Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czujniki się psują i rozkalibrowują. Dużo za dużo nie było, więc jeżeli nie wyszło bokiem, to nic się nie powinno stać. Warto jednak sprawdzać bagnetem jak się taki ma.

 

otóz żłopie sporo zapala sie zółta kontrolka dolewam litr przejeżdzam 300km i znów żółta kontrolka dolewam znowu litr.

Jak pisałem wcześniej bede wymieniał uszczelniacze zaworów mam nadzieje ze cos sie poprawi

 

Nie chcę Cię martwić kolego, ale jeżeli jest to zużycie potwierdzone bagnetem, to wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Moim zdaniem silnik będzie do remontu. Warto zrobić próbę olejową i pomiar ciśnienia, wtedy będziesz wiedział. Żeby tyle uciekało uszczelniaczami, to musiałoby ich nie być.

Opublikowano
Czujniki się psują i rozkalibrowują. Dużo za dużo nie było, więc jeżeli nie wyszło bokiem, to nic się nie powinno stać. Warto jednak sprawdzać bagnetem jak się taki ma.

 

 

Da się skalibrować czujnik ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ale mozesz w prosty sposob sprawdzic jego dzialanie.

 

Krotkie schlodzenie okeju = pokazywanie wiekszej wartosci

Dlugie schlodzenie okeju = pokazywanie nizszej wartosci

 

Jesli nie ma u Ciebie tej roznicy znaczy ze zle odczytuje temperature i czekz Cie wymiana.

 

Nie wiem czy zwarcie na kablu albo zly kontakt wtyczki nie powinien pokazywac bledu na desce ale warto sprawdzic przed wymiana czy to czasem nie pomoze.

 

Btw. Ciekawy opis zalewania oleju :cool2:

I dobrze zrobiles ze spusciles, lepiej byc przezornym i lepiej spac ;)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nie ale mozesz w prosty sposob sprawdzic jego dzialanie.

 

Krotkie schlodzenie okeju = pokazywanie wiekszej wartosci

Dlugie schlodzenie okeju = pokazywanie nizszej wartosci

 

Jesli nie ma u Ciebie tej roznicy znaczy ze zle odczytuje temperature i czekz Cie wymiana.

 

 

Możesz dokładniej to opisać ? bo chyba nie do końca zrozumiałem... :|

 

Tak na marginesie co racja to racja. W środę mam do zrobienia trasę 700km i chyba mi lepiej z tym, że spuściłem ten olej :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na cieplej silniku powinien pokazywal wyzszych Stan oleju

Na zimnym silniku powinien pokazywac nizsze Stan oleju

(nawet jesli masz na Max na bgenicke ktorego nie masz ;) ale teraz wiesz ze jest na Max wiedz i tak na zimnym silniku powinien pokazywac nizsza wartosc)

 

Ta roznica jest normalne dla czujnika poniewaz odczyt dziala na zasadzie termicznej

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/fea738d0-5ce0-46b5-ac1d-51a2eeb08877_zpsf6847c80.jpg

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=677879

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak chyba powinno byc.

Sensor jest nagrzewany elektrycznie i mierzy czas schlodzenia. Ta czynnosc jest powtazana wielokrotniw.

Jego wyniki moga sie roznic w zaleznosco od temperatury oleju wiedz

wychodze z zalozenia ze przy zimnym oleju szybciej sie chlodzi i pokazuhe nizsza wartosc.

 

Jutro zaobserwuje to u siebie i opisze wynik obserwacji ;)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Nie wiem jak jest w Waszych modelach, ale u mnie w F10 czujnik pokazuje poziom oleju dopiero wtedy, kiedy olej jest już zagrzany.

Na zimnym brak odczytu, pisze tylko że trwa pomiar poziomu oleju. Jak więc odczytać poziom na zimnym silniku?

Opublikowano

Proszę o dobór najlepszego jakościowo oleju do:

 

Model: X3 E83 LCI XI.2006r.

Silnik: 2.0d 150KM M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 70% / trasa 30%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: 100 ml

DPF: teoretycznie jest, ale praktycznie to nie wiem czy jest (końcówkę wydechu mam okopconą na czarno)

Obecnie olej: BMW 5W30 (wcześniej: ???)

 

BMW serwisowane w ASO w Belgi do przebiegu 113 tyś.km, rok temu przy przebiegu 170 tyś. (olej: ???) sprowadzone do kraju i zalane olejem BMW 5W30.

Moc podniesiona programem do 185KM

Przebieg roczny ok. 30 tyś, wymiany wg. wskazań komputera

Garażowany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę o dobór najlepszego jakościowo oleju do:

 

Model: X3 E83 LCI XI.2006r.

Silnik: 2.0d 150KM M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 70% / trasa 30%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: 100 ml

DPF: teoretycznie jest, ale praktycznie to nie wiem czy jest (końcówkę wydechu mam okopconą na czarno)

Obecnie olej: BMW 5W30 (wcześniej: ???)

 

BMW serwisowane w ASO w Belgi do przebiegu 113 tyś.km, rok temu przy przebiegu 170 tyś. (olej: ???) sprowadzone do kraju i zalane olejem BMW 5W30.

Moc podniesiona programem do 185KM

Przebieg roczny ok. 30 tyś, wymiany wg. wskazań komputera

Garażowany.

 

Możesz pozostać przy lepkości 5w30, natomiast markę polecam Amsoil lub Valvoline i olej zmieniaj po 15 tyś. km. lub co 1 rok.

Opublikowano
Proszę podpowiedzieć jaki olej jest zalewany fabrycznie w F30 2014 318d n47, czy moge wlać po 5000km millersa 5w30 czy szukać coś 0w40?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Jak znamy życie to pewnie zalali jak większość LL ... spokojnie możesz sobie zmienić ale raczej na 5W30

Zapewne posiadasz DPF więc ja bym tu sie pokusił o oliwkę Millersa XF Longlife 5w40 :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mówisz, że za każdym razem na w miarę zimnym silniku czujnik powinien pokazywać niższy poziom oleju niż powiedzmy po godzinie jazdy ?

 

Porownywalem wczoraj i jednak bylem w bledzie :/ stan oleju mimo ze mam na bagnecie ponizej max. pokazuje wyzsza wartosc i nie jest taki dokladny. Sprawdze jeszcze kiedys jak juz troche oleju spali.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Proszę o dobór najlepszego jakościowo oleju do:

 

Model: X3 E83 LCI XI.2006r.

Silnik: 2.0d 150KM M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 70% / trasa 30%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: 100 ml

DPF: teoretycznie jest, ale praktycznie to nie wiem czy jest (końcówkę wydechu mam okopconą na czarno)

Obecnie olej: BMW 5W30 (wcześniej: ???)

 

BMW serwisowane w ASO w Belgi do przebiegu 113 tyś.km, rok temu przy przebiegu 170 tyś. (olej: ???) sprowadzone do kraju i zalane olejem BMW 5W30.

Moc podniesiona programem do 185KM

Przebieg roczny ok. 30 tyś, wymiany wg. wskazań komputera

Garażowany.

 

Możesz pozostać przy lepkości 5w30, natomiast markę polecam Amsoil lub Valvoline i olej zmieniaj po 15 tyś. km. lub co 1 rok.

 

Przed wymianą robić "płukankę"?

Opublikowano

Proszę o dobór najlepszego jakościowo oleju do:

 

Model: e36

Silnik: 2.0 150KM M50b20

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 60% / trasa 40%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: ??

Instalacja LPG: NIe

DPF : Nie

Obecnie olej: ????

 

Auto sprowadzone 3dni temu z niemiec i kupione już od faceta który sprowadza tylko bmw. Chce przed rozpoczęciem normalnego użytkowania wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne. Problem polega na tym że nie ani facet który je sprowadził ani już w samym aucie nie ma kartki jakim oleje była zalana. Chciałbym prosić o wyrozumiałość ponieważ jest to moje pierwsze BMW i wole się zapytać niż zalać byle czym :)

Opublikowano

Model: e46

Silnik: 2.0 150KM M47N

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 40% / trasa 60%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: ??

Instalacja LPG: NIe

DPF : Nie

Obecnie olej: 5W30 BMW longlife od 3 lat wczesniej jedził w niemczech na Vavoline bo jak kupilem to była kartka od oleju

 

ps. chodzi mi o markę oleju za miesiąc będę zmieniał olej i pan z częscidobmw polecił mi zalać teraz olej Motul 8100 X-clean+ że zauważe roznie i silnik bedzie lepiej pracował niż na tym BMW ktorego robi castrol i ze ten olej jest lepszy, a wy co polecie? Motul to bedzie najlepszy wybór wśród olejów?? do 320d

Opublikowano

Nie jest to najlepszy wybór bo zawsze znajdziesz coś lepszego ... ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny to Motul na prawdę jest dobrym wyborem :) X-Clean+ to olej o najwyższych normach do BMW chociaż nie uważam że akurat X-Clean+ do Twojej benzyny będzie najlepszy ... do DPF jak najbardziej ale nie do benzyny, możesz zakupić też coś z niższymi parametrami który też będzie dobre bardzo dobrze się sprawował w Twoim aucie :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Model: e87

Silnik: N47 118d 143KM 2007r

Przebieg: 190 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: miasto 70% / trasa 30%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: --------

Instalacja LPG: NIe

DPF : Tak

Obecnie olej: Shell Helix Ultra 5W-30

 

Witam. Jestem świeżo po zakupie samochodu i szukam dobrego oleju pod DPF bo obecny olej Shella nie ma najlepszych opinii. Dzięki z góry

Opublikowano
To mówisz, że za każdym razem na w miarę zimnym silniku czujnik powinien pokazywać niższy poziom oleju niż powiedzmy po godzinie jazdy ?

 

Porownywalem wczoraj i jednak bylem w bledzie :/ stan oleju mimo ze mam na bagnecie ponizej max. pokazuje wyzsza wartosc i nie jest taki dokladny. Sprawdze jeszcze kiedys jak juz troche oleju spali.

 

Mi czujnik poziomu chyba jednak dobrze wskazuje, bo przejechałem 800km, dalej puszcza biało-niebieskie brzydkie bąki, a oleju ubyło na wskaźniku. Czyli problem pozostał mimo wymiany oleju, wskaźnik raczej działa jak powinien ;)

Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły silnik, poziom jest stabilny.

Opublikowano

Miedzy tym tematem a tematami w poszczegolnych dzialach juz chyba 20 razy ogarnelismy temat, jest on dosyc prosty i mam wrazenie ze to sie kreci w kolko macieju bo temat mozna ogarnac w 4 liniach :

 

Do benzyn bez turbo kupuj LL01 5W30, 0W30, 0W40 lub 5W40,roznica oprocz w zime nie duza i raczej nie castrol

Do benzyn z turbo i dizli kupuj LL04 (najlepiej low saps) 5W30, 0W30, 0W40 lub 5W40 (wyjatek to silnik N20 gdzie masz norme LL14FE 0W20 i nie masz wyboru bo jest tylko Fuchs na rynku dostepny), roznica oprocz w zime nie duza i raczej nie castrol

Rob plukanke miedzy zmianami oleju i wymieniaj oleju co 10 tys max czym czesciej tym lepiej, olej jest tanszy od metalu.

 

To ogarnia chyba caly temat chyba ze ktos jezdzi jeszcze ma mineralnym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.