Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale praca silnika na tym oleju nie za bardzo mi się podobała (był zdecydowanie głośniejszy)

 

To stwierdzenie czesto wraca podczas wyboru oleju. Jestem ciekawy dlaczego glosniejsza (subiektywnie dodatkowo) praca silnika oznacza ze olej jest gorszy ? Jakiej usterki lub problemu sie spodziewaja osoby ktore uznaja ze jezeli silnik chodzi glosniej to olej jest gorszy ? Bo tak naprawde teoretycznie jezeli bysmy wzieli dwa oleje o tych samych parametrach, to ten ktory czyni silnik glosniejszy jest prawdopodobnie lepszy (lzejsza, lepsza baza olejowa).

 

A to, że silnik po przejściu na AMSOIL zaczął go brać, gdzie na poprzednim oleju tego nie było (silnik na pewno nie był zajechany) to też normalne i lepsze dla silnika?

 

Oleje Amsoil maja w swoim skladzie bardzo mocne skladniki czyszczace ktorych zadaniem jest wyplukac silnik z calego brudu poprzednio uzywanych olejow ktory sie tam znajduje (jezeli spuscisz olej bedzie bardzo zabrudzony). Jezeli ci zaczyna brac olej prawdopodobnie ci wymyl szlam ktory zatykal jakas nieszczelna uszczelke ktora powinna byc wymieniona lub odetkal kanal ktory byl nieszczelny.

 

Fakt masz problem bo ci bierze olej, musisz wymienic dana uszczelke lub wymien czesc ktora ci przecieka , wczesniej miales problem bo miales nieprawidlowe cisnienie oleju tylko o tym nie wiedziales.

 

Sposc olej, pojedz do mechanika, sprobuj znalesc co jest martwe.

 

Tak to prawda jezeli wczesniej uzywaliscie olejow gatunkowo gorszych lub robiliscie wymiany w dluzszym odstepie niz zalecane w stanach (10K do 12KKM) to jest takie ryzyko z olejem Amsoil ale to nie jest defekt tylko po prostu olej ci daje pelny obraz twojego silnika i ze jest cos do naprawy.

 

A tak nota bene sadze ze uzyles 5W30 European formula ktory nie ma certyfikacji API a wczsniej uzywales olejow z certyfikatem API. Oleje certyfikowane API z powodow kosztow wytworzenia zostawiaja dosyc duzo brudu w silniku zazwyczaj ktory Amsoil ci wyplukal. Jezeli bys uzyl oleju Amsoil 5W40 European Formula nie mialbys tego problemu bo on rownierz jest certyfikowany API SN i ma mniej mocne skladniki rozpuszczajace bo oleje API musza byc komptabilne miedzy soba.

 

Zalecam spuszczenie oleju, wymiane wadliwej czesci/uszczelki/wezyka (stawiam na rozdzielnik oleju + weze ktory pewnie nigdy nie byly wymieniany a poiwnienes to robic w dieslu raz na 3 wymiany oleju wedlug zalecen producenta lub na uszczelki glowne walu korobowego ale to moze byc jedna z 40 innych uszczelek), dokladne wymycie silnika poprzez plukanke z lekkiego oleju wyspecjalizowanego (Xado, arcoil itd) i wlanie ponownie oleju Amsoil ale 5W40 European Formula tym razem jezeli uzywasz np dodatkow do olejow lub myslisz pozniej zalewac inne oleje. Najgorszym twoim problemem moze byc ze twoja nieszczelnosc jest pod glowica (pierscienie olejowe, panewki glowne lub korobowodow, itd...) bo wtedy koszty ida do gory ale nieczysty i zapchany silnik to nie winna oleju tylko uztkownika lub ktoregos z jego poprzednikow ktory lal Magnateca z wymiana co 30KKM... Olej zrobil to do czego jest przeznaczony i tym sie rekamuje i szczyci, umyc silnik, rozpuscic osady i zrobic aby wszystko bylo czyste i tak pozostalo

 

Ale sadze ze biorac jak pisesz o problemie to juz nie jest problem aktualny... albo ten problem nie zaistanial w twoim samochodzie... myle sie ? Bo biorac pod uwage ze samochod masz od mw 10 dni a jezszisz srednio 1600 KM miesiecznie to jak mozesz stwierzic ze wczesniej silnik nie bral oleju, przeciez nie jezdziles na tyle samochodem przed wymiana ? Bo jezeli chciales mnie tylko zagiac bo cie cytowalem to troche strata czasu no chyba ze mowisz o twoim poprzednim salochodzie ktory jezdzil na Castrolu i mial 250 KKM na liczniku... bez jaj.

 

W razie innych pytan, pozostaje do dyspozycji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ale sadze ze biorac jak pisesz o problemie to juz nie jest problem aktualny... albo ten problem nie zaistanial w twoim samochodzie... myle sie ? Bo biorac pod uwage ze samochod masz od mw 10 dni a jezszisz srednio 1600 KM miesiecznie to jak mozesz stwierzic ze wczesniej silnik nie bral oleju, przeciez nie jezdziles na tyle samochodem przed wymiana ? Bo jezeli chciales mnie tylko zagiac bo cie cytowalem to troche strata czasu no chyba ze mowisz o twoim poprzednim salochodzie ktory jezdzil na Castrolu i mial 250 KKM na liczniku... bez jaj.[/b]

 

Problem ten pojawił się w moim poprzednim BMW E60 520d z 2006 roku, miałem go przez ponad 3 lata i przejechałem nim 75 tys. km. Podczas mojej eksploatacji jeździłem na oleju Castrol EDGE 5w30, który wymieniałem co 12 tys. km. Przez ten okres odmę z separatorem wymieniłem 2 razy.

Olej AMSOIL 5w30 zalałem w tym roku w czerwcu no i z moich spostrzeżeń silnik na tym oleju zaczął głośniej pracować no i zaczęło go na bagnecie ubywać. Na szczęście to już nie mój problem, ponieważ od niecałego miesiąca mam E60 530d Xdrive z 2007 roku z przebiegiem 155 tys km. Właśnie dlatego zastanawiam się na olejem do mojego nowego BMW bo nie chce mieć problemów. A co sądzisz o oleju MILLERS EE longlife 5w30?

Opublikowano

 

Problem ten pojawił się w moim poprzednim BMW E60 520d z 2006 roku, miałem go przez ponad 3 lata i przejechałem nim 75 tys. km. Podczas mojej eksploatacji jeździłem na oleju Castrol EDGE 5w30, który wymieniałem co 12 tys. km. Przez ten okres odmę z separatorem wymieniłem 2 razy.

Olej AMSOIL 5w30 zalałem w tym roku w czerwcu no i z moich spostrzeżeń silnik na tym oleju zaczął głośniej pracować no i zaczęło go na bagnecie ubywać. Na szczęście to już nie mój problem, ponieważ od niecałego miesiąca mam E60 530d Xdrive z 2007 roku z przebiegiem 155 tys km. Właśnie dlatego zastanawiam się na olejem do mojego nowego BMW bo nie chce mieć problemów. A co sądzisz o oleju MILLERS EE longlife 5w30?

 

Sadze ze problem wyszedl z tego co pisalem ci wczesniej czyli detergentow ktore zmyly Castrola.

Millers EE longlife 5W30 jest mid saps (to dobry olej ale mid saps), radzil bym ci jednak Valvoline MST C3 5W40.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Problem ten pojawił się w moim poprzednim BMW E60 520d z 2006 roku, miałem go przez ponad 3 lata i przejechałem nim 75 tys. km. Podczas mojej eksploatacji jeździłem na oleju Castrol EDGE 5w30, który wymieniałem co 12 tys. km. Przez ten okres odmę z separatorem wymieniłem 2 razy.

Olej AMSOIL 5w30 zalałem w tym roku w czerwcu no i z moich spostrzeżeń silnik na tym oleju zaczął głośniej pracować no i zaczęło go na bagnecie ubywać. Na szczęście to już nie mój problem, ponieważ od niecałego miesiąca mam E60 530d Xdrive z 2007 roku z przebiegiem 155 tys km. Właśnie dlatego zastanawiam się na olejem do mojego nowego BMW bo nie chce mieć problemów. A co sądzisz o oleju MILLERS EE longlife 5w30?

 

Sadze ze problem wyszedl z tego co pisalem ci wczesniej czyli detergentow ktore zmyly Castrola.

Millers EE longlife 5W30 jest mid saps (to dobry olej ale mid saps), radzil bym ci jednak Valvoline MST C3 5W40.

 

A może jednak Valvoline MST C3 5W30 bo cały czas miałem taką lepkość? Ten 5W40 ma parametry dobre jeżeli chodzi o smarowanie ale już pod względem parametrów jeżeli chodzi o rozruch w niskich temperaturach lepszy chyba będzie 5W30? Czy ten Valvoline ma w sobie jakieś technologie które np. obniżają spalanie tak jak to jest w Millersie EE? Jak ten olej się ma wg Ciebie np. do AMSOIL bo patrząc po parametrach wielkich różnic nie ma.

Opublikowano

Jestem po kolejnym zakupie na stronie www.zmienolej.pl, juz pisałem Wam, że polecam ten sklep. Znowu jestem zadowolony, Pan własciciel jak zawsze kulturalnym z fachową wiedzą, zakupiłem Millersa i jestem znowu zadowolony. Więc gdybyście mieli kiedyś watpliwosci gdzie kupic olej to jedna z pewnych opcji wam przedstawiam :]

 

pozdro

Opublikowano

 

 

A może jednak Valvoline MST C3 5W30 bo cały czas miałem taką lepkość? Ten 5W40 ma parametry dobre jeżeli chodzi o smarowanie ale już pod względem parametrów jeżeli chodzi o rozruch w niskich temperaturach lepszy chyba będzie 5W30? Czy ten Valvoline ma w sobie jakieś technologie które np. obniżają spalanie tak jak to jest w Millersie EE? Jak ten olej się ma wg Ciebie np. do AMSOIL bo patrząc po parametrach wielkich różnic nie ma.

 

oba oleje sa bardzo podobne, start na zimno identyczny ale w sumie masz racje moze lepiej zostac przy lepkosci ktora uzywasz zazwyczaj. Amsoil ma wszystkie istotne parametry lepsze (start na zimno HTHS noack itd) a Valvoline ich nie podaje ale unikasz problemu ktory spotkales w twoim poprzednim samochodzie

 

przez mariousz » 09 Gru 2013 21:44

 

Jestem po kolejnym zakupie na stronie http://www.zmienolej.pl, juz pisałem Wam, że polecam ten sklep. Znowu jestem zadowolony, Pan własciciel jak zawsze kulturalnym z fachową wiedzą, zakupiłem Millersa i jestem znowu zadowolony. Więc gdybyście mieli kiedyś watpliwosci gdzie kupic olej to jedna z pewnych opcji wam przedstawiam :]

 

Potwierdzam fachowosc porady i zreszta calego sklepu. jak by ten sklep mial jeszcze jedna lub dwie dodatkowe marki oleju (Valvoline i moze caly redline) to by byl perfekcyjny !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
A jakby porównać oleje MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 oraz VALVOLINE SYNPOWER XLIII 5W30 4L... wszystkie parametry podobne z tym, że Valvoline ma współczynnik lepkości 170 i temp. krzepnięcia -42st.C a Millers odpowiednio 162 i <-30st.C. Nie wiem tylko jak wygląda TBN w przypadku Millersa. Poza tym valvo chyba nie jest w pełni syntetyczny?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

A może jednak Valvoline MST C3 5W30 bo cały czas miałem taką lepkość?.

 

Kolego jeśli jeszcze nie zalales to rób to śmiało. Mam e90 330xd z dpf i 2 miesiące temu zalalem tego valvoline synpower mst 5w30 zastanawialiśmy sie wspólnie z Rivasi (za co bardzo mu dziękuje) co będzie najlepsze dla mojego silnika. Z racji braku Amsoil w sklepie którym kupowałem wybrałem valvoline, którego rownież polecił mi sprzedawca jako najlepszy wybór z olejów valvoline dla mojego silnika. Jest to olej low saps i pełen syntetyk. Przejechałem na nim mało bo narazie jakieś 3tys km ale muszę przyznać ze zmiana pracy jednostki jest niesamowita. Miałem zalany olej ori BMW i miał przepracowane juz 17tys km po zmianie oleju jednostka chodzi bardziej aksamitnie, w środku ustały drgania drążka biegów na wolnych obrotach czyli poprawa pracy jest bardzo duża. Przyznam ze nie spodziewałem sie żadnych zauwazalnych efektów, a tu miłe zaskoczenie! Z mojej strony mogę szczerze polecić ten olej!

Ps. Kręcę sie głownie po miescie i dodam ze spalanie spadło o prawie litr, ale to pewnie tez sprawka filtra powietrza, poprzedni miałem totalnie zawalony... Drgania może tez były od słabego oddechu silnika, w każdym bądź razie poprawa jest niesamowita :)

Opublikowano
A jakby porównać oleje MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 oraz VALVOLINE SYNPOWER XLIII 5W30 4L... wszystkie parametry podobne z tym, że Valvoline ma współczynnik lepkości 170 i temp. krzepnięcia -42st.C a Millers odpowiednio 162 i <-30st.C. Nie wiem tylko jak wygląda TBN w przypadku Millersa. Poza tym valvo chyba nie jest w pełni syntetyczny?

 

Oprocz japonczykow, jezeli ktos czegos nie mowi w olejach to znaczy ze jest kiepskie... lub srednie.

oba oleje sa w pelni syntetyczne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
A jakby porównać oleje MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 oraz VALVOLINE SYNPOWER XLIII 5W30 4L... wszystkie parametry podobne z tym, że Valvoline ma współczynnik lepkości 170 i temp. krzepnięcia -42st.C a Millers odpowiednio 162 i <-30st.C. Nie wiem tylko jak wygląda TBN w przypadku Millersa. Poza tym valvo chyba nie jest w pełni syntetyczny?

 

Oprocz japonczykow, jezeli ktos czegos nie mowi w olejach to znaczy ze jest kiepskie... lub srednie.

oba oleje sa w pelni syntetyczne.

 

Czyli jednak lepszy będzie valvoline? Jak to rozumieć?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
A jakby porównać oleje MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 oraz VALVOLINE SYNPOWER XLIII 5W30 4L... wszystkie parametry podobne z tym, że Valvoline ma współczynnik lepkości 170 i temp. krzepnięcia -42st.C a Millers odpowiednio 162 i <-30st.C. Nie wiem tylko jak wygląda TBN w przypadku Millersa. Poza tym valvo chyba nie jest w pełni syntetyczny?

 

Oprocz japonczykow, jezeli ktos czegos nie mowi w olejach to znaczy ze jest kiepskie... lub srednie.

oba oleje sa w pelni syntetyczne.

 

Czyli jednak lepszy będzie valvoline? Jak to rozumieć?

 

Generalnie, wszystkie oleje amerykanskie sa lepsze od olejow europejskich pod kazdym wzgledem (smarowanie, ochrona, start na zimno, mniejsze pozostalosci...) z Amsoil na czele ale rownierz Valvoline czy Redline lub Pentosin . Jest tylko jeden bemol ze maja one tendencje (Amsoil 5W30 w szczegolnosci) do wymywania pozostalosci (szlamu) po starych olejach ktore moga uszczelniac jakies uszczelki lub wezyki ktore inaczej po prostu nie sa szczelne a wiec jezeli macie silnik z duzym przebiegiem to zastosowanie takiego oleju moze odetkac te uszczelki i wasza konsumpcja oleju moze sie zwiekszyc a czasem szukanie zrodla nieszczelnosci moze byc bardzo trudne a wiec w takim przypadku warto sobie dac spokoj szczegolnie w przypadku Amsoila ktory ma bardzo mocne srodki myjace ale to w pewnym sensie jego rola wymyc silnik i utrzymac go w czystosci.

 

Mialem bardzo podobne odczucie jak LA_MER gdy zmienilem olej na valvoline ale nie lubie sie kierowac odczuciami a wiec o nich nie mowie. Jak chodzi o millersa to jedna sprawa mnie ciekawi ze znalazlem kilka postow ludzi ktorzy mowili o klarownosci oleju przy jego spuszczeniu czyl i tak jak by byl bardzo odporny na spalanie, moze jakies dodatki, nie wiem. Teraz olej VALVOLINE SYNPOWER XLIII 5W30 nie jest w tym momencie wiodacym olejem do bmw u valvoline tylko oleje mst.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Zgodnie z opinią kolegów zdecydowałem się zalać swoje BMW olejem VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W30. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy przed wymianą warto zastosować płukankę do silnika np.: VALVOLINE ENGINE FLUSCH lub LIQUI MOLY? W tej chwili silnik jest zalany olejem MOBIL 5W30, nie wiem co było lane wcześniej (przebieg 155 tys. km). Mam nadzieję, że takie płukanie nie będzie miało na silnik i na filtr DPF żadnych negatywnych skutków.

Odnośnie zakupu oleju jaki sklep internetowy polecacie (żeby nie kupić jakiejś podróbki), bo w mojej miejscowości taki olej tylko na zamówienie i ceny w porównaniu z tymi jakie są w e-sklepach zaporowe. Co myślicie o sprzedawcy "kolegaberlin"? Podobno oleje są wysyłane z Niemiec no i bardzo przystępne ceny, 4l tego oleju kosztuje tam 124,50 zł (u mnie 160 zł).

Opublikowano

Ja brałem olej jak i wszystkie filtry z strony reklamujacej sie tutaj i polecanej przez uzytkownikow. Czyli czescidobmw.pl tak jak mowilem jestem mega zadowolony ;) A z ciekawosci sprawdzilem cene i napisze ciekawostke. Valvo mst 5w30 kosztuje teraz 166,56 za 4l a jak ja kupywalem kosztowal dokaldnie tyle samo co XLIII czyli 148zł :D w 2 miesiace poszedl 20zł w gore czyli popyt musial wzrosnac :P

Co do goscia z niemiec to nie wiem, ja nie chcialem kombinowac i wzialem z pewnego zrodla.

Opublikowano

Witam,

 

ja mam pytanie o olej do mojego wozu:

 

Model: E46

Silnik: 320Ci M54 170km

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: "normalny" - czasem dynamicznie, ale rzadko

Użytkowanie: głównie dojazdy po 30km - rocznie wyjdzie pewnie 8 000 - 10 000 km, może mniej.

Zużycie bieżące: kupiłem auto tydzień temu, poprzedni właściciel mówił, że 1l/10 000 km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczasowy olej: Motul 6100 Synergie+ 10W40

 

Obecnie skłaniam się do zostania przy tym oleju. Czy to dobry pomysł? Silnik z EURO3. Z modyfikacji: założony stożek K&N.

 

Co polecicie?

 

Dzięki i pozdrawiam :)

Opublikowano

BMW E46 2001 rok (przedlift)

Przebieg: 330.000

Zużycie bieżące... Od ostatniej wymiany (13.000 temu) cały czas w normie, nie dolewałem nic. (Poprzedni własciciel, znajomy też mówił, że między wymianami nie dolewał).

 

Ostatnio zalany 5w30 Castrola bodajże.

Teraz przed ostrzejszą zimą i większymi mrozami chciałbym wymienić. Nie będę tego robił w aso, więc doradźcie mi, czy powinienem zmienić też filtr powietrza?

No i jaki olej. Przebieg już spory, ale z autem na szczęście nie mam żadnych problemów.

Opublikowano
Amsoil 5W30 European Car Formula a tym bardziej na zimę

 

ktoś jeszcze poleca ten olej zamiast orginału ???

 

bmw 330 xd z pdf ??

 

ile to trzebaby go kupić 7 l wystarczy ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amsoil 5W30 European Car Formula a tym bardziej na zimę

 

ktoś jeszcze poleca ten olej zamiast orginału ???

 

bmw 330 xd z pdf ??

 

ile to trzebaby go kupić 7 l wystarczy ???

 

Tak olej godny polecenia. Do twojego silnika wchodzi 7,5 L.

Opublikowano (edytowane)
Witam,

 

ja mam pytanie o olej do mojego wozu:

 

Model: E46

Silnik: 320Ci M54 170km

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: "normalny" - czasem dynamicznie, ale rzadko

Użytkowanie: głównie dojazdy po 30km - rocznie wyjdzie pewnie 8 000 - 10 000 km, może mniej.

Zużycie bieżące: kupiłem auto tydzień temu, poprzedni właściciel mówił, że 1l/10 000 km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczasowy olej: Motul 6100 Synergie+ 10W40

 

Obecnie skłaniam się do zostania przy tym oleju. Czy to dobry pomysł? Silnik z EURO3. Z modyfikacji: założony stożek K&N.

 

Co polecicie?

 

Dzięki i pozdrawiam :).

 

Czy jest w stanie ktoś mi z tym pomóc?

 

Na dniach potrzebuję kupić olej.

Edytowane przez mikimisz
Opublikowano (edytowane)
blad Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

ja mam pytanie o olej do mojego wozu:

 

Model: E46

Silnik: 320Ci M54 170km

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: "normalny" - czasem dynamicznie, ale rzadko

Użytkowanie: głównie dojazdy po 30km - rocznie wyjdzie pewnie 8 000 - 10 000 km, może mniej.

Zużycie bieżące: kupiłem auto tydzień temu, poprzedni właściciel mówił, że 1l/10 000 km

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczasowy olej: Motul 6100 Synergie+ 10W40

 

Obecnie skłaniam się do zostania przy tym oleju. Czy to dobry pomysł? Silnik z EURO3. Z modyfikacji: założony stożek K&N.

 

Co polecicie?

 

Dzięki i pozdrawiam :).

 

Czy jest w stanie ktoś mi z tym pomóc?

 

Na dniach potrzebuję kupić olej.

 

Polecam zastosować płukankę i przejść na olej który jest zalecany przez producenta, lepkość może byc 5w40 i specyfikacja LL-01 lub 04, marka: Valvoline, Millers, Motul, LM, AMS

Opublikowano
Amsoil 5W30 European Car Formula a tym bardziej na zimę

 

ktoś jeszcze poleca ten olej zamiast orginału ???

 

bmw 330 xd z pdf ??

 

ile to trzebaby go kupić 7 l wystarczy ???

 

Tak olej godny polecenia. Do twojego silnika wchodzi 7,5 L.

 

Używam tego oleju od kilku lat w autach z dpf i zawsze było ok. BMW posiadam dopiero od roku, ale i tak poszedł na pierwszą zmianę. Poprzednio auto jeździło na olejach serwisowych. Należy jedynie pamiętać o tym, że olej ten olej nie posiadaja oficjalnej aprobaty BMW LL-04, tylko jest rekomendowany przez Amsoil do stosowania w silnikach wymagających takiej aprobaty. To może robić dużą różnicę w przypadku aut objętych jeszcze gwarancją. Jednakże moim autom jeszcze nie zaszkodził.

 

Ciekawymi olejami zza oceanu moim zdaniem są Redline Euro-Series (5W-30 i 5W-40) oba rekomendowane do normy LL-04

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=144&pcid=21

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=144&pcid=21

W obu przypadkach uwagę zwraca bardzo dobry poziom parametru NOACK oraz wysoki HTHS. Niestety w przeciwieństwie do Amsoila, są raczej niedostępne w Polsce.

 

Dodatkowo, moim zdaniem bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest olej Statoil LazerWay LL 5W-30, jeśli chodzi o parametry na karcie, to w niczym nie ustępuje wyżej wymienionemu Amsoilowi, posiada 30% bazy pao, o czym producent oficjalnie informuje w karcie charakterystyki i posiada oficjalną aprobatę BMW LL-04.

Opublikowano

Witam, mam nowy nabytek prosto z niemiec i zastanawiam jaki olej zalac :) Licze na Wasza pomoc bo jestem zielony w sprawach olejow.

 

Model: E46 318ci

Silnik: m43tu19 118km

Przebieg: 138 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: ---

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Karteczka pod maska mowi, ze wlany jest 5W40 i widnieje tylko logo Fuchsa.

 

Z gory dzieki ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.