Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bo Castrol poleca olej ktory jest odpowiedni do twojego silnika oraz ktory potrzebuje w tym momencie sprzedac w danym kraju bo mu zalega w magazynach/konczy sie seria/ma lepszy zysk itd... dlatego bo chodzi o kase Moze akurat na rynku angielskim w tym momencie potrzebuja wyprzedac 0W40 tak samo jak u nas lub u ruskich a u finow to 0W30. Z tego samego powodu BMW rekomenduje Castrol a nie Mobil albo Motul lub Valvoline... bo Castrol daje najwiecej ! To tylko kwestia kasy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E61

Silnik: 520d N47

Przebieg: 186000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: mieszane(miasto/trasa)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas:nie wiem???

 

Ogólnie twierdze że powinien być 0W 30

ale gdy sprawdzam na stronie Castrol to jest tak

Polski Castrol poleca 0w 30

to samo wpisuje w angielską wyszukiwarkę i Castrol poleca 0w 40

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... =5&brand=1

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... 3&brand=17

Dlaczego??

 

Też uważam że lepiej 0w30 ale nie polecam Castrol bo nie utrzymuje dobrze silnika w czystości. Mobil1 ESP 0w30 mógł by być ale w PL ciężko go dostać, ewentualnie Total Quartz Ineo Efficiency 0W30 (HC)

Opublikowano

Też uważam że lepiej 0w30 ale nie polecam Castrol bo nie utrzymuje dobrze silnika w czystości. Mobil1 ESP 0w30 mógł by być ale w PL ciężko go dostać, ewentualnie Total Quartz Ineo Efficiency 0W30 (HC)

 

Ewentualnie można się skusić na ENEOS PREMIUM ULTRA - 0W30.

Opublikowano

Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

Opublikowano

Witam

Autko mam od tygodnia BMW E60 523i Benzyna 2005rok 177km silnik N52 velvetronic w planach instalacja Lpg chce wymienić filtry, powietrza,2 kabinowe, oleju przy wymianie oleju wiadomu wszystko firmy Mann.Olej poprzedni własciciel lał Castrol 5W40.To taki zaleje.

Wymienie tez płyn haulcowy Ate DOT4

No i troche pózniej planuje wymienić płyn chłodniczy.

Na pocżatek to wystarczy ??Bardzo prosze o rady ...

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

 

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

 

Dobrą lepkość zalałeś ale fakt Castrol nie cieszy się dobrymi opiniami tak że następnym razem wybierz inną markę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Autko mam od tygodnia BMW E60 523i Benzyna 2005rok 177km silnik N52 velvetronic w planach instalacja Lpg chce wymienić filtry, powietrza,2 kabinowe, oleju przy wymianie oleju wiadomu wszystko firmy Mann.Olej poprzedni własciciel lał Castrol 5W40.To taki zaleje.

Wymienie tez płyn haulcowy Ate DOT4

No i troche pózniej planuje wymienić płyn chłodniczy.

Na pocżatek to wystarczy ??Bardzo prosze o rady ...

Pozdrawiam

 

Twój silnik powinien być zalany olejem lekko bieżnym dlatego polecam 0W30 lub 5w30 ze specyfikacją LL-04.

Tu masz odpowiedni płyn hamulcowy: http://czescidobmw.pl/Plyny-hamulcowe/Plyn-hamulcowy-ATE-SL6,1077.html

Opublikowano

Witam.

Od ponad 2 tyg. jestem posiadaczem tego oto autka:

 

Model: E46

Silnik: 118i (118KM) M43

Przebieg: 181 tys. km

Przebieg roczny: ok. 5-7 tys.

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wg. poprzedniego właściciela niezauważalne.

Instalacja LPG: tak (od 6lat/100tys. km).

DPF: nie

Dotychczas: Poprzedni właściciel zmienił olej na castrol 10w40 wcześniej podobno był syntetyk.

Auto prawdopodobnie od początku jeździło na olejach castrola, których raczej tutaj nie polecacie. Osobiście myślałem o zmianie na 5w40 LM/motul + płukanka LM jednak bardzo dużo osób mi to odradza. Wycieków po tej operacji KLIK brak, jednak jest prawie niezauważalny wyciek z jednej uszczelki śruby mocujące pokrywe zaworów, no i z uszczelki głowicy po przetarciu nagarów też troche przepuszcza(sprawdziłem tylko front - nie wiem jak z innych stron). Zostać przy 10w40 tylko jakiejś lepsiejszej firmy? Np. ten?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Od ponad 2 tyg. jestem posiadaczem tego oto autka:

 

Model: E46

Silnik: 118i (118KM) M43

Przebieg: 181 tys. km

Przebieg roczny: ok. 5-7 tys.

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wg. poprzedniego właściciela niezauważalne.

Instalacja LPG: tak (od 6lat/100tys. km).

DPF: nie

Dotychczas: Poprzedni właściciel zmienił olej na castrol 10w40 wcześniej podobno był syntetyk.

Auto prawdopodobnie od początku jeździło na olejach castrola, których raczej tutaj nie polecacie. Osobiście myślałem o zmianie na 5w40 LM/motul + płukanka LM jednak bardzo dużo osób mi to odradza. Wycieków po tej operacji KLIK brak, jednak jest prawie niezauważalny wyciek z jednej uszczelki śruby mocujące pokrywe zaworów, no i z uszczelki głowicy po przetarciu nagarów też troche przepuszcza(sprawdziłem tylko front - nie wiem jak z innych stron). Zostać przy 10w40 tylko jakiejś lepsiejszej firmy? Np. ten?

 

Jeśli silnik w dobrej kondycji to pozbył bym się wycieków i zalał to co napisałeś.

Opublikowano
Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

 

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

 

Dobrą lepkość zalałeś ale fakt Castrol nie cieszy się dobrymi opiniami tak że następnym razem wybierz inną markę.

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

Opublikowano
Witam mam bmw x3 2.0 diesiel 150 km z DPF przebieg 187 tysiecy.60 % jezdze w miescie.Olej ktorym teraz jest zalana to Castrol 5w30.Planuje zmiane oleju na Marke Motul 8100 X-clean+ 5W-30.Zakupilem juz plukanke firmy Liqui Moly.Czy to bedzie lepszy olej od Castrola,czy odczuje jakies zmiany?Naczytalem sie duzo o tych calych plukankach,ze uszkadzaja silnik itd itp.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

 

LM są bardzo dobre choć te które wymieniłeś są wyprodukowane w technologi syntetycznej (HC), natomiast valvo posiada syntetyczną bazę olejową co wg mnie stawia go na pierwszym miejscu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam bmw x3 2.0 diesiel 150 km z DPF przebieg 187 tysiecy.60 % jezdze w miescie.Olej ktorym teraz jest zalana to Castrol 5w30.Planuje zmiane oleju na Marke Motul 8100 X-clean+ 5W-30.Zakupilem juz plukanke firmy Liqui Moly.Czy to bedzie lepszy olej od Castrola,czy odczuje jakies zmiany?Naczytalem sie duzo o tych calych plukankach,ze uszkadzaja silnik itd itp.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Pozdrawiam

 

Myślę że będzie lepszy, wiele osób obserwuje lepszą kulturę pracy silnika,mniejsze ubytki oleju i co najważniejsze dobrze utrzymuje silnik w czystości. Płukankę stosuję przy każdej wymianie oleju i silnik w super kondycji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli nie mam czego sie obawiac?:)

 

Śmiało można stosować.

Opublikowano

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

 

LM są bardzo dobre choć te które wymieniłeś są wyprodukowane w technologi syntetycznej (HC), natomiast valvo posiada syntetyczną bazę olejową co wg mnie stawia go na pierwszym miejscu.

 

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Mam jeszcze (chyba ostatnie) 2 pytania:

1. Czy zastosowanie stosowanie płukanki po 10 latach lania CASTROL'a (przebieg 93 tys. km) jest bezpieczne?

2. Czy można zastosować płukankę firmy LIQUI MOLY (taka jest w ww. sklepie) jeżeli będę zalewał silnik olejem VALVOLINE?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Mam jeszcze (chyba ostatnie) 2 pytania:

1. Czy zastosowanie stosowanie płukanki po 10 latach lania CASTROL'a (przebieg 93 tys. km) jest bezpieczne?

2. Czy można zastosować płukankę firmy LIQUI MOLY (taka jest w ww. sklepie) jeżeli będę zalewał silnik olejem VALVOLINE?

 

Ad.1 Płukanka rozpuszcza zanieczyszczenia do postaci zawiesiny. Tak jest bezpieczna.

Ad.2 Jasne że można.

Opublikowano

Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

 

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

 

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

 

Castrola nie polecam bo pozostawia po sobie sporo syfu w silniku + łatwiej odparowuje w porównaniu z tymi co wymieniłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dlaczego nie zalecacie mu zalac silnika Motulem 8100?

 

Kolega ma problem z ubytkiem oleju dlatego lepsze będą te które mają najniższy współczynnik NOACK.

Opublikowano

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

 

Castrola nie polecam bo pozostawia po sobie sporo syfu w silniku + łatwiej odparowuje w porównaniu z tymi co wymieniłem.

 

OK - dzięki za pomoc. W takim razie zdecyduję sie na zalanie Valvoline synpower MST 5w30.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.