Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie, doradzicie jaki olej do takiej betki?


Model: E90

Silnik: 325i N52B25

Pojemność: 2.5 l

Moc: 218 KM

Przebieg: 246 000 km

Styl jazdy: zróżnicowany/dynamiczny

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: Auto kupione wczoraj.

Instalacja LPG: w tym miesiącu planowana instalacja.

Olej dotychczas: Nie wiadomo, auto z niemiec.

 

Z droższych to Ravenol VMP 5w30 USVO, Shell helix professional AM-L 5w30, Texaco Havoline ProDS V 5w30.

 


Czy 0w30 nie będzie jednak lepszą opcją? Dowiedziałem się że taki właśnie olej miałem lany dotychczas.

Opublikowano

Czy 0w30 czy 5w40 lub inne kompilacje jest mniej istotne (to tylko temperatura płynięcia na minusie i w plusie), ważniejsze jest z czego jest zrobiony olej.

Ravenol VMP 5w30 USVO lub Ravenol VST 5w40 USVO to jedne z najlepszych olei w tej cenie.

Oczywiście możesz wziąć droższego Castrola 0w30 i mieć olej o gorszych właściwościach smarnych i zabezpieczających.

Lub jeśli chcesz obecnie najlepszy olej NA ŚWIECIE to NR1 = RedLine 0w40 - recenzja tego oleju


Lub jeśli szukasz najlepszego stosunku jakości do ceny: Meguin Super Leichtlauf 5W-40 - recenzja tego oleju

- sam na nim jeżdżę i jest to najlepszy olej w tej cenie. Tani a pełny syntetyk na bazie PAO. (grupa 4) np. dużo droższe "reklamowane" castrole to grupa 3 - czyli gorzej i drożej;)
Opublikowano

Jaki olej polecicie 5w50 do benzyny B48 z podniesiona mocą?

Zmieniam co max 10 tyś Więc normy LL01-04 mnie nie interesują, ważne żeby był na PAO...

Obecnie lałem RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO

Wielu topowych mechaników od Bmw zaleca 5w50 oraz tunerzy (Słabe tłoki w B48 B58)


Tylko który???

Opublikowano

Co miałeś robione w silniku ?

Tylko programowo podniesiona moc ?

Jeśli tylko podniesiona programowo moc i konstrukcyjnie silnik ten sam to tak jak wyżej pisali:

Najlepszy będzie RedLine 0w40

Drugie miejsce RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 5W-40

Trzeci bardzo dobry polecany Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Bardzo ciekawy olej stosują go osoby z kręgu "mocnych" aut co to nocą śmigają po Warszawce ;) to AMSOIL Signature Series 0W-40

Opublikowano
Co miałeś robione w silniku ?

Tylko programowo podniesiona moc ?

Jeśli tylko podniesiona programowo moc i konstrukcyjnie silnik ten sam to tak jak wyżej pisali:

Najlepszy będzie RedLine 0w40

Drugie miejsce RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 5W-40

Trzeci bardzo dobry polecany Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Bardzo ciekawy olej stosują go osoby z kręgu "mocnych" aut co to nocą śmigają po Warszawce ;) to AMSOIL Signature Series 0W-40

 

Topowe Serwisy Bmw : Hypertec Wiltronic Mautoczesci zalecają do silników B48 B58 gen1, 5w50 ze względu na pękające tłoki, tym bardziej jak auto po modyfikacji...

Obecny ojej 0w40 rawenola nie radził sobie latem(Wysokie temperatury oleju.A zima nie mamy po -30c)

Hypertec leją MOBIL 1 FS X1 5W50

Jest coś lepszego w tej cenie?

Opublikowano

Topowe Serwisy Bmw : Hypertec Wiltronic Mautoczesci zalecają do silników B48 B58 gen1, 5w50 ze względu na pękające tłoki, tym bardziej jak auto po modyfikacji...

Czyli wcale te B48 i B58 nie takie wspaniałe? Gdzieś na forum widziałem, że to najlepsze silniki benzynowe w historii. :D

Opublikowano
Co miałeś robione w silniku ?

Tylko programowo podniesiona moc ?

Jeśli tylko podniesiona programowo moc i konstrukcyjnie silnik ten sam to tak jak wyżej pisali:

Najlepszy będzie RedLine 0w40

Drugie miejsce RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 5W-40

Trzeci bardzo dobry polecany Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Bardzo ciekawy olej stosują go osoby z kręgu "mocnych" aut co to nocą śmigają po Warszawce ;) to AMSOIL Signature Series 0W-40

 

Topowe Serwisy Bmw : Hypertec Wiltronic Mautoczesci zalecają do silników B48 B58 gen1, 5w50 ze względu na pękające tłoki, tym bardziej jak auto po modyfikacji...

Obecny ojej 0w40 rawenola nie radził sobie latem(Wysokie temperatury oleju.A zima nie mamy po -30c)

Hypertec leją MOBIL 1 FS X1 5W50

Jest coś lepszego w tej cenie?

 

Tylko że indeks dolny i górny nie mówi o jakości zabezpieczenia - filmie olejowym ! Co ma indeks w50 do pękających tłoków ??? Liczy sie jakość oleju i podatność na zrywanie/ścinanie filmu olejowego w wysokich temperaturach. Słaby olej o indeksie W50 często szybko sie degraduje do w40 lub nawet w30 - dobry olej gr4+5 trzyma w40 nawet do 20 tys. km.

Wiesz przynajmniej z czego ten olej ??? Hypertec leją MOBIL 1 FS X1 5W50 ??? To baza 3, 4, 5 ??? Jakie dodatki ??? Nie neguje Mobila robią przyzwoite/dobre oleje, ale... w przypadku Mobila 20% ceny to znane/rozreklamowane logo. Linia Ravenola mniej znana mniej rozreklamowana i maja w swojej ofercie lepsze oleje w trochę niższej cenie.

Indeks dolny mówi o tym jak rzadki jest olej na starcie i jak szybko dotrze do góry silnika. Im niższy indeks dolny tym szybciej po rozruchu jest smarowana góra silnika.

Opublikowano

Leją ten olej :

https://www.mobil.pl/pl-pl/commercial-products/mobil-1-fs-x1-5w50/

Bo innego 5w50 z tej marki nie widzę?


Ja do tej pory:

https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1161-RAVENOL-SSL-SAE-0W-40-USVO-4014835718715.html#/5-pojemnosc-5_l

Oraz:

Archoil AR9200 v2

Temperatury latem za wysokie


Obecnie mam olej z Aso service inclusive i silnik pracuje o wiele lepiej jak ten poprzedni zestaw!

Więc co mnie obchodzi że to rawenol taki dobry na papierze i PAO?!

Ważne jest żeby olej zbierał zanieczyszczenia i nie oddawał


Skoro topowe serwisy zalecają 5w50 bez powodu tego nie robią.Lali by 0w30 tak jak Aso

Trochę tych silników rozebrali i doszli do takich wniosków...


Co polecacie 5w50?

Opublikowano

Obecnie mam olej z Aso service inclusive i silnik pracuje o wiele lepiej jak ten poprzedni zestaw!

Więc co mnie obchodzi że to rawenol taki dobry na papierze i PAO?!

Ważne jest żeby olej zbierał zanieczyszczenia i nie oddawał

Co polecacie 5w50?



Skoro olej ma tylko zbierać, bo to filtr filtruje (a nie olej nie oddaje - cokolwiek miałeś na myśli) i dobre "prawdziwe syntetyki" baza 4/5 są dla ciebie zbędne to kup po postu najtańszy olej 5w50 od którego twoim zdaniem nie pękają tłoki i olej to PAO i jakieś tam estry po co to komu.

Szczerze nie znam się na "tanich/kiepskich" olejach gr.3 i żadnego Ci nie polecę. Jak byś jednak chciał coś "dobrego/droższego" gr4/5 to coś polecę, ale ostrzegam to PAO i ESTRY, więc tylko dla odważnych;)

Opublikowano
Obecnie mam olej z Aso service inclusive i silnik pracuje o wiele lepiej jak ten poprzedni zestaw!

Więc co mnie obchodzi że to rawenol taki dobry na papierze i PAO?!

Ważne jest żeby olej zbierał zanieczyszczenia i nie oddawał

Co polecacie 5w50?

 

Skoro olej ma tylko zbierać, bo to filtr filtruje (a nie olej nie oddaje - cokolwiek miałeś na myśli) i dobre "prawdziwe syntetyki" baza 4/5 są dla ciebie zbędne to kup po postu najtańszy olej 5w50 od którego twoim zdaniem nie pękają tłoki i olej to PAO i jakieś tam estry po co to komu.

Szczerze nie znam się na "tanich/kiepskich" olejach gr.3 i żadnego Ci nie polecę. Jak byś jednak chciał coś "dobrego/droższego" gr4/5 to coś polecę, ale ostrzegam to PAO i ESTRY, więc tylko dla odważnych;)




No widzę że prawdziwe polskie Forum :)

Ja pytałem o tanie oleje grupy3?

Problemy z czytaniem ze zrozumieniem, tego uczą w szkole podstawowej...

Pytałem jaki olej 5W50 polecacie

Nikt nie odpisze, jedynie ironia i naśmiewanie...

Napisałem jaki do tej pory olej używam i jak się sprawuje.

Tak czy siak,dziękuję bo uzyskałem normalną odpowiedź bez zbędnego wymądrzania i pierd...nia na innym Forum UK...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie polecam żadnego 5w50 ponieważ nie posiadają aprobaty bmw, silnik został zaprojektowany pod oleje o mniejszej lepkości, jeśli jesteś zadowolony z twinpower turbo to pozostań przy nim bo to dobre oleje głównie na bazie gtl. Pamiętaj że oleje o wyższej lepkości wolniej przepływają przez węzły tarcia przez co wolniej odprowadzają z nich ciepło tak samo mają utrudnioną pompowalność co wydłuża czas rozprowadzania oleju szczególnie przy rozruchu zimnego silnika.
Opublikowano
Witam mam pytanko. Poprzedni właściciel BMW E53 3.0D 218km,aktualny przebieg 270 tys. km, przez rok jeździł na oleju Valvoline MaxLife 10w40. Nic nie dymi ładnie pracuje nic się nie dzieje, ale trzeba zmienić ten olej na książkowy. Czy zastosować płukankę i czy jest to bezpieczne i jaką i jaki olej zalać. Do tej pory myślałem że oleje Valvo i Motul są jednymi z najlepszych ale po przeczytaniu kilku postów okazuje się że nie koniecznie. Dzięki z góry. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastosuj płukankę oilem release tech power flush i polecam Ravenol VST 5w40 USVO.
Opublikowano
Oki dzięki wielkie kolego. A jak z bezpieczeństwem tych płukanek bo jak wspomnę dla swojego mechanika to chyba na zawał zejdzie . Już na samą zmianę oleju z 10w40 na lepszy to się martwi że silnik rozszczelni.
Opublikowano
Mnie tylko zaskakuje jak tacy mechanicy mogą spać w nocy i brać pieniądze za swoją pracę, kiedy nie mają tak ekstremalnie podstawowej wiedzy.
Opublikowano

Pod kątem znajomości wszelakich napraw różnych aut to mój mechanik jest naprawdę super tylko nie potrzebnie powiela stereotypy. Bo jak go zapytałem czy kiedyś mu się tak zdarzyło to mówi że nie choć wiele razy klient się upierał. Więc się tym nie przejmuje. Dzięki wszystkim za podpowiedź i wyjaśnienia. Pozdrawiam

P.s A oprócz tego ravenola jest coś może tańszego godnego uwagi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na bazie gtl masz dobry Shell Helix Ultra 5W40.
Opublikowano
Oki. A sorki może za głupie pytanie to Shell jest już lepszym olejem niż Motul czy Valvoline? Bo kiedyś zdaje się było na odwrót.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motul i valvo są na bazie hc jak większość olejów i są ok ale niczym szczególnym się nie wyróżniają, są też często podrabiane, baza gtl pochodzi z gazu ziemnego i jest czystsza od hc.
Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. To może zrobię w ten sposób po plukance zaleje najpierw tego Shella o po jakiś 5tys.km. zmienię na tego Ravenola. A taki Shell jest ok czy słabszy: Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jeździsz więcej na krótkich dystansach (miasto) to ten 5w30 który wymieniłeś jest dobry.
Opublikowano
Jeżdżę najczęściej do 25 km i po mieście , a sporadycznie dłuższe trasy. Dzięki Wam za wszelkie wyjaśnienia. Pozdrawiam.
Opublikowano
Zastosuj płukankę oilem release tech power flush i polecam Ravenol VST 5w40 USVO.

 

Ten zestaw co guzior poleca to bardzo dobra kombinacja na PAO

Troszkę gorszy ale równie dobry to shel helix ultra na GTL

I jak najbardziej przy każdej wymianie dobra płukanka jak oilem release tech power flush

Opublikowano
Zastosuj płukankę oilem release tech power flush i polecam Ravenol VST 5w40 USVO.

Troszkę gorszy ale równie dobry to shel helix ultra na GTL

I jak najbardziej przy każdej wymianie dobra płukanka jak oilem release tech power flush

Czy Shell AM-L też jest na GTL? Na forum ktoś pisał kiedyś że z tym olejem jest loteria i czasem jest HC :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.