Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Model: E61 520d Touring 2007 r

Silnik: 520d M47N2

Przebieg: ok. 220 000 km

Styl jazdy: spokojny 70% miasto, 30% trasa (a tu lubię sobie polecieć troszeczkę :8) )

Użytkowanie: głównie miasto

DPF: usunięty

Dotychczas: Castrol EDGE Sport 0W40 wymiana co 10 tysięcy, bez dolewek między wymianami.

 

Mam zamiar zmienić na 8100 X-clean 5W40 Motul, co sądzicie ?

 

Zmiana marki oleju to dobre posunięcie ale na 5w40 to bym nie przechodził, lepiej zostań przy 0w40 lub zalej 0w30 ewentualnie 5w30.

 

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź, dlaczego nie 5w40 a 5w30 tak ?

Pytam gdyż nie jestem specjalistą w dziedzinie olejowej.

Jeśli mogę to poproszę o propozycję 0w40 lub 0w30

 

 

Na dzień dzisiejszy zalałem Motula 8100 5w40 być może posłuży do wypłukania Castrola i po jakimś 1000 km zmieniłbym na 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli wlales dokladna ilosc a po 30/40 minutach jazdy czujnik nie pokazjuje ci popziomu max tylko min albo przyblizony to masz padniety czujnik, problem bardzo powszechny w dzisiejszych BMW :

 

http://atlanticmotorcar.com/bmw-oil-level-sensor-false-readings-malfunction-2/

 

czujnik do wymiany.

 

Problem w tym, że to nie ja wlewałem i nie wiem czy mu się gdzieś tam nie rozlało po drodze (osobie która wymieniała olej) czy coś.

Kurde, to jak teoretycznie po zlaniu 4,3l było --min--|---------max--, a po dolaniu reszty z baniaka (0,7l) --min----------|--max-- to teraz jeszcze mi silnik rozwali jak za dużo oleju będzie miał :/

Da się jakoś zdiagnozować czy czujnik poziomu oleju jest niesprawny ? Oczywiście nie zlewając z powrotem oleju...

Musisz zlać olej :shock:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

problemami tak samo duzymi jak wlanie za malo.

Wysadza ci uszczlke albo nawet przekreci ci panewke, zawsze duze koszty

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozszczelnienie silnika, uszkodzenie katalizatora. Jesli nie jestes na 100% pewny to warto jest spuścić olej i zalać od nowa.

Koszta naprawy beda duzo wieksze ale nie koniecznie musi sie odrazu cos zepsuć.

 

Ja wymieniając ostatnio olej dodałem specjalnie 0,5l mniej niz powinno byc bo nawet na bagnecie slabo sie da odczytać świeży olej. Jak olej troche zczarnial do poprawiłem do max. ale ja mam ten kofort z bagnetem :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozesz spokojnie wlac spowrotem (tylko nie znowu za duzo ;) ). Wazne zeby uzyc czystego pojemnika i wlej dokladnie tyle ile fabryka nakazala. Sprawdz stan oleju tak jak Rivasi opisal i w razie potrzeby nowy czujnij. Powodzenia kolego i napisz co wyszlo :D

 

Ps. Filtr oleju moze troche oszukiwac ilosc wypuszczonego oleju ale nie wiem ile tak w niego wchodzi, mysle ze tak z 100-200ml.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Nie miałem jak dzisiaj spuścić tego oleju, a musiałem zrobić kilkadziesiąt kilometrów :/ co zrobić...

Po przejechaniu kilkunastu km wskaźnik poziomu w komputerze pokazał max, czyli w porównaniu do wczoraj wzrosło o jedną kreskę. Ten poziom utrzymał się przez resztę zrobionych dzisiaj kilometrów.

Teraz na prawdę się zastanawiam czy ten czujnik jest zepsuty czy zostało mi wlane trochę mniej oleju czy co... Idzie zgłupieć :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoj samochod, Twoja decyzja. My mozemy Ci tylko kilka porad dac ale jak to byl moj to juz dawno siedzial bym pod samochodem na krawezniku :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Twoj samochod, Twoja decyzja. My mozemy Ci tylko kilka porad dac ale jak to byl moj to juz dawno siedzial bym pod samochodem na krawezniku :D

 

Ja też, ale sytuacja wymagała użycia dzisiaj samochodu niezależnie od warunków :/

Znalazłem warsztat na godziny do wynajęcia w okolicy, więc jutro pewnie podjadę.

Coś szczególnego muszę wiedzieć przed spuszczeniem oleju i zalaniem ponownie ? Jakieś specjalne klucze ? :wink:

Co w przypadku jak zaleję odpowiednią ilość oleju, a komputer będzie pokazywał zbyt niski poziom (przez wadliwy czujnik) ? Oleję to i będę jeździł dalej, ale skąd będę wiedział kiedy dolać jak znowu mi spali ? :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W godziinnym warsztacie powinny byc wszystkie nazedzia do wypozyczenia wiedz raczej Ci nic nie zabraknie ;) klucz do spuszczania to chyba 23 najlepiiej nasadowy. Jesli bys odkrecal filter to zaznacz na nik reske zeby pozniej wiedzie jak mocno dokrecic poza tym to nic trudnego. Wez czysty pojemnik na olej, lejek i cos do odbiezania objetosci w litrach. Zalej tak jak fabryka nakazala i obserwoj. Jesli bedzie dalej czujnik wariowal to tylko wymiana Ci ponoze bo nie masz bagnetu a to duze ryzygo jezdzic z uszkodzonym.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Dzięki. Z kluczami sobie poradzę, bo mam pokaźny zestaw.

Co do filtra to muszę go odkręcać ?

Poradzę sobie ze znalezieniem od spodu samochodu miejsca do spuszczania oleju czy potrzebne są jakieś dokładniejsze wskazówki ? ;)

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 318i n42

Przebieg: 175tys

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km:

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: rózne

oleju bierze dość sporo lecz jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy

wczesniej był lany 5w30 i raczej bym przy nim został.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poradzę sobie ze znalezieniem od spodu samochodu miejsca do spuszczania oleju czy potrzebne są jakieś dokładniejsze wskazówki ? ;)

 

Pod silnikiem jest klapka na trzy srobka. Filtr mozesz zostawic ale odlicz 200ml jak bedziesz zalewac czyli zalej 4,05l a nie 4,3 zeby znowu nie bylo za duzo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dzięki. Z kluczami sobie poradzę, bo mam pokaźny zestaw.

Co do filtra to muszę go odkręcać ?

Poradzę sobie ze znalezieniem od spodu samochodu miejsca do spuszczania oleju czy potrzebne są jakieś dokładniejsze wskazówki ? ;)

 

poradzam zakup : http://allegro.pl/sam-naprawiam-samochod-bmw-serii-3-typu-e90-e91-o-i4587027106.html

 

to naprawde dobrze zrobiony podstawowy przewodnik po naprawach

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dzięki. Z kluczami sobie poradzę, bo mam pokaźny zestaw.

Co do filtra to muszę go odkręcać ?

Poradzę sobie ze znalezieniem od spodu samochodu miejsca do spuszczania oleju czy potrzebne są jakieś dokładniejsze wskazówki ? ;)

 

poradzam zakup : http://allegro.pl/sam-naprawiam-samochod-bmw-serii-3-typu-e90-e91-o-i4587027106.html

 

to naprawde dobrze zrobiony podstawowy przewodnik po naprawach

 

O, nie wiedziałem, że do tak 'nowego' samochodu można znaleźć książkę tego typu.

Dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 318i n42

Przebieg: 175tys

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km:

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: rózne

oleju bierze dość sporo lecz jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy

wczesniej był lany 5w30 i raczej bym przy nim został.

 

Najlepiej 0w30 ale 5w30 też moze byc. Polecam Amsoil european car formula 5w30 lub Valvoline xtreme synpower 5w30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...

Znalazłem warsztat na godziny do wynajęcia w okolicy, więc jutro pewnie podjadę.

...

I co wyszlo?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Model: E46

Silnik: 318i n42

Przebieg: 175tys

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km:

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: rózne

oleju bierze dość sporo lecz jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy

wczesniej był lany 5w30 i raczej bym przy nim został.

 

Bartek, ale Jak Ci sporo oleju bierze, to po co silisz się na olej o niskiej lepkości? Dobrze byłoby jednak wpisać, ile go zużywa, bo dużo, to może być litr na 1000 km dla jednego, a dla drugiego litr na 10 000 to już dużo. Bez tego, o dobrą poradę będzie ciężko, bo w sumie jest to jeden z kluczowych parametrów doboru. Jeżeli nie wiesz ile dokładnie, to zmierz. Przez 1000 km auto się nie rozleci, a ty będziesz miał większą pewność, że dobrze wybrałeś i nie przepłacasz za dolewki.

Opublikowano

otóz żłopie sporo zapala sie zółta kontrolka dolewam litr przejeżdzam 300km i znów żółta kontrolka dolewam znowu litr.

Jak pisałem wcześniej bede wymieniał uszczelniacze zaworów mam nadzieje ze cos sie poprawi

Opublikowano

...

Znalazłem warsztat na godziny do wynajęcia w okolicy, więc jutro pewnie podjadę.

...

I co wyszlo?

 

W końcu rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że przez to, że wymieniany był filtr oleju, to przez to mogło pokazywać, że jest mniej oleju, bo tam też trochę wchodzi, ktoś już wcześniej o tym wspominał. Tak czy inaczej czujnik pokazuje wciąż max, więc na razie zrezygnowałem z kombinacji. Za kilka tygodni jestem umówiony z mechanikiem i wtedy sprawdzi się ten czujnik i resztę podzespołów, które mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie oleju.

Nie za bardzo mam czas podjechać gdzieś i sprawdzić bezpośrednio stan oleju, więc muszę poczekać :roll:

W najbliższym czasie mam do zrobienia większą ilość km, więc sprawdzę też czy wymiana oleju + płukanka pomogła.

Swoją drogą rozmawiałem ze specem od olejów i powiedział, że taka płukanka np. liqui moly jest w stanie pomóc np. przy zapieczonych pierścieniach. Nie znam się, ale z tego co poczytałem i oglądałem filmików to płukanka na prawdę może sporo pomóc w różnych 'dolegliwościach silnikowych'...

Opublikowano
Twoj samochod, Twoja decyzja. My mozemy Ci tylko kilka porad dac ale jak to byl moj to juz dawno siedzial bym pod samochodem na krawezniku :D

 

:D :cool2:

Opublikowano

...

Znalazłem warsztat na godziny do wynajęcia w okolicy, więc jutro pewnie podjadę.

...

I co wyszlo?

 

Zmiana historii ;)

Jednak nie wytrzymałem presji samego siebie :wink: i pojechałem do warsztatu, zlałem olej i zalałem ponownie.

Po zlaniu oleju wyszło praktycznie 5l, czyli niepotrzebnie dolałem te 0,7l po wymianie na początku.

Ponieważ nie miałem dokładnej miarki, więc półlitrowymi butelkami wlałem 4l i dolałem troszkę na koniec, jakieś 100ml.

Podczas wymiany rozlałem na podłogę i inne rzeczy ok. 200-300ml, w butelce zostało ok. 400ml, tak więc myślę, że w silniku jest ok. 4300ml.

Co najśmieszniejsze, jak wracałem to czujnik pokazywał wciąż poziom max :shock:

Jak wszystko spłynie do miski to za kilka godzin sprawdzę jeszcze raz poziom, ale wygląda na to, że czujnik poziomu oleju szwankuje :?

Z nadmiarem oleju przejechałem 90km, mam nadzieje, że nic się nie stało...

A miska olejowa faktycznie się poci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.