Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

No tak widzialem wlasnie tego amsoil signature seriess 0w40 i czytalem o nim troche ... rzeczywiscie jeśli chodzi o parametry mozna ulec wrazeniu ze jest wrecz idealny a cena przystepna...

https://www.amsoil.com/p/signature-series-0w-40-synthetic-motor-oil-azf/


Teraz pytanie gdzie znaleźć infornacje o spelnieniu normy BMW LL-01 FE?

Amsoil 0W-40 (AZF) : API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850; Nissan GT-R® - gdyz znalazlem tylka taka informacje na ten temat.



Specjalista w dziedzinie olejow nie jestem mam jedynie podstawowy zakres wiedzy a uzupelniac teraz tej wiedzy raz ze nie mam czasu ani tez elaboratu w tej dziedzinie pisal nie bede :) wiec prosilbym osoby wglebione w tematyke o polenie optymalnego oleju do N55 ?

Kolega ktory zawsze mi doradza w dziedzinie doboru oleju jest zdania ze oleje full saps niestety nie sa polecane do nowszych silnikow na wtrysku bezposrednim oraz nowszymi typami katalizatorow (oczywiscie rozmawiamy tutaj o silnikach benzynowych), lepiej jest stosować olej o nizszych parametrach dodatkowow w celu ochrony katalizatorow. Napewno ma to sens w przypadku kiedy silnik bierze olej ... powiedzmy jaka moze byc norma poboru oleju na 1000 km aby moc spokojnie i bezpiecznie stosować oleje z duza zawartoscia dodatkow?


Jakie sa Wasze doswiadczenia?

Opublikowano

 

No tak widzialem wlasnie tego amsoil signature seriess 0w40 i czytalem o nim troche ... rzeczywiscie jeśli chodzi o parametry mozna ulec wrazeniu ze jest wrecz idealny a cena przystepna...

https://www.amsoil.com/p/signature-series-0w-40-synthetic-motor-oil-azf/


Teraz pytanie gdzie znaleźć infornacje o spelnieniu normy BMW LL-01 FE?

Amsoil 0W-40 (AZF) : API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850; Nissan GT-R® - gdyz znalazlem tylka taka informacje na ten temat.



Specjalista w dziedzinie olejow nie jestem mam jedynie podstawowy zakres wiedzy a uzupelniac teraz tej wiedzy raz ze nie mam czasu ani tez elaboratu w tej dziedzinie pisal nie bede :) wiec prosilbym osoby wglebione w tematyke o polenie optymalnego oleju do N55 ?

Kolega ktory zawsze mi doradza w dziedzinie doboru oleju jest zdania ze oleje full saps niestety nie sa polecane do nowszych silnikow na wtrysku bezposrednim oraz nowszymi typami katalizatorow (oczywiscie rozmawiamy tutaj o silnikach benzynowych), lepiej jest stosować olej o nizszych parametrach dodatkowow w celu ochrony katalizatorow. Napewno ma to sens w przypadku kiedy silnik bierze olej ... powiedzmy jaka moze byc norma poboru oleju na 1000 km aby moc spokojnie i bezpiecznie stosować oleje z duza zawartoscia dodatkow?


Jakie sa Wasze doswiadczenia?

 

Na normy BMW LL 01-04 itp, zwracasz uwagę Jeśli zmieniasz olej co 30 tyś,Long live :) W innym wypadku wystarczy aprobata

Opublikowano


Na normy BMW LL 01-04 itp, zwracasz uwagę Jeśli zmieniasz olej co 30 tyś,Long live :) W innym wypadku wystarczy aprobata

 


No powiem szczerze, ze oczekiwalem troche bardziej rozbudowanej odpowiedzi podpartej jakimis faktami :)

Z oczywistych wzgledow oleju nie zmieniam co 30 tys.... zwykle jest to miedzy 10-12,5 tys :)

Opublikowano


Na normy BMW LL 01-04 itp, zwracasz uwagę Jeśli zmieniasz olej co 30 tyś,Long live :) W innym wypadku wystarczy aprobata

 


No powiem szczerze, ze oczekiwalem troche bardziej rozbudowanej odpowiedzi podpartej jakimis faktami :)

Z oczywistych wzgledow oleju nie zmieniam co 30 tys.... zwykle jest to miedzy 10-12,5 tys :)

 

Skoro nie zmieniasz oleju co 30 tyś to po co szukasz informacji o "Teraz pytanie gdzie znaleźć infornacje o spelnieniu normy BMW LL-01 FE?"

Fakt jest taki ze normy long live oznaczają że olej może pracować do 30 tyś km :D :D :D

Skoro zmieniasz co 10-15 to jak już wspomniałem patrz na aprobaty a nie normy...

Opublikowano

Kolega ktory zawsze mi doradza w dziedzinie doboru oleju jest zdania ze oleje full saps niestety nie sa polecane do nowszych silnikow na wtrysku bezposrednim oraz nowszymi typami katalizatorow (oczywiscie rozmawiamy tutaj o silnikach benzynowych), lepiej jest stosować olej o nizszych parametrach dodatkowow w celu ochrony katalizatorow. Napewno ma to sens w przypadku kiedy silnik bierze olej ... powiedzmy jaka moze byc norma poboru oleju na 1000 km aby moc spokojnie i bezpiecznie stosować oleje z duza zawartoscia dodatkow?

 

Tu nie chodzi o ilość dodatków tylko rodzaj jakość dodatków. Dodatki i budowa samego oleju ma być taka aby nie wytwarzało dużo związków zwęglania podczas spalania oleju (niskopopiołowe) dużo dobrych dodatków właśnie temu zapobiega (no i oczywiście odpowiednia baza olejowa). Low SAPS - bardzo ograniczona ilość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%)

Opublikowano


Tu nie chodzi o ilość dodatków tylko rodzaj jakość dodatków. Dodatki i budowa samego oleju ma być taka aby nie wytwarzało dużo związków zwęglania podczas spalania oleju (niskopopiołowe) dużo dobrych dodatków właśnie temu zapobiega (no i oczywiście odpowiednia baza olejowa). Low SAPS - bardzo ograniczona ilość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%)

 

No tak :) myslalem, ze bedzie prosciej i bede mial latwiej podjac odpowiednia decyzje. Ale widac temat jest bardzo zlozony i wychodzi na to ze jeśli nie poswiece czasu na odrobienie pracy domowej oraz wgryzienie sie w temat to nikt za mnie nie odwali roboty zeby byc swiadomy, ze dokonalem rozsadnego wyboru a w pozniejszym czasie nie bede mial nieprzyjemnosci zwiazanych ze zlym doborem oleju do N55.


Czyli teraz tak, ktory olej z tych co bralem pod uwage jest low saps i ktory nie wytworzy podczas spalania nadmiernych zwiazkow zweglania, ktore moglyby zaszkodzić katalozatorom zastosowanym w F15?

Opublikowano

Ale N55 to benzyna nie Dyszel z DPF. W przypadku DPF trzeba ściśle przestrzegać i szukać, wybierać oleje low saps aby nie zapchać katalizatora-dpf. W przypadku benzyny na wtrysku to już nie ma takiego znaczenia w przypadku nowoczesnych olei.

Jak chcesz dobry niedrogi olej to polecam: Meguin Super Leichtlauf 5W40

Jak chcesz bardzo dobry olej ale droższy to Ravenol RUP 5w40

Jak chcesz najlepszy ale i najdroższy to Redline 0W-40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie do diesla z dpf wystarczy juz mid saps, np. taki szeroko polecany do diesli z ll04 Ravenol vmp 5w30 jest midsaps.

Różnice w zawartości popiołu, siarki i forsoru pomiędzy mid a low to setne %.

spacer.png

Opublikowano
Wg mnie do diesla z dpf wystarczy juz mid saps, np. taki szeroko polecany do diesli z ll04 Ravenol vmp 5w30 jest midsaps.

Różnice w zawartości popiołu, siarki i forsoru pomiędzy mid a low to setne %.

 

Każdy olej nasmaruje silnik - mid sap szybciej zapcha dpf i tyle. Jak można kupić low sap to lepiej taki bo będzie to lepsze dla dpf. Jak nie mamy dpf to nie ma problemu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To który olej low saps z ll04 jest polecany? - silnik B47 dpf+scr.

Z tego co widzę to prawie wszystkie oleje polecane to midsaps - chyba oprócz Shella na GLT - pierwszym kandydatem chyba zaczyna być po prostu olej BMW ll04 5w30 - chociaż to pewnie też GLT

Coraz częściej widzę też podpowiedzi o BMW Longlife-12 FE dla B47 (mój to chyba B47D20O0)

spacer.png

Opublikowano
.....Ale widac temat jest bardzo zlozony i wychodzi na to ze jeśli nie poswiece czasu na odrobienie pracy domowej oraz wgryzienie sie w temat to nikt za mnie nie odwali roboty zeby byc swiadomy, ze dokonalem rozsadnego wyboru a w pozniejszym czasie nie bede mial nieprzyjemnosci zwiazanych ze zlym doborem oleju do N55.


Czyli teraz tak, ktory olej z tych co bralem pod uwage jest low saps i ktory nie wytworzy podczas spalania nadmiernych zwiazkow zweglania, ktore moglyby zaszkodzić katalozatorom zastosowanym w F15?

Ja swojego N55 360 KM zalewam BMW Twin Power Turbo 0w30 LL04. Dobry wystarczający olej

Opublikowano
Ale N55 to benzyna nie Dyszel z DPF. W przypadku DPF trzeba ściśle przestrzegać i szukać, wybierać oleje low saps aby nie zapchać katalizatora-dpf. W przypadku benzyny na wtrysku to już nie ma takiego znaczenia w przypadku nowoczesnych olei.

Jak chcesz dobry niedrogi olej to polecam: Meguin Super Leichtlauf 5W40

Jak chcesz bardzo dobry olej ale droższy to Ravenol RUP 5w40

Jak chcesz najlepszy ale i najdroższy to Redline 0W-40

 

Noi wlasnie o to mi chodzilo :) w takim razie skoro full sapsy szkodza tylko diesla z dpf to zmienia postac rzeczy i jest dzieki temu duzo szerszy wachlarz wyboru ...

Z tych co wyszczegolniles biore dosc powaznie pod uwage wlasnie Redline 0w40.

A jakby na tle tych powyzszych propozycji wygladal ten amsoil?

https://www.amsoil.com/p/sae-0w-40-fs-synthetic-european-motor-oil-efo/

Tego mam akurat w mocno konkurencyjnej cenie ale jeśli duzo odbiega jakoscia w stosunku do powyzszych to czasem nie warto zaoszczędzac biorac pod uwage jeśli sie zamierza autem jezdzic dluzszy czas

Opublikowano
Ale N55 to benzyna nie Dyszel z DPF. W przypadku DPF trzeba ściśle przestrzegać i szukać, wybierać oleje low saps aby nie zapchać katalizatora-dpf. W przypadku benzyny na wtrysku to już nie ma takiego znaczenia w przypadku nowoczesnych olei.

Jak chcesz dobry niedrogi olej to polecam: Meguin Super Leichtlauf 5W40

Jak chcesz bardzo dobry olej ale droższy to Ravenol RUP 5w40

Jak chcesz najlepszy ale i najdroższy to Redline 0W-40

 

Noi wlasnie o to mi chodzilo :) w takim razie skoro full sapsy szkodza tylko diesla z dpf to zmienia postac rzeczy i jest dzieki temu duzo szerszy wachlarz wyboru ...

Z tych co wyszczegolniles biore dosc powaznie pod uwage wlasnie Redline 0w40.

A jakby na tle tych powyzszych propozycji wygladal ten amsoil?

https://www.amsoil.com/p/sae-0w-40-fs-synthetic-european-motor-oil-efo/

Tego mam akurat w mocno konkurencyjnej cenie ale jeśli duzo odbiega jakoscia w stosunku do powyzszych to czasem nie warto zaoszczędzac biorac pod uwage jeśli sie zamierza autem jezdzic dluzszy czas

 

według wielu forów branżowych i testów ten red line 0w40 to aktualnie najlepszy olej na świecie - jak chcesz najlepszy z najlepszych to bierz właśnie ten.

Albo można samemu zrobić bardzo dobrą mieszankę (dużo taniej i niewiele gorzej) Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2

Opublikowano
Ale N55 to benzyna nie Dyszel z DPF. W przypadku DPF trzeba ściśle przestrzegać i szukać, wybierać oleje low saps aby nie zapchać katalizatora-dpf. W przypadku benzyny na wtrysku to już nie ma takiego znaczenia w przypadku nowoczesnych olei.

Jak chcesz dobry niedrogi olej to polecam: Meguin Super Leichtlauf 5W40

Jak chcesz bardzo dobry olej ale droższy to Ravenol RUP 5w40

Jak chcesz najlepszy ale i najdroższy to Redline 0W-40

 

Noi wlasnie o to mi chodzilo :) w takim razie skoro full sapsy szkodza tylko diesla z dpf to zmienia postac rzeczy i jest dzieki temu duzo szerszy wachlarz wyboru ...

Z tych co wyszczegolniles biore dosc powaznie pod uwage wlasnie Redline 0w40.

A jakby na tle tych powyzszych propozycji wygladal ten amsoil?

https://www.amsoil.com/p/sae-0w-40-fs-synthetic-european-motor-oil-efo/

Tego mam akurat w mocno konkurencyjnej cenie ale jeśli duzo odbiega jakoscia w stosunku do powyzszych to czasem nie warto zaoszczędzac biorac pod uwage jeśli sie zamierza autem jezdzic dluzszy czas

 

według wielu forów branżowych i testów ten red line 0w40 to aktualnie najlepszy olej na świecie - jak chcesz najlepszy z najlepszych to bierz właśnie ten.

Albo można samemu zrobić bardzo dobrą mieszankę (dużo taniej i niewiele gorzej) Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2

 


Czyli mowisz ze masz na mysli ten olej?

https://www.redlineoil.com/0w40-motor-oil

Wg ostatnich trendow i wynikow testow wypada najlepiej, tak? No tani nie jest ale...

Mozesz rzucic jakims linkiem do literatury oraz syntetycznych testow i analiz ?

Ok dobra czyli jeśli chce isc grubo to red line 0w40 a jeśli chce oszczędzić to warto ten amsoil? Powiedzmy ze moge miec praktycznie przez pol kwoty red line... masz jakas wiedze na ten temat ? (No chyba ze sam mhsze analizowac parametry - przyznam szczerze ze wolalbym nie bo musialbym wrocic do przedszkola i uzupelnic wiedze na ten temat )

No chyba ze ten amsoil mowiac wprpost, to taki nie wiele lepszy niz jakis unnamed orlenowski olej? :)

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

Edytowane przez mojeautomojapasja
Opublikowano
A podpowie ktoś ile trzeba oleju do wspomagania kierownicy, i do układu hamulcowego podczas wymiany. Auto to X5 e53 2006 rok 3.0d.???
Opublikowano
Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

 


Super, dziekuje napewno wszystko obejrze i przeanalizuje :)

Natomiast co do tematu rzeki to wydaje mnie sie ze to nie tylko z olejami tak jest a praktycznie z kazda dziedzina zycia ze jeśli sie wglebiamy i analizujemy temat to ciagle dochodzimy do nowych wnioskow :)

Dlatego tez tak jak mowie wole zapytac niz podjac decyzje mimowolnie sam... tym bardziej ze temat jest rozlegly i jaki musialby byc naklad godzinowy zeby przynajmniej w zakresie rozszerzonym zglebic tematyke olejow :)


Ok czyli faworyt red line :)

Wspominasz o amsoilu ze odpowiednik na rynek europejski jest gorszej jakosci ? Masz gdzies link ktory moglby to potwierdzić ? Znaczy sie albo konkretna tabletka porownujaca parametry tego samego na rynek amerykanski i na rynek europejski albo po prostu jakis dokonany test z ktorego wynika ze to jednak dwa rozne oleje? (Napewno domyslam sie po przez przepisy dotyczace ekologii )


Sek w tym ze jeśli cos do czegos dojdzie to ja bede bral tylko i wylacznie z dystrybucji na rynek amerykanski bo mam taka mozliwosc dlatego tak analizuje ten temat :) (mam tutaj na mysli oba oleje i amsoil i red line )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy,

Pacjent BMW E61 z 2005r 535d z delikatnym virusem.

nalot 300k.

Poprzedni właściciel jeździł na MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 i dostałem w paczce 10l z autem. zostawić czy raczej nie jest to dobry pomysł.

zazwyczaj był u mnie motul, millers albo LM. Wymiany MAX co 10tys.

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

 

Super, dziekuje napewno wszystko obejrze i przeanalizuje :)

Natomiast co do tematu rzeki to wydaje mnie sie ze to nie tylko z olejami tak jest a praktycznie z kazda dziedzina zycia ze jeśli sie wglebiamy i analizujemy temat to ciagle dochodzimy do nowych wnioskow :)

Dlatego tez tak jak mowie wole zapytac niz podjac decyzje mimowolnie sam... tym bardziej ze temat jest rozlegly i jaki musialby byc naklad godzinowy zeby przynajmniej w zakresie rozszerzonym zglebic tematyke olejow :)


Ok czyli faworyt red line :)

Wspominasz o amsoilu ze odpowiednik na rynek europejski jest gorszej jakosci ? Masz gdzies link ktory moglby to potwierdzić ? Znaczy sie albo konkretna tabletka porownujaca parametry tego samego na rynek amerykanski i na rynek europejski albo po prostu jakis dokonany test z ktorego wynika ze to jednak dwa rozne oleje? (Napewno domyslam sie po przez przepisy dotyczace ekologii )


Sek w tym ze jeśli cos do czegos dojdzie to ja bede bral tylko i wylacznie z dystrybucji na rynek amerykanski bo mam taka mozliwosc dlatego tak analizuje ten temat :) (mam tutaj na mysli oba oleje i amsoil i red line )

 

Amsoil European i Amsoil Signature to dwa różne oleje zupełnie inny skład - "amerykański" jest TOP - "europejski" jest "eko" i niestety nie tak dobry - tutaj masz porównanie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/#post-65650

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pacjent f31 B47 '18 nalot 150kkm.

N2032.jpg

Shell ect 0w30 - NIE MYLIĆ Z ECT c2/c3 0w30.

Olej teoretycznie niedostępny w PL.

Dzisiaj przyszło - wg oilclub.ru to odpowiednik twinpower 0w30 ll04.

Kupiłem bo jestem ciekawy jak wpłynie low saps na dpf. Wcześniej cały czas jeździłem na ravenolu vmp.

Jak nie będzie problemów to potem kupię oryginał 0w30 i zobaczę czy dodają coś ciekawszego.


Karta http://www.shell-livedocs.com/data/published/en/36395c52-424d-4685-bd19-c1334c64cc64.pdf

spacer.png

Opublikowano

low saps najwolniej zabija dpf ale i tak prędzej czy później to nastąpi - mid saps czy full saps szybciej wykańczają dpf.

Jak zadbasz i zajmiesz sie nim ja będzie tylko trochę przytkany to są profesjonalne firmy co czyszczą, jak już będzie zapchany na maksa to tylko wymiana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem jaki ma wpływ low, mid, full saps. Bardziej chodziło mi o to, że chcę sobie sprawdzić jak zmieni się częstotliwość wypaleń.


Teraz na ravenolu vmp 5w30 jak raz na jakiś czas odpalam apke to widzę średnio 400-500km od wypalenia i ok 38g popiołu (ale jakoś mocno tego nie śledzę więc nie wiem co ile faktycznie się to odbywa).


Liczyłem na to, że nasi forumowi spece wypowiedzą się na temat tego oleju, bo często polecany jest shell am-l (jako dobry stosunek jakości do ceny) a to chyba taki jego odpowiednik w 0w30.

spacer.png

Opublikowano
Kiedyś zanim się nie zająłem tematem olejów to myślałem, że dobiera sie po specyfikacji i tyle :) teraz wiem ,że olej olejowi nierówny i są oleje słabe, średnie, dobre i bardzo dobre = gr3 = gr4 = g5 i gdzieś pomiędzy dodatkowo gtl. Same oleje to temat rzeka.

Odnośnie tego redline 0w40 tutaj masz dobry film z recenzja i testem tego oleju - włącz polskie napisy to będziesz wiedział o co chodzi:


Tutaj dodatkowo analiza na oilclub: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Amsoil robi też bardzo dobre oleje, ale ta wersja European (na rynek europejski )jest znacznie gorsza od oryginału na rynek USA

Jak chcesz topowego Amsoila porównywalnego z Red Line 0w40 to tylko ten: AMSOIL Signature Series 0W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/

No i jego filmowy test recenzja (włącz koniecznie napisy polskie:) -


Jak chcesz coś tańszego, ale nadal bardzo dobry olej z górnej półki (PAO + ESTRY) to ten Ravenol:


jak chcesz najlepszy stosunek jakości do ceny - dobry olej PAO w dobrej cenie to ten Meguin:


oil club: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

Osobiście leje do silnika ten zestaw: Meguin Super Leichtlauf 5W40 + ARCHOIL 9200 V2 nawet przy ostrej jeździe (którą lubię) jak zmieniamy olej co 10 tys. to jest najlepsza opcja w najlepszej cenie. Poczytaj sobie o tym dodatku ARCHOIL 9200 V2 naprawdę robi robotę, ale nie do każdego oleju można go lać do red line 0w40 i Ravenol RUP odradzam bo można "popsuć" olej, ale do Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest super.

 

Super, dziekuje napewno wszystko obejrze i przeanalizuje :)

Natomiast co do tematu rzeki to wydaje mnie sie ze to nie tylko z olejami tak jest a praktycznie z kazda dziedzina zycia ze jeśli sie wglebiamy i analizujemy temat to ciagle dochodzimy do nowych wnioskow :)

Dlatego tez tak jak mowie wole zapytac niz podjac decyzje mimowolnie sam... tym bardziej ze temat jest rozlegly i jaki musialby byc naklad godzinowy zeby przynajmniej w zakresie rozszerzonym zglebic tematyke olejow :)


Ok czyli faworyt red line :)

Wspominasz o amsoilu ze odpowiednik na rynek europejski jest gorszej jakosci ? Masz gdzies link ktory moglby to potwierdzić ? Znaczy sie albo konkretna tabletka porownujaca parametry tego samego na rynek amerykanski i na rynek europejski albo po prostu jakis dokonany test z ktorego wynika ze to jednak dwa rozne oleje? (Napewno domyslam sie po przez przepisy dotyczace ekologii )


Sek w tym ze jeśli cos do czegos dojdzie to ja bede bral tylko i wylacznie z dystrybucji na rynek amerykanski bo mam taka mozliwosc dlatego tak analizuje ten temat :) (mam tutaj na mysli oba oleje i amsoil i red line )

 

Amsoil European i Amsoil Signature to dwa różne oleje zupełnie inny skład - "amerykański" jest TOP - "europejski" jest "eko" i niestety nie tak dobry - tutaj masz porównanie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/amsoil-signature-series-0w-40.51/#post-65650

 

No tak wlasnie sie domyslalem ze to dwa zupelnie oleje bo sprawdzalem parametry i ewidentnie na to wskazywalo. Myslalem ze chodzi o to ze w przypadku oleju 0w40 do silnikow europejskich sa dwie wersje tego oleju ktory idzie na rynek rodzimy amerykanski i na rynek europejski. Natomiast porownowac te dwa oleje to ewidentnie wynika ze to dwa rozne oleje, z tym ze amsoil-signature-series-0w-40 nie ma oficjalnej aprobaty bmw LL-01.


Jeszcze jedna kwestia... dysponuje ktos linkiem do dokladnych parametrow oleju BMW twin turbo 0w30 LL-01 FE ? Chcialbym bezposrednio porownac parametry w stosunku do Amsoila oraz do Red Line

Opublikowano
Wiem jaki ma wpływ low, mid, full saps. Bardziej chodziło mi o to, że chcę sobie sprawdzić jak zmieni się częstotliwość wypaleń.


Teraz na ravenolu vmp 5w30 jak raz na jakiś czas odpalam apke to widzę średnio 400-500km od wypalenia i ok 38g popiołu (ale jakoś mocno tego nie śledzę więc nie wiem co ile faktycznie się to odbywa).


Liczyłem na to, że nasi forumowi spece wypowiedzą się na temat tego oleju, bo często polecany jest shell am-l (jako dobry stosunek jakości do ceny) a to chyba taki jego odpowiednik w 0w30.

 

I niestety tu jest pies pogrzebany, często niby ten sam olej inna tylko jedna cyferka lub literka i okazuje sie że to już może być zupełnie inny olej.

Popytaj na forum olejarskim może ktoś zna lub ma namiary na specyfikacje testy... https://www.oilclub.pl/index.php

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.