Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam nowy nabytek prosto z niemiec i zastanawiam jaki olej zalac :) Licze na Wasza pomoc bo jestem zielony w sprawach olejow.

 

Model: E46 318ci

Silnik: m43tu19 118km

Przebieg: 138 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: ---

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Karteczka pod maska mowi, ze wlany jest 5W40 i widnieje tylko logo Fuchsa.

 

Z gory dzieki ;)

 

Możesz pozostać przy 5w40 i jeśli chcesz coś najlepszego to polecam ten: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/amsoil-5w40-100-synthetic-european-engine-oil-5l-detail

Jeśli wolisz coś tanszego to ten bedzie dobry: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/fuchs-titan-gt1-5w40-4l-detail ewentualnie ten http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/fuchs-titan-supersyn-5w40-4l-olej-silnikowy-502-00-bmw-longli-detail

Gdybyś chciał inną markę to kupuj taki olej który posiada specyfikację BMW LL-98, 01 lub 04

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolegów e60 2.0 n47 177 koni 2008 rok auto jeżdżone przez 100.000 km w miare agresywnie na castrolu 5w30 ll-04 przebieg 175.000 km dpf jest w bardzo dobrej kondycji, silnik nie bierze ani grama oleju, zastanawiam się nad przesiadką na motul 8100 x clean+ 5w30 zgodnie z zaleceniem Motula, pytanie czy motor nie bedzie glosniej pracował i co z wypłukaniem nagaru który zostawia castrol, czy motul go nie wypłucze z negatywnym skutkiem ??? W jednym z aut zbudowanym do upalania mam zalane 5w50 v300 competision i jestem mega zadowolony, znalazlem na forum, ze komus zacząl silnik glosniej pracowac po przejsciu na 8100 x clean, także czy kombinować cokolwiek ze zmianą poducenta i nie wpaść w efekt placebo czy zostać przy castrolu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegów e60 2.0 n47 177 koni 2008 rok auto jeżdżone przez 100.000 km w miare agresywnie na castrolu 5w30 ll-04 przebieg 175.000 km dpf jest w bardzo dobrej kondycji, silnik nie bierze ani grama oleju, zastanawiam się nad przesiadką na motul 8100 x clean+ 5w30 zgodnie z zaleceniem Motula, pytanie czy motor nie bedzie glosniej pracował i co z wypłukaniem nagaru który zostawia castrol, czy motul go nie wypłucze z negatywnym skutkiem ??? W jednym z aut zbudowanym do upalania mam zalane 5w50 v300 competision i jestem mega zadowolony, znalazlem na forum, ze komus zacząl silnik glosniej pracowac po przejsciu na 8100 x clean, także czy kombinować cokolwiek ze zmianą poducenta i nie wpaść w efekt placebo czy zostać przy castrolu

 

Zastosuj płukankę i zalej Amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic lub VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30, to oleje na bazie syntetycznej i one zapewnią najlepszą ochronę dla silnika w szczególności przy agresywnej jeździe i z czasem rozpuszczą pozostałości szlamu po poprzednim oleju.

Opublikowano

Zastosuj płukankę i zalej Amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic lub VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30, to oleje na bazie syntetycznej i one zapewnią najlepszą ochronę dla silnika w szczególności przy agresywnej jeździe i z czasem rozpuszczą pozostałości szlamu po poprzednim oleju.

 

Według tej strony Amsoil European Car Formula 5W-30 http://www.eclipse95.altervista.org/olio_motore.html to olej HC. Nie wiem czy zauważyłeś, ale ostatnio producent zmienił trochę wygląd etykiety. Jeszcze do niedawna był napis 100% Synthetic, a teraz jest Premium Synthetic.

Opublikowano

Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

Opublikowano

Witam,

proszę o swoje opinie czy mechanik, który obecnie diagnozuje mój samochód dobrze mówi (mechanik polecany przez tutejsze forum i ma bardzo dobrą opinie). A więc samochód posiadam od miesiąca i bierze dużo oleju - 1l na 1k km :/ Dodatkowo falują obroty i gaśnie czasami. Wg diagnozy pod komputerem błąd valvetronic'a i obecny olej jest do szybkiej wymiany bo jest za gęsty i coś tam ten valvetronic się "zalepia". Mam umówianą płukankę i zalanie nowego 0w40 ? Proszę o info czy to faktycznie może wpływać aż tak na obroty i płynność jazdy?

 

Model: E46

Silnik: 316i N46B18

Przebieg: 191 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 1000 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastosuj płukankę .
Ja bym osobiście unikał w przypadku diesla, można sobie więcej szkody narobić :cool2:

 

Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

proszę o swoje opinie czy mechanik, który obecnie diagnozuje mój samochód dobrze mówi (mechanik polecany przez tutejsze forum i ma bardzo dobrą opinie). A więc samochód posiadam od miesiąca i bierze dużo oleju - 1l na 1k km :/ Dodatkowo falują obroty i gaśnie czasami. Wg diagnozy pod komputerem błąd valvetronic'a i obecny olej jest do szybkiej wymiany bo jest za gęsty i coś tam ten valvetronic się "zalepia". Mam umówianą płukankę i zalanie nowego 0w40 ? Proszę o info czy to faktycznie może wpływać aż tak na obroty i płynność jazdy?

 

Model: E46

Silnik: 316i N46B18

Przebieg: 191 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 1000 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

U Ciebie również Odma do sprawdzenia, edge radził bym odstawić bo pozostawia syf po sobie, lepkość 5w30 jest odpowiednia dla silników z valvetronickiem a nawet zalecana, jeszcze lepszy był by 0w30.

 

Ps. olej 0W40 jest bardziej lepki niż 5w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wie co robi?

 

Nio powinien wiedzieć :wink:

Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

 

 

No to juz po sprawie. Zreszta to sie okaze. Mam nowa cala odme i dodatkowo olej valvoline. Teraz przejade 1000 moze 2000 i bede obserwowac czy wciaga olej jak przedtem. Dam znac.

Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

 

 

No to juz po sprawie. Zreszta to sie okaze. Mam nowa cala odme i dodatkowo olej valvoline. Teraz przejade 1000 moze 2000 i bede obserwowac czy wciaga olej jak przedtem. Dam znac.

Opublikowano
Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

Witam kolegę nie miałem czasu odpisać, odnośnie płukanki, jeżeli olej pozostawia nagar jak np Castrol, to gwałtowne jego wypłukanie może się odbić np. na luzach zaworowych gdzie regulacja jest hydrauliczna i gdzie jest pewna tolerancja dolegania, na turbo może stracić szczelność i przepuszczać na panewce, zespoły regulacyjne, drugą sprawą jest to że silnik diesla pracuje zupełnie inaczej chociażby na innym ciśnieniu niż benzyna, nie mam nic w przypadku płukanki tylko byłbym ostrożny czy tak dynamicznym zabiegu oczyszczania silnika,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

Witam kolegę nie miałem czasu odpisać, odnośnie płukanki, jeżeli olej pozostawia nagar jak np Castrol, to gwałtowne jego wypłukanie może się odbić np. na luzach zaworowych gdzie regulacja jest hydrauliczna i gdzie jest pewna tolerancja dolegania, na turbo może stracić szczelność i przepuszczać na panewce, zespoły regulacyjne, drugą sprawą jest to że silnik diesla pracuje zupełnie inaczej chociażby na innym ciśnieniu niż benzyna, nie mam nic w przypadku płukanki tylko byłbym ostrożny czy tak dynamicznym zabiegu oczyszczania silnika,

 

Kolego płukanka nie ma mocy wodospadu i nie wypłucze nagaru tak że płaty odpadną ze ścianek tylko rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.

Opublikowano
rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.
Ostatnio przez takie płukanki widziałem rozwalone ze 4 silniki co ruszony nagar porysował tłoki i ścianki cylindra, stąd moja obawa i wnioski.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.
Ostatnio przez takie płukanki widziałem rozwalone ze 4 silniki co ruszony nagar porysował tłoki i ścianki cylindra, stąd moja obawa i wnioski.

 

Tak a świstak siedzi i ....... Na siłę nie mam zamiaru nikogo przekonywać, nie chcesz nie używaj ale nie pisz głupot że przez środki renomowanych firm rozwalają się silniki, takie zarzuty trzeba pokryć jakimiś konkretnymi dowodami a nie oszczerstwa bez pokrycia.

Opublikowano

Mówię Ci autopsji a żeby to udowodnić musiałbym zamieścić tu zdjęcia z cieszacych się bardzo dobrą opinią zakładów, tylko po co mam tu robić kwach, sporo ludzi i zakładów zdecydowanie odradza także nie wiem kto tu pisze głupoty, widziałem w przeciągu kwartału 4 silniki i to mi wystraczy, a jeżeli ktoś bezgranicznie wierzy producentowi jego sprawa :cool2: tak samo wierzyć producentowi BMW i wymieniać olej co 30.000 km według zaleceń a potem zdziwienie, że silniki padają, podsumowując nie chce mi się bezgranicznie wierzyć komuś kogo zupełnie nie znam i nie jestem pewien , że ktoś nie strzela reklamy pewnych produktów.

Mnie raczej interesują opinie ludzi , którzy to zrobili we własnym autku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówię Ci autopsji a żeby to udowodnić musiałbym zamieścić tu zdjęcia z cieszacych się bardzo dobrą opinią zakładów,

 

Zdjęcia to żaden dowód bo silnik może uszkodzić wiele rzeczy a że Ty lub ktoś wymyśliliście sobie że to przez jakieś środki chemiczne to gratuluję.

 

Ps. Płukankę stosuję regularnie co wymianę oleju i jakoś silnik się nie rozleciał :nienie:

Opublikowano

Zdjęcia to żaden dowód bo silnik może uszkodzić wiele rzeczy a że Ty lub ktoś wymyśliliście sobie że to przez jakieś środki chemiczne to gratuluję.

 

Ps. Płukankę stosuję regularnie co wymianę oleju i jakoś silnik się nie rozleciał :nienie:

Kolego to nikt sobie niczego nie wymyśla wręcz przeciwnie stwierdzam fakt, bo w jaki sposób może dojść do porysowania cylindra, oprócz opiłków w oleju ??? poprzez ruszony nagar ... Patrząc na Twoją determinację i upór w tym co mówisz, mam nadzieję, że nikt nie zaproponuje Ci partycypacji w kosztach remontu silnika lub wymiany turbo, po tym jak zdecydowanie polecasz a wręcz nalegasz, żeby płukać silnik, dzięki bogu żyjemy w demokratycznym kraju i każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, a swoboda ludzka nie jest ograniczona do poziomu jednostki społecznej :cool2:

Opublikowano

Witam, Mozna prosic o specyfikacje oleju? Samochod kupilem i odbieram za tydzien.

 

Model: E61 z 2006 roku

Silnik: 523I 177KM

Przebieg: 160000

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 80% MIASTO / 20% AUTOSTRADA

Zużycie bieżące na l/10000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

 

Dotychczas: nie wiem

rocznie ok 20.000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w jaki sposób może dojść do porysowania cylindra, oprócz opiłków w oleju ???

 

Kazde ciało obce może doprowadzić do uszkodzenia.

 

dzięki bogu żyjemy w demokratycznym kraju i każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie

 

Tu masz racje, dlatego wyraziłeś swoje zdanie i czas zakończyć tą dyskusje bo nie prowadzi to do niczego. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.