Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoja wypowiedz troche ulatwia sprawe :)

Tez nie oczekiwalem wielkich roznic jakosciowych miedzy produktami konkurencyjnymi a wypowiedzi "ciszej chodzi" nie daja zadnego punktu zschaczenia co do jakosci :mrgreen:

 

Jest sens wogole lac w naszym lekko zimnym klimacie 0W40? U mnie 80% przebiegu to trasa wiedz dosyc zadkie odpalanie samochodu na zimno.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Model: E91

Silnik: 320i N46 2007r. 150KM

Przebieg: 100 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto/trasa 50/50

Zużycie bieżące na l/1000km: ok. 1,8-2l/1000km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

Zauważyłem, że w mieście pali więcej oleju niż w trasie. Duże zużycie oleju może wskazywać na konieczność wymiany uszczelki pod głowicą, jednakże najpierw chciałbym spróbować zmiany oleju i zobaczyć co się będzie działo.

Jaki olej będzie najlepszy ?

Cena raczej nieważna, liczy się jakość :)

 

Panowie, rozumiem, że film z 'jutuba' ożywił dyskusję, ale znajdzie się ktoś pomocny ? ;)

Opublikowano

@speed1211

 

Tak naprawde roznice sa potezne chemiczne biorac tylko trudno doszczegalne dla przecietnego kierowcy ktory przejezdza 20 tys km rocznie i zachowuje samochod 3 lata i nigdy nie zoglada pod maske. Nie wiem jak z nowa wersja Castrola np ale z poprzednimi zostawial on straszne ilosci szlamu w silniku bo mozna zrobic tani olej ktory dobrze chroni sinik ale zostawia szlam, mozna zrobic tani olej ktory nic nie zostawia ale nie chroni ale olej ktoryhchroni i zostawia malo depozytow to juz niestety kosztuje...

 

Jak chodzi o lekko zimny klimat to albo masz krotka pamiec albo za duzo w rosji czasu spedziles i jak Rosjanie uwarzasz ze woda jest ciepla poki jest ciekla :norty: . Dla mnie zimno to jak jest ponizej 10 stopni powyzej zera a pamietam zimy jeszcze nie tak dawno temu seyjnie po - 25 w dzien i mniej a generalnie jezeli robisz chocby jeden start na zimno dziennie czyli jezeli nie garazujesz bestii to warto miec to na uwadze ;)

 

@Jaca_Jajcarz : Euh... 2L/1000 km... polece mechanika a potem zmiane oleju, bo 2L/1000km to nie tylko uszczelka, to juz gruba sprawa, to juz jest potok... pierscienie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja duzo km rocznie nie robie ale i tak bym chcial jak najlepiej zadbać o silnik, tymbardziej ze planów na sprzedaz nie mam. Moze bede jezdzil jeszcze rok a moze 10, nie wiem :D

 

Wiedz łac np. taki

 

http://shop.oil-center.de/index.php/de/longlife/longlife-04/mobil-1-esp-0w-40-motorol-0w40-mit-dexos2-1x1-liter.html

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Rivasi - niedawno wszystkie miejsca skąd wyciekał olej zostały usunięte. Teraz jedyną opcją jest szukanie miejsca, gdzie ten olej jest spalany, ale to już inna historia.

Na razie zaczynam od zmiany oleju i interesuje mnie jaki będzie najlepszy dla mojego silnika :)

Opublikowano

Witam

Jaki olej będzie odpowiedni do mojego auta?

 

Model: E87 , 116 d,

Silnik: Diesel

Przebieg:98 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Roczny przebieg:15000-20000 km

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

zastanawiałem się nad: Motulem

8100 X-clean+ 5w30

 

 

 

Pozdr.Rafał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Jaki olej będzie odpowiedni do mojego auta?

 

Model: E87 , 116 d,

Silnik: Diesel

Przebieg:98 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Roczny przebieg:15000-20000 km

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

zastanawiałem się nad: Motulem

8100 X-clean+ 5w30

 

 

 

Pozdr.Rafał

 

5w30 będzie odpowiedni ale lepszy bedzie np. valvoline synpower extreme mst 5w30 lub Amsoil european car formula 5w30

Opublikowano

A propos oleju ori BMW - od niedawna leją już nie Castrol, tylko Mobil. Widocznie podpisali nową umowę z producentem.

Ja przechodzę na Valvo MST 5W-30.

Opublikowano

 

5w30 będzie odpowiedni ale lepszy bedzie np. valvoline synpower extreme mst 5w30 lub Amsoil european car formula 5w30

 

Pytam z ciekawości: czemu uważasz, że jest lepszy od Motula x-clean+ ?

 

Stoję przed tym samym dylematem (opis stronę wcześniej) i zastanawiam się co różnicuje oleje o tej samej gęstości różnych firm.

Opublikowano

parametrami oleje ktore poleca guzior sa troche lepsze i dodatkowo motul ma tendencje do polemeryzacji. To dobry olej ale mobil lub valvo lub amsoil sa troche lepsze.

 

Generalnie oleje ameryanskie sa na wyskokim poziomie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witajcie ;)

 

Model: E46 320d Touring

Silnik: 320d M47N 1995 cm3 2004r

Przebieg: ok. 216 000 km [między wymianami dolewam ok. 0,7 litra]

Styl jazdy: raczej szybki

Użytkowanie: ok. 100 km dziennie [70% trasa]

DPF: NIE

Dotychczas: Shell Helix Diesel Ultra 5w-40

 

Jaki olej polecacie w moim przypadku i co uważacie o Shell Helix Diesel Ultra 5w-40 ?

 

dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano
parametrami oleje ktore poleca guzior sa troche lepsze i dodatkowo motul ma tendencje do polemeryzacji. To dobry olej ale mobil lub valvo lub amsoil sa troche lepsze.

 

Generalnie oleje ameryanskie sa na wyskokim poziomie.

AMS ok ale Valvo ... hmmm chyba się z tym nie zgodzę :)

Opublikowano

a jak ktos pisze pierwszy post to powinien przynajmniej uzasadnic dlaczego :)

 

Ja zrobil bym tak Mutul X-clean+ 5W30 VS Valvoline SYNPOWER XTREME MST C3 5W-30

 

Generacja SM VS SN : Valvoline jest o jedna generacje nowszym olejem, ma wszystkie parametry standardowe nie podane duzo lepsze od Motula czyli oxydacja oleju (TEOST) oraz tendencje do evaporacji (NOACK) sa po stronie valvoline ktory bedzie dluzej aktywny i lepiej znosil tendencje do ewaporacji przy wysokich temperaturach

TBN 6 VS 7,6 : silnik bedzie dluzej chrniony przez Valvoline niz przez Motul a motul jest mid saps a wiec bedzie bardziej obciazal twoj katalizator niz olej low saps ktorym jest valvoline.

CCS : oba oleje maja kiepski CCS (env 6600)

punkt spalania Motula jest lepszy od valvolina ktory jest tylko kilka stopni powyzej wymaganego minimum ale Motul okupuje ta tendecja do co prawda lekkiej ale polemeryzacji

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
ale juz jak sie daje jakies tak kategoryczne stwierdzenie to faknie jest powiedziec dlaczego sie tak sadzi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Witajcie ;)

 

Model: E46 320d Touring

Silnik: 320d M47N 1995 cm3 2004r

Przebieg: ok. 216 000 km [między wymianami dolewam ok. 0,7 litra]

Styl jazdy: raczej szybki

Użytkowanie: ok. 100 km dziennie [70% trasa]

DPF: NIE

Dotychczas: Shell Helix Diesel Ultra 5w-40

 

Jaki olej polecacie w moim przypadku i co uważacie o Shell Helix Diesel Ultra 5w-40 ?

 

dziękuję i pozdrawiam

 

Proszę o odniesienie się do mojego posta ;)

Opublikowano

Witam i o porade pytam :)

 

Model: E91 LCI 325d Touring

Silnik: N57D30U0

Przebieg: ok. 190k km (do tej pory po wymianie oleju przelotu okolo 7k km, zero ubytkow)

Styl jazdy: na zimnym silniku gorzej niz kapelusznik w Fabii, na cieplym czasami jak fantazja poniesie to troszke szybciej.

Użytkowanie: ok. 40-50 km dziennie [85% trasa]

DPF: TAK

Dotychczas: Motul X-Clean+ 5W40

 

Chce wymieniac olej co 10 max. 15k km. Nie mam zamiaru na tym oszczedzac, bo autem robie sporo kilometrow (okolo 3k km miesiecznie) - i chce, zeby wytrzymalo jeszcze kolo 180-200k km conajmniej ;)

Opublikowano
a jak ktos pisze pierwszy post to powinien przynajmniej uzasadnic dlaczego :)

 

Ja zrobil bym tak Mutul X-clean+ 5W30 VS Valvoline SYNPOWER XTREME MST C3 5W-30

 

Generacja SM VS SN : Valvoline jest o jedna generacje nowszym olejem, ma wszystkie parametry standardowe nie podane duzo lepsze od Motula czyli oxydacja oleju (TEOST) oraz tendencje do evaporacji (NOACK) sa po stronie valvoline ktory bedzie dluzej aktywny i lepiej znosil tendencje do ewaporacji przy wysokich temperaturach

TBN 6 VS 7,6 : silnik bedzie dluzej chrniony przez Valvoline niz przez Motul a motul jest mid saps a wiec bedzie bardziej obciazal twoj katalizator niz olej low saps ktorym jest valvoline.

CCS : oba oleje maja kiepski CCS (env 6600)

punkt spalania Motula jest lepszy od valvolina ktory jest tylko kilka stopni powyzej wymaganego minimum ale Motul okupuje ta tendecja do co prawda lekkiej ale polemeryzacji

 

Dużo wiedzy, tylko nie wszystko rozumiem ;)

Dla mnie może być i valvoline, albo amsoil. Valvo może trochę łatwiej będzie dokupić jeśli będę musiał za jakiś czas jednak dolać.

Teraz mam dwa pytania:

O co chodzi z tą polimeryzacją oleju ? ;)

Czy, przykładowo, Motul x-clean 5w30 będzie lepszy niż 5w40 ? Obydwa mają BMW LL-04.

Mając na uwadze cały czas problem o którym wcześniej pisałem, czyli w miarę duże spalanie oleju.

Opublikowano

Jak poddajesz olej wysokim temperatura to zachowuje sie w rozny sposob w zaleznosci od jego skladu oraz jakosci sladnikow.

Moze on pozostawiac nic, malo lub w troche osadow lekich, osady ciezkie, albo podlegac polimeryzacji albo jeszcze rozkladowi itd..

Olej cyilny czyli taki do uzywania przez jakies 8000 de 15000 km powinien pozostawiac jak najmniej nieczystosci czyli najlepiej nic albo troche lekkich osadow

 

Tak wyglada X-clean 5W40 po ekspozycji na wysoka temperature :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6400/16219540.1/0_8a651_85d63ff8_XXL

 

To ciemno brazowy osad ktory widac to efekt polimeryzacji, to taki kleik, bardzo trudny do usuniecia w sposob chemiczny (plukanki)

 

dla porownania Valvoline Synpower 5W30 :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6404/16219540.1/0_8a63c_f4a52903_XXL

Olej pozostawia lekkie osady ale jest do akceptowalne

 

perfekcyjnie powinno to wygladacmniej wiecej tak :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6610/16219540.5/0_8ee5b_e04e781d_XXL

 

uwaga nie powiedzialem ze jest to jedyny wyznacznik jaksci oleju to jeden z nich.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
400 stopni czyli sladowa srednia spalania

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jak poddajesz olej wysokim temperatura to zachowuje sie w rozny sposob w zaleznosci od jego skladu oraz jakosci sladnikow.

Moze on pozostawiac nic, malo lub w troche osadow lekich, osady ciezkie, albo podlegac polimeryzacji albo jeszcze rozkladowi itd..

Olej cyilny czyli taki do uzywania przez jakies 8000 de 15000 km powinien pozostawiac jak najmniej nieczystosci czyli najlepiej nic albo troche lekkich osadow

 

uwaga nie powiedzialem ze jest to jedyny wyznacznik jaksci oleju to jeden z nich.

 

Z tego co pokazałeś ten fuchs jest najlepszy (oczywiście biorąc pod uwagę ten typ badania), a wcale nie jest drogi... ;)

Martwi mnie tylko, że valvoline ma niski punkt dymienia.

Opublikowano

Fuchs jest ok jezeli masz dizla, jest czysty ale brak bu potasu boru i zincu w skldzie jak chodzi o o ochrone benzyny.

Jezeli boisz sie niskiego punktu spalania to zalek valvoline xtreme mst C3 5W40, punkt spalania 240 stopni.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Model: E90 LCI 320d

Silnik: N47D20c

Przebieg: ok. 160k km

styl jazdy: przeciętny

Użytkowanie: ok. 15tys km rocznie

DPF: TAK

Dotychczas:prawdopodobnie castrol

 

Panowie jaki olej będzie najlepszy proszę o kilka propozycji + czy dolewać jakiś specyfików dodatków jesli nic sie nie dzieje, brak wycieków, ubytków oleju z silnika.

 

Co należy bezwzględnie zrobić przy wymianie wiem już, że płukankę. Co jeszcze wymienić? Filtr powietrza? oleju? ktoś nawet tu pisał, że odmę? Czy może coś jeszcze? Druga sprawa czy są miejsca w necie, że olej + te wszystkie graty razem da się dobrac i zamówić w jednym miejscu?

Opublikowano
Model: E90 LCI 320d

Silnik: N47D20c

Przebieg: ok. 160k km

styl jazdy: przeciętny

Użytkowanie: ok. 15tys km rocznie

DPF: TAK

Dotychczas:prawdopodobnie castrol

 

Panowie jaki olej będzie najlepszy proszę o kilka propozycji + czy dolewać jakiś specyfików dodatków jesli nic sie nie dzieje, brak wycieków, ubytków oleju z silnika.

 

Co należy bezwzględnie zrobić przy wymianie wiem już, że płukankę. Co jeszcze wymienić? Filtr powietrza? oleju? ktoś nawet tu pisał, że odmę? Czy może coś jeszcze? Druga sprawa czy są miejsca w necie, że olej + te wszystkie graty razem da się dobrac i zamówić w jednym miejscu?

 

Miejsc w necie jest bez liku, wystarczy poszukać, nie będę reklamował.

Co do oleju to właśnie dyskutujemy nad wyborem pomiędzy valvoline a motul.

 

Fuchs jest ok jezeli masz dizla, jest czysty ale brak bu potasu boru i zincu w skldzie jak chodzi o o ochrone benzyny.

Jezeli boisz sie niskiego punktu spalania to zalek valvoline xtreme mst C3 5W40, punkt spalania 240 stopni.

 

Teraz rozmawiamy nad gęstością ? ;)

Do tych wycieków o których było pisane wcześniej w N46 lepszy będzie 5w30 czy 5w40 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.