Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak napisałem wcześniej.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=195183&start=3960#p2752405

Na oilclub.ru porównywali karty oleju twinturbo 0w30 i tego ect 0w30 i na papierze są identyczne.

Jednak testu shella tam nie mają bo olej jest u nich niedostępny. U nich jest tylko ten gorszy ect c2/c3.

U nas też żadnych testów nie znalazłem.

Jest trochę testów ect 5w30 ale 0w nie znalazłem.

spacer.png

Opublikowano

Witam, mam pytanie o odpowiedni olej do takiego dość nietypowego silnika w F10


Model: F10

Silnik: 528i N52T 258KM 3.0L 6 Cylindrów

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: Spokojny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: Nie


Zbliża się pora wymienienia oleju, do tej pory jeździło na 5W30 - i wydaje mi się, że jest dość głośny aktualnie

Co wybrać jeśli głównie jeżdżę trasy miejskie, raz na jakiś czas dłuższa trasa powyżej 150-200km

Czy coś PMO Professional-Series 5w40 C3 lub PMO EXTREME SERIES 5W40 100% PAO

było by okej?

Opublikowano
Witam, mam pytanie o odpowiedni olej do takiego dość nietypowego silnika w F10


Model: F10

Silnik: 528i N52T 258KM 3.0L 6 Cylindrów

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: Spokojny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: Nie


Zbliża się pora wymienienia oleju, do tej pory jeździło na 5W30 - i wydaje mi się, że jest dość głośny aktualnie

Co wybrać jeśli głównie jeżdżę trasy miejskie, raz na jakiś czas dłuższa trasa powyżej 150-200km

Czy coś PMO Professional-Series 5w40 C3 lub PMO EXTREME SERIES 5W40 100% PAO

było by okej?

 

PMO EXTREME SERIES 5W40 to teoretycznie bardzo dobre oleje - teoretycznie bo na papierze maja świetny skład, ale nie ma tego realnych testów, mało osób kupuje i daje opinie, więc nie do końca wiadomo, jak zachowuje sie dłuższej perspektywie, jak ze stabilnością... ??? Równie dobre i "bezpieczniejsze" wydają się te oleje:

 

Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

Opublikowano
Witam, mam pytanie o odpowiedni olej do takiego dość nietypowego silnika w F10


Model: F10

Silnik: 528i N52T 258KM 3.0L 6 Cylindrów

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: Spokojny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: Nie


Zbliża się pora wymienienia oleju, do tej pory jeździło na 5W30 - i wydaje mi się, że jest dość głośny aktualnie

Co wybrać jeśli głównie jeżdżę trasy miejskie, raz na jakiś czas dłuższa trasa powyżej 150-200km

Czy coś PMO Professional-Series 5w40 C3 lub PMO EXTREME SERIES 5W40 100% PAO

było by okej?

 

PMO EXTREME SERIES 5W40 to teoretycznie bardzo dobre oleje - teoretycznie bo na papierze maja świetny skład, ale nie ma tego realnych testów, mało osób kupuje i daje opinie, więc nie do końca wiadomo, jak zachowuje sie dłuższej perspektywie, jak ze stabilnością... ??? Równie dobre i "bezpieczniejsze" wydają się te oleje:

 

Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

 

Super, dziękuje za pomoc

Ale mam jeszcze pytanie -

Czy tam o tym Meguin - widzę normę BMW Longlife-98, nie będzie za stara dla rocznika 2010?

Opublikowano

Te normy ll 98 01 04 to są popierdzielone normy dla zmiany co 20/30 tys. nikt normalny dbający o silnik nie zmienia co tyle oleju.

Jak zmieniasz olej co 10 max 15 tys. to nic lepszego w tej cenie jak Meguin Super Leichtlauf 5W40 nie kupisz (do poprzedniego auta F30 330i lałem ten)

Jak chcesz coś trochę lepszego ale i droższego to Ravenol RUP 5w40 (do aktualnego G20 leje ten)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LL98 jest najstarszą normą bmw z tych trzech czyli formulacja oleju zostało opracowana dla starszych pojazdów i nie jest polecana do nowych o czym informuje instrukcja obsługi samochodu, każda nowsza norma bmw przewyższa tą poprzednią dlatego najlepiej stosować taką jaką zaleca producent.


Ps: To że BMW nazwało swoje normy Long Life 98, 01, 04 itd. nie oznacza że olej jest tylko i wyłącznie do długich interwałów, przecież te same oleje posiadają też normy innych producentów np. Mercedes 229.51, VW 504 00, 507 00, Porsche C30 i w ich nazwach nie ma słowa long life.

Opublikowano
LL98 jest najstarszą normą bmw z tych trzech czyli formulacja oleju zostało opracowana dla starszych pojazdów i nie jest polecana do nowych o czym informuje instrukcja obsługi samochodu, każda nowsza norma bmw przewyższa tą poprzednią dlatego najlepiej stosować taką jaką zaleca producent.


Ps: To że BMW nazwało swoje normy Long Life 98, 01, 04 itd. nie oznacza że olej jest tylko i wyłącznie do długich interwałów, przecież te same oleje posiadają też normy innych producentów np. Mercedes 229.51, VW 504 00, 507 00, Porsche C30 i w ich nazwach nie ma słowa long life.

 

Ale po co gadać o jakiś normach w zakresie "Long Life". Przecież Long Life powinno się nazywać Short Life of Engine. Oleje LL czyli wymiana co 30 tys km debilizm.

Przecież wystarczy zmieniać co 10 tys i można jeździć na Lotosie.

George Wind
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem, long life to tylko wymyślona nazwa normy przez koncern bmw aby użytkownik łatwo dobrał odpowiedni olej do swojego silnika, mogli sobie wymyśleć np. BMW 123 i w tedy nikt by nie pisał o oleju long life a to czy ktoś sobie będzie olej zmieniał co 10 czy co 30 kkm to już jego sprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od 2015 roku mają umowę z Shell.
Opublikowano (edytowane)
Od 2015 roku mają umowę z Shell.

 

guzior2

Orientujesz się który Shell jest odpowiednikiem, Twin power turbo 0w30?

Edytowane przez Senor5150
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Shell ECT C3 0W30 (ma identyczną kartę jak TwinPower 0w30) - tylko nie pomyl bo jest jeszcze ECT 0w30 C2/C3 - ten jest gorszy.

Właśnie świeży zalałem.

Na alledrogo ok. 30zł/l

https://sklepshell.pl/osobowe-i-dostawcze/oleje-silnikowe/shell-helix-ultra-ect-0w-30-1l.html?sort=p.price&order=ASC&limit=100

spacer.png

Opublikowano
Shell ECT C3 0W30 (ma identyczną kartę jak TwinPower 0w30) - tylko nie pomyl bo jest jeszcze ECT 0w30 C2/C3 - ten jest gorszy.

Właśnie świeży zalałem.

Na alledrogo ok. 30zł/l

https://sklepshell.pl/osobowe-i-dostawcze/oleje-silnikowe/shell-helix-ultra-ect-0w-30-1l.html?sort=p.price&order=ASC&limit=100

 

DZIEKI :D

Niestety Shell chyba przestał robić ten olej

Nigdzie nie dostępny, na oficjalnej stronę rownież

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten olej od początku był ciężko dostępny w PL. Jak wejdziesz sobie na zachodnie strony shella to w doborze oleju ECT 0w30 C3 jest jako pierwszy zalecany. U nas pokazuje się jako pierwszy 5w30 AM-L.

Ja kupiłem dwa tygodnie temu bez problemu w oficjalnym polskim sklepie shella.

Na allegro też tego pełno.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, nie chciałbym tu siać defetyzmu ale o ile nie wykorzystujecie samochodu do sportu, wyścigów na 1/4 mili czy coś w tym stylu to wydaje mi się dyskusje na temat, ktory olej lepszy są zwyklym biciem piany. O ile rozumiem, że interwal wymiany 10-15tys km jest konieczny dla spokojnej eksploatacji samochodu i na dluższą metę może być opłacalny(mniej wydamy na naprawy) to wg mnie brnięcie dalej w temat i kupowanie jakichś wynalazków za 2-3 razy większe pieniądze nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Z własnego doświadczenia wiem, że na oleju popularnej marki czy to Motul czy Valvoline czy Shell zmienianym co wspomniane 10-15kkm silnik dojeżdza spokojnie do 250-300 a moze i wiecej tys km bez awarii spowodowanych niewystarczającym smarowaniem. Powiedzmy ze na dystansie 300kkm zmienicie olej 20 razy(interwał co15kkm) po 5l to daje 100l oleju. Liczac popularny olej po 30zl/litr zapłacicie 3000zł za sam olej. Jesli bedzie to zmiana co 10tys i do tego topowy olej za 60zl/litr to zuzyjecie 150 litrow oleju za 9000zł i dodatkowo wydacie ze 2000zł na filtry i dodatkowe wymiany. Na dystansie 300kkm to wiec extra 8000zł na serwisy olejowe! Sami sobie odpowiedzcie na pytanie czy majac kilkunastoletniego grata z przebiegiem 300kkm warto było taką kwote wydać dodatkowo czy nie. Jesli to jest kolekcjonerskie Porsche itp to odpowiedz jest twierdząca ale jeśli to zwykły VW czy BMW to smiem wątpić. Nie wspominam tutaj o dodatkowym obciążeniu środowiska nieuzasadnionym zużyciem 2x wiekszej ilości oleju.

Generalnie takie mam podejście do tematu. Dbać? Jak najbardziej! Zachowac jednak w tym zdrowy rozsądek.

Opublikowano
LL98 jest najstarszą normą bmw z tych trzech czyli formulacja oleju zostało opracowana dla starszych pojazdów i nie jest polecana do nowych o czym informuje instrukcja obsługi samochodu, każda nowsza norma bmw przewyższa tą poprzednią dlatego najlepiej stosować taką jaką zaleca producent.


Ps: To że BMW nazwało swoje normy Long Life 98, 01, 04 itd. nie oznacza że olej jest tylko i wyłącznie do długich interwałów, przecież te same oleje posiadają też normy innych producentów np. Mercedes 229.51, VW 504 00, 507 00, Porsche C30 i w ich nazwach nie ma słowa long life.

 

Poczytaj jak i dlaczego powstawały kolejne normy. Były wprowadzane przedwszystkim przez wymagania ekologiczne (normy euro) a nie odnośnie jakości smarowania silnika i dlatego dobry olej na PAO LL98 dużo lepiej smaruje i chroni silnik niż kiepski HCgr.3 z normą LL04 - jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to przy DPF aby był LOW SAPS

Tak samo w Mercedesie 229.3 vs 229.5 to różnica ekologiczna a nie jakościowa w smarowaniu - późniejsze końcówki 229.51, 229.52 to wskaźnik do DPF LOW SAPS a nie zwiększenie jakości.

Opublikowano
LL98 jest najstarszą normą bmw z tych trzech czyli formulacja oleju zostało opracowana dla starszych pojazdów i nie jest polecana do nowych o czym informuje instrukcja obsługi samochodu, każda nowsza norma bmw przewyższa tą poprzednią dlatego najlepiej stosować taką jaką zaleca producent.


Ps: To że BMW nazwało swoje normy Long Life 98, 01, 04 itd. nie oznacza że olej jest tylko i wyłącznie do długich interwałów, przecież te same oleje posiadają też normy innych producentów np. Mercedes 229.51, VW 504 00, 507 00, Porsche C30 i w ich nazwach nie ma słowa long life.

 

Ale po co gadać o jakiś normach w zakresie "Long Life". Przecież Long Life powinno się nazywać Short Life of Engine. Oleje LL czyli wymiana co 30 tys km debilizm.

Przecież wystarczy zmieniać co 10 tys i można jeździć na Lotosie.

 

I tutaj masz w pełni rację - lepszy tańszy olej częściej zmieniany niż najdroższy rzadko zmieniany.

Swoja droga oleje naszego lotosu w różnych badaniach i testach wypadają naprawdę dobrze - to porządne i niedoceniane oleje.

Opublikowano
Panowie, nie chciałbym tu siać defetyzmu ale o ile nie wykorzystujecie samochodu do sportu, wyścigów na 1/4 mili czy coś w tym stylu to wydaje mi się dyskusje na temat, ktory olej lepszy są zwyklym biciem piany. O ile rozumiem, że interwal wymiany 10-15tys km jest konieczny dla spokojnej eksploatacji samochodu i na dluższą metę może być opłacalny(mniej wydamy na naprawy) to wg mnie brnięcie dalej w temat i kupowanie jakichś wynalazków za 2-3 razy większe pieniądze nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Z własnego doświadczenia wiem, że na oleju popularnej marki czy to Motul czy Valvoline czy Shell zmienianym co wspomniane 10-15kkm silnik dojeżdza spokojnie do 250-300 a moze i wiecej tys km bez awarii spowodowanych niewystarczającym smarowaniem. Powiedzmy ze na dystansie 300kkm zmienicie olej 20 razy(interwał co15kkm) po 5l to daje 100l oleju. Liczac popularny olej po 30zl/litr zapłacicie 3000zł za sam olej. Jesli bedzie to zmiana co 10tys i do tego topowy olej za 60zl/litr to zuzyjecie 150 litrow oleju za 9000zł i dodatkowo wydacie ze 2000zł na filtry i dodatkowe wymiany. Na dystansie 300kkm to wiec extra 8000zł na serwisy olejowe! Sami sobie odpowiedzcie na pytanie czy majac kilkunastoletniego grata z przebiegiem 300kkm warto było taką kwote wydać dodatkowo czy nie. Jesli to jest kolekcjonerskie Porsche itp to odpowiedz jest twierdząca ale jeśli to zwykły VW czy BMW to smiem wątpić. Nie wspominam tutaj o dodatkowym obciążeniu środowiska nieuzasadnionym zużyciem 2x wiekszej ilości oleju.

Generalnie takie mam podejście do tematu. Dbać? Jak najbardziej! Zachowac jednak w tym zdrowy rozsądek.

 

Tak masz racje, ale skoro można kupić w porównywalnych pieniądzach kiepski olej lub dobry olej to co byś wolał ??? Sam nie kupuje najlepszych/najdroższych typu RedLine 0w40 bo tak jak piszesz mija się to z celem - ale nie kupuję też castrola bo tutaj płaci sie za markę a nie jakość, ale np taki Meguin (mało znany w Polsce), a robi bardzo dobre oleje na pełnym PAO w przyzwoitych pieniądzach. Tak swojaą droga to Meguin robi oleje dla Liqui Moly i pod tą marką te same oleje są już 30% droższe :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z braku innych hobby można sie bawić i studiować sklady olejów, nikomu nie chcę odbierać tej przyjemności. Jednak wpływ tych zabiegów i kombinowania na kondycje silnika przy standardowym, zwykłym użytkowaniu jest pomijalny. Z jakiegoś powodu tematy olejowe są jednak zawsze wyjątkowo "gorące" i dyskutantów jest zatrzęsienie.

Jeśli już mam się odnieść do moich własnych doświadczeń których mam wiele to wybiore jedno. Moja 640i, podkręcona do 350KM, traktowana od czasu do czasu naprawdę ostro. Przebieg 115kkm. Silnik jeździ, ze wzgędu na sportowy styl jazdy, na Motulu xclean 5w-40 ( podwyższona wytrzymałość na wysokie temperatury).

Silnik wygląda w srodku jak nowy. Olej zmieniany jest co 10kkm ale to przecież ten Motul co to się "popsuł", jest podrabiany i w ogóle jest teraz tani i nie nadaje się :lol:

No i gdybym lał Ravenola, Millersa czy innego Amsoila to byłoby inaczej? Nie, byłoby dokladnie tak samo. Trzeba dobrać sobie olej do stylu jazdy i sposobu wykorzystywania samochodu i na tym zakończyć zglebianie tematu. Jak masz M5 i jeździsz na tor to lej 10w-60, jak oszczedzasz paliwo to zalej jakis 0w-20 czy inny wynalazek jeśli producent samochodu na to zezwala. Jeśli masz jednak zwykly samochod i nie jeździsz sportowo to nie wydawaj pieniędzy na żadne bazy PAO! Zmień za zaoszczędzone pieniądze 2x częciej pióra wycieraczek będziesz miał przynajmniej zauważalne korzyści z tego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poczytaj jak i dlaczego powstawały kolejne normy. Były wprowadzane przedwszystkim przez wymagania ekologiczne (normy euro) a nie odnośnie jakości smarowania silnika i dlatego dobry olej na PAO LL98 dużo lepiej smaruje i chroni silnik niż kiepski HCgr.3 z normą LL04 - jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to przy DPF aby był LOW SAPS

Tak samo w Mercedesie 229.3 vs 229.5 to różnica ekologiczna a nie jakościowa w smarowaniu - późniejsze końcówki 229.51, 229.52 to wskaźnik do DPF LOW SAPS a nie zwiększenie jakości.

 

Zgadza się ale to nie oznacza automatycznie że oleje o nowszych normach stały się gorsze, laboratoria pracują pełną parą, technologia idzie do przodu, ograniczone popioły siarczane, fosfor i siarka zostały zastąpione innymi dodatkami uszlachetniającymi które bardziej dbają o czystość i równie dobrze zapewniają ochronę (bor, molibden, magnez), np. norma VW 504 00 507 00 która jest jedną z najbardziej wymagających norm, żeby dany olej mógł otrzymać tą normę to olej musi wytrzymać 650 godzin ciężkiego testu pod obciążeniem bez utraty lepkości, starsze normy musiały przejść ten sam test ale trwał tylko 250 godzin. Sam od 10 lat jeżdżę na olejach zrobionych głównie na bazie HC z normą BMW LL04 i nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem czy turbiną choć samochody miały podniesioną moc i jazda nie była emerycka, najważniejsze to skrócenie interwału i nie potrzebne są żadne dodatki do oleju czy duże ilości bazy syntetycznej.

Opublikowano
Witam. E92 328xi N52N, poprzedni właściciel lał Castrol 5W30, planuje zmienić na polecany przez dużo osób Ravenol 5W40 VST. Czy to dobry wybór i nie zaszkodzi taka zmiana z 5W30 na 5W40? Przebieg 160kkm, 70% miasto 30% trasa, jazda dynamiczna. Jeśli nie Ravenol to jaki olej polecacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. E92 328xi N52N, poprzedni właściciel lał Castrol 5W30, planuje zmienić na polecany przez dużo osób Ravenol 5W40 VST. Czy to dobry wybór i nie zaszkodzi taka zmiana z 5W30 na 5W40? Przebieg 160kkm, 70% miasto 30% trasa, jazda dynamiczna. Jeśli nie Ravenol to jaki olej polecacie?

 

Jak zmienisz z 5w30 na gęstszy 5w-40 to pewnie wzrośnie spalanie o dziesiąte litra. Jakiej firmy byś nie zalał olej to będzie jeździć jak do tej pory czy to w 100% w trasie czy w mieście. Co innego miałoby się wydarzyć? Spodziewasz się jakichś specjalnych efektów?

Jeździsz na tor i masz podwyższone zużycie oleju? możesz spróbować gęstszego. Mieszkasz na kole podbiegunowym? lej 0w-xx. Jeździsz normalnie po Polsce? - wsztystko jedno co wlejesz byle spełniało normy.

Opublikowano

Poczytaj jak i dlaczego powstawały kolejne normy. Były wprowadzane przedwszystkim przez wymagania ekologiczne (normy euro) a nie odnośnie jakości smarowania silnika i dlatego dobry olej na PAO LL98 dużo lepiej smaruje i chroni silnik niż kiepski HCgr.3 z normą LL04 - jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to przy DPF aby był LOW SAPS

Tak samo w Mercedesie 229.3 vs 229.5 to różnica ekologiczna a nie jakościowa w smarowaniu - późniejsze końcówki 229.51, 229.52 to wskaźnik do DPF LOW SAPS a nie zwiększenie jakości.

 

Zgadza się ale to nie oznacza automatycznie że oleje o nowszych normach stały się gorsze, laboratoria pracują pełną parą, technologia idzie do przodu, ograniczone popioły siarczane, fosfor i siarka zostały zastąpione innymi dodatkami uszlachetniającymi które bardziej dbają o czystość i równie dobrze zapewniają ochronę (bor, molibden, magnez), np. norma VW 504 00 507 00 która jest jedną z najbardziej wymagających norm, żeby dany olej mógł otrzymać tą normę to olej musi wytrzymać 650 godzin ciężkiego testu pod obciążeniem bez utraty lepkości, starsze normy musiały przejść ten sam test ale trwał tylko 250 godzin. Sam od 10 lat jeżdżę na olejach zrobionych głównie na bazie HC z normą BMW LL04 i nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem czy turbiną choć samochody miały podniesioną moc i jazda nie była emerycka, najważniejsze to skrócenie interwału i nie potrzebne są żadne dodatki do oleju czy duże ilości bazy syntetycznej.

 

Tylko że normy LL98 LL01 LL04 nie mówią o jakości oleju - wzrost normy nie równa sie lepsze smarowanie/ochrona silnika. To tylko spełnienie wymagań minimum stawiane przez producenta w zakresie ochrony silnika i ekologii (normy euro) - Dobry olej LL98 (PAO lub ESTER) ma dużo lepsze właściwości ochrony i smarowania silnika niż HC3 LL04 - Oczywiście najlepiej kupić LL04 (PAO lub Ester) ale tutaj płacimy już koszmarne pieniądze bo producent musiał zrobić super ekologiczny olej o super właściwościach smarnych i ochronnych. Ja nie jestem zboczonym ekologiem i wolę PAO LL98 które świetnie chroni silnik a nie ekologię. Dlatego wiele osób co szuka w miarę taniego oleju ale o właściwościach ochronnych silnika z górnej półki wybiera produkty Meguin. Ci co się boją Meguina bo w Polsce mało znany to z relatywnie tanich znanych, dobrych i przetestowanych jest Schell Helix Ultra (GTL) https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w-40.118/

Ale tak jak napisałeś, z tego wszystkiego lepiej wlać tańszy gorszy olej i częściej wymieniać (co 10 tys.) niż dobry drogi i wymieniać co 30 tys...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Tylko że normy LL98 LL01 LL04 nie mówią o jakości oleju - wzrost normy nie równa sie lepsze smarowanie/ochrona silnika. To tylko spełnienie wymagań minimum stawiane przez producenta w zakresie ochrony silnika i ekologii (normy euro) - Dobry olej LL98 (PAO lub ESTER) ma dużo lepsze właściwości ochrony i smarowania silnika niż HC3 LL04 - Oczywiście najlepiej kupić LL04 (PAO lub Ester) ale tutaj płacimy już koszmarne pieniądze bo producent musiał zrobić super ekologiczny olej o super właściwościach smarnych i ochronnych. Ja nie jestem zboczonym ekologiem i wolę PAO LL98 które świetnie chroni silnik a nie ekologię. Dlatego wiele osób co szuka w miarę taniego oleju ale o właściwościach ochronnych silnika z górnej półki wybiera produkty Meguin. Ci co się boją Meguina bo w Polsce mało znany to z relatywnie tanich znanych, dobrych i przetestowanych jest Schell Helix Ultra (GTL) https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w-40.118/

Ale tak jak napisałeś, z tego wszystkiego lepiej wlać tańszy gorszy olej i częściej wymieniać (co 10 tys.) niż dobry drogi i wymieniać co 30 tys...

 

Za ogólnikowo do tego podchodzisz, wrzucasz wszystkie hc LL04 do tego samego worka a wiele pakietów różni się od siebie, jedne spełniają minimum normy producenta a inne je przewyższają z nawiązką, tak samo nie każdy olej na pao lub estrach będzie rewelacyjny bo baza to nie wszystko, musi być to cały pakiet który dopiero stworzy olej lepszy lub gorszy ale aby rzetelnie ocenić czy olej jest dobry potrzebne są testy jakie robią koncerny samochodowe aby nadać danemu olejowi normę producenta dlatego ja osobiście kiedy kupuję olej do swoich samochodów patrzę aby obok aprobaty bmw LL04 była najbardziej rygorystyczna z aprobat od VW czyli 504 00 i 507 00 ponieważ w tedy wiem że olej zapewni bardzo dobrą ochronę mojemu silnikowi i turbinie, tutaj możecie przeczytać jakim testom poddawany jest olej aby otrzymał aprobatę VW 50400 50700 https://360.lubrizol.com/2020/Understanding-the-VW-50400-50700-Approval

Opublikowano


Tylko że normy LL98 LL01 LL04 nie mówią o jakości oleju - wzrost normy nie równa sie lepsze smarowanie/ochrona silnika. To tylko spełnienie wymagań minimum stawiane przez producenta w zakresie ochrony silnika i ekologii (normy euro) - Dobry olej LL98 (PAO lub ESTER) ma dużo lepsze właściwości ochrony i smarowania silnika niż HC3 LL04 - Oczywiście najlepiej kupić LL04 (PAO lub Ester) ale tutaj płacimy już koszmarne pieniądze bo producent musiał zrobić super ekologiczny olej o super właściwościach smarnych i ochronnych. Ja nie jestem zboczonym ekologiem i wolę PAO LL98 które świetnie chroni silnik a nie ekologię. Dlatego wiele osób co szuka w miarę taniego oleju ale o właściwościach ochronnych silnika z górnej półki wybiera produkty Meguin. Ci co się boją Meguina bo w Polsce mało znany to z relatywnie tanich znanych, dobrych i przetestowanych jest Schell Helix Ultra (GTL) https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w-40.118/

Ale tak jak napisałeś, z tego wszystkiego lepiej wlać tańszy gorszy olej i częściej wymieniać (co 10 tys.) niż dobry drogi i wymieniać co 30 tys...

 

Za ogólnikowo do tego podchodzisz, wrzucasz wszystkie hc LL04 do tego samego worka a wiele pakietów różni się od siebie, jedne spełniają minimum normy producenta a inne je przewyższają z nawiązką, tak samo nie każdy olej na pao lub estrach będzie rewelacyjny bo baza to nie wszystko, musi być to cały pakiet który dopiero stworzy olej lepszy lub gorszy ale aby rzetelnie ocenić czy olej jest dobry potrzebne są testy jakie robią koncerny samochodowe aby nadać danemu olejowi normę producenta dlatego ja osobiście kiedy kupuję olej do swoich samochodów patrzę aby obok aprobaty bmw LL04 była najbardziej rygorystyczna z aprobat od VW czyli 504 00 i 507 00 ponieważ w tedy wiem że olej zapewni bardzo dobrą ochronę mojemu silnikowi i turbinie, tutaj możecie przeczytać jakim testom poddawany jest olej aby otrzymał aprobatę VW 50400 50700 https://360.lubrizol.com/2020/Understanding-the-VW-50400-50700-Approval

 

Tylko że większość osób się nie zna na olejach i kupuj najtańsze LL04 myśląc że kupuje super dobry olej. Ci mądrzejsi kupują dobry olej 98 lub 01, płacą mniej i mają lepiej. Ale oleje to temat rzeka. fakt faktem, że można kupić relatywnie dobry tani olej i z drugiej strony drogi słaby. Ale też tak sie składa, że wiele topowych olei tych co realnie w testach najlepiej chronią silnik, nie ma najnowszych aprobat bo wg producenta nie da sie zrobić super smarowidła, które jest dodatkowo super ekologiczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.