Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo seria shell helix ultra jest na bazie gtl, ale konkretnie tej wersji Shell AM-L 5w30 nie znam. W wersji 5w40 jest na na bazie gtl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli na etykiecie jest oznaczenie "PurePlus" to baza jest GTL.


06256f92e2945e28.jpg

Opublikowano

To super, dzięki za odpowiedź. Olej Shell AM-L 5w30 jest zaskakująco tani jak na to co oferuje, opinie są bardzo dobre jak i testy laboratoryjne, które widziałem tego oleju przepracownego na forum olejowym.

Jedynie martwiło mnie, że nie byłem pewien czy ten który kupiłem jest na GTL.

Opublikowano
GTL (schell) to przyzwoite oleje, lepsze bazowo od synpower. Przy normalnej-spokojniej jeździe wystarczy na 10 tys. km. Do GTL polecam dodatek ar9200 v2 trochę lepszy od 9100
Opublikowano

Dobry olej nie potrzebuje dodatków (tym bardziej najtańszych), lepiej stosować płukanki przy każdej wymianie i/lub płukanki długoterminowe np

Oilem LL - mam teraz zalaną z Shellem:

https://allegro.pl/oferta/oilem-releasetech-power-cleaner-longlife-250ml-10086747652


A tu zwykła postojowa, też świetna:

https://allegro.pl/oferta/oilem-releasetech-power-flush-plukanka-o-silnika-10228848689

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też nie polecam żadnych dodatków do olejów, koncerny olejowe nie po to mają nowoczesne laboratoria i specjalistów którzy non stop pracują nad najlepszymi formulacjami olejów aby potem ktoś dodawał sobie jakiś dodatek ze sklepu i niby miał jeszcze bardziej poprawić to co zostało osiągnięte dzięki dużej wiedzy i nakładem sporych środków finansowych.
Opublikowano

Bmw E 53 3.0 D 218 KM jaki polecacie olej do mostów wiem że idzie 75w90. Czy lepiej zalać oryginał???

Bo jak sprawdziłem w serwisie do przedniego idzie 0.7 litra, a do tylnego 1 litr.

I to samo pytanie do skrzyni xdrive, oryginalnie zalewany DTF 1.

Opublikowano
Oki a jak jest z kupowaniem olei na alledrogo. Bo załóżmy ten sam Shell za 5 l. u oficjalnego dystrybutora kosztuje ok 140 PLN, a już w jakieś innej firmie nawet 104 PLN tylko ciekawe czy nie jakaś podróba???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Shell też bywa podrabiany dlatego lepiej kupić u oficjalnego dystrybutora.
Opublikowano
Bmw E 53 3.0 D 218 KM jaki polecacie olej do mostów wiem że idzie 75w90. Czy lepiej zalać oryginał???

Bo jak sprawdziłem w serwisie do przedniego idzie 0.7 litra, a do tylnego 1 litr.

I to samo pytanie do skrzyni xdrive, oryginalnie zalewany DTF 1.

No a co z tymi olejami???

I jakie termostatu brać bo niedomaga któryś, zamienniki z Mahle czy oryginały???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie odpowiedni temat na takie pytania, zrobi się śmietnik.
Opublikowano
Też nie polecam żadnych dodatków do olejów, koncerny olejowe nie po to mają nowoczesne laboratoria i specjalistów którzy non stop pracują nad najlepszymi formulacjami olejów aby potem ktoś dodawał sobie jakiś dodatek ze sklepu i niby miał jeszcze bardziej poprawić to co zostało osiągnięte dzięki dużej wiedzy i nakładem sporych środków finansowych.

 

Guzior dlatego są tanie oleje i drogie oleje. Te tanie HC gr3 to jak najbardziej zalecane są dodatki. Do dobrych drogich olei PAO+ESTER lepiej nie dawać dodatków bo można je popsuć.

W tanich olejach poprostu nie ma dobrych dodatków. W drogich olejach są dobre dodatki, dlatego są drogie i tam już lepiej niczego nie dodawać.

Powiedź mi jaki chcesz olej to Ci powiem czy warto dawać i jaki dodatek czy lepiej nie.

Opublikowano

Witam Panowie,


Chciałbym zasięgnąć porady, gdyż nie wiem jaki olej wybrać.


F06 650i gran coupé 2017 silnik N63T


Do tej pory w serwisie było zalewane 5w30 a ostatnio nawet 0w30, wszystko LL04

Dzwoniłem do Millersa i tam powiedzieli mi ze do tego silnika polecają 0w40:


https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-xf-premium/737-xf-premium-0w40.html


Lub 5w40:



https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-energy-efficient-z-technologia-nanodrive/458-ee-longlife-5w40.html


Ten 0w40 to LL01 full saps a 5w to midsaps z dodatkami redukującym tarcie.

Wiadomo ze silnik ma tendencje do wyższych temperatur. Stad pytanie czy brać cos z w40 czy może zwykle 5w30 styknie?


Bede wdzięczny za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli lubisz dynamiczną jazdę to lepiej wybrać 0w40 np. Ravenol VST 0w40 USVO
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Guzior dlatego są tanie oleje i drogie oleje. Te tanie HC gr3 to jak najbardziej zalecane są dodatki. Do dobrych drogich olei PAO+ESTER lepiej nie dawać dodatków bo można je popsuć.

W tanich olejach poprostu nie ma dobrych dodatków. W drogich olejach są dobre dodatki, dlatego są drogie i tam już lepiej niczego nie dodawać.

Powiedź mi jaki chcesz olej to Ci powiem czy warto dawać i jaki dodatek czy lepiej nie.

 

Nie zgadam się z tym, oleje na bazie hc mają tak samo opracowywane formulacje w laboratoriach jak i te na bazie syntetycznej, cena wynika głównie z zastosowanej bazy ponieważ syntetyczna jest droższa w produkcji. W tym aby nie dodawać dodatków do olejów silnikowych utwierdził mnie Thomas Schaefer, przeszedł na emeryturę po 38 latach pracy w Hatco Corporation, producencie i światowym liderze w produkcji estrów syntetycznych i smarów syntetycznych. Zosatł On zaproszony na forum oil-club.pl i tam odpowiadał na pytania forumowiczów i właśnie miedzy innymi na temat dodatków do olejów, jesli kogoś to interesuje to pożna poczytać: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/informacje-na-temat-estrow-oraz-ogolna-wiedza-na-pytania-odpowie-thomas-schaefer-tomnj.1786/

Opublikowano
W tym aby nie dodawać dodatków do olejów silnikowych utwierdził mnie Thomas Schaefer, przeszedł na emeryturę po 38 latach pracy w Hatco Corporation, producencie i światowym liderze w produkcji estrów syntetycznych i smarów syntetycznych. Zosatł On zaproszony na forum oil-club.pl i tam odpowiadał na pytania forumowiczów i właśnie miedzy innymi na temat dodatków do olejów

A wiesz może w skrócie jakie ma zdanie na temat płukanek estrowych długodystansowych?

Opublikowano (edytowane)

Nie zgadam się z tym, oleje na bazie hc mają tak samo opracowywane formulacje w laboratoriach jak i te na bazie syntetycznej, cena wynika głównie z zastosowanej bazy ponieważ syntetyczna jest droższa w produkcji. W tym aby nie dodawać dodatków do olejów silnikowych utwierdził mnie Thomas Schaefer, przeszedł na emeryturę po 38 latach pracy

 

Tak niektórzy powinni przejść na emeryturę bo prawda jest inna tanie oleje są tanie bo nie mają dodatków - dobrych dodatków.

Drogie oleje są drogie bo maja dobre dodatki i do takich olei nie powinno sie nic dodawać.

Do tanich jest wręcz wymagane dodanie czegoś "dobrego"

Jak nie chcecie słuchać porad kogoś kto niby sie zna bo niby słyszał od kolegi wujka... to aktualne testy profesjonalne laboratoryjne nowych olei jak i olei przepracowanych jak i różnych dodatków macie na tej stronie: https://www.oilclub.pl/index.php tutaj nie ma mitów i opowieści są fakty i badania oleju. Poczytajcie i sami podejmijcie decyzje na podstawie profesjonalnych badań laboratoryjnych i obciążeniowych.

Edytowane przez mojeautomojapasja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.