Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam :)

 

P.S. a sa gdzies jakies testy ktore obiektywnie pokaza ze castrol jest be i ze motul i valvoline czy millers sa lepsze. Te testy co koles palnikiem podgrzewa olej i sprawdza ktory sie szybciej zesmoli to taka nie cala prawda*, bo to nie pokazuje wlasciwosci smarnych, ktory z nich bardziej redukuje tarcie, w jaki sposob zabezpieczaja silnik itp...

 

*zeby ktos nie myslal ze oczerniam taki test, tylko w ten sposob nie testuje sie wszystkich wlasciwosci oleju a tylko jego wytrzymalosc na wys temp.

 

ah Witam :)

generalnie testy potrzebujesz dla operacji zlozonych czyli jak dziala samochod gdzie masz kola, silnik nadwozie i to wszystko ma fajnie razem dzialac.

Ale chemia to matematyka, matematyka jest zawsze taka sama, nie musisz jej testowac i jezeli porownasz dane techniczne a autor ci na zielono zaznaczy lepsze wyniki a na czerwono gorsze, a tam gdzie sa tak bliskie ze nie ma to roznicy zostawil na czarno zebys nie musial wiedziec o co chodzi tylko rozpoznal kolor szczescia a jak cie interesuje polecam http://www.motor-oil-engineers.com/ lub 100 roznych wulgaryzaczy dostepnych to jednak stwierdzisz ze olej za 18 zyla za litr w hurcie nie moze byc dobry bo olej to jak oliwa z oliwy za dobra trzeba zaplacic a ze nie kupiles TATY tylko BMW to rownica 150 zl na wymianie nie powinna byc dla ciebie problemem.

 

Castrol Edge 5w30

Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.851

Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 12.0

Viscosity, CCS -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800

Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 70

Viscosity Index ASTM D2270 None 169

Pour Point ASTM D97 °C -42

Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 202

Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.64

ACEA C3

 

 

i dane na przyklad

 

Valvoline SYNPOWER MST C4 SAE 5W-30

Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 12.0

Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 70.9

Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 170

Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600

Temperatura krzepnięcia, ºCASTM D-5950 -42

Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052 - 0.853

Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 - 235

Ash, Sulphated ASTM D874 % wt >0.3

ACEA C4

 

 

Tak tak wiem sa jeszcze dodatki ale A/ juz na pierwszy rzut oka widac ze castrol sie nie wysila jak chodzi o dodatki (patrz chocby temperatura zaplonu) B/ dodatki mozna dodac samemu i to wysokiej jakosci.

 

a tak na boku to jednak Temperaturę zapłonu można uznać za wskaźnik jakości zastosowanej bazy oleju a inne cyfry dostarczaja ci niezbednych odpowiedzi jak chodzi o smarowanie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Model: E91

 

Dotychczas: wcześniej MOBIL 5W30 (nie pamiętam oznaczenia, na pewno z normą LL04), aktualnie (od sierpnia) Motul 8100X Clean + 5W30.

Mam natomiast pewien problem po zmianie oleju. Mianowicie po zalaniu Motulem silnik zaczął głośniej chodzić niezależnie czy jest rozgrzany czy też nie (ogłos jakby była zima i silnik odpalany podczas mrozu) Cały czas taka sama "głośność" silnika bez względu na temperaturę. Czy spotkał się ktoś z takim objawem?

 

a plukales silnik przed zmiana oleju ? bo inaczej to nalales nowy olej na stary nagar no i wtedy tak to robi (jeszcze dodatkowo na stary nagar innego oleju)... jezeli nie uzywales plukanki typi liqui moly lub atomex od dawna lub nigdy to bym radzil po plukance jeszcze to Flushing Oil Concentrate http://www.costeffective.com.au/ lub to http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy jezeli nie chcesz czekac na paczke za dwoch oceanow a jezeli sie boisz bo stryj kolegi kuzynki za grobli tego uzyl i mu silnik w powietrze wylecial to zapraszam do wawy lub krk, placisz wymiane oleju z dodatkami i plukanke a szkolenie, test i film ze sytarym olejem ktory ci wyplywa z silnika masz na moim silniku :)

 

spadam, ide truc gdzie indziej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Do silników z valvetronic tylko oleje lekkobiezne 0w30 lub 5w30 ze specyfikacja LL-01 lub 04

 

a tutaj to ja jestem zainteresowany.

 

Dlaczego ?? to jest zalecenie producenta czy jest jakas przyczyna negatywna znana uzycia oleju nie lekkobieznego z valvotronikiem ? czy 5W40 lekkobiezny rownierz odpada ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Do silników z valvetronic tylko oleje lekkobiezne 0w30 lub 5w30 ze specyfikacja LL-01 lub 04

 

a tutaj to ja jestem zainteresowany.

 

Dlaczego ?? to jest zalecenie producenta czy jest jakas przyczyna negatywna znana uzycia oleju nie lekkobieznego z valvotronikiem ? czy 5W40 lekkobiezny rownierz odpada ?

 

Info pochodzi o ile dobrze pamiętam z Tis i z ASO.

Opublikowano

 

Do silników z valvetronic tylko oleje lekkobiezne 0w30 lub 5w30 ze specyfikacja LL-01 lub 04

 

a tutaj to ja jestem zainteresowany.

 

Dlaczego ?? to jest zalecenie producenta czy jest jakas przyczyna negatywna znana uzycia oleju nie lekkobieznego z valvotronikiem ? czy 5W40 lekkobiezny rownierz odpada ?

 

Info pochodzi o ile dobrze pamiętam z Tis i z ASO.

 

Wlasnie tis przegladalem, nic tam nie znalazlem, jedyna wstawka byla w pracy doktorskiej na temat Valvetronica ale chodzi o czystosc spalin a nie lekkobierznosc... szukam dalej. Aso nie jest wiarygodne.

 

Edit :ok znalazlem : W seminar report na temat Valvetronic engine technology (https://docs.google.com/document/d/1qR3IGX11IWq3op7KZaHj10xb6yj_vuV3q8KM6NxUnQc/edit?hl=en_GB&pli=1) jest napisane ze mimo krazacych opini nie ma szczegolnych obowiazkow jak chodzi o oleje stosowane z valvetronikiem (the efficient operation of Valvetronic does not require any unusual types and grades of oil possibly difficult to obtain.), tis (http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil-Specs-and-Recs.pdf) przewiduje ze wszystkie lepkosci definiowane lub mieszczace sie w normie LL-04 na europe i LL-01 na stany dzialaja z Valvetronikiem. Jedyne zalecja ze w krajach gdzie temperatura w sposob ciagly spada ponizej -20, uzywac produktow 0W zamiast 5W, ale TIS jest z 2005, dzisiejsze oleje 5W sa o niebo lepsze na zimny start niz 0W z 2005, nie mowiac juz o olejach z baz W ze struktura liniowa. Pomylka bieze sie ze zle zrozumianej instrukcji wydanej na wejscie Valvetronikow, to nie do valvetronika trzeba uzywac oleje lekkobiezne tylko oleje lekkobiezne moga byc uzywane wylacznie w silnikach z valvetronikiem aby zaoszczedzic benzyne (Because of their particularly low viscosity, these oils are able to favourably influence fuel consumption. However, they are only to be used in engines that have been specially designed to run with such lowviscosity oils (spark-ignition engines with Valvetronic).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Być może jest tak jak piszesz, nie zagłębiałem się w temat.
Opublikowano

Witam,

 

poszukuję bardzo dobrego oleju 10w40.

BMW jakie kupiłem, nie wiadomo jak długo jeździło i na jakim oleju (podejrzewamy 10w40, bo została tylko nalepka od Mobila)

Silnik 318i M43 (poj. 1.9)

rocznik 1999 przy przebiegu ok 220 tys.

 

Poszukuję dobrego oleju 10w40, którym spokojnie będziemy mogli zalać moją bawarkę.

Czy jest może jakiś MOTUL czy Millers albo Valvoline o lepkości 10w40 z przeznaczeniem do BMW ( LL-01)?

 

Z góry dziękuję za poradę.

Proszę nie sugerować tylko zalaniem olejem full-syntetycznym, bo naprawdę nie wiadomo jak długo ten silnik jeździł na olejach 10w40...a nie mam zamiaru babrać się w niepotrzebne koszty (remont silnika, uszczelnianie itp. itd.)

Opublikowano

Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 172000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 10% trasa, 90% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nic

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

Aktualnie: MOTUL 8100 X-Clean C3 5W40

http://images.spritmonitor.de/575756.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

poszukuję bardzo dobrego oleju 10w40.

BMW jakie kupiłem, nie wiadomo jak długo jeździło i na jakim oleju (podejrzewamy 10w40, bo została tylko nalepka od Mobila)

Silnik 318i M43 (poj. 1.9)

rocznik 1999 przy przebiegu ok 220 tys.

 

Poszukuję dobrego oleju 10w40, którym spokojnie będziemy mogli zalać moją bawarkę.

Czy jest może jakiś MOTUL czy Millers albo Valvoline o lepkości 10w40 z przeznaczeniem do BMW ( LL-01)?

 

Z góry dziękuję za poradę.

Proszę nie sugerować tylko zalaniem olejem full-syntetycznym, bo naprawdę nie wiadomo jak długo ten silnik jeździł na olejach 10w40...a nie mam zamiaru babrać się w niepotrzebne koszty (remont silnika, uszczelnianie itp. itd.)

 

Żaden 10W40 nie posiada specyfikacji BMW LL-98, 01 i 04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 172000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 10% trasa, 90% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nic

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

Aktualnie: MOTUL 8100 X-Clean C3 5W40

 

Możesz zalać spokojnie olej o mniejszej lepkości (5w30) a marka np. Millers, Motul, Valvoline, Amsoil

Opublikowano

 

Możesz zalać spokojnie olej o mniejszej lepkości (5w30) a marka np. Millers, Motul, Valvoline, Amsoil

 

No ale ja mam Motul'a ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Możesz zalać spokojnie olej o mniejszej lepkości (5w30) a marka np. Millers, Motul, Valvoline, Amsoil

 

No ale ja mam Motul'a ;)

 

Ale 5w40 a ja polecam 5w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyboru 5w40 dokonałem na podstawie specyfikacji na stronie motul'a:

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&keywords=e46&vehicle=2230&site=41&region=59&language=7&brand=45

 

Tam nie ma słowa o 5w30

 

Ale ja nie dobieram oleju z oficjalnych stron producentów olejów tylko to co sam uważam że będzie najlepsze. Nie wiem dlaczego Motul poleca taką lepkość do tego silnika, inne firmy polecają również 5w30

Opublikowano

Chciałem poradzić się co do wyboru oleju:

 

Model: E46 2002r.

Silnik: 318i N42B20

Przebieg: 199 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: analizuję po wymianie uszczelniaczy

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul LL-04 (5W40); poprzednio Valvoline SynPower XL-III 5W30;

 

Zastanawiam się nad powrotem do Valvoline 5W30 np. SynPower zgodnym z LL-01 - chyba że lepszy dla silnika będzie olej spełniający LL-04 (np. Synower XL-III). Zastanawiałem się też nad MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30.

Mój roczny przebieg wynosi do 10000km.

W aucie wymieniałem uszczelniacze zaworowe, kompletny rozrząd oraz pompę oleju.

Zależy mi na oleju w pełni syntetycznym.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Chciałem poradzić się co do wyboru oleju:

 

Model: E46 2002r.

Silnik: 318i N42B20

Przebieg: 199 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: analizuję po wymianie uszczelniaczy

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul LL-04 (5W40); poprzednio Valvoline SynPower XL-III 5W30;

 

Zastanawiam się nad powrotem do Valvoline 5W30 np. SynPower zgodnym z LL-01 - chyba że lepszy dla silnika będzie olej spełniający LL-04 (np. Synower XL-III). Zastanawiałem się też nad MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30.

Mój roczny przebieg wynosi do 10000km.

W aucie wymieniałem uszczelniacze zaworowe, kompletny rozrząd oraz pompę oleju.

Zależy mi na oleju w pełni syntetycznym.

 

Valvoline SYNPOWER XL-III 5W-30 lub MILLERS XF LONGLIFE C3 5W30 jest wedlug mnie lepszym wyborem niz Motul. Ja bym wzial pod uwage Amsoil European formula 5W30 bo zima idzie...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem czytelnikiem forum otwartego od jakiegos czasu, a kilka dni temu stalem sie szczesliwym( sie okaże :D) posiadaczem BMW e90 330xd z 2005 roku. Autko z niemiec z pełną dokumentacja serwisowa. Wlasciciel robil zmiany oleju do 30tkm, uwazam ze to troche za duzo. Obecnie jestem na polowie tego przelotu i chcialbym zmienic olej oraz filtry(te ktore nie byly zmieniane podczas ostatniego serwisu). Chodzi mi tutaj o filtr powietrza , paliwa, oraz naturalnie oleju jak i sam olej ;). Nie szukalem jeszcze karteczki jaki olej jest aktualnie zalany ale skoro bylo wszytsko robione w serwisie to podejrzewam castrol lub bmw 5w30.

 

Wyczytałem ze gro ludzi poleca Motula, Valvoline, LM.

Z racji tego ze pewnie mam dpf (330xd 231km M57N2) chciałbym zalac silnik nastepujacym olejem:

 

olej: Motul x-clean + (lub bez plusa) 8100 5w30 lub Shell Helix Ultra Extra 5W30 [bMW LL-04 229.51] (znajomy zrobil na nim 250tkm silniczek zdrowy brak wyciekow czy znacznych ubytkow oleju, co myslicie o tym Shellu?)

filtr oleju: Mann

filtr powietrza: Knecht Filtron Mann?

filtr paliwa: Mann

 

Czy ten olej mid saps bedzie odpowiedni do jazdy w wiekszosci na krotkich odcinkach po miescie? Czy szukac czegos low saps(ten Shell wlasnie takie jest), zero saps? Jesli tak to czego?

Oraz gdzie najlepiej internetowo dokonac zakupu powyzszych ;)

 

Dodam ze moje przebiegi roczne to jakies 12-15tkm (wiekszosc małe miasto oraz dalekie wakacje 5tkm) aktualny przebieg to 192tkm.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Powinienes lac olej Low saps, LL 04, najnowszej generacji czyli spelniajace norme API SN, z dobra wartoscia na spalanie i utlenianie, wysokim HTHS i jak najnizszym CCS a zaden z olei ktore dales nie spelnia tych warunkow.

Jezeli twoj wybor jest pomiedzy Shell a Motul jednak to bym lal Motula bo przewyzsza wszystkie bez wyjatku charakterystyki Shella, shell nie daje prawie zadnych danych technicznych co jest przynajmniej podejrzane a jedyna ktora znalazlem czyli Flash point jest po prostu ekstra za niska.

 

Jak chodzi o oleje NO SAPS jest tylko jeden MI znany na rynku polskim to japonski olej Eneos Sustina (OW50, 5W30, 5W40) ale nie ma aprobaty LL04 co nie eliminuje go natychmiast ale podaje za malo danych technicznych aby moc stwierdzic czy spelnia norme. A wiec jest to pewne ryzyko.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Model: E46

Silnik: M52TUB28

Przebieg: 194 000 km Potwierdzony

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 50% trasa, 50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000 km: nic

Dotychczas: Castrol Edge 0W40 LongLife BMW 01

 

Aktualnie zbliża mi się wymiana oleju ,bo choć ten olej jest LL to chcę zachować proporcje wymian max do 15 tyś / 1,5 roku ,ale czytając wasze opinie dość pochlebnie wypada Motul x-Clean 5W30 / 5W40 i tutaj moje pytanie - czy zimą odczuję zmianę z 0W40 na np Motul 5W40 ,a może lepszy dla mojego silnika będzie Motul x-clean 5W30 ?

 

A co do obecnego oleju To zakupiłem go w promocji na Allegro 7 litrów za 219 zł + wysyłka. I jest to dystrybucja niemiecka,butelki mają oklejki niemieckie,bynajmniej po tym stwierdziłem że olej nie pochodzi z polskiej dystrybucji . I powiem wam że jestem zadowolony z kultury pracy silnika na tym oleju ,od wymiany mam już przejechane równo 10 000 km i nie ubyło ani grama .

 

Czekam na propozycje co do X-clean . Bo jedyną korzyścią pozostania przy castrolu oprócz dobrych właściwości jest to że została mi 1 butelka tego oleju i teraz musiał bym dokupić tylko 6 litrów

Opublikowano
Powinienes lac olej Low saps, LL 04, najnowszej generacji czyli spelniajace norme API SN, z dobra wartoscia na spalanie i utlenianie, wysokim HTHS i jak najnizszym CCS a zaden z olei ktore dales nie spelnia tych warunkow.

Jezeli twoj wybor jest pomiedzy Shell a Motul jednak to bym lal Motula bo przewyzsza wszystkie bez wyjatku charakterystyki Shella, shell nie daje prawie zadnych danych technicznych co jest przynajmniej podejrzane a jedyna ktora znalazlem czyli Flash point jest po prostu ekstra za niska.

 

Jak chodzi o oleje NO SAPS jest tylko jeden MI znany na rynku polskim to japonski olej Eneos Sustina (OW50, 5W30, 5W40) ale nie ma aprobaty LL04 co nie eliminuje go natychmiast ale podaje za malo danych technicznych aby moc stwierdzic czy spelnia norme. A wiec jest to pewne ryzyko.

 

Dziekuje bardzo za odpowiedz :)

Nie upieram sie przy motulu czy shellu. Myslalem ze sa w miare dobre ;)

W takim razie jaki olej polecacie do mojego motoru? Moze inny motul? Albo valvoline ? Castrol? Czy cokolwiek innego :)

Filtry podalem ok?

Opublikowano

Na zime ja polecam teraz nowa wersje oleju Amsoil 5W30 european car formula. LoW Saps, BARDZO niski CCS, dobry HTHS i Flash Point i API SN.

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdf

 

Dodatkowo latwo dostepny w polsce

a filtr oleju bym wzial orginal BMW lub Knecht (czyli to samo).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

U siebie mam teraz świeżo zalany BMW 5W-30 LL-04. Ten sam olej zalano mi w salonie BMW w DE w momencie kupna auta. Zastanawiam się nad przejściem na normę LL-01, jako bardziej polecaną do silników benzynowych. W DE poinformowano mnie, że oni do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny, zalecają oleje typu LowSaps, ponieważ bezpośrednie wtryski niekiedy leją, szczególnie w BMW, no i proces rozcieńczania paliwem oleju jest podobny jak przy DPF, dlatego LL-04 jest jak najbardziej odpowiednia dla mojego silnika. Dotyczy to używania paliwa o niskiej zawartości siarki, czyli dla Europy. W USA tego nie stosują dla benzyny.

Mimo to zastanawiam się, czy nie przejść na normę LL-01... :|

Opublikowano
U siebie mam teraz świeżo zalany BMW 5W-30 LL-04. Ten sam olej zalano mi w salonie BMW w DE w momencie kupna auta. Zastanawiam się nad przejściem na normę LL-01, jako bardziej polecaną do silników benzynowych. W DE poinformowano mnie, że oni do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny, zalecają oleje typu LowSaps, ponieważ bezpośrednie wtryski niekiedy leją, szczególnie w BMW, no i proces rozcieńczania paliwem oleju jest podobny jak przy DPF, dlatego LL-04 jest jak najbardziej odpowiednia dla mojego silnika. Dotyczy to używania paliwa o niskiej zawartości siarki, czyli dla Europy. W USA tego nie stosują dla benzyny.

Mimo to zastanawiam się, czy nie przejść na normę LL-01... :|

 

EUH w 550i F10 lej LOW SAPS bo masz oprocz wtryskow jeszcze katalizatory, sondy i vanosy.

LL-01 est lany w stanachz powodu innych paliw tam stosowanych, nie lej do wersji europejskiej LL-01, nie po nic nawet w stanach produkuja oleje european formula dla samochodow sciegnietych z europy

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ale wtryski, katalizatory, sondy i vanosy były już w latach '90 kiedy nie obowiązywała jeszcze norma LL-01. Wydaje mi się, że LL-01 weszło kiedy wprowadzono valvetronic a LL-04 kiedy pojawił się dpf.

 

Filtr DPF pojawil sie w samochodach w polowie lat 90. tu chodzi tylko o ILOSC zwiazkow SAPS a nie ih jakosc. Zrobie prosto : twoj katalizator przetrwa dwa razy dluzej jezeli bedziesz jezdzil na oleju low saps niz na oleju Mid SAPS, a 5 razy dluzej niz na Full saps. Dzisiaj LL-01 jest norma BMW na stany zjednoczone przez paliwa tam uzywane.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.