Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miasto to największa katorga dla oleju dlatego proponuje wybrać taki który jest głównie na bazie syntetycznej ponieważ wytrzyma dłużej niż oleje HC i zapewni odpowiednią ochronę silnikowi dlatego polecam Ravenol USVO VMP 5w30 lub Amsoil 5W30 European Car Formula.

Dzięki zamówiłem Ravenol :)

 

Miasto to największa katorga dla oleju dlatego proponuje wybrać taki który jest głównie na bazie syntetycznej ponieważ wytrzyma dłużej niż oleje HC i zapewni odpowiednią ochronę silnikowi dlatego polecam Ravenol USVO VMP 5w30 lub Amsoil 5W30 European Car Formula.

Ja też polecam ravenol.

Do M47N2 lałem VST 5w40 a teraz w B47 przyszła kolej na VMP 5w30.

Dzięki :)

Opublikowano

Cześć! Kupiłem i muszę o nią zadbać.


Model: E61 550i

Silnik: N62B48

Przebieg: 223 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 40% miasto, krótkie odcinki. 60% trasa max100km

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

Rocznie ok 10.000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol VST USVO 5w40 zapewni odpowiednią ochronę dla twojego silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, możesz spokojnie go zalać lub ewentualnie VST 5w40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy porównać karty charakterystyki i widać różnicę w parametrach. Ravenol stosuje syntetyczną bazę olejową a Valvo głównie hc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co powiecie o oryginalnym oleju BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04 ? Czy będzie on lepszy niz valvo , Motul itp do m57n2 ?

Będzie ale częściej poleca się tutaj np. Ravenol zamiast OEM.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Parametry i właściwości ma o wiele lepsze niż Ravenol , chyba zdecyduje się na OEM


Dla mnie to mało wiarygodny test.

Już lepiej poszukać na jakimś rosyjskim forum testów labo zużytego oleju.

Nie zmienia to faktu, że oryginalny olej BMW jest dobry :)

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Parametry i właściwości ma o wiele lepsze niż Ravenol , chyba zdecyduje się na OEM


 

Kiedyś zrobili podobny test z mydłem w płynie i wypadł bardzo dobrze :lol:

W silniku panują zupełnie inne warunki i olej krąży pod ciśnieniem dlatego nie można czegoś takiego brać na poważenie.

A co do oleju OEM to są dobre, robione na bazie GTL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obydwa zapewnią odpowiednią ochronę pod warunkiem że będziesz wymieniał olej co 10 kkm.
Opublikowano

Cześć chłopaki,

Piszę do Was z poradą o oliwę:


Model: E91 325D

Silnik: M57 245KM (po chip'ie)

Przebieg: 280kkm (niby)

Styl jazdy: średni, czasem agresywnie

Użytkowanie: 60 miasto 40 trasa

DPF:nie

Dotychczas: chyba po poprzednim właścicielu nieszczęsny Castrol 0w30 lub 5w30

Rocznie około: 10kkm.


Przeglądałem wiele stron z tego forum i nie chcę oleju najwyższej półki z tego względu, że nie znam jeszcze silnika w jakiej jest kondycji. Nie chcę też najgorszego badziewia.

Które mi wpadły w oko to:

1. PMO PROFESSIONAL 5w40 c3

2. Walvoline synpower mst c3 5w40

3. Shell Helix HX8 ECT C3 5w40

4. MOTUL 8100 X-CESS 5W40


A może coś z 5w30 lub 0w?

Nie chcę lać REVENOL'a chociaż na następną wymianę pewnie to zaleję.

Naczytałem się, że przy braku DPF'a lepiej chyba użyć normy LL-01.


Dzięki, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybierz Shell Helix Ultra 5W40, jest zrobiony na bazie gtl i ma dobre parametry w karcie charakterystyki, analiza świeżego oleju w laboratorium również wypadła bardzo dobrze.
Opublikowano
Wybierz Shell Helix Ultra 5W40, jest zrobiony na bazie gtl i ma dobre parametry w karcie charakterystyki, analiza świeżego oleju w laboratorium również wypadła bardzo dobrze.

Dzięki kolego, udzieliłeś mi bardzo istotnych informacji. Prawdopodobnie mój wybór padnie właśnie na Shell Helix Ultra 5W40, chyba że jeszcze ktoś ma jakieś inne zdanie? Poczekam do jutra. :)

Opublikowano

Cześć Panowie,


Jaki olej zalać do e91 320d+ (163KM/340 Nm, fabrycznie bez DPF, po programie 200KM/400 Nm)?

PS. Auto ma już pewnie nastukane ponad 400kkm (w 2011 w DE miało 320kkm, teraz ma niecałe 300kkm :)).

Opublikowano
Ja cały czas nie mogę się zadecydować miedzy olejem OEM Twin Power , Valvo Synpower XL-III C3 , Shell Helix Ultra ECT 3C , Shell Helix Ultra Professional AM-L. Jedyny olej jaki używałem z tej trójki to Valvoline synpower miałem go i w e65 M57n2 i w X1 N47 i napewno byłem bardziej zadowolony niż z Motula , którego lałem wcześniej. Ale zawsze pozostaje myśl że może jest cos jeszcze lepszego w podobnych pieniądzach.
Opublikowano
jeśli nie polubiłeś marki Motul to rozważ Fuchs albo Bizol. Ja osobiście korzystam ze smarowideł tych producentów i uważam je za najlepsze w tym przedziale cenowym
freude am fahren / fuck downsizing

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.