej że są Low Saps czyli mają mniej popiołów siarczanych, fosforu i siarki, dzięki temu DPF jest mniej zabrudzony i procesy wypalania są rzadsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior2 ok rozumiem. Z mojej strony mogę powiedzieć tyle iż dawno temu jeździłem na mobilu gdy zalałem valvoline silnik zaczął ciszej pracować a gdy miałem okazje rozebrać pewna audi, która chodziła na motulu 7 lat to wierzcie bać nie ale walki rozrządu wyglądały jak nowe zero nagaru silnik utrzymany w czystości od tego momentu czyli od 6 lat do aut swoich i rodziny leje motula.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 530i M54 (231KM)

Przebieg: ~ 175 000 km

Styl jazdy: Raczej spokojny, od czasu do czasu przycisnę

Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 16l/100km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Nie mam pojęcia... poprzedni właściciel nie wiedział...

 

Popytałem trochę w sklepach i polecali mi głownie Mobil 1 New Life 0W40, Castrol Edge 0W30 albo Castrol Magnatec 5W30 C3. Nie mam pojęcia na co się zdecydować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popytałem trochę w sklepach i polecali mi głownie Mobil 1 New Life 0W40, Castrol Edge 0W30 albo Castrol Magnatec 5W30 C3. Nie mam pojęcia na co się zdecydować...

 

Nie decyduj się na castrol a w szczególności na magnateca bo pozostawia szlam w silniku. Mobil1 będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model; E60 2003r

Silnik; 3.0d 218km

Przebieg; 320tys

Styl Jazdy; 50/50 spokojny/agresywny

Użytkowanie; 80% miasto

Zużycie bieżące na 1000km : ok 100-200ml

LPG; nie

DPF; fabrycznie bez

Dotychczas; Total 5w40

 

Za kilka dni czeka mnie wymiana oleju, Pierwsza moja w tym aucie;) zastanawiam się czy lać to samo co było czy może jest coś lepszego do mojego auta?? Znajomy mechanik z salonu mercedesa polecił mi mobila 5w50. Nie wiem czy to dobry wybór dla mojego silnika? autko sprawuje się bez zarzutu jak na swój przebieg. Moc ma, nie kopci, pali w normie, skrzynia chodzi super, wszystko jak przy przebiegu 100tys:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model; E60 2003r

Silnik; 3.0d 218km

Przebieg; 320tys

Styl Jazdy; 50/50 spokojny/agresywny

Użytkowanie; 80% miasto

Zużycie bieżące na 1000km : ok 100-200ml

LPG; nie

DPF; fabrycznie bez

Dotychczas; Total 5w40

 

Za kilka dni czeka mnie wymiana oleju, Pierwsza moja w tym aucie;) zastanawiam się czy lać to samo co było czy może jest coś lepszego do mojego auta?? Znajomy mechanik z salonu mercedesa polecił mi mobila 5w50. Nie wiem czy to dobry wybór dla mojego silnika? autko sprawuje się bez zarzutu jak na swój przebieg. Moc ma, nie kopci, pali w normie, skrzynia chodzi super, wszystko jak przy przebiegu 100tys:)

 

Jeśli jesteś zadowolony to pozostań przy obecnym, 5w50 nie posiada specyfikacji BMW i uważam że ma za dużą lepkość do normalnego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E86

Silnik: 3,0si,N52

Przebieg: 120 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: oryginał bmw 5w30

 

olej chcę wymieniać co 10tkm,dotychczas był wymieniany wg wskazań licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320i M54 b22

Przebieg: 180 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km:0 jak na razie

Instalacja LPG: tak

DPF: tak

Dotychczas: Mobil super 3000 x1 5w40

Edytowane przez tata_rumcajs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F02

Silnik: 750i (4,4 twin turbo)

Przebieg: 120 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: głównie trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:0 nie wiem dokladnie ile ale coraz częściej są komunikaty o niskim poziomie oleju

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: castrol 5w30

 

Czy olej Penrite 5W40 to dobre rozwiązanie do mojego auta? Interesują mnie oleje klasy premium. Z góry dziękuję za pomoc.

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem Valvoline SynPower Extreme MST 5W-30.

Mam wrażenie delikatniejszej pracy silnika, a przede wszystkim bardzo delikatnie, ale jednak, spadła temp robocza ciepłego silnika, tak na oko z 115-120 C na 110-115.

Zużycia na razie nie mogę określić, bo za mały przebieg po wymianie ( 1500km ) - do tej pory brał mi 0,75l / 10 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki ;) Masz może jakieś pewne źródło w którym kupujesz?

 

Tu masz dystrybutorów w Krakowie: http://www.valvolineeurope.com/polish/dealers/details?zipcode=30-695&country=Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i M54 b22

Przebieg: 180 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km:0 jak na razie

Instalacja LPG: tak

DPF: tak

Dotychczas: Mobil super 3000 x1 5w40

 

Możesz zmienić na Mobil1 newlife 0w40, jest lepszy od super 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.